[Cari 1,8 GLX] Nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Rzadziu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLX 97r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Raege
|
Wysłany: 19-11-2009, 21:33 [Cari 1,8 GLX] Nie odpala
|
|
|
Witam wszystkich
Mam problem ze swoją Cari. Wsiadłem dziś po pracy do autka, odpaliła na tyk przejechałem może z 200m i zgasiłem ją bo coś nie tak było ze światłami i chciałem to sprawdzić. No i niestety autko już nie zapaliło. Sprawdziłem czy chodzi pompka paliwa, czy jest iskra i wszystko wydaje się być oki ale niestety autko nie odpaliło. Spróbowałem pociągnąć je na lince i po jakiś 500m silnik zaskoczył. Zadowolony nie gasząc silnika wsiadłem i pojechałem do domu po drodze jednak zauważyłem że na biegu jałowym obroty spadają niemal do 0 a jak wyłączyłem silnik historia się powtórzyła i nie zapalił (dodam że w czasie jazdy przyspieszenie było oki) teraz odczytałem kody błędów i mam 54 . Co może byś przyczyną takiej awarii.
Pozdrawiam Marcin |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-11-2009, 21:49
|
|
|
Rzadziu, immobilajzer, sproboj z innym kluczykiem, albo cos ci brakuje stykow na petli imobilajzera przy stacyjce |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Rzadziu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLX 97r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Raege
|
Wysłany: 19-11-2009, 21:55
|
|
|
Dzięki za odpowiedz Robertdg.
A to nie jest tak że immobilizer odcina całkowicie możliwość odpalenia, bo udało mi się raz zapalić na holu to auto
Niestety mam tylko jeden kluczyk, więc pewnie pozostaje mi wymiana stacyjki ?? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:10
|
|
|
stacyjka +ecu+imobilizer
taniej w serwisie mitsu za parę euro kluczyk kupić po numerze vin |
|
|
|
 |
Rzadziu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLX 97r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Raege
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:17
|
|
|
A czy nie ma możliwości odcięcia immo zrobienia jakiegoś obejścia ??? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:40
|
|
|
Rzadziu, jest, ale wtedy juz wogole nie bedzie imo, kosztowna impreza okolo 450zł, skorka nie warta wyprawki, albo dorobic drugi kluczyc, albo sprawdz jeszcze petle imo, jest przy stacyjce |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Rzadziu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLX 97r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Raege
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:45
|
|
|
Robertdg no faktycznie trochę to kosztuje. Podpowiedz mi jeszcze jak możesz w jaki sposób sprawdzić tą pętlę ??? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:58
|
|
|
Rzadziu, rozbierasz oslone kolumny kierowniczej gorna i dolna i na stacyjce masz petle immo, do ktorej jest wpieta wtyczka, sproboj wypiac kostke zobaczyc czy nie ma tam jakiegos zasniedzenia no i wpiac spowrotem, zobaczyc czy cos sie zmieni, wyglada mi to na brak komunikacji kodera i czytnika imo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Rzadziu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLX 97r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Raege
|
Wysłany: 19-11-2009, 23:01
|
|
|
Dzięki jutro sprawdzę ale cały czas mnie zastanawia bo jak kręciłem silnikiem i dotknąłem pompki to czuć było że pracuje a i jak odkręciłem przewód przed wtryskami to też paliwo szło to znaczy ze immo puszcza sygnał do ecu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-11-2009, 23:06
|
|
|
Rzadziu, to swiadczy tylko o blokadzie zaplonu, ktora nie musi sie objawiac nie podawaniem paliwa, bo przy braku kontaktu imo paliwo bedzie podawane a silnik bedzie krecil tyle ze nie odpali |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 19-11-2009, 23:25
|
|
|
przeglądałem trochę schemat i imo w tym silniku odcina zapłon oraz współpracuje z ecu
co do pompki paliwa nie ma połączenia ani z ecu ani immo |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 20-11-2009, 01:22
|
|
|
Ja zrobiłem tak że jeżdze bez osłonki pod kierownicą. Jak przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od silnika. Jeśli nie gaśnie odpinam IMMO-ECU i podpinam ponownie, przekrecam kluczyk, wtedy gasnie kontrolka od silnika i wiem ze zapali.
Na dniach zamontuje przełącznik. Na razie spróbuje na kablu + zasilania do IMMO-ECU i sprawdze czy odłączenie zasilania od tego IMMO-ECU i ponowne włączenie coś zmienia.
Wiem że odpięcie wszystkich kabli działa ale takiego włącznika nie znajde na wszystkie kabelki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rzadziu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLX 97r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Raege
|
Wysłany: 21-11-2009, 14:16
|
|
|
Dziś troszkę po testowałem stacyjkę (czasami się blokuje i w ogóle dziwnie chodzi) i odłączałem antenę oraz Immo niestety nie wiele się zmieniło w sumie od przedwczoraj odpaliłem autko 3 razy. Czasami jak przekręcę kluczyk to kontrolka po chwili przygaśnie na moment i znów się zapala. Nie mam pojęcia jak to naprawić dlatego proszę was o pomoc!!! |
|
|
|
 |
V40Waldek
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 21-11-2009, 22:34
|
|
|
Z pierwszego postu wynika, że iskra jest, czyli jakby nie imo, i paliwo tez dochodzi do wtrysków.
Kilka tygodni temu miałem podobny problem i opisałem tu na forum swoje perypetie ,sprawcą okazał się moduł końcowy sterujący pracą wtryskiwaczy. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2009, 10:47
|
|
|
Zczytaj błąd. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|