[MSS 1.6] ZAWIESZENIE - Urwana szpilka przy przednim lewym k |
Autor |
Wiadomość |
Antek
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: tubylec
|
Wysłany: 27-10-2009, 19:07 [MSS 1.6] ZAWIESZENIE - Urwana szpilka przy przednim lewym k
|
|
|
Przy zamianie kół na zimowe u wulkanizatora stwierdzili, że nie są w stanie
odkręcić nakrętek przy kole i zrezygnowali też z odkręcania przy innych
kołach. Godzinę wcześniej Misiek był w warsztacie gdzie zdejmowali wszystkie
koła przy robocie z klockami hamulcowymi. Samochód wrócił do tego warsztatu
i tam po kilku próbach przedłużania ramienia do klucza, szpilka poddała się.
Teraz trzyma na kawałku nakrętki. Mechanik powiedział, że to pewnie
wulkanizator zapieprzył, ale że kupi szpilkę i będą ją instalować.
Oświadczył, że to kupa roboty, bo trzeba rozbierać półosie, że przy tym
jeszcze pewnie trzeba będzie zniszczyć łożysko itp.
Pytanie do wtajemniczonych: czy to może być prawda? Czy faktycznie nie
ma innego sposobu wymiany szpilki? |
_________________ Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
16298
Mitsumaniak
Auto: space star 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 47 Skąd: wieluń
|
Wysłany: 27-10-2009, 22:27
|
|
|
Miałem też wymienianą szpilkę ale żadnego rozbierania półosi nie było i łożysko też nie było naruszone. Mechanik wymienił tą szpilkę w 15 minut. |
_________________ piotr |
|
|
|
 |
Antek
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: tubylec
|
Wysłany: 28-10-2009, 07:14
|
|
|
16298 napisał/a: | Miałem też wymienianą szpilkę ale żadnego rozbierania półosi nie było i łożysko też nie było naruszone. Mechanik wymienił tą szpilkę w 15 minut. |
No to mnie pocieszyłeś, bo często mam takie przekonanie, że jak się pomajstruje przy jakimś podzespole, to potem częściej są z nim kłopoty.
Przydałby się rysunek tego węzła. Może ktoś go ma? |
_________________ Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Drynio
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1,9 DID 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 10-11-2009, 17:30 [MSS DID] KOŁA
|
|
|
Witam serdecznie. Mam następujący problem. Podczas wymiany kół na zimowe została zerwana szpilka w kole. Wcześniej podczas wymiany łożyska na "kolumnie makpersona" mechanik zerwał 2 szpilki tylko je dorobił. W każdym razie aktualnie jeżdżę na 3 i chciałbym wymienić wszystkie z przodu. Choć pytałem w 3 miastach (Płock Gosytnin Płońsk) to nie mogę nigdzie ich dostać. Moje pytanie czy możecie mi polecić jakiś sklep w tych okolicach gdzie to dostanę?. Ewentualnie czy będą pasowały szpilki od galanta? Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. |
|
|
|
 |
16298
Mitsumaniak
Auto: space star 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 47 Skąd: wieluń
|
Wysłany: 10-11-2009, 21:03
|
|
|
Popytaj o szpilki w ASO Mitsubishi. Ja też szukałem w róznych miejscach i był z tym problem. Udało mi się kupić za 35 zł. w ASO w Łodzi.(w Częstochowie w ASO chcieli 80 zł ! ) |
_________________ piotr |
|
|
|
 |
Drynio
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1,9 DID 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 11-11-2009, 12:59
|
|
|
Pytałem w ASO w Markach i chcieli 40 zł za sztukę także przy wymianie wszystkich z przodu troszkę się wykosztuję. Pan z którym rozmawiałem powiedział też że powinny pasować szpilki od innych modeli np od carismy. Znalazłem galanta na szrocie i są w nim szpilki tylko nie mogę sprawdzić czy pasują bo cały czas korzystam z mojego autka także taki trochę dramat antyczny . Liczyłem że ktoś na forum odpowie między innymi na pytanie czy pasują szpileczki między modelami no i czy istnieje jakaś tańsza opcja rozwiązania mojego problemu. |
|
|
|
 |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-11-2009, 12:34
|
|
|
Witam.
Widzę że nie tylko ja mam tym problem. W ostatnim roku 2 razy wymieniałem szpilki. Tak więc wnioskuje że panowie przy wymianie kół nie za bardzo wiedzą jak postępowac z pistoletem pneumatycznym.
Ja płaciłem za samą szpilkę 23zł. + wymiana 30min u mechanika.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Drynio
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1,9 DID 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:07
|
|
|
Szczerze sądzę że "problem urwanych szpilek" bardziej wynika ze złego skompletowania nakrętek i szpilek (oczywiście najbardziej chodzi tu o gwint) niż ze złej obsługi pistoletu pneumatycznego (co nie znaczy że to nie może być przyczyną ). Ja jak na razie próbuje znaleźć szpilki na szrocie - zobaczymy czy się uda. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-11-2009, 13:31
|
|
|
Drynio, spróbuj zadzwonić w sprawie szpilek do JAPANEZE: 422154402 |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
arrmi
Forumowicz
Auto: MSS 1,6i + gaz sekw.
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 33 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21-11-2009, 12:02
|
|
|
tak sie dzieje gdy ktoś jest leń i zakręca nakrętki lub śruby bezpośrednio z pistoletu pneumatycznego, a powinien złapać kilka zwojów za pomocą palców lub specjalnych końcówek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2009, 18:12
|
|
|
arrmi, pneumatyki mają regulację... najczęściej nawet do dokręcania jest więcej poziomów niż do odkręcania |
|
|
|
 |
Drynio
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1,9 DID 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 22-11-2009, 11:10
|
|
|
wydaje mi się że Arrmi ma rację. A problem ostatecznie rozwiązałem kupując szpilki w ASO w Markach po 24 zł. Później okazało się że ta sama szpilka w "inter cars" kosztuje 40 zł za sztukę. Ogólnie cena tych pierdółek jest zatrważająca porównując z innymi markami.
[ Dodano: 22-11-2009, 11:18 ]
a nawiązując do tematu który był pierwszy to znaczy "wymiana szpilki" jest to bardzo prosta sprawa. Każdy może to zrobić we własnym zakresie. Niezbędny jest klucz do śrub w kole (u mnie 21), klucz 15, młotek i drewniany klocek. Po zdjęciu koła należy zdjąc zacisk, który jest przykręcony na 2 śruby na klucz 15 następnie za pomocą klocka i młotka zbić tarczę z piasty i już mamy dostęp do szpilek... |
|
|
|
 |
arrmi
Forumowicz
Auto: MSS 1,6i + gaz sekw.
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 33 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 30-11-2009, 13:07
|
|
|
zgadza się , pneumatyki mają regulację ale to że nie wszyscy ją stosują jak należy to inna sprawa.
jeżeli ktoś ma stary pistolet bez regulacji z dużym momentem to nawet nie poczuje jak szpilka krzywo wchodzi. |
|
|
|
 |
|