Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka
Autor Wiadomość
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 26-03-2010, 18:21   [Cari 1.6] Wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka

Witam,

Byłem dzisiaj na przeglądzie ale Pan stwierdził, że lepiej będzie jak najpierw wymienię lewy sworzeń i i drążek kierowniczy. Sam zresztą po zimie słyszę głośne stuki tych elemenetów.

Zastanawiam się na ile sobie sam poradzę w kanale..

Na ile trudna i skomplikowana jest ta wymiana, bo same części można dość tanio kupić na "alledrogo" ?

Kto z Was to robił proszę o jakieś sugestie opinie.

Pozdrawiam
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-03-2010, 18:35   

wymiana tych elementów to jest na dwoje babka wróżyła, mozesz sobie poradzić z tym w godzine, a możesz grzebać pół dnia i nie dać sobie rady, zwłaszcza wtedy kiedy pozapiekaja sie gwinty, ponadto po takim zabiegu konieczne jest ustawienie geometrii, wiec radze Ci jechac do zaklądu mechanicznego, gdzie w granicach 100 - 150zł bedziesz miał to zrobione od A do Z
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 26-03-2010, 19:06   

w takim razie chyba zdecyduję się na odstawienie auta do warsztatu aż tak dużego doświadczenia w mechanice nie mam a faktycznie zapomniałem o zbieżności..

teraz pytanie gdzie tu w łodzi na ustawienie zbieżności jechać..
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-03-2010, 19:10   

pajczer napisał/a:
teraz pytanie gdzie tu w łodzi na ustawienie zbieżności jechać..
proponuje zadać to pytanie na podforum regionalnym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kristofer85 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-03-2010, 23:01   

mam pytanko czy oprocz koncowki drazka ciezko jest wymienic sam drazek poniewaz zauwazylem stuki sprawdzalem koncowke dra. i moge ja obracac reka bez problemu (tak chyba nie powinno byc tylko sztywne?)i tez stuka ale jak krece kierownica to slychac stuki jakby pod guma na koncu drazka wiec mysle ze to to i czy ciezka to wymienic? bo nigdy tego nie robilem.
mozna tam wstrzyknac jakis smar czy olej? pytam z ciekawosci.
_________________
...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2010, 11:23   

Kristofer85, jak nigdy tego nie robiłeś, to becie Ci to ciezko wymienic i ustawic
chcesz miec spokojna głowe, jedz do warsztatu, zaplac za usluge i niech Ci zrobia wszystko od A do Z z ustawieniem geometrii.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 13-09-2010, 20:41   

Odgrzeję trochę kotleta.
Czy do wymiany sworznia wahacza są potrzebne jakieś specjalne narzędzia, czy wystarczy "standardowy" zestaw (młotek, tuleje, ew. prasa balansowa)?
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-09-2010, 18:17   

Podstawa to prasa bo musisz go wycisnąć z wahacza.
 
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 14-09-2010, 20:11   

ten sworzeń to jest normalnie utrapienie. juz mialem wymieniany u siebie z prawej strony teraz czeka mnielewa.....Boże nerwy trzeba na wodzy trzymac:) u mnie obyło sie bez prasy, ale nie było łatwo.
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 14-09-2010, 20:21   

Xiah mógłbyś mi zdradzić jakiego kupiłeś? Ja wyszukałem coś takiego sworzeń . Taki sobie wymarzyłem :D :D :D
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2010, 02:54   

nie polecam tego sworznia. Kupilem kiedys taki do lancera, po dwoch tygodniach wyrobił się w wahaczu ( powierzchnia stykająca się z wahaczem jest gładka). Zakupiłem za ok. 50 zł u p.Malika porządny sworzen ktory zamiast gładkiej powierzchni miał „zęby” które wrzynały się w wahacz. Zresztą w carismie mam te sworznie co pokazłeś tylko poprzedni właściciel zamiast wymienić na dobre to przyspawał je do wahacza. Teraz w razie wyrobienia się sworzni mam całe wahacze do wymiany. Lepiej dołożyć troche i pomyśleć o przyszłości :)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2010, 07:38   

ciniak, może coś Moog'a na przykład?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 05-10-2010, 23:22   

Ok koledzy. Dzięki za podpowiedzi, ale kiedy je pisaliście sworzeń był już w moich rękach (wiem że pośpieszyłem się z zakupem ale czas naglił :oops: )
Tak więc sworzeń nipparts nie pasuje do wahaczy firmy "no name" (notabene tenże wahacz wytrzymał niecałe 20 tys. km.) Co prawda mogłem go naspawać, zatoczyć, wyradełkować, ew. perfidnie przyspawać do wahacza ale wolałem go zostawić na drugą stronę (lewą z ori. wahaczem) Poza tym w "no name" do wymiany nadawały się już obie gumy :evil: Cała zabawa skończyła się na wymianie kompletnego wahacza podobno dobrej jakości. Pojeździmy zobaczymy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.