Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sprężyny obniżające - jakie?
Autor Wiadomość
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2010, 20:42   sprężyny obniżające - jakie?

Na allegro są dwie firmy które mnie interesują, i teraz pytanko, wiem że jamexy są ok, ale co sądzicie o tych: http://allegro.pl/item902...isma_45_mm.html
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-02-2010, 20:50   

Moze nie wnosze nic do tematu ale zastanow sie 2 razy przed zakupami. Zawieszenie dostaje po tylku, w trasie czuc kazda nierownosc drogi a tych na naszych pieknych drogach jest cala masa szczegolnie teraz po zimie..., przejechanie po polnej jakiejs drodze to rosyjska ruletka. Kolejna sprawa parkowanie - 70% kraweznikow bedzie Twoje, jesli juz podjedziesz to mozesz urwac albo polamac zderzak...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2010, 20:59   

Robson86, wiez myślałem o ty i trochę się tego boję, ale dziś kupiłem sobie śliczne felunie i do tego oponki toyo i teraz auto stoi jeszcze wyżej, wygląda jak cariaktor (cari-traktor:)) naprawdę nie wygląda to zbyt apetycznie :/
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-02-2010, 21:02   

mskiba03 napisał/a:
i teraz auto stoi jeszcze wyżej, wygląda jak cariaktor (cari-traktor:)) naprawdę nie wygląda to zbyt apetycznie :/

Rozumiem, ale miej taka swiadomosc ze mozesz sie wdac w przyszlosci w wydatki spowodowane szybszym zuzywaniem sie zawieszenia. Ale przyznac trzeba takze ze po obnizeniu zawieszenia, Carisma wyglada bardzo ladnie :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2010, 21:03   

mskiba03, jak chcesz miec zrobione porzadnie i byc z tego zadowolony zainwestuj w jamexy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 23-02-2010, 23:39   

Jeżeli do wyboru masz tylko te 2 opcje to weź Jamexy. Ja miałem kiedyś MTS Technik (skusiła mnie cena) i są tak twarde, że się na nich jeździć nie da. Można było zęby powybijać. Sprzedałem je i teraz mam cały kit Apex - bez porównania i jest o niebo lepiej, ale i tak mam ochotę wymienić same sprężyny na Eibach bo są najbardziej komfortowe (koszt to ok 800-900zł). Odkąd kupiłem pierwsze auto zawsze jeździłem na glebie, robię trasy po całej Polsce i mam już czasem dość. Po krawężnikach nigdy nie szalałem więc tutaj obniżenie nic nie zmieniło (bo szkoda było felg). Negatywem jest przede wszystkim tłuczenie na dziurach, ale da się to zredukować sprężynami o mniejszej twardości. Chyba, że tam gdzie jeździsz jest "dywanik" to problemu nie ma. Następna kwestia to o ile chcesz obniżyć. Jeżeli do 30mm to jest ok bo tyle są w stanie wytrzymać fabryczne amorki. Moje obniżają o -50mm i dałem radę już (m.in.) urwać tłumik środkowy i rozerwać nadkola, fabryczne amortyzatory z tyłu wylały... a pod auto boje się zaglądać, zwłaszcza po zimie... Jak wsadzisz większą felgę to prześwit wzrośnie. Zresztą, obniżysz to w niedługim czasie sam nabierzesz takiego doświadczenia z urywaniem różnych elementów i ocieraniem o podwozie, że sam będziesz miał o czym pisać. Takie jest moje skromne zdanie:)

PS: z doświadczenia wiem, że Jamexy nie zawsze obniżają o tyle, ile podaje producent. Różnie bywa, tył lubi opaść niżej.
Dodam jeszcze, że na początku miałem same sprężyny MTS na fabrycznych amorkach. Gdy wylały (wpadłem w dołek z 2 osobami na tyle) wsadziłem amorki również MTS coby pasowało. Dopiero wtedy poczułem naprawdę, jakie to zestawienie jest twarde. Sportowe amory maja mniejszy skok i są twardsze (przystosowane do niższych sprężyn), do tego twarde sprężyny i... musiałem to pogonić bo nie dało się wytrzymać. Teraz na Apexie to zupełnie inna bajka...
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2010, 14:06   

A tak z ciekawości, jakby komuś się chciało zmierzyć jaki ma prześwit od ziemi do progu to byłbym wdzięczny, ja też zmierzę to sobie porównam i zobaczę o ile mogę obniżyć, żeby nie zamiatać podwoziem gleby :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)
 
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 24-02-2010, 19:10   

U mnie jest prześwit 14cm od progu do ziemi i 14cm od dokładki zderzaka do ziemi, na kołach 14" opona o profilu 65.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2010, 13:47   

Ja zakupiłem komplet sprężyn MTS Technik i jestem zadowolony. Są twarde ale mi to nie przeszkadza nie ma tragedii. Kolega wyżej pisał że są za sztywne ja tego aż tak nie odczuwam ale wiadomo każdy lubi inną twardość zawieszenia.

Po wymianie sprężyn byłem zdziwiony że wcale jakoś wizualnie mi się samochód nie obniżył ale to dlatego że nowe sprężyny są twarde a stare były tak zjechane że i tak auto siedziało niżej niż powinno. Teraz po przejechaniu na nich prawie 6000km samochód wizualnie prezentuje się lepiej niż poprzednio na seryjnych sprężynach troszkę usiadł ale nieznacznie a jeździ mi się na nich dobrze.

Mogę je polecić jeżeli nie przeszkadza komuś twardsze zawieszenie.
 
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 27-02-2010, 17:19   

Sprężyny obniżają według wartości jakie podaje producent (np.: -30mm) ale od stanu fabrycznego (czyli cross country:P), a nie od takiego w jakim znajdują się w danej chwili. Po założeniu muszą się "ułożyć" i w ekstremalnych przypadkach siadają tak jak trzeba nawet dopiero po 3 tygodniach.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2010, 03:17   

hermeth, widzisz u ciebie jest 14 cm od gleby do progu a u mnie jest 24 cm :)
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-03-2010, 20:23   

A jakie założyłeś koła że tak wysoko stoi?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
buniago 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 100
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-04-2010, 00:12   

i jak tam z tymi sprezynami wyszlo?
 
 
slawek-jast 
Nowy Forumowicz
Czerwona Bestia

Auto: mitsubishi eclipse GST 1G,92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd: Jastrzebie-zdrój
Wysłany: 22-05-2010, 09:05   

Panowie ja miałem wczesniej sprezyny KAW niemieckiego producenta które duzo obnizyły zawieche a jezdziło sie na nich dosc komfortowo do tego amorki KYB GTO
w tej chwili po wymianie na sprezyny Jamexa Czerwone mam samochód niby obnizony o 35mm i duzo twardsze ale komfort jazdy jest duzo gorszy! sa twarde bardzo!
tyle ze ja mam Eclipsa 1G ale mozna w miare porównac bo chodzi tu o wizualna strone i odczucia w jezdzie!
jezeli juz inwestujecie w sprezyny polecam porzadnego producenta a nie jakies Jameksy
ja osobiscie żałuje tego zakupu ale tak wyszło
proponuje Eibacha sa naprawde fajne bo miałem okazje sie takim Eclipsem przejechac i jest dosc spora róznica a juz nie wspomne o trakcji w zakretach!
_________________
Czerwone 1G GS- soft Turbo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.