Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe. |
Autor |
Wiadomość |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2010, 11:24 Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe.
|
|
|
Witam,
Ostatnio interesowałem się tematem tulei poliuretanowych. Jak wiadomo są dużo trwalsze od zwykłych tulei dedykowanych do naszych samochodów, a nasze piękne polskie drogi niszczą tuleje w wahaczach bezlitośnie.
Szukałem w necie gdzie można kupić takie tuleje do Galanta no i oczywiście nie można ich kupić nigdzie xD.
Oczywiście dostaniemy takie tuleje np do Daewoo ale do Mitsubishi są jedynie do Pajero do Galanta nigdzie nie znalazłem.
Szukałem dalej i znalazłem producenta takich tulei we Wrocławiu, firma Bikopur s.c.
Zadzwoniłem do tej firmy i dowiedziałem się, że nie ma takich tulei do Galanta, bo zainteresowanie jest małe. Można wyprodukować tuleje na zamówienie np. indywidualne, ale cena miażdży około 500 zł za zrobienie formy a potem to już kilkanaście pln za tuleje xD
Powiedziałem miłemu Panu, z którym rozmawiałem, że jestem z Mitsumaniaków i że mogę sprawdzić, jakie byłoby zainteresowanie takim zakupem tulei u nas na forum.
Pan z firmy Bikopur s.c. poprosił mnie o wysłanie, manuala z zawieszeniem w celu wstępnego zapoznania się z tematem i próby wyceny kompletu tulei.
Teraz pytanie do was, kto by był poważnie zainteresowany kupnem takich tulei?
Rozpiętość kosztu moim zdaniem wahałaby się od 300 do 600 zł (tylko i wyłącznie moim zdaniem cena mierzona miarą "Pi razy drzwi")
Link do Firmy Bikopur: http://www.bikopur.pl/
Info na temat tulei:
http://www.alejahandlowa....sz_4090793.html
http://www.superpro.pl/
http://www.strong-flex.eu/ - do tej firmy też wysłałem zapytanie niestety nikt mi nie odpowiedział. |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 08-02-2011, 20:25, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-03-2010, 11:49
|
|
|
Voltron, tak naprawdę tuleje wytrzymują dużo dłużej niż sworznie, więc nie wiem czy jest sens... Chyba, że z tyłu... |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:03
|
|
|
U mnie na przykład jest wybita większość tulei a wahacze są w normalnym stanie więc wymiana wszystkich tulei byłaby tańsza niż kupno wahaczy a mogłyby posłużyć dłużej no i poprawić właściwości trakcyjne. |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:09
|
|
|
Nie wiem jeszcze jak jest technicznie z samą możliwością wymiany tulei w naszych wahaczach.
Potencjalnie byłbym zainteresowany, zwłaszcza z tyłem właśnie |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:16
|
|
|
Wymiana to już inna kwestia bo jeżeli nie masz jakiegoś kanału imadła i narzędzi to musisz jechać do jakiegoś mechanika a jego cena za wymianę to już kwestia indywidualna i pewnie nie mała bo roboty z tym jest sporo. |
Ostatnio zmieniony przez Voltron 15-03-2010, 12:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:20
|
|
|
Tuleje na tył byłyby jak znalazł,, bo chyba nawet zwykłe nie są dostępne... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:27
|
|
|
Voltron, zagadaj do usera autoR - on dorabiał poliuretany w swoich wynalazkach, myślę że ma namiary, gdzie to zrobić bez wielkich nakładów finansowych |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:33
|
|
|
W takim razie zapytam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-03-2010, 15:08
|
|
|
W okolicach Olkusza jest firma co dorabia takie tuleje, ostatnio dorabiałem tuleje o wymiarach ~ fi=80mm l=100mm (do ciągnika siodłowego) no i za 2 tuleje zapłaciłem 60zł (w sklepie kosztowałyby niecałe 700zł - dostępne tylko i wyłacznie z całym drążkiem) dla zainteresowanych z okolicy moge pokierowac gdzie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:20
|
|
|
Owczar napisał/a: | bo chyba nawet zwykłe nie są dostępne... | Są, ale trzeba pokombinować. Kilka jest takich samych, 4 albo 5 na stronę. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:39
|
|
|
http://www.poliuretan.olkusz.pl/
Zawsze dorabiamy tu, chłopaki nie mieli nigdy form do naszych wynalazków i robili na nasze zamówienie. Wysyłaliśmy wachacze, oni sobie wyciskali, mierzyli i wykonywali a potem odsyłali wszycho z powrotem. Gumka przy takich tematach wychodzi 50zl. Podejrzewam że jakby było więcej chętnych na takie same elementy cena byłaby mniejsza.
Niebywałą zaletą oprócz trwałości jest większa ''stabilność prowadzenia'' - wystarczy wjechać autem na szarpaki gdzie zawias złożony jest na poliuretanie-mniejsze odchyłki występują a więc geometria w ostrych zakrętach jest bardziej stabilna.
Minusem jest pogorszenie komfortu(w małym lekkim aucie odczuwalne) lecz przy dużym aucie nie powino być odczuwalne(testowałem tylko w małych autach o masie do 1000kg).
Wg mnie Galowi wyszłaby taka kuracja tylko na zdrowie - może w końcu zacząłby się prowadzić - dla mnie model EA się nie prowadzi niestety |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:47
|
|
|
No, jak by taniej za gumkę wyszło przy większym zamówieniu, to chętnie nawet wymienił bym wszystkie tuleje w zawieszeniu. Bomba
Trochę nie mogę się zgodzić, że EA się nie prowadzi. Mam porównanie z accordami różnych
gen., i trzyma się tak samo. Jak na niesportowy samochód jest wg mnie zupełnie dobrze. Gdybym miał obniżony te 20-30mm, już byłbym zupełnie happy. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:03
|
|
|
A ja zdecydowanie odradzam tuleje...
Od wielu lat używamy w rajdach 4x4 takich tuleji. Min. z Olkusza. Amortyzację będziecie mieli jak na oponach o profilu 25, w dodatku się tłuką niemiłosiernie. Owszem są wytrzymalsze od gum, jednak w osobówce się nie sprawdzają... |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:11
|
|
|
Kurcze "politura" w poduchach silnika już nieźle daje, więc co dopiero w zawieszeniu
Tutaj macie link do poliuteranowych poduch silnika (tylko przednia poducha jest inna w Galu):
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:34
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Kurcze "politura" w poduchach silnika już nieźle daje |
szczególnie zmarznięta zimą .................. ja swoje kupiłem tu :www. EnergySuspensionParts.com
rok jeździłem i od tygodnia mam znów fabryczne........... mysle ze już plastiki nie odpadną |
_________________
 |
|
|
|
 |
|