Pomocy!!!:( |
Autor |
Wiadomość |
Raval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-10-2010, 00:36 Pomocy!!!:(
|
|
|
Mam problem z moja Cari:( Wracałem z pracy autko jak zawsze świetnie się sprawowało do momentu kiedy się zatrzymałem żeby przepuścić jakiegoś gościa na pasach i właśnie w tym momencie problem się zaczyna... Ruszam sobie z jedyneczki pózniej wrzucam dwójke puszczam sprzęgło daje gazu i co?? obroty silnika rosną a autko zwalnia i nie chce jechać. a mianowicie biegi wchodzą na zapalonym silniku bez wciśniętego sprzęgła i słychać jakieś rzeżenie czy jak by to nazwać a jak wcisnę sprzęgło to biegi także wchodzą ale tego rzezenia nie slychac:( co mogło się stać?? jaka jest tego przyczyna?? z góry dziękuje za odp. i jeżeli już było pisane na ten temat to z góry przepraszam:( pozdrawiam wszystkich miłośników "CARI" |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-10-2010, 09:13
|
|
|
Na poczatku posprawdzaj wizualnie przeguby i półosie, jeżeli ten dźwiek występuje na właczonym biegu i puszczonym sprzęgle, to wygląda na to, że skrzynia jest napędzana, ale nie przekazuje napędu, wiec jezeli przeguby i półosie będą wizualnie całe, to wada będzie tkwić wewnątrz skrzyni. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Raval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-10-2010, 09:29
|
|
|
dokładnie tak dzwięk ten występuje na włączonym biegu i puszczonym sprzęgle. tylko czy jak wysypały się półosie lub przeguby to czy biegi będą wchodziły bez wciśniętego sprzęgła i na odpalonym silniku?? bo w tym momencie nie mam z tym problemu żeby wbić bieg na zapalonym silniku i bez wciśniętego sprzęgła. pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-10-2010, 10:08
|
|
|
Raval, w poprzednim poście ujalem najwazniejsze, poprostu zacznij od tego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Raval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-10-2010, 11:55
|
|
|
Auto było na podnośniku przeguby i półosie całe. Najprawdopodobniej dyferencjał się posypał no i skrzynia do wymiany. Czy ktoś się orientuje gdzie można w miarę tanio kupić skrzynie biegów?? Carisma 1.6 16v 96r. pozdrawiam |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-10-2010, 13:30
|
|
|
Nie koniecznie do wymiany cała skrzynia. Miałem tak samo u siebie i okazało sie że to jakieś łożysko w skrzyni i koszt ok 100zł. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Raval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-10-2010, 00:27
|
|
|
Kris80 miałeś identyczny objaw u siebie?? tzn że mogłeś wbić bieg BEZ wciśniętego sprzęgła na odpalonym silniku bez żadnego problemu? i słyszałeś jakieś rzężenie a jak wcisnąłeś sprzęgło rzępolenie ustawało?? Przepraszam za te pytania ale chciał bym mieć jak najwięcej info na ten temat. Może faktycznie mechanik przesadził z tą wymianą skrzyni i wystarczy wymienić łożysko. pozdrawiam |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-10-2010, 13:52
|
|
|
Dokładnie nie pamietam czy były słyszalne jakieś odgłosy bo było to kilka lat temu, ale reszta się zadza. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 03-10-2010, 19:40
|
|
|
ja miałem podobnie w takim samym aucie jak Twoje. Nie wiem, czy mogłem wbić bieg na odpalonym silniku bo nie patrzyłem. Jak się okazało przyczyna był seger czy jakoś tak, to takie zabezpieczenie z lewej strony skrzyni biegów gdzie wchodzi półoś. Koszt 10 zł, robocizny nie liczę bo sam robiłem. Krótki opis: jak do skrzyni wchodzi lewy przegub (trójnik z tymi kamieniami), to on wchodzi w taki walec na którym z jednej strony są zębatki które napędza skrzynia, ten walec wkłada się do skrzyni biegów, a żeby on nie wypadł to najpierw idzie podkładka dystansowa a potem ten seger, trzeba go lekko ścisnąć, włożyć w swoje miejsce a potem on się rozegnie i trzyma. U mnie on pękł na pół i ten walec się kawałek wysunął i nie zazębiał się ze skrzynią i nie było napędu. Jak coś to pogadaj ze specami od Renault bo to jest skrzynia od renówki. |
|
|
|
 |
Raval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-10-2010, 15:19
|
|
|
Kris80 czy to mogło być łożysko oporowe??
Remi również zerknę na ten zacisk na półosi.
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-10-2010, 22:21
|
|
|
Niestety nie pamiętam dokładnie ale po przeczytaniu poprzedniego posta cos mi się kojarzy że to może właśnie chodziło o ten sam seger również w moim przypadku. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 04-10-2010, 22:43
|
|
|
to nie jest zacisk na półosi, półoś musisz odkręcić - trzy śruby chyba 12, one trzymają tą charmonijkę na półosi przy skrzyni i po jej odkręceniu i wyciągnięciu półosi zobaczysz walec z dziurą w kształcie "koniczynki", zobacz czy ten walec jest dobrze włożony. Jeszcze jedno co mi się przypomniało, możesz zobaczyć, czy jak włączysz bieg i zaczniesz ruszać, to czy szybkościomierz chodzi, jeśli nie chodzi to mogło skopać się coś pomiędzy skrzynią a silnikiem, jeśli chodzi to wina raczej jak pisałem wcześniej. |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 04-10-2010, 23:15
|
|
|
remi, też miałem takie cos w swojej cari i potwierdzam że może to być wina tego pirścienia najlepiej odkręcić tą osłonę przegubu tylko uważaj na olej ze skrzyni i później zerknąć czy wszystko jest na swoim miejscu. |
|
|
|
 |
Raval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-10-2010, 12:51
|
|
|
mam jeszcze pytanko czy ktoś może posiada instrukcje demontażu skrzyni biegów z auta?? pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-10-2010, 14:05
|
|
|
Raval napisał/a: | mam jeszcze pytanko czy ktoś może posiada instrukcje demontażu skrzyni biegów z auta? | w dziale download jest manual i tam znajdziesz czynnosci krok po kroku jak postepowac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|