 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1.8 GDI 98r, problem z hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
filemaster
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-02-2010, 14:54 Carisma 1.8 GDI 98r, problem z hamulcami
|
|
|
Witam!
Posiadam w/w samochód. Mam problem z hamulcem. Pedał hamulca po kilkukrotnym naciśnięciu robi się twardy. Auto kiepsko hamuje, objaw jak gdyby nie było wspomagania. Gdy hamuje z dużej prędkości słychać dziwne buczenie.
Teraz co już wymieniłem:
-serwo
-klocki przednie
-szczęki tylne
-płyn hamulcowy
Dodam, że tarcze jak i pompa hamulcowa są sprawne, a wymiana w/w części nie przyniosła żadnego efektu. Co jeszcze może być niesprawne?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-02-2010, 15:05
|
|
|
Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki...amulca&start=15 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27-02-2010, 15:13
|
|
|
Witam. Ja mam jeden z Twoich objawów (Buczenie). Też nie wiem o co chodzi ale podobno tarcze hamulcowe się grzeją. W tej chwili mam założone stalowe felgi, latem na aluminiowych jest ten sam efekt ale dużo mniejszy więc jest to bardzo możliwe. |
|
|
|
 |
filemaster
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-02-2010, 15:39
|
|
|
robertdg dzięki za podanie linka. Poczytam i zobaczę co da się zrobić
Pzdr
[ Dodano: 27-02-2010, 16:02 ]
W sumie dyskusja stanęła na niczym bo wciąż nie wiadomo co było przyczyną. Przem_79 twierdził, że przewód od serwa do kolektora jest ok. U mnie mechanik też to sprawdzał. Dmuchali w niego i twierdzili, że jest ok. Nie chce ściagać po raz 3 kół i kombinować, tylko znać przyczynę. Napisałem do kolegi maila, może odp.
[ Dodano: 28-02-2010, 12:27 ]
Problem został rozwiązany. Z tego co wyczytałem jest to dosyć częsta usterka w GDI.
Do sedna. Problemem okazał się metalowy łącznik łączący wąż podciśnieniowy ( idący od serwa ) z kolektorem ssącym ( łącznik jest wkręcany w kolektor). Węże były ok, ale w łączniku zbiera się nagar, który powoduje właśnie opisane twardnienie pedału hamulca. Wystarczy odkręcić pokrywę silnika. Można odkręcić 4 śruby i ją lekko odchylić. Wtedy będziemy mieli ładny dostęp. Wykręcić ten łącznik. Przeczyścić go i otwór w kolektorze śrubokrętem, złożyć do kupy i znów mamy nowe hamulce .
10 min roboty w garażu i po problemie. Niestety niepotrzebnie wydana kasa na nowe części, ale za naukę się płaci |
|
|
|
 |
dymek
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-10-2010, 19:37
|
|
|
Kolego filemaster .....
Właśnie rozwiązałem problem ... Kilka dni z tym walczyłem .
Tak samo, jak u Ciebie - sadza w tym króćcu w kolektorze !!!!!
Pare minut pracy i hamulce jak nowe !!!
Dzięki za wskazówke |
|
|
|
 |
|
|