[Cari 1.9DI-D] temperatura - problem ..oraz Check Engine :/ |
Autor |
Wiadomość |
uciu
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 33 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:02 [Cari 1.9DI-D] temperatura - problem ..oraz Check Engine :/
|
|
|
Witam
Mam następujący problem. Zauważyłem, że po przejechaniu ok 40, a czasem nawet sporo więcej km w trasie temperatura wskazuje maks. 1/3. Zastanawiam się czy możliwe jest, aby po tak długim odcinku silnik dalej nie był dogrzany.. Zdarzyło mi się również jadąc w trasie z prędkością ok 12-140 km/h, że wskazówka potrafiła spaść do ok 1/3 i z wielkim trudem i długo się podnosiła mimo ciągłej jazdy. Wymieniłem więc termostat, bo paru mechaników stwierdziło, że to jego wina. Zmieniłem przy okazji płyn w chłodnicy. Po zrobieniu rundki po mieście miałem wrażenie, że problem zniknął i zaczyna normalnie nagrzewać, ale niestety..:( W trasie Przemyśl - Jarosław (i po obu miastach) wskazówka wychyliła się znowu do ledwo 1/3 i tak stała:( Z pewnością temperatura -5 stopni miała spory wpływ na to, ale czy aż tak wolno się powinien nagrzewać?
Nie wiecie co może być tego przyczyną. Mam nadzieje, że chociaż tak mniej więcej opisałem jakiego typu mam problem.
Drugi problem jest następujący.
Któregoś dnia podczas jazdy miałem wrażenie, że auto jest jakby słabsze (wolniej się zbiera a turbina łapie później) i w chwili kiedy wcisnąłem mocniej gaz przekraczając 3000 obrotów zaświecił się Check Engine. Po jakimś czasie błąd zniknął, ale gdy znowu spróbowałem przycisnąć trochę mocniej pojawił się ponownie. Mam w planie podjechać z tym na komputer, ale nie mam pojęcia co to może być:/ |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:26
|
|
|
Twoje problemy zostały już poruszone kilka razy - poszukaj
Masz walnięty termostat na 100%. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
uciu
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 33 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:37
|
|
|
Ale pech, bo tyle co wymieniłem termostat na nowy. Możliwe żeby był uszkodzony albo źle zamontowany? |
|
|
|
 |
spaawu
Forumowicz AlucarD

Auto: Carisma 1.8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Ujsoły (za Żywcem)
|
Wysłany: 19-12-2009, 10:29
|
|
|
Check Engine to może sugerować wymianę oleju.. Mój znajomy miał to samo pojechał do servisu i wyszło że olej musiał wymienić.. Co do temperatury to Tomashi ma rację to na pewno termostat, musisz skoczyć z nim do sklepu niech Ci go wymienią bo na pewno go źle nie zamontowałes bo tego się nie da zrobić |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 19-12-2009, 12:28
|
|
|
Układ OBD II/EOBD używa dwa typy kodów:
* typ A - w tej grupie kodów występują błędy najbardziej przyczyniające się do zwiększenia emisji i powodują zapalenie wskaźnika kontrolnego po pierwszym razie wystąpienia błędu,
* typ B - błędy wpływające na zwiększenie emisji, ale w sposób mniej drastyczny niż w typie A; zapalenie wskaźnika kontrolnego jest efektem wystąpienia błędu kilka razy. |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 19-12-2009, 17:58
|
|
|
uciu u mnie też wskazówka nie wychyla się więcej niż 1/3 i wcale nie wzbudza to u mnie niepokoju. Latem nawet nie dochodzi do pionu. Skoro kolega wymienił termostat i nadal to samo więc czego się więcej doszukiwać, tak ma lub tak powinno być i koniec... |
|
|
|
 |
uciu
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 33 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-12-2009, 23:23
|
|
|
Dzięki za pomoc Panowie. Jutro jadę na komputer do mechanika i zobaczę co z tego wyjdzie i jakie błędy pokaże. Zdarzyło już mi się, że ledwo minąłem 2 tys obrotów i od razu Check Engine:/ Ogólnie mam wrażenie, że np turbina wcześniej jakoś wcześniej łapała.. Jakiś czas temu wymieniałem olej i filtr. Wprawdzie wlałem wtedy 4 l, ale wszystko z tym związane powinno być ok. Podskoczę do mechanika, który mi termostat wymieniał i powiem o co chodzi i w razie czego pójdę go wymienić.. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-12-2009, 08:44
|
|
|
Co do termostatu to radzę dobrać dokładnie taki jak zaleca producent. Bo jeśli termostat ma otwarcie przy np. 88 stopniach, a zamienimy na 96 to będziemy mieli problemy z rozgrzewaniem silnika. Nie pamiętam jaki jest w DIDzie, ale na pewno jest to w serwisówce. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 23-12-2009, 20:25
|
|
|
W końcu wpakują mu trachnięty termostat że się silnik zagotuje. Zimą silnik nigdy nie rozgrzeje się jak latem chociażby dlatego ze pobierasz ciepło z nawiewu do kabiny... |
|
|
|
 |
uciu
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 33 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-12-2009, 13:11
|
|
|
Z tym termostatem to jeszcze się wstrzymam i zobaczę jak to dalej będzie wyglądało.. Byłem wczoraj u mechanika podłączyć auto pod komputer i niestety nagle się okazało, że ich komputer odmówił współpracy z cari i się nie łączy. Tłumaczyli się, że wcześniej mieli już taki problem z fiatem sieną. Pozostaje mi chyba ASO jak nie znajdę innego mechanika. Nie wiecie ile mniej więcej kosztuje diagnostyka w ASO?
*Jeżeli chodzi o Check Engine to mimo "ostrego katowania" silnika na wysokich obrotach nic nie wyskoczyło, ale jadąc pod górkę na czwórce delikatnie powyżej 2000 obrotów zauważyłem, że auto jest słabsze, a po jakimś czasie takiej jazdy ponownie wyskoczyła pomarańczowa ikonka:/ |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 24-12-2009, 16:51
|
|
|
Diagnostyka w ASO w Kaliszu kosztowała 250zł Z tym CE to proponuje wyciągnąć klemę od akumulatora żeby kompa zresetować. Spróbuj chociaż wątpię czy to coś da.
Ta kontrolka zapala się tylko przy jeździe czy również podczas gazowania na postoju?? |
|
|
|
 |
uciu
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 33 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-12-2009, 22:31
|
|
|
No właśnie tylko podczas jazdy teraz nawet powyżej 2000:( Jak podjechałem do mechanika i chciałem żeby się zaświeciła to "piłowanie" na postoju nic nie dało, podczas jazdy (np. dzisiaj) pod górkę ledwo powyżej 2000 obrotów zmusiła do pojawienia się Check Engine.. Domyślałem się, że w ASO "trochę" sobie policzą za podpięcie, ale jak nie znajdę nic innego w Przemyślu, Jarosławiu albo Rzeszowie to zostaje autoryzowany serwis Mitsubishi w Boguchwale.
* Zastanawia mnie też dlaczego auto jest takie słabe, a jeżeli chodzi o turbinę to jest jakby jej nie było, tzn. niby ją słychać , ale praktyczne zero efektu jej działania:( |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-12-2009, 23:05
|
|
|
Jakby oprócz tego ze jest słaby było by np z pod maski słychać gwizdy szumy to bym obstawiał dość częsta awarie w tym samochodzie czyli nieszczelność układu powietrznego między kolektorem a turbiną np pęknięty intercooler albo poluzowanie opaski które powodują spadki mocy.
Piszesz że w czasie jazdy zapala się lampka czyli wtedy kiedy turbina ma swoją wydajność i tu trzeba by rozkminić o co kaman czy o czujnik ciśnienia doładowania czy o elektrozawór sterujący kierunkiem spalin na turbinę a może sam system wykonawczy kierujący spalinami.
Pod rozkminke również można brać EGR albo system zasilania paliwem i system wtryskowy.
Znam również przypadek nieszczelności zbiornika podciśnienia do zaworu stop który potrafił namieszać w całym układzie wykonawczym sterowanym vacuum.
Można tak gdybać ale najprościej jest podłączyć pod interfejs.
Co ciekawe kody błędów did są w liczbach dziesiętnych więc być może zadziała sposób zwarcia pinów w interfejsie diagnostycznym i ich wymruganie ale takiego odważnego jeszcze nie było co by sprawdził |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 26-12-2009, 23:44
|
|
|
Ja bym jeszcze na wszelki wypadek sprawdził albo wymienił filtr paliwa.Jeśli nie był dawno wymieniany to moze byc przyczyna takiej pracy silnika w niskich temperaturach. pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 27-12-2009, 08:15
|
|
|
Sprawdź czy układ podciśnienia jest sprawny. Będziesz potrzebował drugiej osoby która będzie odpalać i gasić samochód. Przy odpalaniu i bezpośrednio po przepustnica na turbinie powinna zamknąć się. Przy zgaszeniu zawór gaszący powinien się zamknąć. Jeśli tak bedzie się działo to można już wykluczyć braku kontroli doładowania tym upustem na turbinie.
I czujnik doładowania pasowałoby sprawdzić. |
|
|
|
 |
|