Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drugie życie dla czarnego miśka :)
Autor Wiadomość
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
  Wysłany: 15-02-2010, 21:22   Drugie życie dla czarnego miśka :)

Witam. Nadszedł czas przedstawienia miska :) . W lipcu 2008 stałem się "szczęśliwym" :p posiadaczem colta 1993r glxi. stan auta w momencie zakupu był raczej opłakany :? :
-wyciek oleju spod głowicy
-totalnie wypłowiale drzwi i błotnik strony lewej
-oba boki przerysowane jakby gwoździem!
-niechlujnie naprawiony pas tylni (po jakiejś parkingowej przygodzie)
-brak katalizatora (sprzedawca twierdził, ze auto ma sportowy wydech)
-brak hamulca ręcznego
-purchel na jednym nadkolu tylnim
-brak tylniej polki i pokrywy podłokietnika
-nie działająca elektryczna szyba pasażera
-brak żarówki podświetlenia check engine, abs, itp. (nawet nie byłem świadomy, ze takie kontrolki istnieją w tym aucie :) )
-brak emblematu na masce
-dziurawy i mega zaniedbany "rolldach" (chyba tak to sie nazywa w mowie potocznej :) ) czyli takie oszukane kabrio, dach był w takim stanie, ze w czasie deszczu woda leciała do oczu!!

Niestety nie mam fotek auta zaraz po zakupie przez co nie będzie można dostrzec jak dużą metamorfozę przeszła ta colcina.

Generalnie szukałem tylko colta, ewentualnie civica. Opisywana sztuka trafiła mi się kilkanaście km od domu. Dach był dla mnie największym mankamentem tego samochodu. Wiedziałem, ze doprowadzenie go do stanu używalności będzie dużym problemem. Znajomi odradzali mi zakup tego auta, ale po pierwszej jeździe, uparłem się i stwierdziłem, ze kupuje, bo cena była dosyć okazyjna. Po podjęciu niewytłumaczalnej decyzji (nikt normalny by tego auta nie kupił :mrgreen: ) przygarnąłem zabiedzona colcine z najechanymi 183
tys. km :) . No i mam teraz skarbonkę bez dna, ale i tak nie żałuje zakupu. Dotychczas zrobiłem już sporo, jednak do ideału duuuzo brakuje. Ostrzegam, będzie długo i nudno!! Pewnie sporo rzeczy mi umknie ale z grubsza opisze
"remonty", wymiany i modyfikacje:

1. Demontaż i obszycie na nowo dachu. Był dach z pcv teraz jest materiał sonnenland (taki jak na kabrioletach audi, bmw itp.) przesmarowanie i "odświeżenie" elektrycznego mechanizmu i można się cieszyć w upalne dni operując 2 przyciskami :) ). Przed zima dach został pokryty nanopowloka.

2. Wstawienie reperaturki z corolli i zlikwidowanie purchla na tylnim nadkolu. Lakierowanie drzwi i błotników tylnich (robił to znajomy pseudolakiernik i wyszła niezła cytryna... :( ). Ostatnio poprawki pasa tylniego (usuniecie nadmiaru szpachli i lakierowanie). Po tych operacjach brak jest jakichkolwiek oznak korozji na karoserii.

3. Polerowanie całego samochodu i częściowe usuniecie cytrynki.

4. Silnik
-planowanie głowicy
-wymiana kompletu uszczelek (elring)
-rozrząd (koyo, mitsuboshi)
-pompa wody (gmb)
-kable zapłonowe (ngk)
-świece (ngk)
-nowy rozrusznik

5. Hamulce.
- przód tarcze nacinane i nawiercane (mikoda) i klocki ferrodo premier
-tył przetoczenie tarcz seryjnych + klocki trw
-dwie nowe linki hamulca ręcznego
-czyszczenie i smarowanie zacisków

6. Zawieszenie i układ kierowniczy:
-amortyzatory przód monroe
-tuleje wahaczy przód
-końcówki drążków
-łączniki stabilizatora (yamato)
-ustawienie zbieżności

7. Układ wydechowy:
-montaż sportowego katalizatora (magnaflow) i colt przestał mnie denerwować metalicznym prykaniem :) i zaczął całkiem fajnie mruczeć
-nowy łącznik elastyczny

8. Dodatkowo:
-nowy akumulator
-nowe osłony gumowe przegubow i drążków kierowniczych
-montaż alarmu i wymiana siłownika drzwi kierowcy
-naprawa mechanizmu elektrycznego szyby (znowu linka się skołtuniła i problem pozostał:()
-nowe żaróweczki w desce rozdzielczej
-wymian węża łączącego wlew paliwa z bakiem (paliwo ciekło po zatankowaniu do pełna)

Aktualny przebieg autka to 207 tys. Od początku użytkowania samochodu nigdy nie zaświecił się check engin czyli zero błędów (oby tak dalej). W krotce colcik dostanie nowe amorki na tył a także tuleje na wahacze. Zbliża się moment ustawienia zaworów oraz wymiany świec. Mam zamiar zakupić swiece irydowe. W najbliższym czasie będę mierzył kompresje na cylindrach. Do wymiany lub remontu kwalifikuje się skrzynia biegów, gdyż strasznie hałasuje a biegi zaczynają coraz gorzej wchodzić. Ostatnio zaczęły się problemy z ABS-em. Działa jak mu się podoba, z tym, ze częściej nie działa wcale :evil: .




Jest zima więc auto strasznie uwalone :lol:

W listopadzie 2009 we Wrocławiu miałem niegroźną kolizje (nie z mojej winy). Straty to lekko wgnieciony tylni błotnik i draśnięta felga. Błotnik wystarczyło wybić od środka i praktycznie po problemie, koszty jakie poniosłem to tylko lakierowanie. Ubezpieczyciel uznał szkodę całkowitą, a wiec pozostało sporo kaski....co przełożyło się na zakup 15` felg na sezon letni. Felgi są produkcji włoskiej z oponami Continental Premium Contact:




ostatnio moim oczom ukazał się taki widok:


Wiec szykują się kolejne wydatki :cry: .

Wiosna kolejna porcja fotek, już na nowych felgach i po zmianie wyglądu przednich świateł oraz kierunkowskazów (będzie cos na wzór hondowskich amberow, bo bardzo pasują do czarnego lakieru-takie jest moje zdanie). Plany na przyszłość: jak nie stracę weny to pokombinuje co nie co z wydechem i może stworze jakiś zimny dolocik. Ale nad tym musze się jeszcze solidnie zastanowić.
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
Ostatnio zmieniony przez emzet 22-03-2010, 22:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-02-2010, 21:32   

dużo serca włożyłeś :) i widać efekt oby służył długo i bez problemowo :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16-02-2010, 18:46   

Wszyc napisał/a:
dużo serca włożyłeś

Taaaa..... :) :) I kupiłem go bardziej sercem niż rozumem :P
Wszyc napisał/a:
widać efekt

Dopiero będzie widać, po wiosennym woskowaniu :wink:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-02-2010, 18:58   

emzet napisał/a:

Taaaa..... :) :) I kupiłem go bardziej sercem niż rozumem :P


Ja swojego dostałem ale też w stanie nie powiem jakim więc Cie rozumiem jak nic temat: Reaktywacja Galanta :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 16-02-2010, 19:50   

Fajny Colt, zwłaszcza ten daszek ciekawy.
Pozdro dla kolegi z Ostrza i oby się auto odwdzięczyło bezawaryjną eksploatacją za tyle roboty co w niego włożyłeś.
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-02-2010, 01:13   

emzet, jak sprawuje sie ten katalizator?
Byles na analizie spalin?
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18-02-2010, 22:46   

mkm napisał/a:
jak sprawuje sie ten katalizator?

Wydaje mi się, że dobrze, bo nic poza parą wodną z rury nie leci :mrgreen:
A tak na poważnie to zależało mi na tym aby wyciszyć układ wydechowy i tę funkcję spełnia bardzo dobrze, nawet znajomi twierdzą, że ma lekko sportowy pomruk, ale ja obstawiam, że przyczyną może być wypalenie tłumika końcowego, bo jazda bez kata chyba może się tak skończyć....No i dodatkowo mam spokój na przeglądach. Odnośnie przeglądu to mam w marcu (mogę poprosić o podłączenie pod analizator...)
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-02-2010, 23:29   

Pomruk, pomrukiem, ale czy Miska nie przydławiło? Elastyczniejszy sie zrobił?
Poniewaz wszedzie wietrze spisek, a cena tych katalizatorow bardzo przystepna (zwłaszcza w porownaniu do innych „usportowionych”) to zastanawiam sie gdzie jest (o ile jest) kruczek.
Stad pytanie o analize spalin.
A dopytuje, bo tez sie na taki zdecydowalem :mrgreen:
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19-02-2010, 00:05   

mkm napisał/a:
czy Miska nie przydławiło

Hmmm.....nie sądze, pierwsze odczucia po montażu były wręcz przeciwne, ale może to tylko siła sugestii. Także moim zdaniem wycięcie kata oprócz pierdzenia wydechu za wiele nie daje (ale to tylko moje skromne zdanie :P ) Teraz te katalizatory pojawiły się na aledrogo, wczesniej ich nie widziałem. Swój kupiłem od gościa, który (podobno) ściągał go specjalnie z USA do swojej celiki gt, jednak nie przypasował mu rozmiar rur :shock: :shock: . Mnie natomiast zadziwiła reakcja majstra firmy "tłumikarskiej", który go instalował: dopytywał skąd go mam, jaka cena i coś tam przebąkiwał pod nosem, że ciekawy ten kat ... :P Jest w colcie już ponad rok i wygląda jak nowy.

W zeszłym tygodniu wymieniłem olej. Był castrol magnatec, mineralny (tak, wiem, że źle zrobiłem lejąc minerał do tego silnika :oops: ). Teraz jest motul

Pierwsze wrażenia po wymianie to wyraźnie cichsza praca silnika w czasie jazdy :) . Na wolnych obrotach raczej nic się nie zmieniło. Ale generalnie duży + dla motula.
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
Ostatnio zmieniony przez emzet 21-02-2010, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22-02-2010, 19:05   

Zasadzam się na takie amorki:
http://motoallegro.pl/ite...ancer_colt.html

Czy ktoś może wypróbował tę markę u siebie :?: Nie wydają się wam dziwnie tanie jak na bilsteina :?:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
Ja_good 
Mitsumaniak
01986/KMM


Auto: Nissan Cube Z12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2010, 19:25   

emzet napisał/a:
Nie wydają się wam dziwnie tanie jak na bilsteina

B4 to zamiennik serii wiec uwazam ze cena jest raczej odpowiednia :wink:
_________________
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-02-2010, 19:37   

Ten sklep ma bardzo dobre ceny (np łącznik stabilizatora yamato kupowałem u nich za 26zł) więc myślę, że wałka nie ma na tych amorach:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-02-2010, 20:18   

w podobnych cenach na allegro widzialem Tokico gdybys chcials obie zamieszac w glowie i lubisz niepotrzebne dylematy to zreknij ;)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22-02-2010, 20:27   

j-rules napisał/a:
w podobnych cenach na allegro widzialem Tokico

Wiem, wiem, też się na nie czaiłem, ale aktualnie nie ma ich na allegro...
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-02-2010, 08:07   

Zamiast Billsteina brałbym Tokico.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.