Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimowe podgrzewanie silnika Pajero 2.8 TD
Autor Wiadomość
mak721 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II Long 2.8 TD 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-01-2010, 11:34   Zimowe podgrzewanie silnika Pajero 2.8 TD

Witam wszystkich MM! Ma pytanie na necie znalazłem coś co się nazywa przepływowy podgrzewacz cieczy chłodzącej silnika zasilany z sieci elektrycznej ( 230 V ). Czy warto coś takiego zamontować w Miśku 2.8 TD '95 ?
Nie posiadam garażu i autko stacjonuje pod oknem więc wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem na problem mrozu.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 23-01-2010, 12:23   

Parę dni temu założyłem podgrzewacz do forda transita. Grzałka jest wbudowana w blok silnika w miejsce zaślepki zabezpieczającej blok silnika w razie zamarznięcia płynu.. Ma moc 400 W. Super sprawa. Auto miało kłopot z zapalaniem przy - 5 0C teraz pali przy -15.
Przepływowe są montowane na wężu dolnym pomiędzy silnikiem a chłodnicą jak najbliżej silnika aby obieg / jak w piecu CO/ wytworzył się w kierunku silnika. Koniecznie trzeba wywiercić otwór o średnicy 4 mm w termostacie aby płyn krążył. Zagrzany jest silnik, chłodnica i nagrzewnica. Jednak przy dużych mrozach myślę, że musiała by być grzałka o mocy min. 700 W lub więcej. Grzałkę można włączyć poprzez zegar sterujący i doświadczalnie ustalić sobie czas grzania.
Samochód po zapaleniu od razu grzeje kabinę, oszczędza się akumulator, rozrusznik, silnik i paliwo a zużywa domową energię elektryczną. Ponoć w krajach skandynawskich na parkingach znajdują się gniazdka z 230V gdzie można sobie podłączyć autko w mroźne noce.
Ja bym osobiście pokombinował z takim urządzeniem w Pajero ale mój stoi w ciepłym garażu i na dodatek ma dwa akumulatory. :)
Pozdrawiam
Ps. Przed zakupem musisz sobie zmierzyć zewnętrzną średnicę przewodu gumowego, odjąć 5-6 mm i zamówić podgrzewacz. Na Allegro znajdziesz ich wiele.
_________________

 
 
mak721 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II Long 2.8 TD 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Morąg
Wysłany: 24-01-2010, 20:33   

Czyli warto zamontować coś takiego - to fajnie. Nie za bardzo rozumiem tylko w którym miejscu w termostacie wywiercić otwór :oops: - na wszystkich rycinach dołączanych do grzałek wygląda to tak jakby trzeba było wiercić w obudowie ( ale to mi wydaje się niedorzeczne ). Może podpowiesz mi Piotrze w którym dokładnie miejscu musi być ta dziurka.
 
 
behemot 
Forumowicz
bubu


Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 88
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 25-01-2010, 08:53   

No napewno nie w obudowie. Trzeba go rozebrac i otwór wywiercić w w kółku z blachy.
płyn bedzie mógł przepływać gdy termostat jest zamnkniety. niewolno przesadzic z wielkością tego otworu. Podczas jazdy byłyby problemy z dogrzaniem silnika
_________________
Stokrotka
 
 
mak721 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II Long 2.8 TD 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Morąg
Wysłany: 25-01-2010, 09:35   

Bardzo dziękuję za pomoc ! :lol: To może ktoś jeszcze poleci mi dobrą firmę produkującą te grzałki to wiedziałbym już wszystko.
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2010, 09:50   

Ja także zamierzam założyć podgrzewanie płynu, jednak wolałbym wersję montowaną w miejsce broka przeciwzamrożeniowego niż na przewód (lepsza wydajność, mniej kombinacji i nie trzeba kaleczyć termostatu).
Ciekaw jestem czy komuś się już udało się to zrobić, w którym miejscu jest ten brok w 4M40 (jaka średnica i kształt ewentualnej grzałki), ewentualnie jakiś namiar na sprzedawcę.
Defa oczywiście ma grzałki w swojej ofercie ale wołają za nie jak za zboże ;P (500 grzałka + ok 250 za kabel z odpowiednią wtyczką).

[ Dodano: 25-01-2010, 10:42 ]
Już znalazłem, jako ciekawostkę podaję: instrukcja montażu, pasuje też do dida
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-01-2010, 12:02   

Ta to są pytania wszystkich Nas którzy samochody pod chmurką trzymają. Ja natomiast zastanawiam się nad montażem przepływowego podgrzewacza paliwa gdyż niestety nasze paliwo daje duuuuużo do myślenia a potrafi i w czasie jazdy załapać.Tak są różne dodatki w postaci denaturatu,dolewki benzyny lub inne chemiczne wynalazki lecz nie zawsze zdają egzamin. I co ciekawe woda w paliwie nie zawsze jest z winy jakiejś stacji benzynowej->> wilgoć do paliwa łapiemy z atmosfery w czasie tankowania :shock:
Adrian podaj namiar gdzie można kupić ten system co znalazłeś instrukcję montażu.Jest to ciekawe rozwiązanie gdyż grzeje nie tylko silnik ale i kabinę a chyba ???? i podładowuje akumulator. Ale MitsuManiaki już nie daleko do wiosny :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
mak721 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II Long 2.8 TD 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Morąg
Wysłany: 25-01-2010, 15:51   

Chłopaki jestem właśnie po rozmowie w jedynym (jak na razie) warsztacie który udało mi się znaleźć ( lokalizacja Wyszogród ) i gość powiedział mi tak cytuję:
1.przepływowe grzałki chłodziwa to półśrodek ponieważ trudno jest odpowiednio dobrać miejsce lokalizacji grzałki,
2. robienie otworu w termostacie to prowizorka która może ale nie musi dobrze działać,
3. w porównaniu z grzałką w bloku silnika dużo większe zużycie prądu a to za sprawą dłuższego czasu działania grzałki ( ta w bloku nawet do 30-45 minut krócej aby osiągnąć taką samą temperaturę )
4. Cena grzałka dedykowana do modelu 4M40 425 zł, wiązka elektryczna 250 zł, robocizna w granicach 350 zł w sumie 1025 zł i średnio 5 do 8 godzin pracy.
Muszę nadmienić że wsadzają grzałki skandynawskiej firmy DEFA ( a wiem od kumpli z Norwegii że to jakość z najwyższej półki ).
I teraz mam dylemat grzałka w bloku silnika - sporo kasy ale efekt ze 100 % gwarancją działania czy grzałka przepływowa koszt średnio 150 - 250 zł i trochę kombinacji. BĘDĘ MYŚLAŁ.
A co do lokalizacji broka w silniku to znajduje się ( stojąc od strony turbiny ) centralnie za nią i troszkę w dół na lewo.
Pozdrawiam wszystkich.
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2010, 16:03   

Waldku, Calixa sprzedaje Eko-moto, cena z kablami to ok 500-600 PLN, natomiast dystrybutorów DEFA jest kilku, ja dowiadywałem się w Boruta MOtors, mają ostatnią sztukę, za 439+240 PLN (grzałka plus kable).
Jeśli zaś chodzi o ogrzewacze paliwa to jest 30 cm (bardziej do ciężarówek) na allegro za 300 PLN. IMHO do naszych aut wystarczyło by coś mniejszego, jest to w sumie rurka miedziana z dwoma króćcami, które wpina się w mały obieg płynu a w środku uwinięta spiralka z rurki miedzianej na paliwo. Patent dobry, na pewno lepiej spala się paliwko podgrzne powyżej 60 stopni. Dla eksperymentatorów jest to gotowy patent na zasilanie olejem rzepakowym, wystarczy termosta i elektrozawór który przełączy nam paliwo kiedy osiągnie odpowiednią temperaturkę.

MOże ma ktoś z kolegów rozbebeszony silnik 4M40, żeby zrobić zdjęcie tego broka i zwymiarować, znajduje się za pompą paliwa w stronę skrzyni, pod kolektorem.
Może uda się dobrać coś z rodzimych produkcji, cena takowych nie przekracza 200 PLN.
W Radomiu jest firma, która się specjalizuje w przeróżnych grzałkach, może u nich coś dobiorę.

[ Dodano: 25-01-2010, 16:10 ]
mak721 napisał/a:

A co do lokalizacji broka w silniku to znajduje się ( stojąc od strony turbiny ) centralnie za nią i troszkę w dół na lewo.


O, kolega odpowiedział w międzyczasie ... tylko zastanawiam się nad tym brokiem, nie wiem czy dobrze odczytałem dokumentacje z Calixa ... w sumie łatwiej dostać się od strony, którą Ty podałeś.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-01-2010, 19:18   

diWhizZ napisał/a:
żeby zrobić zdjęcie tego broka i zwymiarować, znajduje się za pompą paliwa w stronę skrzyni, pod kolektorem.

Jutro oddaję samochód do warsztatu na regulację ale chyba nie obędzie się bez zdejmowania głowicy gdyż gniazdo wtryskiwacza chyba ??? nie trzyma więc może będę miał dostęp od tej strony aby cosik pstryknąć i zmierzyć.
diWhizZ napisał/a:
które wpina się w mały obieg płynu a w środku uwinięta spiralka z rurki miedzianej na paliwo
ja wyczaiłem elektryczne zasilane z akumulatora i wpinane przed filtrem paliwa np
http://www.allegro.pl/ite...o_auta_12v.html
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-01-2010, 20:13   

Grzalke na przewod paliwowy mozna zrobic samemu w prosty sposob.
Rozcina sie istniejacy wezyk w 2 miejscach jak najbardziej oddalonych.
W rozciete miejsca montujemy 2 kawalki rurki miedzianej.
Wkladamy do naszego weza drut oporowy o dobranej przez nas opornosci i lutujemy jego koncowki do wewnetrznych czesci tych rureczek.
Jedna rureczke podlaczamy do minusa, a druga do plusa.
Moc grzalki mamy w zaleznosci od zastosowanego drutu oporowego.
Dobrze by bylo na drugiej rureczce zamocowac przelacznik termiczny na jakies 60 stopni. Na caly waz mozna zalozyc dodatkowa izolacje.

Ale tak w sumie czy jest potrzebne to podgrzewanie, chyba ze ktos jezdzi na OR.
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 27-01-2010, 22:11   

W sumie to zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem od grzania wody w układzie jest zamontowanie grzałki w misce olejowej, IMO, najbardziej optymalne rozwiązanie, olej dobrze przenosi i trzyma temperaturkę a ponadto ciepełko jak wiadomo lubi kierować się do góry więc stosunkowo równomiernie ogrzeje cały silnik. Do tego prosty wyłącznik termiczny na, powiedzmy 80 st. C i temat załatwiony. Minus całego zabiegu to tylko to, że trzeba ściągać miskę, chyba, żeby dopasować grzałkę z gwintem pasującą do korka od spuszczania oleju.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-01-2010, 01:21   

Mozna by tez zamontowac zewnetrznie, czyli tylko przylegajaca od spodu.

Najlepiej jakby grzalka z termostatem byla wmontowana pomiedzy 2 kawalki aluminium (z 10-15mm grubosci) a to aluminium przylegalo do miski posmarowanej pasta termoprzewodzaca, z drugiej strony izolacja zeby nie grzac pod autem.

Jako grzalke mozna wykorzystac rezystory duzej mocy i zasilac z 230V lub 12V - kwestia dobrania oporu. Wtedy by byla potrzebna jedna grubsza blaszka do przykrecenia opornikow.

Tu rozne rezystory 100W

przy 12V jakies 4 x rownolegle 1,5 ohm na opornik zeby uzyskac kolo 350W
przy 230V 4x szeregowo 33 ohm
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 28-01-2010, 10:18   

Też myślałem o podobnym rozwiązaniu a dokładnie o uwinięciu wokół zbiornika na smoka kabla grzejnego (są takie z samoregulacją, po przekroczeniu określonej temperatury przestają grzać) i owinięciu tego wszystkiego watą szklaną z folią aluminiową. Pytanie tylko czy mając ok 20W z metra bieżącego udało by się uzyskać wystarczającą moc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.