Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa, skaracanie łańcucha w reduktorze
Autor Wiadomość
richat 
Forumowicz


Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Kosarzyn
Wysłany: 21-02-2010, 00:02   naprawa, skaracanie łańcucha w reduktorze

Przedstawię wam w jaki sposób można samemu zregenerować zbyt luźny łańcuch. Gdy łańcuch się rozciągnie zaczyna przeskakiwać pomiędzy zębami, efekt jest taki jak by przeskakiwało sprzęgiełko - zaczyna coś strzelać, przeskakiwać. Na początku tylko jak koła przednie będą miały większy opór, a później coraz częściej i częściej. Żeby można było z jak najmniejszymi trudnościami skrócić taki łańcuch trzeba bez obaw jak najdłużej jeździć z takim łańcuchem, aż do momentu kiedy już naprawdę przy minimalnym obciążeniu zacznie przeskakiwać. Jak osiągniemy taki efekt to zabieramy się do roboty.
Opisuję reduktor z automatu, co prawda jest taki sam, ale wodziki i wajcha od biegów terenowych są z innej strony.

Niestety w miśku żeby rozebrać reduktor, dostać się do łańcucha to trzeba wyjąć cały reduktor ( wcześniej w innych postach pisałem o możliwościach dostania się do łańcucha bez konieczności odkręcania reduktora od skrzyni, ale niestety myliłem się, ale o tym później )

W pierwszej kolejności po wjechaniu na kanał - podnośnik spuszczamy olej, odkręcamy wały od strony mostów, później od strony kabiny demontujemy środkowy tunel i odkręcamy mieszek, następnie odkręcamy wajchę od reduktora, ukaże się nam taki widok



Zatykamy otwór papierem lub szmatką, od góry przez otwór odkręcamy mocowania wtyczek czujników oraz dwie nakrętki łączące skrzynię z reduktorem, schodzimy na dół, tam odkręcamy czujnik prędkości znajdujące się w gruszce która wychodzi na tylny wał po prawej stronie parząc w kierunku jazdy, następnie odkręcamy ta gruszkę, ukaże się nam taki widok



Po tym zabiegu pod skrzynie biegów ustawiamy lewarek, odkręcamy mocowanie ( dolną belkę ) od skrzyni i obniżamy sobie całość. Swobodnie teraz odłączamy wszystkie wtyczki czujników, odkręcamy do okoła śruby łączące skrzynie z reduktorem ( w przypadku automatu odkręcamy linkę która jest przymocowana do reduktora od strony kierowcy ). Teraz możemy wyjąć reduktor ( uwaga ciężki jest, najlepiej robić to we dwóch )

Gdy mamy już go wyjęty, oczyszczamy i ustawiamy w wygodnym miejscu do rozbierania. Zdejmujemy seger zabezpieczający łożysko na wałku do tylnego wału, teraz odkręcamy pokrywę przy otworze z wajchy



wybijamy tulejki rozprężne ja to zrobiłem wiertłem 4,2 mm ( trzeba je tak wybijać żeby zostały w dolnym otworze w przeciwnym wypadku wpadną do środka i trzeba będzie ich szukać, mi się tak udało zrobić i zmarnowałem godzinę :biggrin: )



Teraz po woli rozpoławiamy reduktor, wyjmujemy wybite widełki, uważamy na skrajny wodzik, na nim jest pierścień, sprężyna i pierścień, pierwszy pierścień i sprężynę można od razu zdjąć, drugi pierścień nam wypadnie jak wyjdzie całkiem wodzik od strony łańcucha.

No i wyjmujemy łańcuch zapamiętując co gdzie było (uwaga na łożyska pod planetarką i sprzęgłem wiskotycznym). Teraz zabieramy się za skracanie łańcucha, potrzebne nam będzie imadło, jakiś wybijak i młotek, wkręcamy łańcuch do imadła, wybijamy łączniki i wyrzucamy jeden ząbek, łącznik tniemy na pół, składamy wszystko i ładnie zaklepujemy pręciki łącznika, łańcuch trochę nam nie śladuje o grubość jednej płytki, ale nie przejmujemy się tym.





Jak już mamy skrócony łańcuch zakładamy go, gdy będzie zbyt ciasny trudno będzie wbić łożysko wałka z przedniego wału, ale z pomocą przyjdzie nam "firmowy" lewarek, którym troszkę rozciągniemy wałki i wbijemy łożysko.



Całość teraz składamy w odwrotnej kolejności, pamiętając o założeniu pierścieni i sprężyny, które zakładamy na wodzik od strony odkręconej górnej pokrywy. skręcamy obudowę i górną pokrywą ( nie zapominamy o silikonie hermetyku lub podobnych wynalazkach )

Teraz pozostał nam jeszcze jeden problem, łożysko wałka na tylny wał, żeby je założyć trzeba je naciągnąć w podobny sposób jak łańcuch, ja zrobiłem to tak, że wbudowałem reduktor z powrotem do samochodu i podkładając drewno pod wałek rozciągałem je lewarkiem wspartym o drążek skrętny i wałek. Całość skręcamy, zalewamy świeżym olejem i cieszymy się nowym łańcuchem zaoszczędzając kupę kasy.

Pierwsze kilometry radzę robić spokojnie z włączonym napędem 4x4.

Uważajcie żeby niczego nie zepsuć, nic na siłę, jak ktoś nie ma smykałki do majsterkowania to radzę oddać samochód do fachowców. Powodzonka
_________________
pozdr. Richat

Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania
 
 
blina 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: polska
Wysłany: 04-01-2016, 21:39   

witam ja zerwalem lancuch w l200 2.5 d 2003 r silnik 4d56 czy da sie cos zrobic z angielskim reduktorem albo 2.8 alb starego pajero zasztukowac lancuch
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-01-2016, 18:45   

Ew. przełożyć łańcuch. Z 2,8 nic nie zrobisz bo jest całkiem inny.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Grzegory23 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Milicz
Wysłany: 01-02-2017, 07:15   

Czesc

Wspominałes coś że nie można rozpołowić reduktora przy skrzyni. Dlaczego?

[ Dodano: 14-03-2017, 07:26 ]
według mnie skracanie łancucha to lipa zrobiłem tak i łancuch nie chodził prostoliniowo. kupiłem cały reduktor od anglika za 250 zł i smigam na nim bezproblemowo. jedynie mam gałki odwrotnie.
 
 
hardweld 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-03-2018, 16:12   

richat, richat,
Witaj, czy możesz podesłać fotki ze skracania łańcucha?
hardweld@gazeta.pl
 
 
BednarWKM 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II LONG 2.5TD 1992
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 18-10-2018, 12:25   

Witam, mam pajero od roku i niestety zaczyna mi skakać łańcuch. Zastanawiam się nad wymianą od angola ale na rynku są prawie same automaty. Czy jestem w stanie zaadoptować taki reduktor.
 
 
flisak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-2018, 17:49   

Według mnie od automata nie podejdzie.
ja skróciłem łańcuch według instrukcji. Żeby nie zapeszyć na razie jest git.
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2018, 12:07   

richat, odpisujesz reduktor z automatu że jest taki sam. A czy pamiętasz może z czego do czego pasuje bo nie mogę znaleźć informacji.
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
flisak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-02-2019, 06:41   

Ja wracam do tematu. Wczoraj znowu zaczął łomotać łańcuch. Kolega mówi, że przełożył od automata. Podobno pasuje.
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-02-2019, 14:53   

flisak, Jak znajdziesz jakieś info to wrzuć tutaj. Jeszcze pamiętam że były różne długości wałów przy zamianie z ES na SS
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
flisak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-02-2019, 17:51   

Doktoryzuje się z łańcuchów. Na pewno są 3 szerokości łańcucha a obudów reduktora było 9 rodzai. Ja mam ten najwęższy.
A próbował ktoś reduktor SS dołożyć do zwykłej skrzyni?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.