Różnice 1.8 DID 116 a 150 |
Autor |
Wiadomość |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 04-08-2010, 10:10 Różnice 1.8 DID 116 a 150
|
|
|
Sprzedawca twierdzi, że różnice to tylko oprogramowanie. Czy ma ktoś dostęp do danych technicznych aby to potwierdzić? |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 04-08-2010, 11:37
|
|
|
Tylko elektronika. Moment obrotowy jest ten sam( chodzi o najwyższą wartość), ale inaczej wygląda jego wykres:
300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min
Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm. |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 04-08-2010, 11:56
|
|
|
No więc różnica w cenie 116 a 150 to około 5 tys. Czy nie lepiej ta kasę przeznaczyć na wyższa wersję ( bo tyle mniej więcej trzeba dopłacić) i ewentualnie zrobić chipa? Wg moich obliczać mógłby zaoszczędzić ze 2-3 tys. Co można przeznaczyć na jakieś dodatki czy lakier. |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 04-08-2010, 12:03
|
|
|
Czy lepiej czy nie - to już zależy tylko i wyłącznie od ciebie, czy wolisz przyjemniejszy silnik czy lepsze wyposażenie.
Po to rozpisywałem moment obrotowy, żebyś widział, że różnica może być większa niż tylko 34 konie.
Chipa jak na razie trudno polecać;
- wiąże się to z utratą gwarancji na ważne podzespoły
- wątpię, żeby którykolwiek z "chiptunerów" miał doświadczenie z Mivecem w silniku diesla |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 04-08-2010, 12:28
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | Czy lepiej czy nie - to już zależy tylko i wyłącznie od ciebie, czy wolisz przyjemniejszy silnik czy lepsze wyposażenie.
Po to rozpisywałem moment obrotowy, żebyś widział, że różnica może być większa niż tylko 34 konie.
Chipa jak na razie trudno polecać;
- wiąże się to z utratą gwarancji na ważne podzespoły
- wątpię, żeby którykolwiek z "chiptunerów" miał doświadczenie z Mivecem w silniku diesla |
No tak ale dobry tuner powinien zrobić zakres obrotów jak w 150 skoro to tylko program i wtedy te 350 nm były by na pewno i przyjemność z jazdy też większa. Jeżeli chip byłby przez kabel to wątpię aby się zorientowali i aby miało to wpływ na cokolwiek. Znam osoby które prosto z salonu z przebiegiem 200-500 km jada robić chipa.
Jak na razie to tylko czyste rozważania, ale zakładając standardy chipów
150/300 na 170-180/350-380
116/300 i tu mam dylemat czy zmiana na 136-140 czy tez na 170 bo skoro to same podzespoły to czemu nie? W samochodzie jaki mam wersja 90 a 110 koni to np różnica w turbinie. Mocniejszy ma zmienna geometrię. Ale po chipie też mam 250 nm i dużej różnicy w przyspieszaniu moim a ASX nie odczułem
Popytam tunera co on na to |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-08-2010, 13:33
|
|
|
marpit napisał/a: | No tak ale dobry tuner powinien zrobić zakres obrotów jak w 150 skoro to tylko program i wtedy te 350 nm były by na pewno i przyjemność z jazdy też większa. | To nie jest TDi tylko Mivec. Najpierw znajdź tunera, który się na tym zna . Jeśli Ci się wogóle uda go znaleźć to zapytaj ile za to chce i co za tą kasę dostaniesz. Wtedy mniej więcej bedziesz wiedział ile zaoszczędzisz/będziesz w plecy.
marpit napisał/a: | W samochodzie jaki mam wersja 90 a 110 koni to np różnica w turbinie. | Jest jeszcze kilka różnic w Berlingo Jeśli dobrze pamiętam to np moduł wentylatora chłodnicy jest inaczej zestopniowany. Nie pamiętam też czy nie ma różnicy we wtryskach CR (inny producent).
Niestety fabryki tak łatwo się nie "poprawia" |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 04-08-2010, 13:44
|
|
|
cns80 napisał/a: |
Niestety fabryki tak łatwo się nie "poprawia" |
Dokładnie, dlatego pytanie o jakieś różnice między 116 a 150 bo logika podpowiada, że tak łatwo nie może być. Ale skoro tylko program to powinno był łatwo |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 04-08-2010, 14:19
|
|
|
Z tego co wiem to oprócz MAP silnika różni się też jakiś sterownik silnika...
Nie ma sensu kupować chipa i tracić gwarancję na silnik, tym bardziej że ma DPFa
Poza tym profesjonalny tuning będzie w podobnej cenie... |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-08-2010, 14:40
|
|
|
marrok napisał/a: | Poza tym profesjonalny tuning będzie w podobnej cenie... | Największym problemem jest to że najczęściej na słowo MIVEC usłyszysz odpowiedź NIE!!! Ewentualnie odpowiedź A CO TO ?
MIVEC w dieslu dopiero wchodzi na rynek i jeśli się ktoś tym zajmie to pewnie najwcześniej za 2 lata Jakby to był VW to może szybciej by sie ktoś zainteresował |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-08-2010, 19:02
|
|
|
Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....
Różnic pewnie jest sporo począwszy od turbiny, wtryskach, np. chłodzenie oleju może być dołożone itd itp....
A tam MIVEC to nie problem przecież tuner nie musi ruszać map od MIVEC-a. Ale problem z jednostką nową jest taki że nie mając szczegółowych danych na temat silnika zwiększa się dawkę i wyprzedzenie na wyczucie....... Jeśli to jest TDI to wszyscy na każdą stronę go znają i wiedzą gdzie granica jak ktoś będzie pierwszy raz robił z tym silnikiem to wystarczy w danym zakresie obrotów (np. niskich 1200-1500obr) lekko przeholować i można zerwać film olejowy z panewek... Silnik do wymiany... |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-08-2010, 20:51
|
|
|
Może być też turbo ze zmiennymi fazami opatek jako różnica i wtedy nie dasz rady zrobić 150KM |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
ICECOOL
Forumowicz
Auto: Galant 2001 2.4GDI man. avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 37 Skąd: Raszyn
|
Wysłany: 06-08-2010, 14:34
|
|
|
Mnie by bardziej interesowało "przyczipowanie" tego 1.6 116. Gdzieś ostatnio czytałem, że Mitsubishi nie "zabiera" gwarancji jak ktoś przyczipuje u nich auto. Tylko czy ten silnik będzie można (Auto GT?)?
PS. Może być nowy temat jak się nie wpasowałem |
_________________ Gal is all |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 07-08-2010, 10:08
|
|
|
ICECOOL napisał/a: | Mnie by bardziej interesowało "przyczipowanie" tego 1.6 116. Gdzieś ostatnio czytałem, że Mitsubishi nie "zabiera" gwarancji jak ktoś przyczipuje u nich auto. Tylko czy ten silnik będzie można (Auto GT?)?
|
Mitsubishi "zabiera" , nie zabiera tylko dealer, u którego to robisz, czyli AutoGT - po prostu robią to na własną odpowiedzialność i ryzyko.
Cytat: | Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....
Różnic pewnie jest sporo począwszy od turbiny, wtryskach, np. chłodzenie oleju może być dołożone itd itp....
|
No jest opcja
turbina - ta sama, chłodzona powietrzem z 8 łopatkami, typ TVT.
Wtryski te same denso. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-08-2010, 11:33
|
|
|
jurekschroda napisał/a: |
turbina - ta sama, chłodzona powietrzem z 8 łopatkami, typ TVT.
Wtryski te same denso. |
Znaczy te same wtryski znaczy ta sama firma czy model? Ten silnik 116KM ma SPORO jeśli nie DUŻO gorszą charakterystykę a ten sam moment obrotowy... Na pewno ma ktoś dostęp do systemu zamówień i mógł by sprawdzić czy elementy jak wtryski, turbina, a można też przy okazji sprawdzić głowicę, tłoki czy są te same w obu wersjach. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 07-08-2010, 13:38
|
|
|
krzychu - turbina i wtryski są na pewno te same. Czy glowica i tłoki ? Nie wiem, ale idę o zakład, że te same. Różnice tkwią tylko w elektronice. Słusznie zauważyłeś, że pomimo takiego samego maksymalnego momentu (300niutków) silnik 116 KM ma spoooro gorszy wykres momentu - dużo bardziej stozkowy, a 150KM ma przyjemnie płaski |
|
|
|
 |
|