Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Pali jak smok - nie wydaje się uszkodzony
Autor Wiadomość
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 03-08-2010, 19:33   [MSS 1.3] Pali jak smok - nie wydaje się uszkodzony

Stałem się niedawno niezbyt szczęśliwym posiadaczem MSS 1.3 Wszyscy piszecie tu o wartościach zużycia paliwa. Co prawda dopiero dwa zbiorniki przejechałem. Zawsze klima włączona. Jazda tylko po mieście. Pusty bagażnik , 1 do 2 osób na pokładzie.
Zużycie zawsze powyżej 10 litrów
Jeżdżę jak emeryt bo i auto z założenia nie do sportu. Jestem przekonany że to jakaś usterka. TYLKO JAKA ? komputer nie wysypuje żadnego kodu błędu , Autko jeździ prosto, gładko przyspiesza. Zalałem nowy olej ,nowe filtry, zaraz po kupnie auta. Spodziewałem się zużycia paliwa na poziomie 7-8 l a nie 10 - 11 :D Tyle to pali moje Volvo s40 1.9 turbo z klimą i ciężką nogą.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 03-08-2010, 19:57   

HouseM, sugeruję, byś zrobił następujące rzeczy:
1. Przegoń za miastem misia, tak z 20km, na początku zresetuj wskazania średniego spalania i wtedy się okaże, czy wskaże jakieś normalne spalanie :wink: . Teraz w okresie letnim, na 4,5 km odcinku z garażu do pracy, gdy jeździłem tylko po mieście, MSS pokazywał mi nawet 8,6l/100 km. Niestety, ale ten typ w mieście swoje "wciąga" :?
2. Jak zalejesz następnym razem paliwa do pełna, to kup i wlej np xeramic do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków. W moim obserwuję po czymś takim odnalezienie się paru koników pod maską przy mniejszym apetycie na Pb :lol: .
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-08-2010, 07:49   

HouseM, ja bym sprawdził lambdę i aparat zapłonowy. Mój Colt 1,3 palił mi stale 9.6 litra niezależnie od stylu jazdy i od tego czy miasto czy trasa. Nie mogłem znaleźć przyczyny, a gdy po paru latach padł aparat zapłonowy wymieniłem go i objawy ustąpiły :)
Ale w pierwszym rzucie sprawdzałbym sondę bo może oszukiwac kompa i cały czas będzie chodził jak na ssaniu.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 04-08-2010, 11:27   

Ten wynik spalania wychodzi z własnych obliczeń. Auto zalane do pełna następnie około 100km jeżdżę i ponownie zalewam pod korek. Nie sugeruje się odczytami z komputera.
Jakby to była wina aparatu zapłonowego to wydaje mi się ,że powinny być jakieś bardziej oczywiste objawy; wypadanie zapłonów, nierównomierne przyspieszanie itp. Może się mylę.

Pod uchwytami na kubki mam dwa złącza diagnostyczne, jedno wygląda jak OBD ,drugie jak OBDII ?! Ma ktoś z was schemat jak się do tego podpiąć loggerem ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-08-2010, 13:43   

HouseM napisał/a:
Jakby to była wina aparatu zapłonowego to wydaje mi się ,że powinny być jakieś bardziej oczywiste objawy; wypadanie zapłonów, nierównomierne przyspieszanie itp. Może się mylę.
U mnie nie było żadnych objawów. Jak się stało przy pracującym aucie to raz na kilkadziesiąt sekund dało się słyszeć delikatna zmiane obrotów, ale to trzeba było wiedziec czego szukać, bo niektórzy tego nie słyszeli :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.