[Cari 1.9DI-D] Dziwne odgłosy tylko na biegu powyżej 1500obr |
Autor |
Wiadomość |
tomi0112
Forumowicz
Auto: Mistubushi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-11-2009, 20:27 [Cari 1.9DI-D] Dziwne odgłosy tylko na biegu powyżej 1500obr
|
|
|
Mam problem z moją cari 1.9 di-d. Chodzi o to,że za każdym razem kiedy przekroczę 1500-2000 obrotów słychać odgłos taki jak np syczenie przy dziurawym tłumniku ale tłumnik to raczej nie jest słychać to tylko z przodu z pod maski chyba...Na luzie nawet kiedy bardziej przygazuje to auto działa normalnie:) dzieje się to na każdym biegu od ok 1500-2000 obrotów w górę...
Może miał ktoś podobny przypadek?i wie o co chodzi?
Z góry dzięki za odpowiedź:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-11-2009, 21:31
|
|
|
może blow-off.
A tak poważnie sprawdź przwody powietrzne idące z turbina oraz interculer może gdzieś puszcza powietrze albo jest dziurka
dość częsta awaria w lagunie II |
|
|
|
 |
tomi0112
Forumowicz
Auto: Mistubushi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:03 Dziwne odgłosy tylko na biegu powyżej 1500obr CARI 1.9DI-D
|
|
|
Wydaje mi się że gdyby było to przewody to słychać by to było przez cały czas:) a nie tylko powyżej 1500obrotów...no ale ok sprawdzę:) Dzięki:) |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:17
|
|
|
Co do obrotów to zależy od kiedy turbina zaczyna ciągnąć i czy masz że zmienną geometrią łopatek czy bez. |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:25
|
|
|
DiD chyba w obu wersjach mocy mial zmienną geometrię łopatek. Jesli nie to poprawcie mnie |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:28
|
|
|
czy to bardziej słychać na zimnym silniku?
POzdr. |
|
|
|
 |
tomi0112
Forumowicz
Auto: Mistubushi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:52 Dziwne odgłosy tylko na biegu powyżej 1500obr CARI 1.9DI-D
|
|
|
Nie...To słychać tak samo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku:) Nie znam się na mechanice i dlatego założyłem ten wątek...to jest coś takiego jak by jakiś przewód,który ma w sobie cisnienie miał jakąś małą dziurkę...ale dlaczego słychać to od ok 1500obr ? im więcej obrotów tym większe cisnienie?ok ale dlaczego słychać to tylko na biegu? kiedy się rozpędzam... |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-11-2009, 18:59
|
|
|
Już tłumaczyłem ci ze od turbiny tworzy się ciśnienie. A dlatego na obciążonym bo potrzebuje przepalić więcej paliwa i wytworzyć więcej spalin do napędu turbiny . Na luzie zaś tykniesz padeł gazu i odrazu wskakuje na obroty przy małym spalaniu a turbina nie rozkręca się. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-11-2009, 19:59
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | Na luzie zaś tykniesz padeł gazu i odrazu wskakuje na obroty przy małym spalaniu a turbina nie rozkręca się. |
Chyba sie mylisz, turbina sie rozkreca, gdyz napedzana jesy spalinami wylotowymi.
Co do dziwnych odglosów, może być dokladnie tak jak piszesz, a dokladniej wadą są pekające intercoolery na zgrzewach, uzywka intecooler ok 350zł, spawanie około 50zł. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:20
|
|
|
chodziło mi ze nie rozkręci turbiny tak żeby stworzyć odpowiednie ciśnienie więcej przepala jak silnik jest obciążony a inaczej na luzie.
położenie pedału gazu jest mniej więcej odpowiedzialne za ilość paliwa podawanego więc na luzie wystarczy lekko tyknąć pedał i silnik kreci się od razu a np na obciążeniu nie dojdzie do takich obrotów.
Np w samochodach WRC stosowany jest wariator zapłonu (czyli max opoznienie) po to żeby przepalać więcej paliwa na luzie po to żeby utrzymać prędkość i ciśnienie turbiny |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 16-11-2009, 18:49
|
|
|
Zgadzam się z pawelsonx'em
A może to po prostu zwykły gwizd turbiny... |
|
|
|
 |
tomi0112
Forumowicz
Auto: Mistubushi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 17-11-2009, 18:32 Dziwne odgłosy tylko na biegu powyżej 1500obr CARI 1.9DI-D
|
|
|
Nie nie:) to nie gwizd turbiny:) Sprawdziłem wszystkie przewody.Niby są szczelne ale do końca się nie da tego sprawdzić bo przecież tam jest cisnienie:) Doszedłem do tego,że to powietrze ucieka z okolic turbiny...Jest tam taka rurka w kształcie sprężyny wykonana chyba z aluminium lub z jakiegoś twardszego tworzywa...I ona jest bardzo zachlapana olejem..Myślę,że to ona jest nieszczelna i to ona stanowi problem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-11-2009, 18:37
|
|
|
tomi0112, najprawdopodobniej jest z nierdzewki, bo te rurki sa tosyc sztywne i jezeli ktos ja choc troche probowal przeprofilowac to mogla peknac gdzies na zakarbowaniu, ewentualnie usczelnienia tej rureczki puscily, najlepiej wytrzyj ta rurke do sucha i przejedz krotki dystans abys mial jakakolwiek orientacje skad dokladniej pojawia sie ten wyciek, albo zapocenie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomi0112
Forumowicz
Auto: Mistubushi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18-11-2009, 12:32 Dziwne odgłosy tylko na biegu powyżej 1500obr CARI 1.9DI-D
|
|
|
tak właśnie zrobiłem:) I wiem,że u góry jest jakaś uszczelka najprawdopodobniej miedziana ale dokładnie nie wiem bo aż tak jeszcze nie rozbierałem tego...I z tej uszczelki wycieka ten olej...Tam jest bardzo trudny dostęp...Nic dokładnie nie widać...Chyba skończy się to wszystko wizytą u jakiegoś fachowca bo wątpię żebym sam to naprawił |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 18-11-2009, 18:43
|
|
|
Ale z tamtego miejsca nie może gwizdać Olej nie leci w miejscu gdzie ta rurka łączy sie z czymś tam (nie pamiętam) tylko leci z uszczelki na łączeniu kolektora z zaworkiem od gaszenia silnika. Odkręć, daj sylikon i heja |
|
|
|
 |
|