Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z uruchomieniem, nie odpala
Autor Wiadomość
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 25-05-2010, 08:14   [EA5A/W 2.5] Problem z uruchomieniem, nie odpala

Mam Galanta ea5w z silnikiemm 6a13, który nie chce zapalić.

Potrzebuję pomocy w ustaleniu usterki.

Zdarzyło mi się wjechać do dość głębokiej kałuży, przejechałem jeszcze z 700m i silnik odmówił posłuszeństwa.
Po wielu próbach kręcenia rozrusznikiem spaliłem rozrusznik.
Potem hol i odpalanie "z popychu". Silnik kilka razy załapał, osiągnął obroty około 900 i przy próbie dodawania gazu zdychał.

Do rzeczy:

Wymieniłem rozrusznik
Sprawdziłem czy nie zassałem wody, filtr powietrza suchy.
Sprawdziłem świece, iskra nie tęga, ale jest. (rozmawiałem z serwisem mitsu i mówili że ten model tak ma że iskra nie koniecznie koloru pioruna występuje)
paliwo dociera, bo świece zalane
sprawdziłem markery na rozrządzie, czy nie przeskoczył, jest ok.
sprawdziłem czujnik położenia wału, jest ok
sprawdziłem aparat zapłonowy, jest ok
kliny na wałkach i na wale są
wymieniłem kondensatory w sterowniku
komputek błyska w kółko i nie wykazuje żadnych błędów, (żeby go stestować wypiąłem czujnik położenia wału i wtedy zgłosił usterkę, czyli działa przynajmniej w tym zakresie)


i dalej nie pali.
Będę wdzięczny za sugestie.
Funksik

Edit:
Sprawdziłem cewki i tranzystor miernikami. Książkowe parametry mają.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 25-05-2010, 18:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-05-2010, 09:52   

Stawiam na cewkę zapłonową
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 25-05-2010, 10:02   

Cewka raczej nie, bo by iskry nie było.

Jestem na etapie sprawdzania, czujników podciśnienia, może wyprzedzenie zapłonu zostało w pozycji pt. 5000rpm i tym samym przesunięcie zapłonu powoduje, że nie może zaskoczyć?

Czekam z utęsknieniem na sugestie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-05-2010, 10:26   

Bartkowi pewnie chodziło o to ze cóż z tego że iskra niby jest, ale jest na tyle słaba, że pod wpływem kompresji wygasa i jej nie ma, spróbuj podmienić cewke za radą kolegi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 25-05-2010, 10:34   

Iskra jest zdrowa i duża, wszakże moim zdaniem mogła by mieć ślicznie biały kolor , a ma taki niebieski wpadający w bardzo jasny róż :) . Rozmawiałem z serwisem mitsu i powiedzieli że ten aparat zapłonowy tak ma.
 
 
tomasek 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC60 MINI ONE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 7248
Skąd: stolica wschodu
Wysłany: 25-05-2010, 19:19   

To jak w serwisie mitsu są tacy genialni i unich wszystko tak ma to może oni ci powiedzą jak nie chcesz posłuchać rady kolegi i speawdzić :?
_________________
__________________________________________
 
 
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 26-05-2010, 10:55   

Oj uparte chłopaki z Was, cewki i tranzystor sprawdzone. Maja książkowe parametry.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 26-05-2010, 11:50   

funksik, to zegnaj, skoro upierasz sie przy swoim to jedz do warsztatu ,a nie rzezbisz na wlasna reke.
Bartek napisal na co stawia, a Ty dalej uparte w swoje, to po co w ogole pisales, skoro wiesz lepiej ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-05-2010, 12:14   

Panowie, wyluzujcie. Możemy co najwyżej sugerować co jest przyczyną problemu, ale nie obrażajmy się gdy ktoś nie chce się dostosować.

tomasek6 napisał/a:
To jak w serwisie mitsu są tacy genialni i unich wszystko tak ma to może oni ci powiedzą jak nie chcesz posłuchać rady kolegi i speawdzić :?


Rafal_Szczecin napisał/a:
funksik, to zegnaj, skoro upierasz sie przy swoim to jedz do warsztatu ,a nie rzezbisz na wlasna reke.


Tego typu wypowiedzi będę nagradzał na czerwono...
 
 
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 26-05-2010, 15:18   

Nie chciał bym aby ktoś się czuł urażony, że nie chcę się dostosować do jego pomysłów. Bo stosuję się jak najbardziej.
Niemniej jednak nie będę kupował nowej cewki, skoro ta ma parametry idealnie mieszczące się w zakresie podanym w instrukcji. Czyli 0.6 om + 11kom, a tranzystor przepuszcza prawidłowo.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-05-2010, 15:59   

funksik, nikt nie pisze żebyś kupował, ale możesz zawsze podmienić od kogoś na kilka minut i mieć pewność, bo jej rezystancja nie mus świadczyć o sprawności.

[ Dodano: 26-05-2010, 16:01 ]
PS Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach- różnych to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły ;)
 
 
Pietrekoko 
Nowy Forumowicz

Auto: MitsubishiGalant 2.5 1997 Comb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2010, 09:48   

Miałem podobny problem do wczoraj mianowicie lamer mechanik zgubił klucz i pilota dojechałem do niego z oryginałem matką i nadal nic nie działało( rozrusznik kręcił i nic nie gadał ) przyjechał Pan z komputrem do kluczyków i o dziwo zapodał sposób. Podpiął się do kompa odpalił tryb serwisowy klucza i najlepszy numer dokładnie z minutnikiem kuchennym w garści czekał 35 minut na podpiętym kompie z włączonym zapłonem. Efekt mój klucz matka zadziałał znaczy uruchomiłem Autko:-) skoro sprawdzałeś w zasadzie całą elektrykę może to pomoże. Pozdrawiam

P.S Swoją droga może którys z kolegów ma pojęcie o co chodziło z tym czasem oczekiwania i jakie procesy zachodziły w kompie??
_________________
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 28-05-2010, 22:26   

A ja Ci zasugeruję coś innego. Skoro stało się to po wjechaniu w kałużę to odkręć kopułkę zapłonową i wysusz ją suszarką do włosów. Nie raz przerabiałem to w poprzednim aucie. Zawsze pomagało:) Grzej kopułkę i ustrojstwa pod palcem.
 
 
 
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 30-05-2010, 13:48   

Działa. Temat można zamknąć.

Usunięte uszkodzenia dające powyższe objawy:

wymieniony sterownik ecu,
wymieniony "power transistor",
wymienone nieszczelne przewody podciśnienia.

Dziękuje wszystkim chcącym nieść pomoc.

Funksik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.