 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tuning lancera |
Autor |
Wiadomość |
michal8701
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: Sycow
|
Wysłany: 03-01-2010, 00:39 Tuning lancera
|
|
|
Witam, zastanawiam sie nad kupnem lancera CKO w sedanie i przerobieniem go na evo. Juz szukalem na forum nt wygladu zewnętrznego. Niestety, nie mogę znaleść auta z mocniejszym silnikiem. Czy orientuje się ktoś, czy do lancera pasował by np silnika z galanta? lub coś innego? co polecacie? |
Ostatnio zmieniony przez michal8701 10-02-2010, 14:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-01-2010, 00:45
|
|
|
michal8701 napisał/a: | Witam, zastanawiam sie nad kpnem lancera CKO w sedanie p przerobieniem go na evo. Juz szukalem na forum nt wygladu zewnętrznego. Niestety, nie mogę znaleść auta z mocniejszym silnikiem. Czy orientuje się ktoś, czy do lancera pasował by np soilnika z galanta? |
bez przerobek raczej nie, ale nawet jesli bys go tam upchal to silnik przykladowo Gala bedzie ciezszy niz lancerowski... co za tym idzie trzeba by wzmocnic zawieszenie oraz hamulce. Nie lepiej kupic galanta i sprzedac lancera?
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
michal8701
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: Sycow
|
Wysłany: 03-01-2010, 00:55
|
|
|
Właśnie chodzi o to, ze to musi byc lancer Bo silnik 1.3 to chyba trche za słaby bedzie i wyjdzie z tego tzw "straszak" |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
michal8701
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: Sycow
|
Wysłany: 03-01-2010, 12:21
|
|
|
A one beda pasowały? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2010, 07:00
|
|
|
Wejść wejdzie taki silnik ale sam silnik to nie wszystko, do wymiany również tak jak pisałRobson86, hamulce, zawieszenie, skrzynia biegów, po za tym skrzynka w EVO to napęd na 4x4 zwykła skrzynka takiej mocy nie wytrzyma zmielisz ją ,tak wiec cala zawiecha tylna i przednia do wymiany, wzmocnienie przednich podłużnic, przeróbka całej podłogi, i cała instalacja elektryczna do przerobienia. Tak wiec życzę powodzenia !!!! |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-01-2010, 17:26
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | po za tym skrzynka w EVO to napęd na 4x4 zwykła skrzynka takiej mocy nie wytrzyma zmielisz ją ,tak wiec cala zawiecha tylna i przednia do wymiany, wzmocnienie przednich podłużnic, przeróbka całej podłogi, i cała instalacja elektryczna do przerobienia. |
to byla akurat tylko ciekawostka, bo naprawde ciezko by bylo przerobic autko na wersje evo. W zasadzie byloby to bardzo ciezkie zadani i wymagalo duzych nakladow finansowych.
Proponuje rozejrzec sie za wersja 1,6 (colt/lancer). Generalnie wszystkie wersje silnikowe dostepne w (Twojej gen.) lancerze maja dokladnie w tych samych miejscach mocowanie itd wiec problemu by nie bylo. A 113km mysle ze juz by zaspokoilo chociazby czesc zadzy wiekszej mocy szczegolnie w tak lekkim samochodzie jakim jest Lancer. A pozniej np. przesiadka na Galanta 2,5 V6 w koncu kiedys musisz sie przesiasc na cos nowszego
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2010, 06:55
|
|
|
Robson86,i tutaj masz racje |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2010, 11:38
|
|
|
temat przerobiony przez mnie organoleptycznie czyli wiem o czym pisze i tak:
lancery CK0 z silnikami 1,6 to malinki (wyprodukowano niewiele egzempaży) które wyrwać na rynku wtórnym jest baaaaardzo trudno, pojawia sie jedno ogłoszenie może raz na pół roku i potem dłuuugo cisza, silniki z CK0 mają tak samo ograniczoną moc jak w coltach CJ0 czyli nie 113km a 90km.
możliwości swapu są ogromne począwszy od silnika z carismy msx, volvo t4 a kończąc na silnika V6 z galanta.
u mnie miał zagościć właśnie ten ostatni silniczek ale niestety niedługo będę musiał rozstać się z moją repliką, więc projekt stanął w miejscu. silnik v6 jest najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o mase, w stosunku do mocy jaką osiąga, a przed wszystkim jeżeli chodzi o łatwość skompletowania takiego zestawu (na rynku jednak jest troche tych silników), V6 z galanta mieści się bez większych problemów o czym zapewnia Bartek który dokonywał pomiary i stwierdził iż trzeba będzie dorobić jedynie jedną łapę i prawdopodobnie chłodnice + przeguby customowe. mimo iż brzmi to banalnie jest to jednak sporo pracy i jeszcze więcej poświęconej gotówki.... a mówimy dopiero o swapie silnika gdzie wcześniej należy mieć pod ten silnik przygotowane odpowiednio wzmocnione hamulce oraz zawieszenie, bo co to za przyjemność rozpędzić sie raz a potem już nie móc zahamować |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-01-2010, 17:25
|
|
|
Derpin napisał/a: | a mówimy dopiero o swapie silnika gdzie wcześniej należy mieć pod ten silnik przygotowane odpowiednio wzmocnione hamulce oraz zawieszenie, bo co to za przyjemność rozpędzić sie raz a potem już nie móc zahamować |
Wlasnie, wiec po pierwsze musisz przeznaczyc na to duzo pieniazkow i duzo czasu.
Zasadniczo prawie wszystko idzie do wymiany poczawszy od silnika poprzez skrzynie biegow, uklad chlodzenia, uklad hamulcowy ( przy wiekszej masie przydalo by sie takze zainwestowac w wieksze tarcze z przodu i zamiane tylnych bebnow na tarcze), oraz wspomniane wczesniej zawieszenie.
Rozumiem ze ma to byc Lancer, ale jesli chodzi o aspekt ekonomiczny to jest to przedsiewziecie w ogole nieoplacalne.
Zastanow sie ponownie czy nie lepiej sprzedac dolozyc troszke i kupic normalnego zdrowego rekina 2,5 V6 z biala skora w srodku i manualem...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2010, 18:59
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Zastanow sie ponownie czy nie lepiej sprzedac dolozyc troszke i kupic normalnego zdrowego rekina 2,5 V6 z biala skora w srodku i manualem... |
i tak i nie, rekin rzuca sie w oczy, ale obok evo (już nie ważne czy replika) nikt nie przejdzie obojętnie, co niestety jest czasami odrobinę męczące.... |
|
|
|
 |
michal8701
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: Sycow
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:13
|
|
|
Cytat: | i tak i nie, rekin rzuca sie w oczy, ale obok evo (już nie ważne czy replika) nikt nie przejdzie obojętnie, co niestety jest czasami odrobinę męczące.... |
Właśnie, evo to evo!:)
czyli w teorii wyglada to tak, wstawienie do lancera silnika 2,5 v6 wraz z osprzetem, wzmocnic zawieszenie i hamulce, tak?:)
probowal juz tak ktos? |
Ostatnio zmieniony przez michal8701 05-01-2010, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:47
|
|
|
michal8701, wszystko jest do przerobienia, Tobie jest potrzebny tylko wymiar komory silnika aby wiedziec czy silnik sie zmiesci ze skrzynia. jak chcesz to zapytaj Bartek na PW jakie gabaryty ma silnik ze skrzynią, on Ci podpowie, kwestia przeróbek układu wydechowego i elektryki do raczej kosmetyka, ja jednak pomyslalbym na silnikiem od EVO 2.0, mniej przeróbek niz w przypadku 2.5, jednak droga wolna i Twój wybór |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-01-2010, 21:37
|
|
|
michal8701 napisał/a: | czyli w teorii wyglada to tak, wstawienie do lancera silnika 235 v6 wraz z osprzetem, wzmocnic zawieszenie i hamulce, tak?:) |
Pamietaj ze w przypadku montowania tak duzego jakby nie patrzyl silnika, bedziesz mial strasznie nierownomierne rozlozenie masy w samochodzie...os przednia wzgledem osi tylnej -co za tym idzie ucierpi na tym m.in. sposob prowadzenia autka, stabilnosc w zakretach, problemy z trakcja itd
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2010, 23:31
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Pamietaj ze w przypadku montowania tak duzego jakby nie patrzyl silnika, bedziesz mial strasznie nierownomierne rozlozenie masy w samochodzie...os przednia wzgledem osi tylnej -co za tym idzie ucierpi na tym m.in. sposob prowadzenia autka, stabilnosc w zakretach, problemy z trakcja itd
Pozdroo |
ten temat już też został przerobiony fałka (v6) z galanta jest na tyle kompaktowym silnikiem że jej ciężar nie zaburzy nadto rozłożenia masy w aucie, a zresztą mało które auto ma idealne rozłożenie 50/50 ja wiem jedno Bartek polecał właśnie ten silnik do lancera jako jedyną słuszna alternatywę wiec cieżko mi sie kłócić z kimś kto jest w pewnym sensie "guru" na naszym forum jeżeli chodzi o sprawy techniczne
[ Dodano: 05-01-2010, 23:34 ]
robertdg napisał/a: | ja jednak pomyslalbym na silnikiem od EVO 2.0, mniej przeróbek niz w przypadku 2.5, jednak droga wolna i Twój wybór |
może i przeróbek mniej ale musisz po pierwsze znaleść taki silnik w rozsądnej cenie, po drugie nie zakatany a po trzecie mieć do niego komplet wiązek... no i jeszcze jeden aspekt spalanie... 2.0 turbo z lancera spali zdecydowanie więcej niże 2,5 z galanta |
|
|
|
 |
|
|