 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ECLIPSE 1 G NIE ODPALA ... |
Autor |
Wiadomość |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-08-2010, 00:51 ECLIPSE 1 G NIE ODPALA ...
|
|
|
Witam.Kolega w GS-ie (po osprzęcie przypuszczam że to 6 bolt) ma problem mianowicie - rano odpalił auto normalnie gdy po 8 godzinach próbował odpalić je ponownie (odmówiło współpracy).Dziś próbowaliśmy je wskrzesić i na moment odpalił ( raz na ok.40 prób ) ale strasznie kulawo - słabo się wkręcał na obroty a po chwili zgasł.Kolega wspominał też że sporadycznie zapalała mu się kontrolka CE ale nie miało to żadnego wpływu na zachowanie auta i osiągi.Rozrusznik kręci normalnie , paliwo jest w zbiorniku (po zdjęciu listwy wtryskowej i zakręceniu rozrusznikiem jest ładna mgiełka) , iskra jest , kable zapłonowe ok .
Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
Czy ktoś ma może manuala jak ( krok po kroku - czyli jak chłop krowie na rowie ) dobrze podłączyć DIODĘ żeby wy mrugać błędy ?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi oraz sugestie ... |
Ostatnio zmieniony przez lombard 10-08-2010, 01:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-08-2010, 01:08
|
|
|
tu proszę jak podpiąć diodę na 12V (z wbudowanym rezystorem!!!) dłuższa nóżka diody to plus
błędy odczytuje się na włączonym zapłonie, aczkolwiek by poznać świeże błędy (aktualne) pierw resetujesz ECU (odpinając minusową klemę, wszystkie kondensatory audio i inne dziadostwa trzymające prąd) a potem podłączasz z powrotem, kręcisz silnikiem parę razy lub go odpalasz i gdy dostanie porcję błędów dopiero sczytujesz aktualne, niektóre błędy wyjdą po przejechaniu paru kilometrów (sonda lambda, knock sensor itp)
numer błędu odczytujesz po długości stanów wysokich, stan wysoki jest wtedy gdy dioda świeci, załóżmy że zapiszę stan niski 0 a wysoki 1 to błąd numer 14 będzie wyglądał tak:
0000 1111 01 01 01 01 0000 (dioda się raz zapali na 1s. potem 4x mignie i tak w kółko)
błąd numer 22:
0000 1111 00 1111 01 01 0000 (dioda się zapali 2x na 1s. potem 2x mignie i tak dalej)
błąd numer 11 i 31:
0000 1111 01 0000 1111 00 1111 00 1111 01 0000 (dioda się raz zapali na 1s. potem raz mignie, na chwilę zgaśnie potem 3x zapali na 1s. i jeden raz mignie, potem znów wyświetli błąd 11 i znów 31)
kody:
01010101 działanie ECU poprawne, brak błędów
01 (stan niski, potem cały czas wysoki) generalny błąd ECU "Replace engine control unit"
11 sonda lambda
12 przepływka (czujnik przepływu powietrza)
13 przepływka (czujnik temp. powietrza)
14 czujnik przepustnicy TPS
15 krokowiec ISC (spalona cewka)
21 czujnik temp. płynu chłodniczego
22 czujnik wałka rozrządu CAS (położenie wału)
23 czujnik wałka rozrządu CAS (położenie 1 cylindra w TDC)
24 czujnik prędkościomierza VSS (w tablicy liczników)
25 przepływka (czujnik ciśnienia)
31 czujnik spalania stukowego KS
36 bramka OR cewki zapłonowej (liczenie obrotów)
41 wtryskiwacz PB
42 pompa paliwa
błędy trzeba sczytywać jak się zaczyna CE świecić a nie zastanawiać się czy auto jeździ normalnie czy nie
jak zdjąłeś listwę wtryskową wymieniłeś quadringi pod wtryskami?
wygląda mi to na problem z CAS (inaczej nazywany TDC) ten czujnik z 4ema kabelkami po lewej stronie głowicy na końcu wałka ssącego, sprawdź błędy ECU ale sądzę że to będzie on albo kable do niego (błąd 22,23) ale to się okaże po diagnozie |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 28-01-2011, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-08-2010, 01:30
|
|
|
zenek_bb
Dzięki za tak ekspresową - fahową i konkretną odpowiedź JESTEŚ WIELKI !!! .Czy do wymiany tego CAS potrzeba jakiś specjalistycznych narzędzi i wiedzy (regulacja itp ) ? Czy mogę bez problemu podmienić ze swojego auta ? Kolega ma metalową kopułkę na tym ustrojstwie a ja plastikową ale z tego co wiem można je stosować zamiennie ?
błędy trzeba sczytywać jak się zaczyna CE świecić a nie zastanawiać się czy auto jeździ normalnie czy nie - w moim aucie nie było tego problemu a jak by się pojawił zrobił bym to natychmiast .
jak zdjąłeś listwę wtryskową wymieniłeś quadringi pod wtryskami? - nie ja ją zdjąłem ja zanim bym zaczął tak mocno grzebać zapytał bym na forum
PS.KONKRET TEMAT Z ODPALANIEM Z PILOTA |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-08-2010, 03:27
|
|
|
przy demontażu listwy wtryskowej ze starymi quadringami trzeba je wymienić, jeżeli są one niedawno zakładane i nie zdążyły stwardnieć można zostawić
metalowa kopułka to CAS z 6 bolta jest to czujnik na optotriakach (optyczny) natomiast plastikowa czarna kopułka to czujnik z 7 bolta magnetyczny wszystko opisałem w moim "Kompendium" które znajdziesz tutaj, a one same są zamienne (optyczny lepszy), żeby go wymontować trzeba odkręcić 2 śruby trzymające przepustnicę i ramię podtrzymujące kolektor ssący, 2 śruby na CASie, wyciągasz ramię potem CAS.
jest to jednak jednocześnie punkt regulacyjny zapłonu, obracając nim regulujesz zapłon, przy jego wymianie musisz zapłon ustawić na nowo, podczas regulacji śruby trzymające przepustnice i ramię muszą być dokręcone, śruby trzymające CAS poluzowane na tyle żeby CAS się obracał z oporem
złącze ustawiania zapłonu znajduje się na ścianie grodziowej silnika tuż za akumulatorem, wychodzi wprost z głównej wiązki, złącze ma miejsce na 2 piny lecz jest w nim tylko jeden pin i jeden kabel do niego dochodzący, inne złącze za akumulatorem ma jeden pin i jest mniejsze i prostokątne, to jest złącze do sprawdzania pracy pompy paliwa, lepiej nie łączyć z masą bo coś się podpali
Procedura ustawiania zapłonu: rozgrzać silnik do temp pracy, wyłączyć silnik, połączyć pin złącza ustawiania zapłonu z masą lub minusową klemą, uruchomić silnik bez żadnych odbiorników prądu ani obciążeń (kierownica), lampą stroboskopową (podpiętą pod pierwszy cylinder od rozrządu) skontrolować wyprzedzenie zapłonu, ustawiać kręceniem CAS'em, po ustawieniu na 5st BTDC(+/-2, polecam 6) przykręcamy CAS, kontrolujemy zapłon czy nie uległ zmianie, gasimy, odłączamy od masy złącze ustawiania zapłonu i odpalamy silnik, sprawdzamy czy zapłon wynosi około 8st na wolnych obrotach, jeżeli nie oznacza to że albo źle ustawiony zapłon lub są inne problemy z silnikiem (procedura nauki wolnych obrotów, nieszczelny EGR, źle ustawiona przepustnica, szwankujący krokowy, nieszczelność w układzie dolotowym etc.) |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|
|