Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka check engine pali sie na stałe
Autor Wiadomość
pklimcze@gmail. 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-07-2010, 17:51   Kontrolka check engine pali sie na stałe

Witam ,
Od kilku miesięcy pali mi się kontrolka check engin,. Lancer 2003 , 99kW (135 PS), 2000 ccm sport.
Wczoraj zmieniałem olej i zobaczyłem ze osłony blaszane na katalizatorze są "przepalone" .
mam 110 000 przebiegu raczej na wysokich obrotach.
W pracy silnika nic nowego nie słyszę .
Wyczytałem że spalony katalizator powinien być sygnalizowany kontrolką silnika.
Czy i jak można wyłączyć lampkę (razi troszkę w nocy /) )
Byłem z tym na jednej stacji - nie ASO - w komputerze nie mieli mojego modelu i pokazywał im bzdury .
Czy odłączanie akumulatora to dobry pomysł ?
Paweł
_________________
pklimcze
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 25-07-2010, 18:29   

Napraw katalizator, jeżeli to on jest winien.
Jeżeli chcesz wyłączyć kontrolkę silnika to dałem instrukcję, jak wyjąć zegary i wyjmij żaróweczkę. I nie będzie się paliła.
 
 
 
pklimcze@gmail. 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-07-2010, 08:46   

A to ciekawe rozwiązanie :) rozumiem ze instrukcja jest gdzieś na forum ?
A odłączanie akumulatora ?
_________________
pklimcze
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 26-07-2010, 08:55   

Proponuje podjechać do innego warsztatu i sprawdzić dlaczego CE się świeci.
Usunięcie kontrolki na stałe nie jest rozwiązaniem Twojego problemu.
Przerdzewiała osłona katalizatora nie jest dowodem jego nieprawidłowej pracy.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-07-2010, 19:30   

To może być powód ale wypada pierwsze odczytać co naprawdę jest powodem a potem się tym zająć...

W każdym razie jak by mi się katalizator zużył to bym wspawał tam rurę i zasymulował 2-gą sondę żeby się kontrola CE nie zapalała po dużej trasie i mam w :butthead: ochronę środowiska bo diesla i tak bardziej go zatruwają.
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2010, 17:20   check engine

W jaki sposób zasymulować drugą sondę lambda? Ja wyprułem obydwa katalizatory i pali mi się chceck engine.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-08-2010, 17:46   

No z tego co patrzyłem na odczycie jak mi podłączyli pod kompa pierwsza sonda miała spory rozrzut wartości (bo elektronika ciągle zwiększa dawkę jak przekroczy to zmniejsza i tak w kółko) a druga miała stały odczyt (stała wartość napięcia) więc z symulacją nie powinno być problemu. Na pewno są symulatory od instalacji gazowych... Są pewnie też firmy które się tym zajmują.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 01-08-2010, 21:09   

W 1,6 są dwa katalizatory?
_________________

 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 02-08-2010, 13:02   

Jeden katalizator, jeden tłumik srodkowy, jeden tłumik końcowy i dwie sondy lambda
_________________
 
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2010, 23:55   katalizatory

Jest sonda lambda, potem katalizator w kolektorze wydechowym, potem druga sonda lambda, drugi katalizator (w puszce) potem taki wstępny tłumik (rozszerzenie na rurze wydechowej) i potem tłumik końcowy. Po wycięciu drugiego katalizatora wszystko jest OK, ale po wypruciu katalizatora w kolektorze świeci się kontrolka check engine. Tak jest w wersji 1,6
 
 
wolohator 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-07-2011, 22:58   

Witam, dziś nadszedł ten szczęśliwy dzień ;) , w którym kontrolka CE mi nie zgasła. Z autem nic złego się nie dzieje. Czy w naszych lancerkach można wymrugać błąd spinając piny 1 i 4?
Z góry dzięki za podpowiedzi. PZDR
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-07-2011, 08:18   

Trzeba podpiąć pod komputer
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-07-2011, 11:38   

Interfejs ELM327 wystarczy.
_________________

 
 
 
wolohator 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-07-2011, 14:11   

Wczoraj sprawdzałem bezpieczniki odpowiadające za CE i zapomniałem włożyć tego od pompy paliwa, odpaliłem silnik i zresetowały się obroty. Włożyłem bezpiecznik z powrotem, odpaliłem stacyjkę kontrolka CE zgasła, po odpaleniu silnika zaczął ustawiać obroty a CE się nie świeciło. Podejrzewam, że nie na długo. Po wyciągnięciu bezpiecznika komp się raczej nie zresetował, czy próbować z odłączeniem akumulatora?
We Wrocku pojawił się nowy salon i za podłączenie kompa krzyczą 100 zł. To chyba nie jest tak dużo?

[ Dodano: 31-07-2011, 14:52 ]
A tym interfejsem ELM327 nic nie spierdzielę? Widzę, że na allegro ceny wraz z oprogramowaniem wahają się od 45 do 350 zł. Czy coś takiego za 69 zł będzie ok:
http://allegro.pl/477-int...1731565153.html
Z góry dzięki za odpowiedź:)
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 31-07-2011, 20:32   

Ja mam wersję 1,4 i działa mi ale tylko z programem pcmscan.
W wersji 1,3 działa scantool.
Wersja do której podałeś linka to 1,5 i nie wiem z jakim programem się połączysz.

Zepsuć się raczej nic nie da.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.