 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA5A 1.8] wskazówka obrotomieża opada i podnosi sie |
Autor |
Wiadomość |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 15:26 [CA5A 1.8] wskazówka obrotomieża opada i podnosi sie
|
|
|
jestem wlascicielem COLTA 1.8 GTi 94r i mam pewien problem,warjuje mi wskazowka obrotomieza,dzieje sie to chociaz nie zawsze!! np. po ostrym przyspieszaniu. powiecmy ze ostro kogos objade(wiadomo ze wskazowka bardzo czesto dochodzi do 7500 obrotow)potem jade przez dluzszy czas spokojnie trzymajac sie wciaz 3000 obr\min i wskazowka momentalnie spada do 1000 obr\min i natychmiast wraca do 3000(dzieje sie to naprawde szybko),objawia sie to przerywaniem silnika i szarpnieciem,czasem przytrzyma dluzej i natychmiast puszcza,raz przydazylo mi sie to odrazu po odpaleniu. zdaza sie to rowniez podczas normalnej i spokojnej jazdy gdy jade do sklepu po bulki, wtedy to naprawde denerwuje. Przypuscmy ze stoje pierwszy na skrzyzowaniu i nie trzymam nogi na gazie przerwie i wskazowka spadnie ponizej 1000obr\min i trzyma(ON W TAKICH MOMENTACH NIGDY NIE GASNIE tylko po puszczeniu sprzegla jedzie po woli i sie dusi i nagle szarpnie)jakby zawiechy dostawal. Nie mam pojecia co to moze byc! komputer? elektryk nic nie znalazl po za tym nie mogl wejsc do komputera bo nie znal kodu,wracajac do domu zowazylem to samo(kurna to przeciez trzeba rozgrzac auto i pojezdzic nim troche a nie odpalic na 5 min, normalne ze nic nie znalazl). BARDZO PROSZE O POMOC! NIECH KTOS MI POMOZE z gory bardzo dziekuje[/u] |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 13-10-2007, 00:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 16:59
|
|
|
Przepraszam, ale nie mam siły po raz kolejny szerzej pisać o tym samym. Tutaj znajdziesz kilka informacji. I witaj na forum! |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-09-2006, 17:11
|
|
|
gregorbu, wydaje mi się że nie ma to związku z falowaniem obrotów. Raczej z zanikiem iskry i chwilowym przygaśnięciu silnika. Albo czujnik położenia wału się kończy (z tamtąd chyba obrotomierz bierze impulsy) i silnik na ułamek sekundy gaśnie.
Łukasz W napisał/a: | elektryk nic nie znalazl po za tym nie mogl wejsc do komputera bo nie znal kodu |
Elektryk pie@#$% głupoty i kit wciska - nie potrzeba żadnego kodu. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 17:32
|
|
|
Racja, Josie. Zastanawia mnie jednak bardzo to: Cytat: | nie trzymam nogi na gazie przerwie i wskazowka spadnie ponizej 1000obr\min i trzyma(ON W TAKICH MOMENTACH NIGDY NIE GASNIE tylko po puszczeniu sprzegla jedzie po woli i sie dusi i nagle szarpnie)jakby zawiechy dostawal | Dokładnie to samo przerabiałem przy syfiastym paliwie i zabrudzonej (za mało powiedziane) przepustnicy. Tak czy inaczej świeczki i kabelki do sprawdzenia na dzień dobry. Potem będziemy myśleć, co dalej. Łukasz W, czy nie kupiłeś tego Colta od klubowicza z Olsztyna? |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 21:48
|
|
|
ciesze sie ze ktos odpisal(DZIEKUJE). a wracajac ta przypadlosc nie ma nic wspulnego z falowaniem obrotow! te obroty nie faluja tylko momentalnie w mgnieniu oka zanikaja(przerywaja)czasem to sie przez chwile petrzymuje. Moze to byc zanikanie iskry,przewodow nie wymienialem,wymienilem swiece i po tej wymianie nic sie nie zmienilo.wymienilem wtedy tez filtr paliwa, wszystkie paski(chociaz to nie ma znaczenia)toczylem przednie tarcze(byly zwichrowane)wymienilem komplet przednich i tylnich klockow,wymienilem plyn hamulcowy,wymienilem przedni prawy wachacz,teraz maluje go troche i zabezpieczam przed korozja na zime,jest piekny granat perla w pelni seryjny bez zadnych przerubek.Bylem na hamowni i wyplul z siebie 139KM i 161Nm Auto mam od poczatku kwietnia,ta przypadlosc pokazala sie 1,5 miesiaca temu gdy zasuwalem nim na autostradzie(na szell RANCING 100ok)205km\godz i chwile potem przerwal pierwszy raz(to bylo takie malutkie przerwanie ktore ja tylko odczulem bo pasazerowie nie,ja poprostu doskonale czuje te mle autko)i od tamtego czasu zdazalo sie to coraz czesciej,chociaz nie zawsze bo np w ostatnim tyg 3 dni po kolei nic sie nie dzialo.
[ Dodano: 03-09-2006, 21:50 ]
a jeszcze jedno zapomnialem napisac przepustnice tez moj mechanik czyscil
[ Dodano: 03-09-2006, 23:00 ]
podczas tej usterki czesto zapala sie CHECK ENGINE
-pytanie po za konkursem: mam w nim mala chlodnice(widzialem juz wczesniej ten model 1.8 i mial duza czyli na caly zdezak natomiast ja mam pol takiej) czy byl moze walony i ktos wymienial? ale zawsze pieknie trzyma temperature nigdy sie nie grzeje
Kupilem go od goscia z Łodzi na poczatku kwietnia,a sugerowalem sie tym ze jest wolny od jakich kolwiek przerobek,byl piekny zadbany,nawet ma jeszcze seryjne alusy 14 cali profil gumy 60 szer 185.
Wogole to kupilem te auto poniewaz mialem juz stycznosc z nim wczesniej(mial go w olsztynie jakis gosc,mechanik,Adam Z.)zrobil na mnie piorunujace wrazenie,to bylo cos wyjatkowego,wyobrascie sobie: caly czarny,czarne szyby(folie MAX czarne)przetworniki xenonowe,felgi alu supreturizmo 16cal szer205 profil45 , obnizony 30mm,w srodku dwa kubelki SPARCO(fakt ze najtansze na rynku1600zł ale to ze SPARCO) sportowa kierownica,w bagazniku wspaniala profesjonalna zabudowa audio(dwa wzmacniacze)z DVD normalnie filmy tam mozna bylo ogladac,na dachu z tylu ten PIEKNY i niepowtazalny seryjny spoler ktory nadaje autu niepowtazalnego uroku,bez zadnych progow tuningowych zdezakow,a do tego mial moc 150KM(pewnie zapodal mu czipa) i gdy pozbylem sie swojego wczesniejszego auta i umowilem sie z gosciem na jazde probna poczulem jak pieknie te autko przyspiesza(normalnie przy zmianie biegow z 2\3 i z 3\4 te auto jakby odrzucalo jak rakiete JA JEDNO WIEDZIALEM MOSZE MIEC TE AUTO!!!!!! niestety mial dziki gaz czyli niewybity w dowodzie,w papierach mial zapisana pojemnosc 1.6 a w zeczywistosci byl to 1.8(pewnie zmienil silnik i przebil numery) , bylo widac ze byl malowany ponownie caly na czarno i pieknie przy tym zabezpieczony przed korozja ale niestety nie byl szanowany(wlasciciel walil nim straszne reczniaki)zaczela gnic blacha(pod pokrywa bagaznika gdzie jest zatrzask uszczelka juz nie trzymala sie rantu)nie garazowal go i puzniej walnal mu korbowod wiec zrezygnowalem z niego.
Wiec dlatego chcem miec tego MIŚKA bardzo dlugo w pieknym prawie seryjnym stanie,prawie bo tez mam zamiar zajeb sobie takie fele i kubelki do srodka |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-09-2006, 10:21
|
|
|
Typowy objaw "wypadającego" zapłonu. Układ zapłonowy do sprawdzenia+wszystkie znajdujące się tam wtyczki i złączki.
PS. Mam podobnie, ale tylko na zimnym silniku i jadąc na LPG. Po wymianie kabli WN, świec, kopułki aparatu i palca nie pozbyłem się tego, ale zdarza się dużo rzadziej. Jeśli szarpnie to tylko raz i później już jest OK. Trochę denerwujące, ale powoli zaczynam się przyzwyczajać i nie zwracać uwagi na dziwne zachowania mojego auta. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 11:09
|
|
|
Dzieki za pomoc Hubert(dobrze ze jest takie forum i ludzie ktozy sie znaja,bo ja bardzo malo wiem na temat napraw), calkiem mozliwe ze jest to wlasnie objaw "wypadajacego" zaplonu.
ale odrazu nasowa sie pytanie ile kosztuja te kable WN(jakie powinienem kupic) i kopulka aparatu wraz z palcem? oczywiscie sprawdze te wszystkie wtyczki i zlaczki.
Niestety nie jestem dobrym mechanikiem i bede musial wybrac sie do swojego sasiada ktory ma swoj warsztat(ewentualnie jezeli trzeba to zewsze znajduje tanie i dobre czesci),to troche moze potrwac bo nieprzyjmuje mnie bez kolejki,ale jak to wszystko zrobie i nadal cos bedzie nie tak to znow sie odezwe.
POZDRAMIAM |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-09-2006, 11:56
|
|
|
Wykluczyłbym niestety przewody, kpoułkę i palec raczej też, z powodu zapalającego się Check Engine.
Polecam sprawdzić błędy w komputerze - zrobisz to prosto kupując diodę, opornik i kawałek kabelka (mam nadzieję, że w 1,8 GTI jest takie samo złącze) - zresztą zobacz na stronie Krzyżaka w dziale dane naprawczo regulacyjne, diagnoza błędów ECU
Obstawiam nadal czujnik położenia wału/aparat zapłonowy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-09-2006, 13:20
|
|
|
Nie wiem ile kosztują dobre kable WN (np. Sentech) do Twojego silnika. Napewno ponad 100 pln. Aha i nie ma części dobrych i tanich Raczej nie ma.
Na razie posłuchaj rad josie'go. Bo jeśli chodzi o Check Engine to nie mam nic do powiedzenia. Po prostu nie znam się na elektronice samochodowej za bardzo. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 17:29
|
|
|
przeczytalem wszystko o tych bledach ECU co napisal Krzyzak i bardzo mnie to przeraza,teraz auto stoi u lakiernika, bede je mnial w polowie tyg i zaraz sie wezme za odczytanie tych bledow. Jak bede mial jakies problemy to dam znac DZIEKUJE BARDZO ZA POMOC!
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 19:12
|
|
|
Raczej w '94 to będziesz miał już 16 pinowe złącze żeńskie OBD. Wtedy 1 pin łączysz z 4 i po włączeniu zapłonu na ON kontrolka CE wymruguje błędy na tej samej zasadzie. Błędy są te same, dochodzi może kilka nowych - jak odczytasz (metodą z mojej WWW czy powyższą) to się pochwal - pomożemy zinterpretować.
Edit: ew. możesz mieć oba typy złącz - stare ALDL i nowe OBD. |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-09-2006, 16:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | Nie wiem ile kosztują dobre kable WN (np. Sentech) do Twojego silnika. Napewno ponad 100 pln. Aha i nie ma części dobrych i tanich Raczej nie ma.
|
Czy aby napewno to są dobre kable?? Bo drogie to one napewno nie są...
W sklepie internetowym 102 PLN |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-09-2006, 19:07
|
|
|
Koton napisał/a: | Czy aby napewno to są dobre kable?? Bo drogie to one napewno nie są...
W sklepie internetowym 102 PLN |
Sentech oferuje korzystny stosunek jakości do ceny. Napewno warto dać za nie te 102 PLN. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2006, 18:40
|
|
|
mam juz wszystko co mi potrzeba do odczytania bledow w komputerze, ale nie moge znalezc tego gniazda,na zdieciu w tych zapiskach(w danych naprawczo reg. wyglada to troche inaczej).
szukalem tego przy sprzegle po lewej stronie(sa tam jakies biale gniazda ale zadne nie jest zaslepione)
[ Dodano: 08-09-2006, 18:40 ]
gdzie to jest? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-09-2006, 19:32
|
|
|
popatrz tutaj |
|
|
|
 |
|
|