| 
		Różnice 1.8 DID 116 a 150 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 marpit [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 09:10   Różnice 1.8 DID 116 a 150
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprzedawca twierdzi, że różnice to tylko oprogramowanie. Czy ma ktoś dostęp do danych technicznych aby to potwierdzić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurekschroda  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer, Colt, Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 10:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tylko elektronika. Moment obrotowy jest ten sam( chodzi o najwyższą wartość), ale inaczej wygląda jego wykres:
 
 
300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
 
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min
 
 
Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
 
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marpit [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 10:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No więc różnica w cenie 116 a 150 to około 5 tys. Czy nie lepiej ta kasę przeznaczyć na wyższa wersję ( bo tyle mniej więcej trzeba dopłacić) i ewentualnie zrobić chipa? Wg moich obliczać mógłby zaoszczędzić ze 2-3 tys. Co można przeznaczyć na jakieś dodatki czy lakier. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurekschroda  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer, Colt, Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 11:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy lepiej czy nie - to już zależy tylko i wyłącznie od ciebie, czy wolisz przyjemniejszy silnik czy lepsze wyposażenie. 
 
Po to rozpisywałem moment obrotowy, żebyś widział, że różnica może być większa niż tylko 34 konie.
 
 
Chipa jak na razie trudno polecać;
 
- wiąże się to z utratą gwarancji na ważne podzespoły
 
- wątpię, żeby którykolwiek z  "chiptunerów" miał doświadczenie z Mivecem w silniku diesla    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marpit [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 11:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jurekschroda napisał/a: | 	 		  Czy lepiej czy nie - to już zależy tylko i wyłącznie od ciebie, czy wolisz przyjemniejszy silnik czy lepsze wyposażenie. 
 
Po to rozpisywałem moment obrotowy, żebyś widział, że różnica może być większa niż tylko 34 konie.
 
 
Chipa jak na razie trudno polecać;
 
- wiąże się to z utratą gwarancji na ważne podzespoły
 
- wątpię, żeby którykolwiek z  "chiptunerów" miał doświadczenie z Mivecem w silniku diesla    | 	  
 
No tak ale dobry tuner powinien zrobić zakres obrotów jak w 150 skoro to tylko program i wtedy te 350 nm były by na pewno i przyjemność z jazdy też większa. Jeżeli chip byłby przez kabel to wątpię aby się zorientowali i aby miało to wpływ na cokolwiek. Znam osoby które prosto z salonu z przebiegiem 200-500 km jada robić chipa. 
 
Jak na razie to tylko czyste rozważania, ale zakładając standardy chipów
 
150/300 na 170-180/350-380
 
116/300 i tu mam dylemat czy zmiana na 136-140 czy tez na 170 bo skoro to same podzespoły to czemu nie? W samochodzie jaki mam wersja 90 a 110 koni to np różnica w turbinie. Mocniejszy ma zmienna geometrię. Ale po chipie też mam 250 nm i dużej różnicy w przyspieszaniu moim a ASX nie odczułem   
 
 
Popytam tunera co on na to    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 12:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marpit napisał/a: | 	 		  | No tak ale dobry tuner powinien zrobić zakres obrotów jak w 150 skoro to tylko program i wtedy te 350 nm były by na pewno i przyjemność z jazdy też większa. | 	   To nie jest TDi tylko Mivec. Najpierw znajdź tunera, który się na tym zna   . Jeśli Ci się wogóle uda go znaleźć to zapytaj ile za to chce i co za tą kasę dostaniesz. Wtedy mniej więcej bedziesz wiedział ile zaoszczędzisz/będziesz w plecy.
 
 	  | marpit napisał/a: | 	 		  | W samochodzie jaki mam wersja 90 a 110 koni to np różnica w turbinie. | 	   Jest jeszcze kilka różnic w Berlingo    Jeśli dobrze pamiętam to np moduł wentylatora chłodnicy jest inaczej zestopniowany. Nie pamiętam też czy nie ma różnicy we wtryskach CR (inny producent). 
 
Niestety fabryki tak łatwo się nie "poprawia"    | 
             
						
				_________________
   Staram się pisać poprawnie po polsku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marpit [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 12:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cns80 napisał/a: | 	 		  
 
Niestety fabryki tak łatwo się nie "poprawia"    | 	  
 
Dokładnie, dlatego pytanie o jakieś różnice między 116 a 150 bo logika podpowiada, że tak łatwo nie może być. Ale skoro tylko program to powinno był łatwo    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marrok  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Poszukiwane :) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 13:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tego co wiem to oprócz MAP silnika różni się też jakiś sterownik silnika...
 
Nie ma sensu kupować chipa i tracić gwarancję na silnik, tym bardziej że ma DPFa     
 
Poza tym profesjonalny tuning będzie w podobnej cenie... | 
             
						
				_________________ zawsze z podniesionym czołem...
 
 
Rodzina:
 
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
 
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 13:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marrok napisał/a: | 	 		  | Poza tym profesjonalny tuning będzie w podobnej cenie... | 	   Największym problemem jest to że najczęściej na słowo MIVEC usłyszysz odpowiedź NIE!!! Ewentualnie odpowiedź A CO TO ?
 
MIVEC w dieslu dopiero wchodzi na rynek i jeśli się ktoś tym zajmie to pewnie najwcześniej za 2 lata    Jakby to był VW to może szybciej by sie ktoś zainteresował    | 
             
						
				_________________
   Staram się pisać poprawnie po polsku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 18:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....
 
 
Różnic pewnie jest sporo począwszy od turbiny, wtryskach, np. chłodzenie oleju może być dołożone itd itp....
 
 
A tam MIVEC to nie problem przecież tuner nie musi ruszać map od MIVEC-a. Ale problem z jednostką nową jest taki że nie mając szczegółowych danych na temat silnika zwiększa się dawkę i wyprzedzenie na wyczucie....... Jeśli to jest TDI to wszyscy na każdą stronę go znają i wiedzą gdzie granica jak ktoś będzie pierwszy raz robił z tym silnikiem to wystarczy w danym zakresie obrotów (np. niskich 1200-1500obr) lekko przeholować i można zerwać film olejowy z panewek... Silnik do wymiany... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Student  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-08-2010, 19:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może być też turbo ze zmiennymi fazami opatek jako różnica i wtedy nie dasz rady zrobić 150KM    | 
             
						
				_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ICECOOL  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2001 2.4GDI man. avance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 37 Skąd: Raszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-08-2010, 13:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mnie by bardziej interesowało "przyczipowanie" tego 1.6 116. Gdzieś ostatnio czytałem, że Mitsubishi nie "zabiera" gwarancji jak ktoś przyczipuje u nich auto. Tylko czy ten silnik będzie można (Auto GT?)?
 
 
PS. Może być nowy temat jak się nie wpasowałem | 
             
						
				_________________ Gal is all | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurekschroda  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer, Colt, Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-08-2010, 09:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ICECOOL napisał/a: | 	 		  Mnie by bardziej interesowało "przyczipowanie" tego 1.6 116. Gdzieś ostatnio czytałem, że Mitsubishi nie "zabiera" gwarancji jak ktoś przyczipuje u nich auto. Tylko czy ten silnik będzie można (Auto GT?)?
 
 | 	  
 
Mitsubishi "zabiera"     , nie zabiera tylko dealer, u którego to robisz, czyli AutoGT - po prostu robią to na własną odpowiedzialność i ryzyko.
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem.... 
 
 
Różnic pewnie jest sporo począwszy od turbiny, wtryskach, np. chłodzenie oleju może być dołożone itd itp.... 
 
 | 	  
 
No jest opcja    
 
turbina - ta sama, chłodzona powietrzem z 8 łopatkami, typ TVT.
 
Wtryski te same denso. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-08-2010, 10:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jurekschroda napisał/a: | 	 		  
 
turbina - ta sama, chłodzona powietrzem z 8 łopatkami, typ TVT.
 
Wtryski te same denso. | 	  
 
 
Znaczy te same wtryski znaczy ta sama firma czy model? Ten silnik 116KM ma SPORO jeśli nie DUŻO gorszą charakterystykę a ten sam moment obrotowy... Na pewno ma ktoś dostęp do systemu zamówień i mógł by sprawdzić czy elementy jak wtryski, turbina, a można też przy okazji sprawdzić głowicę, tłoki czy są te same w obu wersjach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurekschroda  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer, Colt, Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-08-2010, 12:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               krzychu - turbina i wtryski są na pewno te same. Czy glowica i tłoki ? Nie wiem, ale idę o zakład, że te same. Różnice tkwią tylko w elektronice. Słusznie zauważyłeś, że pomimo takiego samego  maksymalnego momentu (300niutków) silnik 116 KM ma spoooro gorszy wykres momentu - dużo bardziej stozkowy, a 150KM ma przyjemnie płaski    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |