Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock
Autor Wiadomość
zdzichox 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: świnoujście
Wysłany: 10-10-2009, 01:35   [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock

witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem outlandera z 2008 r i mam jedno pytanie jechałem z napędem włączonym na 4wd lock, myślałem ze system przy predkości ok 70- 100 km/h
przełączy tryb na auto a tu nic jechałem z prędkością 130 km/h a na wyświetlaczu było 4 wd lock, nie wiem czy jest to symptom awarii sterowania napędem czy jest to normalne w tym aucie. W nissanie xtrail przy 50 km/h z trybu 4wd lock sterownik przełączył na auto.

pozdrawiam forumowiczów
 
 
Janusz72_sa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: Gowidlino
Wysłany: 12-10-2009, 18:24   

Witam wszystkich na forum. Prawdopodobnie na wyswietlaczu pokazuje ci to co jest ustawione na pokretle i nawet jezeli komputer przeszedl sam na 4WD to wyswietlacz o tym nie informuje.
Pozdrawiam Janusz
 
 
zdzichox 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: świnoujście
Wysłany: 12-10-2009, 23:15   

Janusz72_sa napisał/a:
Witam wszystkich na forum. Prawdopodobnie na wyswietlaczu pokazuje ci to co jest ustawione na pokretle i nawet jezeli komputer przeszedl sam na 4WD to wyswietlacz o tym nie informuje.
Pozdrawiam Janusz

dzięki pozdrawiam
wojtek
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-10-2009, 23:18   

Nikt się nie wypowie ze znawców? W każdym razie o ile ja czytałem te tematy to chodzi o to że LOCK wcale nie jest LOCK w Outku. Tylko w tym trybie na tył jest przekazywane około 2 razy więcej momentu jak na trybie 4WS. Dlatego nie musi się nic przełączać po przekroczeniu pewnych prędkości.
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-10-2009, 00:22   

krzychu napisał/a:
Nikt się nie wypowie ze znawców?
Hehe - ja znawcą nie jestem, a czekałem na wypowiedź kogoś mądrzejszego. ;)

Z moich doświadczeń - pomimo przekroczenia prędkości 70, 80 czy 100 km/h komp nie sygnalizuje przełączenia na tryb 4WD AUTO z trybu 4WD LOCK. Nawet przy prędkościach znacznie wyższych. ;)
Trudno by komp przestawił pokrętło. :roll:
Bardziej prawdopodobne jest właśnie to, że po prostu tego nie sygnalizuje, a po zmniejszeniu prędkości przełącza z powrotem w tryb 4WD LOCK.
Tryb 4WD AUTO jest trybem podstawowym, 2WD i 4WD LOCK są trybami wymuszonymi. Po odłączeniu przełącznika, (tzw. przez Kordiana gały ;) ) na wyświetlaczu pokazuje się właśnie 4WD AUTO.
Co do samego "LOCK" to faktycznie nie jest to 100% lock. W tym trybie napęd jest rozkładany na osie w proporcjach bodajże od 30/70% do 50/50%.
Gdzieś to Jackie fachowo opisywał, ale jakoś nie mogę trafić na ten jego post.
Możesz jeszcze ten temat poczytać.
Pozdrawiam
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 13-10-2009, 11:58   

Juz żeczywiście wałkowane było to wiele razy tyle,że chyba skonczyło sie na tym ,że nie żadne tam przydzielanie mocy w konkretnych przedziałach a zmiana algorytmu tego przydzialu mocy na tył-4wd LOCK przydziela szybciej i więcej niźli w przypadku 4wd AUTO.
Co do indykacji to gdzieś też tomekrv wspominał,że rzeczywiście tryb się przełączy bez zmiany na wyświetlaczu...
 
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-10-2009, 13:32   

Witajcie

4WD Lock to faktycznie jest przeniesienie do 50% więcej momentu na tylne koła niż w trybie auto, niemniej nie jest to blokada. O czym zreszta przekonałem się empirycznie próbując strzelić kilka "off-roadowych" :-) fotek mojemu Outku.

W sytuacji jak w załączonych obrazkach nie pomógł ani 4wd auto ani lock ani wyłączenie ESP - samochód nie ruszył dalej pod górę. Problemem były oczywiście opony, które spowodowały, że prawy przód ślizgał się po trawie. Nie jest to jednak Subaru :-( więc przy trakcji w kołach na krzyż (lewy przód, prawy tył) napęd Outka zgłupiał i nie ruszył. Ciągle powtarzam sobie, że to przecież klasyczny SUV, 70% asfalt, 30% drogi bite/śnieg/ślisko, ale żal pozostaje, bo z tego co wiem stary Outek miał lepszy napęd 4WD. Śmieszą mnie też marketingowe hasła, że napęd w Outku wywodzi się z Lancera EVO - bo może chodzi jedynie o fakt, że ma elektroniczne sterowanie


http://picasaweb.google.c...feat=directlink

http://picasaweb.google.c...feat=directlink
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-10-2009, 14:36   

wowo, wybacz, ale w sytuacji jak na zdjęciu nie pomoże nic co nie ma blokady mostu. Obojętnie którego, przód czy tył.
Nawet prawdziwa, 100%-wa blokada centralna nie poradzi w przypadku huśtawki, jeśli drugie przednie lub drugie tylne koło nie jest na tyle dociążone by złapać przyczepność i pociągnąć samochód.
Dobre opony i dociążenie przedniego koła przez pilota/pasażera powinny pomóc. Blokada tylnego mostu pomogła by na 100% ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 13-10-2009, 16:36   

wowo napisał/a:
Nie jest to jednak Subaru


święte słowa :P
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 13-10-2009, 22:11   

a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock.... :(
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 14-10-2009, 01:36   

wowo napisał/a:
prawy przód ślizgał się po trawie

A w szkole nie uczyli żeby "nie deptac trawników"??? :wink:
 
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 15-10-2009, 15:37   

a ja tak sobie patrze na zdjecia i przypomnial mi sie filmik ktory czas jakis temu na YT widzialem: http://www.youtube.com/watch?v=xGyrHTTtJ0k
sytuacja nieamlze identyczna
pozdrawiam,
mateusz
 
 
change 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II'08
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 14:33   

jmgmotocykle napisał/a:
a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock.... :(


moim zdaniem możesz, bo w gruncie rzeczy poza zakresem niskich prędkości i tak de facto jeździsz w trybie AUTO.

pozostaje tylko pytanie: po co? ;)
i wątpliwość, czy w takiej sytuacji nie grozi Ci przypadłość, która kiedyś trapiła bodajże stare Hondy CRV, albo Toyoty RAV4 (nie pamiętam dokładnie): ponoć zdarzały się sytuacje, kiedy na śliskiej drodze przednie koła traciły przyczepność (najczęściej przy przyspieszaniu), a napęd natychmiast przełączał na tył tak duży moment, że przy najmniejszym ruchu kierownicą samochód lądował na drugim pasie, tyłem do kierunku jazdy.
Znam osobiście kolesia, który tym sposobem z wielce zdziwioną miną spenetrował torowisko ;)

Teraz mamy co prawda ASC i inne elektroniczne wspomagacze, ale mnie się wydaje, że nie warto specjalnie kusić losu. 4WD LOCK powinno się używać raczej w "terenie" ;)
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2009, 16:12   

change napisał/a:
4WD LOCK powinno się używać raczej w "terenie


Ciekawa teoria, ciekawa 8)
Ja bym tego trybu moze w ogole nie uzwal...po co kusic licho :mrgreen:
Panowie, bez jaj...a te opowiesci (w sumie plotki) co tez tam trapilo stare crv lub rav4...no prosze... :oops: :twisted:

(NIE)Osobiscie :D znam kolesia (Hiszpan, pozwolisz 8) ), ktory non stop jezdzi od kilku lat w trybie LOCK i jego pozytywna opinia jest dla mnie miarodajna w tym temacie a nie jakies opowiesci o crv_ravkach... A jak niektorzy wiedza, jezdzi w zasadzie po kazdym terenie i w kazdych warunkach i jeszcze nie zdarzylo mu sie orac zadnego torowiska :twisted:
Tak ze prosze nie straszyc i nie odradzac uzywania tego rybu!
Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie.
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 16-10-2009, 18:45   

dab napisał/a:
Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie.


Ponieważ założyłem już opony zimowe, a śniegu nie widać wybrałem się dzisiaj na terenową próbę 8)
Wyłączony ASC i zapięty 4Lock zagwarantował masę zabawy w błocku chwałowickiej hałdy. Muszę to kiedyś uwiecznić na zdjęciach.
Słabą stroną takich testów jest silnik, benzynowy bardziej czułem tu miałem na dwójce wrażenie że zaraz zgaśnie. Niestety cały syf uderza w nadkola i strasznie hałasuje.
W przyszłym tygodniu zakładam osłonę silnika, przydałaby się jeszcze wyciągarka :mrgreen:
Kurcze fajnie byłoby mieć jakiegoś Samuraja :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.