Kontrolka check engine pali sie na stałe |
Autor |
Wiadomość |
pklimcze@gmail.
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-07-2010, 17:51 Kontrolka check engine pali sie na stałe
|
|
|
Witam ,
Od kilku miesięcy pali mi się kontrolka check engin,. Lancer 2003 , 99kW (135 PS), 2000 ccm sport.
Wczoraj zmieniałem olej i zobaczyłem ze osłony blaszane na katalizatorze są "przepalone" .
mam 110 000 przebiegu raczej na wysokich obrotach.
W pracy silnika nic nowego nie słyszę .
Wyczytałem że spalony katalizator powinien być sygnalizowany kontrolką silnika.
Czy i jak można wyłączyć lampkę (razi troszkę w nocy /) )
Byłem z tym na jednej stacji - nie ASO - w komputerze nie mieli mojego modelu i pokazywał im bzdury .
Czy odłączanie akumulatora to dobry pomysł ?
Paweł |
_________________ pklimcze |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 25-07-2010, 18:29
|
|
|
Napraw katalizator, jeżeli to on jest winien.
Jeżeli chcesz wyłączyć kontrolkę silnika to dałem instrukcję, jak wyjąć zegary i wyjmij żaróweczkę. I nie będzie się paliła. |
|
|
|
 |
pklimcze@gmail.
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-07-2010, 08:46
|
|
|
A to ciekawe rozwiązanie rozumiem ze instrukcja jest gdzieś na forum ?
A odłączanie akumulatora ? |
_________________ pklimcze |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 26-07-2010, 08:55
|
|
|
Proponuje podjechać do innego warsztatu i sprawdzić dlaczego CE się świeci.
Usunięcie kontrolki na stałe nie jest rozwiązaniem Twojego problemu.
Przerdzewiała osłona katalizatora nie jest dowodem jego nieprawidłowej pracy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-07-2010, 19:30
|
|
|
To może być powód ale wypada pierwsze odczytać co naprawdę jest powodem a potem się tym zająć...
W każdym razie jak by mi się katalizator zużył to bym wspawał tam rurę i zasymulował 2-gą sondę żeby się kontrola CE nie zapalała po dużej trasie i mam w ochronę środowiska bo diesla i tak bardziej go zatruwają. |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2010, 17:20 check engine
|
|
|
W jaki sposób zasymulować drugą sondę lambda? Ja wyprułem obydwa katalizatory i pali mi się chceck engine. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-08-2010, 17:46
|
|
|
No z tego co patrzyłem na odczycie jak mi podłączyli pod kompa pierwsza sonda miała spory rozrzut wartości (bo elektronika ciągle zwiększa dawkę jak przekroczy to zmniejsza i tak w kółko) a druga miała stały odczyt (stała wartość napięcia) więc z symulacją nie powinno być problemu. Na pewno są symulatory od instalacji gazowych... Są pewnie też firmy które się tym zajmują. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 01-08-2010, 21:09
|
|
|
W 1,6 są dwa katalizatory? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 02-08-2010, 13:02
|
|
|
Jeden katalizator, jeden tłumik srodkowy, jeden tłumik końcowy i dwie sondy lambda |
_________________
 |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2010, 23:55 katalizatory
|
|
|
Jest sonda lambda, potem katalizator w kolektorze wydechowym, potem druga sonda lambda, drugi katalizator (w puszce) potem taki wstępny tłumik (rozszerzenie na rurze wydechowej) i potem tłumik końcowy. Po wycięciu drugiego katalizatora wszystko jest OK, ale po wypruciu katalizatora w kolektorze świeci się kontrolka check engine. Tak jest w wersji 1,6 |
|
|
|
 |
wolohator
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-07-2011, 22:58
|
|
|
Witam, dziś nadszedł ten szczęśliwy dzień , w którym kontrolka CE mi nie zgasła. Z autem nic złego się nie dzieje. Czy w naszych lancerkach można wymrugać błąd spinając piny 1 i 4?
Z góry dzięki za podpowiedzi. PZDR |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-07-2011, 08:18
|
|
|
Trzeba podpiąć pod komputer |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 30-07-2011, 11:38
|
|
|
Interfejs ELM327 wystarczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wolohator
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-07-2011, 14:11
|
|
|
Wczoraj sprawdzałem bezpieczniki odpowiadające za CE i zapomniałem włożyć tego od pompy paliwa, odpaliłem silnik i zresetowały się obroty. Włożyłem bezpiecznik z powrotem, odpaliłem stacyjkę kontrolka CE zgasła, po odpaleniu silnika zaczął ustawiać obroty a CE się nie świeciło. Podejrzewam, że nie na długo. Po wyciągnięciu bezpiecznika komp się raczej nie zresetował, czy próbować z odłączeniem akumulatora?
We Wrocku pojawił się nowy salon i za podłączenie kompa krzyczą 100 zł. To chyba nie jest tak dużo?
[ Dodano: 31-07-2011, 14:52 ]
A tym interfejsem ELM327 nic nie spierdzielę? Widzę, że na allegro ceny wraz z oprogramowaniem wahają się od 45 do 350 zł. Czy coś takiego za 69 zł będzie ok:
http://allegro.pl/477-int...1731565153.html
Z góry dzięki za odpowiedź:) |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 31-07-2011, 20:32
|
|
|
Ja mam wersję 1,4 i działa mi ale tylko z programem pcmscan.
W wersji 1,3 działa scantool.
Wersja do której podałeś linka to 1,5 i nie wiem z jakim programem się połączysz.
Zepsuć się raczej nic nie da. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|