Przesunięty przez: Owczar 26-09-2010, 14:06 |
Wymiana pompy wody bez wymiany rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
trajano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-09-2010, 10:16 Wymiana pompy wody bez wymiany rozrządu
|
|
|
Muszę zmienić pompę wody w moim nowym nabytku. Niestety na razie nie chcę ruszać rozrządu (koszta) z tego też powodu chciałem przeprowadzić tę operację samemu. Czy mógłby mi ktoś łopatologicznie objasnić krok po kroku jak to zrobić aby czegoś nie spartolić? |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2010, 10:59
|
|
|
Najłatwiej zajrzeć TUTAJ i ściągnąć Manuala.
Jeśli masz 2.0 to Twój silnik ma oznaczenie 4G63, jeśli 2.5 to masz silnik 6A13.
trajano napisał/a: | niestety na razie nie chcę ruszać rozrządu (koszta) z tego też powodu chciałem przeprowadzić tę operację samemu. |
Ponadto jeśli nie masz 100% pewności kiedy był zmieniany rozrząd, zmień go. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2010, 11:47
|
|
|
tomek84 napisał/a: | no chyba, że kolega ma E5x |
No chyba, że... |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2010, 11:51
|
|
|
tomek84 napisał/a: | no, ale wtedy zły dział |
i silnik 6A12? |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
trajano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-09-2010, 12:00
|
|
|
Mam taki oto wynalazek. Zdjęcie jest przypadkowe bo jeszcze mojego cuda nie obfotografowałem Rocznik 1997.08 silnik 2.0 V6 24 110 KW
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-09-2010, 12:06
|
|
|
trajano napisał/a: | Mam taki oto wynalazek. Zdjęcie jest przypadkowe bo jeszcze mojego cuda nie obfotografowałem Rocznik 1997.08 silnik 2.0 V6 24 110 KW |
To zapraszam do działu Galant E5xx.
Jak znam życie "prawdziwy" rocznik twojego Gala to 1996, a ten 1997 to rok pierwszej rejstracji. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
trajano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-09-2010, 12:17
|
|
|
Też mi się to wydaje oczywiste, ale nie mam gdzie zoszyfrować VIN, wtedy miałbym pewność |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-09-2010, 15:03
|
|
|
trajano, no to masz problem, bo pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu, znajduje się po centralnej stronie silnika, tuż za obudowami rozrzadu, czyli wymiana samej pompy wody, bez wymiany rozrzadu to takie mijanie sie z celem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-09-2010, 10:43
|
|
|
Tak wygląda pompa wody do 2,0V6-24V silnik 6A12
dlatego koledzy mają rację. Polecam wymianę rozrządu wraz z pompą wody, będzie święty spokój na lata. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-09-2010, 18:26
|
|
|
wymienić pompę bez wymiany paska rozrządu możesz - ale nie bez jego zdejmowania |
|
|
|
 |
trajano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 26-09-2010, 18:58
|
|
|
Cholera, ale u mnie świergocze TA część
Pozatym chciałbym zdemontować tę część ale nie wiem czy zaznaczony element jest wcisnięty czy przykręcony od spodu, rwać czy odkręcać?
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-09-2010, 19:04
|
|
|
trajano, to pompa wspomagania |
|
|
|
 |
|