Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ciężko zapala esclipse 1g
Autor Wiadomość
Mortimer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-11-2009, 10:32   ciężko zapala esclipse 1g

Witam
dopiero co sie przywitałem a mam już problem z misiakiem (mam go od miesiaca)
2l 16v 1G
bardzo slabo zapala na zimnym slinku po jakis 10ciu razach zagada ale po wcisnieciu pedału gazu gasnie
dopiero po rozgrzanie jakies 10 min wkreca sie na obroty
podczas jazdy szarpie-brak pelnej mocy
na ciepłym silniku zapala bez problemu
pali sie blad check engine
wiem ze powinienem zczytac bledy
morzecie mi polecic kogos w 3miescie lub jakiegos mitsumaniaka ktory pomoglby
zapomnialem dodac ze nie znalazlem podobnego tematu dlatego odważyłem sie napisac nowy
pozdrawiam
pomierzyłem wartosci na silniczku krokowym jest po 40omow i 80 na skarjnych
na głowce jest czarny nalot
wyczytalem ze morze byc upalony-na czym to polega??
zapomnialem dodac ze jak juz zaplali na zimnym silniku ma 800obr nie wchodzi na ssanie
Ostatnio zmieniony przez Mortimer 28-11-2009, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 28-11-2009, 13:58   

Jak cieżko odpala to pierwszy podejrzany to rozrusznik,
Jeśli gaśnie jak schodzi z obrotów to na 99% krokowy,który jest przy przepustnicy pod rurą dolotową jak ją zdejmiesz to bedziesz go widziec w polifcie zazwyczaj czarny w przed lifcie srebrny(może też być ECU,świece,kable WN)
Podczas jazdy szarpie-> sprawdz rure dolotu odkręć i obejrzyć może jest gdzieś dziura i zasysa lewe powietrze(albo uszczelka pod kolektrem) 4G63 jest bardzo wyczulone na lewe powietrze za to za sprawą przepływomierza,możesz też sprawdzić czy ta wtyczka od niego jest wpięta koło rury duża pucha z filtrem i do niej powinna wchodzić wtyczka

Nie znam nikogo 3city kto mógłby Ci pomoć szczytać błedy ,samemu tez bedziesz miec ciężko wiec najlepiej podjedz do serwisu Mitsu i niech Ci szczytają kody błedów i podadzą numery albo odrazu powiedzą co to... mogą chciec jakieś 20zł za to,chociaż mi w WWA raz szczytali za darmo
 
 
Mortimer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-11-2009, 14:04   

a czarny nalot na krokowcu ma znaczenie??
swiece zmienialem wtyczke kolo przepływki podpieta kreci lekko takze rozrusznik tez nie
ciezko w sensie nie chce zaskoczyc diopiero po kilkunastu krotkich kreceniach rozrusznikem zapala ale ledwie 600obr pozniej jakies 800 na zimnym silniku i nie faluje
 
 
awg 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 15
Skąd: gryfice
Wysłany: 28-11-2009, 14:45   

http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html

klikasz na dane naprawczo regulacyjne i dalej "opis diagnozy błędów komputera wtrysku". masz wszystko jak na dłoni. w 1g robi się tak samo. nie przesadzaj mati z jeżdżeniem do serwisu na sprawdzenie błędów...obadaj jakie błędy ci pokaże wtedy można coś dalej myśleć.
 
 
Mortimer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-11-2009, 16:01   

ok dzieki za info jutro postaram sie to ogarnac
ecu spawdzilem kondensatory sa oki
pozdarwaim
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2009, 23:18   

Mortimer, podstawa zczytaj błędy kolega awg, podał linka do szczegółowej instrukcji jak to zrobić którą stworzył nasz klubowy kolega Krzyżak. Ja w tym momencie stawiam albo na czujnik temperatury, albo przepływka, ale więcej powiemy po podaniu nr błędu.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 29-11-2009, 14:44   

awg napisał/a:
nie przesadzaj mati z jeżdżeniem do serwisu na sprawdzenie błędów...

Nie przesadzam jak sam sobie nie poradzi albo nikt mu nie pomoże to moze skoczyć do serwisu ,gdzie nie gdzie mozna sprawdzać za darmo i to nic nie kosztuje :)
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-11-2009, 15:38   

przede wszystkim zmierz rezystencję czujnika temperatury płynu chłodzącego - omomierz powinien dawać Ci mniej więcej takie odczyty:
Temperatura cieczy °C Oporność (kΩ)
-30 <====> 22.22 ~ 31.78
-10 <====> 8.16 ~ 10.74
0 <====> 5.18 ~ 6.60
20 <====> 2.27 ~ 2.73
40 <====> 1.059 ~ 1.281
60 <====> 0.538 ~ 0.650
80 <====> 0.298 ~ 0.322
90 <====> 0.219 ~ 0.243


- jeżeli on nie żyje to nie ma bata żeby ECU prawidłowo wysterowało krokowca

link

U Ciebie silniczek krokowy najprawdopodobniej jest sprawny a o czarny nalot podejrzewałbym instlację LPG II generacji - trafiłem ?
Silniczek krokowy - starszy ~30 Ohm i nowszy 40 Ohm
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Mortimer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-11-2009, 22:24   

a wiec sprawdzilem błedy
wyswietlil w takiej kolejnosci dziwne ale spawdzilem pare razy i tak wyszlo
14 21 25 13
a instalka gazowa sekwencja takze byłes blisko e-gen :P
jutro zmierzę jeszcze czujnik temp cieczy- a gzie om sie znajduje na bloku czy na chłodnicy??
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 30-11-2009, 16:09   

O ile pamiętam a pisze z głowy jak cos niech mnie ktoś poprawi
14-> czujnik przepustnicy (może pomóc wyczyszczenie przepustnicy)
21-> czujnik temperatury silnik ,mozesz przez niego miec problem z tym odpalaniem
25-> przepływomierz?
13-> to też jest chyba czujnik temperatury zasysanego powietrza ,chyba !
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2009, 18:23   

Błąd 13 i 25 to uszkodzenie przepływki. - Sprawdź czy Ci się wtyczka nie wysunęła z przepływomierza (taka puszka z filtrem powietrza).
Błąd 21 czujnik temperatury cieczy.
I Błąd 14 czujnik położenia przepustnicy, przy awarii ECU często się przepala.
Stawiam jeszcze na upaloną sondę lambda i mamy komplet uszkodzeń które czyni uwalony ECU.

W tym zestawie błędów często jest nie są to błędy czujników tylko ECU jest uszkodzony i świruje. Proponuję zawieść ECU do elektronika niech posprawdza Kondensatory i ścieżki.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Mortimer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2009, 22:08   

no to troszke sie zmartwiłem
niestety musze sie poruszac samochodem takze jakos w weekend bede mogł wyjac ECU
szkoda ze nie ma nikogo z 3city cobym mogł podmienic kompa i spawdzic na 100% ze to bedzie to
pozdrawiam bede pisal na bieżąco jaki jest progres
wielkie dzieki piszcie jak bedziecie mieli jakies inne pomysły
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-12-2009, 20:28   

Mortimer napisał/a:
szkoda ze nie ma nikogo z 3city cobym mogł podmienic kompa


Zapytaj na forum regionalnym, duża szansa że ktoś pomoże w 3CITY jest duża społeczność MM.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
tomeks 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-12-2009, 00:50   

Do Mortimer.

Tu Tomek z Gdańska. Mam problemy z wysłaniem Ci priva. Możemy się spotkać na wymianę ECU. Odp. na tomek.struczynski@wp.pl

Pozdro
 
 
Mortimer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-12-2009, 16:10   

wszystko wzkazuje na to ze mam uwalony ECU
po przełozeniu od kolegi Tomka zapalil bez problemu był na ssaniu ,wrociła moc ,rowna praca
na gazie tez bez problemu
Dzieki wielkie Tomeks
ma ktos morze sprawdzone ECU na sprzedaż ??
nr MD169144 E2T36583 2407 E
pozdawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.