Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: josie
11-02-2007, 00:03
Halogeny dalekosiężne!!!
Autor Wiadomość
lorek10
[Usunięty]

  Wysłany: 21-09-2006, 14:52   Halogeny dalekosiężne!!!

Witam. Noszę się z zamiarem kupna hologenów. Proszę o opinie w kwesti posiadania takiego uządzenia i jego skuteczności. Napiszcie mi czy wydatnie polepszają kulturę jazdy w nocy. Czy jest to gra warta świeczki. Pozdrawiam.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2006, 17:56   Re: Halogeny dalekosiężne!!!

lorek10 napisał/a:
Witam. Noszę się z zamiarem kupna hologenów. Proszę o opinie w kwesti posiadania takiego uządzenia i jego skuteczności. Napiszcie mi czy wydatnie polepszają kulturę jazdy w nocy. Czy jest to gra warta świeczki. Pozdrawiam.


Witam
Dobry pomysł
Miałem dopóki koleżanka pod fimą nie cofała ;-)
bardzo skuteczne, bardzo poprawiają widoczność nocą
Warto


Ale

Dwa reflektory to nie koniec wydatków
1. Podkładka pod tablicę rejestracyjną na której je umocujesz
2. Dobrze izolowany kabel 2mm² - zależy jak ciągniesz instalację około 4m
3. Stycznik do sterowania
4. Dodatkowy wyłącznik - musi być zgodnie z polskim prawem - nie mogą działać cały czas - musi być osobny wyłącznik przez który idzie sygnał do stycznika sterującego tymi reflektorami
5. Kilka złączek zaciskowych
6. Bardzo ważne - dwie podpórki reflektorów - bez nich snop światła będzie drgał. Niestety te podpórki będziesz musiał umocowac na stałe do grilla albo za nim.

A potem widzisz wszystko na 700m :D

_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 23:14   

Jak halogeny to tylko w zderzaku, a nie takie jak na tym zdjęciu, sporo dają ale bez rewelki.
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-09-2006, 23:18   

znając polskie realia jakbym zamontował w furce takie halogeny jak na fotce i postawił u mnie na parkingu, lub wyjechał na miasto to pewnie przez już bym ich nie miał... co innego tak jak pisze kostuch, w zderzaku :wink: i tu nasuwa mi się pytanie, czy moc i "dalekosiężność" tych niżej w zderzaku jest mniejsza czy taka sama ?
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 23:41   

Zasięg jest mniejszy bo są mniejsze i niżej zamontowane, zamieszcze niedługo swoje zdjęcia to zobaczysz jak to wygląda.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-09-2006, 07:36   

Cytat:
Zasięg jest mniejszy bo są mniejsze i niżej zamontowane, zamieszcze niedługo swoje zdjęcia to zobaczysz jak to wygląda.


Nie zgadzam się. To że są niżej i są mniejsze nie wpływa na odległość świecenia. Wszystko zależy od lustra i szkła, a to o czym mówisz powoduje tylko to że te niżej zamontowane trudniej jest ustawić, bo każdy drobny ruch powoduje ogromne zmiany. Poza tym halogeny dalekosiężne mają dosyć skoncentrowany snop światła i np.: żeby pokryć całą drogę potrzeba minimum cztery lampy.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2006, 10:52   

Nie zgodzę się z tobą im wyżej są zamontowane tym strumień światła jest dłuższy, dlaczego ciężarówki mają montowane na dachu.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-09-2006, 13:04   

Ciężarówki mają halogeny na dachu, bo przy tak "subtelnym" tłumieniu nierówności oświetlałyby wszystko tylko nie drogę, gdyby były nisko. Do tego strumień światła w halogenach dalekosiężnych jest ostrosłupem i powodowałby oślepianie kierowców osobówek, gdyż byłby na wysokości ich twarzy :) . Wyższe lampy łatwiej wyregulować, ale jeśli masz odciągi ze śrubą regulacyjną to nawet halogeny 5 cm nad ziemią wyregulujesz. Natomiast we mgle nawet nie mając przeciwmgielnych wyłącza się mijania i jedzie na nisko zamontowanych dalekosiężnych. Jeśli dalekosięźne masz wysoko to nie dasz rady, bo światło załamie się w kroplach wody i oślepi Cię. Tiry we mgle nigdy nie włączają górnego oświetlenia. :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2006, 13:10   

cns80 napisał/a:
Ciężarówki mają halogeny na dachu, bo przy tak "subtelnym" tłumieniu nierówności oświetlałyby wszystko tylko nie drogę, gdyby były nisko

To dlaczego te same lampy u mnie w Astrze zamontowane jak na zdjęciu a na 100000% niżej niż w dowolnej ciężarówne oświetlały drogę???
A w ciężarówkach często spotyka sie pałąki zamontowane pod kabiną.
cns80 napisał/a:
Do tego strumień światła w halogenach dalekosiężnych jest ostrosłupem i powodowałby oślepianie kierowców osobówek, gdyż byłby na wysokości ich twarzy

:shock: widzę że optyka i fizyka rządzą się innymi prawami odkąd ja się uczyłem??
cns80 napisał/a:
Wyższe lampy łatwiej wyregulować, ale jeśli masz odciągi ze śrubą regulacyjną to nawet halogeny 5 cm nad ziemią wyregulujesz

Tyle że to stoi w sprzeczności z tym co napisałeś o oświetlaniu
cns80 napisał/a:
Natomiast we mgle nawet nie mając przeciwmgielnych wyłącza się mijania i jedzie na nisko zamontowanych dalekosiężnych

:?: Ciekawe - ja tam włączałem wszystko i widziałem przynajmniej zarysy tego co się zbliża nie mówiąc o tym że 410W było widać lepiej niż 110 ;-)
cns80 napisał/a:
Jeśli dalekosięźne masz wysoko to nie dasz rady, bo światło załamie się w kroplach wody i oślepi Cię.
patrz wyżej
cns80 napisał/a:
Tiry we mgle nigdy nie włączają górnego oświetlenia
A jednak - zyski przewyższają straty jakby to księgowy powiedział.




Gadacie o żelaznym wilku. Ilu z Was oprócz mnie miało takie lampy zamontowane w osobówce?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
08/15
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2006, 13:52   

Hubeeert napisał/a:
4. Dodatkowy wyłącznik - musi być zgodnie z polskim prawem - nie mogą działać cały czas - musi być osobny wyłącznik przez który idzie sygnał do stycznika sterującego tymi reflektorami

...i obowiązkowy nie migający sygnał zielony lub żółty.
Na dodatek muszą być zamontowane nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania; a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800 mm. Oraz nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu.
Oczywiście w/w obostrzenia dotyczą świateł przeciwmgielnych.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2006, 14:03   

08/15, a co do reflektorów dalekosiężnych nie potrzeba dodatkowej kontrolki tylko ten wyłącznik którym można je odłączyć i używac tylko standardowych świateł drogowych.

Temat przerabiałem :mrgreen: i było cacy - samochód przegląd przeszedł bez problemów, co ciekawe Diagnosta ciekaw był jak wygląda instalacja i po jej obejrzeniu stwierdził - wszystko OK nic nie drutowane - spełnia wymogi. I przybił pieczątkę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-09-2006, 14:37   

Hubeeert napisał/a:
cns80 napisał/a:
Ciężarówki mają halogeny na dachu, bo przy tak "subtelnym" tłumieniu nierówności oświetlałyby wszystko tylko nie drogę, gdyby były nisko

To dlaczego te same lampy u mnie w Astrze zamontowane jak na zdjęciu a na 100000% niżej niż w dowolnej ciężarówne oświetlały drogę???
A w ciężarówkach często spotyka sie pałąki zamontowane pod kabiną.
cns80 napisał/a:
Do tego strumień światła w halogenach dalekosiężnych jest ostrosłupem i powodowałby oślepianie kierowców osobówek, gdyż byłby na wysokości ich twarzy

:shock: widzę że optyka i fizyka rządzą się innymi prawami odkąd ja się uczyłem??
cns80 napisał/a:
Wyższe lampy łatwiej wyregulować, ale jeśli masz odciągi ze śrubą regulacyjną to nawet halogeny 5 cm nad ziemią wyregulujesz

Tyle że to stoi w sprzeczności z tym co napisałeś o oświetlaniu
cns80 napisał/a:
Natomiast we mgle nawet nie mając przeciwmgielnych wyłącza się mijania i jedzie na nisko zamontowanych dalekosiężnych

:?: Ciekawe - ja tam włączałem wszystko i widziałem przynajmniej zarysy tego co się zbliża nie mówiąc o tym że 410W było widać lepiej niż 110 ;-)
cns80 napisał/a:
Jeśli dalekosięźne masz wysoko to nie dasz rady, bo światło załamie się w kroplach wody i oślepi Cię.
patrz wyżej
cns80 napisał/a:
Tiry we mgle nigdy nie włączają górnego oświetlenia
A jednak - zyski przewyższają straty jakby to księgowy powiedział.




Gadacie o żelaznym wilku. Ilu z Was oprócz mnie miało takie lampy zamontowane w osobówce?


No więc odpowiem Ci w pigułce.
Jeździłem na sześciu takich lampach przez pięć lat:
1. A czy ja mówię że nie oświetlają ??? Tyle że pałąki pod kabiną to przeciwmgielne (Jeździłem troszkę na ciężarówkach :) )

2. Mają strumień stożkowy i nie wynika to z widma światła, ale z kształtu odbłyśnika.

3. Nie widzę sprzeczności.

4. Jeśli chodzi o gęstą mgłę to uwierz mi że jeszcze lepiej byś widział gdybyś miał je niżej, ale tak wyglądają bardziej "bajerancko" i nie są narażone na kamienie.

5. Patrz wyżej

6. Nie rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć.

Ja jeździłem dwa lata w prywatnych rajdach i trzy lata cywilnie.

[ Dodano: 22-09-2006, 14:40 ]
Hubeeert powiedz mi dlaczego konstruktor tej BM-ki, którą widać w tle na twoim zdjęciu wymyślił te przeciwmgielne tak nisko. Myślę że miał dużo większą wiedzę niż my wszyscy razem. 8)

[ Dodano: 22-09-2006, 14:45 ]
I jeszcze jedno pytanie: Co widzi jadący z przeciwka gdy nie zdążysz w porę wyłączyć lamp ???
Bo przy takim montażu jak u mnie nawet przy tak badziewnym odbłyśniku i nie mając odciągów ze śrubą regulacyjną gwarantuję że mniej oślepiam i można mnie spokojnie minąć (mimo że nadal są źle ustawione, bo nie mam czasu :oops: ).
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2006, 15:09   

cns80 napisał/a:
1. A czy ja mówię że nie oświetlają ??? Tyle że pałąki pod kabiną to przeciwmgielne (Jeździłem troszkę na ciężarówkach

Się nieprecyzyjnie wyraziłem - między szybą a zderzakiem.

cns80 napisał/a:
2. Mają strumień stożkowy i nie wynika to z widma światła, ale z kształtu odbłyśnika.


W idealnych warunkach może tak ale musisz pamiętać że źródło światła to nie punkt w rozumieniu fizyki czyli obiekt bezwymiarowy - powyższa ilustracja pokazuje Ci jak naprawdę rozchodzi się światło.
cns80 napisał/a:
3. Nie widzę sprzeczności.
A ja tak bo najpierw piszesz że jak nisko to nie oświatla a potem że jednak tak
cns80 napisał/a:
4. Jeśli chodzi o gęstą mgłę to uwierz mi że jeszcze lepiej byś widział gdybyś miał je niżej, ale tak wyglądają bardziej "bajerancko" i nie są narażone na kamienie

Czy my rozmawiamy o lampach przeciwmgielnych czy dalekosiężnych?
cns80 napisał/a:
6. Nie rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć

To że włączają jak najbardziej.
cns80 napisał/a:
Hubeeert powiedz mi dlaczego konstruktor tej BM-ki, którą widać w tle na twoim zdjęciu wymyślił te przeciwmgielne tak nisko. Myślę że miał dużo większą wiedzę niż my wszyscy razem

1. Przepisy
2. zastosowanie tych lamp - tylko i wyłącznie do oświetlania pobocza. Ah o to Ci chodzi :D OK - za nisko = niedobrze ale my tu mówimy o światłach dalekosiężnych nie przeciwmgielnych.
cns80 napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: Co widzi jadący z przeciwka gdy nie zdążysz w porę wyłączyć lamp ???
Bo przy takim montażu jak u mnie nawet przy tak badziewnym odbłyśniku i nie mając odciągów ze śrubą regulacyjną gwarantuję że mniej oślepiam i można mnie spokojnie minąć (mimo że nadal są źle ustawione, bo nie mam czasu

Przy takim montażu jak miałem na Astrze (zgodnym z przepisami) nic nie widzi. Trzeba uważać bo oślepianie przez te lampy nawet w dzień jest wręcz niesamowite.
Ino ja mam wciąż wrażenie że Ty mówisz o przeciwmgielnych a ja o dalekosiężnych?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-09-2006, 15:28   

Mówię o dalekosiężnych. Twoje wykresy przedstawiają rozkład światła na drodze, a ja mówię o trójwymiarze. Ja nadal nie widzę sprzeczności, bo uważam że oświetlają, a im niżej tym bezpieczniej, bo wrazie mgły nie oślepiają tak bardzo (mając sześć dalekosiężnych nie powiesisz do tego jeszcze przeciwmgielnych, bo Ci zderzak odpadnie :lol: ) i można ich używać jako nędznego substytutu przeciwmgielnych. Jak jeździłem na ciężarówkach po polsce to światła na kabinie włączaliśmy w nocy, a we mgle to tylko te dolne (przeciwmgielne). Na zdjęciu, które mi pokazałeś nic nie przemawia za ty że to są dalekosiężne.

A co do BM-ki to przepisy nie mają tu nic do rzeczy, bo one wynikają z pewnych doświadczeń. Gdyby nie to to dzięki naszym ustawodawcom mielibyśmy światła mijania na dachu i świeciłyby one pionowo w górę :? .
Ich miejsce nie wynika tylko z konieczności oświetlania pobocza, ale i z tego że mgła rzadko dotyka powierzchni ziemi i dzięki temu można świecić pod nią. Gdyby miały oświetlać tylko pobocze to mogłyby być zamontowane nad zderzakiem i odchylone od poziomu o jakieś 45° i efekt byłby taki jak mówisz.

Jeszcze raz powtarzam że mówię że nisko to dobrze i że mówię o dalekosiężnych.

Nakłaniałbym Cię do zamontowania ich niżej gdyby nie to że to trudne , a w przypadku twojego samochodu sztywna obudowa zasłoniła by dolot powietrza do chłodnicy.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2006, 15:48   

cns80 napisał/a:
Na zdjęciu, które mi pokazałeś nic nie przemawia za ty że to są dalekosiężne.

Poza nazwą modelu.... ;-)
cns80 napisał/a:
Twoje wykresy przedstawiają rozkład światła na drodze, a ja mówię o trójwymiarze

Moje wykresy pokazują rzeczywistośc a nie teorię ;-) Twoje wywody o stożku światła byłyby ok gdyby nie mały zonk - nie po to odbłyśniki i szkła modeluje się tak żeby wiązka światła miała jakiś kształt różny od stożka (idealnego) żeby świaciły tym (stożkiem). Co do 3D - rzeczywistośc dookoła jest 3D więc? ;-)
cns80 napisał/a:
A co do BM-ki to przepisy nie mają tu nic do rzeczy,

A jednak
cns80 napisał/a:
one wynikają z pewnych doświadczeń. Gdyby nie to to dzięki naszym ustawodawcom mielibyśmy światła mijania na dachu i świeciłyby one pionowo w górę . Ich miejsce nie wynika tylko z konieczności oświetlania pobocza, ale i z tego że mgła rzadko dotyka powierzchni ziemi i dzięki temu można świecić pod nią. Gdyby miały oświetlać tylko pobocze to mogłyby być zamontowane nad zderzakiem i odchylone od poziomu o jakieś 45° i efekt byłby taki jak mówisz.

I z tego że światła te nie mogą oślepiać - to o czym wspomniałeś - znaczy skierowanie w dół daje pięęękne światło odbite.... Jasne że każde lampy takie dają ale przy 45% pochylenia byłoby mało przyjemnie.
A co do tego że mgła rzadko "dotyka ziemi" wytłumacz może nam jak to się dzieje że w czasie mgły powierzchnia ziemi/drogi/czegokolwiek robi się mokra :?:
cns80 napisał/a:
Jeszcze raz powtarzam że mówię że nisko to dobrze i że mówię o dalekosiężnych.
Nakłaniałbym Cię do zamontowania ich niżej gdyby nie to że to trudne , a w przypadku twojego samochodu sztywna obudowa zasłoniła by dolot powietrza do chłodnicy.

I dlatego pytałem o doświadczenia - otóż specjalnie próbowałem je zamontowac odwrotnie - wiesz jaki był efekt? Światło odbite od jezdni dawało nieciekawe efekty - znaczy plama światła była za jasna na jezdni. Weź pod uwagę że ja miałem Bosch 225 Rallye czyli tzw Big Knick - to największa dostępna lampa.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.