Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Temp. silnik 90C , Temp nawiewu 32C ( max ) ,
Autor Wiadomość
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2010, 18:51   [E54A 2.0 V6] Temp. silnik 90C , Temp nawiewu 32C ( max ) ,

Witam serdecznie.
Za względu na fakt iż Gal stoi od dwóch tygodni pod blokiem, dziś postanowiłem pomimo problemów ze skrzynią, pojeździć po mieście ( poczta, sklepy itd... ). Kiedy już silnik uzyskał odpowiednią temperaturę, włączyłem nawiewy i przy nastawionym na 32C wieje zimne powietrze.... dodam iż latem mogłem jeździć tylko z włączonymi nawiewami na 32C ( działały i było piekielnie gorąco ) ponieważ na wyłączonych zaczynało mi ciec z chłodnicy wody...
Jak zwykle proszę o sugestię co do powodów zaistniałego zjawiska...
Pozdrawiam i życzę miłego CIEPŁEGO wieczoru :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-11-2010, 22:38   

Na początek,sprawdź poziom płynu w chłodnicy,i zbiorniczku wyrównawczym :)
_________________

 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24-11-2010, 22:39   

czyli nagrzewnica cie nie trybi ..... 1. wsypałeś coś do uszczelnienia chłodnicy i zasyfiło nagrzewnicę i nie ma obiegu ciepłej wody 2. za mało wody w chłodnicy ?
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-11-2010, 11:42   

Hmm... wlewałem odrobinę uszczelniacza do chłodnic ( bardzo małą ilość ). Płyn w porządku.

A jakie są objawy zacinającego się termostatu?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 25-11-2010, 12:33   

zimna chłodnica, a płyn w bloku się gotuje (czyli wskaźnik na maxa) - jeżeli się zamknął, jeżeli otworzył, to podczas jazdy nie powinien się nagrzewać silnik, na postoju owszem.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-11-2010, 13:20   

zimna chłodnica wskaźnik rośnie do oporu, aby po chwili opaść do 90... w tempie binarnym... ehhh. Szkoda że nie mam nikogo kto się zna...
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 25-11-2010, 16:07   

gabriel86 napisał/a:
zimna chłodnica wskaźnik rośnie do oporu, aby po chwili opaść do 90... w tempie binarnym... ehhh. Szkoda że nie mam nikogo kto się zna...


Czyli coś niedobrego dzieje się z termostatem. Przy prawidłowo działającym wskaźnik temp. nie ma prawa iść na maxa. Prawdopodobnie zacina się i dlatego temperatura rośnie. Może być tak, że w końcu puści i dlatego wskaźnik opada. A nie grzać może przez to, że jak już się termostat otworzy to potem ma problemy z zamknięciem.

Albo też ktoś przed Tobą miał problemy z chłodnicą i nalał jakiegoś świństwa, które zasyfiło chłodnicę i nagrzewnicę.
 
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 25-11-2010, 21:49   

jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... jesli sie okaze ze wciaz bedzie full t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... ja mialem identyko sytuacje w wskaznikiem ze rosl do oporu i nagle opadal do polowy u ulamku sekundy.... mi cieklo pompa wody.... sprawdz tak jak mowie.... to ze na zimnym silniku zaluzmy rano masz pelnom w chlodnicy nie znaczy ze masz w pelni szczelny uklad.... rozgrzej go do polowy wkazniku i wtedy sprawdz stan plynu..... daj znac co zaobserwowales
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 25-11-2010, 22:28   

A jak będziesz to robić uważnie i powoli to jest szansa, że sie nie poparzysz płynem pod ciśnieniem z chłodnicy.
Nie słyszałem żeby ktoś na rozgrzanym silniku sprawdzał poziom płynu poprzez odkręcanie korka chłodnicy. To jest układ ciśnieniowy w którym ciśnienie powstaje jak silnik się rozgrzewa.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-11-2010, 22:33   

liczner18 napisał/a:
odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach....

Nie sądzę,że by to był dobry pomysł :roll: W układzie chłodzenia silnika podczas pracy panuje pewne ciśnienie,i po zgaszeniu silnika pewien czas jeszcze to ciśnienie tam jest.
Odkręcenie korka chłodnicy,zaraz po zgaszeniu silnika grozi POPARZENIEM!!!
_________________

 
 
 
zbychu80 
Nowy Forumowicz


Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
Wysłany: 26-11-2010, 00:04   

liczner18 napisał/a:
jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????....

:lol:

liczner18 napisał/a:
odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach.....

Gratuluje, genialny sposób żeby się poparzyć. To, że z pisaniem masz problem to widać, ale i czytać nie potrafisz bo na korku i w instrukcji jest coś wyraźnie napisane na ten temat.

liczner18 napisał/a:
jesli sie okaze ze wciaz bedzie full

Full to będzie miał ktoś na twarzy, albo na jajkach.

liczner18 napisał/a:
t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... ja mialem identyko sytuacje w wskaznikiem ze rosl do oporu i nagle opadal do polowy u ulamku sekundy.... mi cieklo pompa wody.... sprawdz tak jak mowie.... to ze na zimnym silniku zaluzmy rano masz pelnom w chlodnicy nie znaczy ze masz w pelni szczelny uklad.... rozgrzej go do polowy wkazniku i wtedy sprawdz stan plynu..... daj znac co zaobserwowales


Co do reszty to szkoda słów.

Myślałem, że Galantami jeżdżą raczej inteligentniejsi ludzie...
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-11-2010, 10:42   

Cytat:
Myślałem, że Galantami jeżdżą raczej inteligentniejsi ludzie...


Wydawać by się mogło, że marka i model eksploatowanego pojazdu nie świadczą o poziomie inteligencji użytkownika.

1. Ciśnienie jest
2. Woda nie ucieka
3. Nawiew ciepły raz działa, a raz nie... tzn po sprawdzeniu jest tak że kiedy wieje zimno ( a jest temp silnik 90C ) i kręcę na 2 biegu do odcięcia, na trzecim do odcięcia... to w pewnym momencie wieje ciepło, tak jakby coś się odblokowywało.
4. Niebawem pojawi się fotorelacja z wymiany termostatu i regeneracji wysprzęglika w skrzyni.

Pozdrawiam i nie kłóćmy się, solidarność mitsumaniaków jest najważniejsza.
Dzięki za odpowiedzi.

Ps. Czy miśkiem można nazwać i mitsu i merca?
Ps2. Trzymajcie kciuki żebym nie zepsuł nic przy wymianie termostatu i wysprzęglika.
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 26-11-2010, 20:19   

kolego zbychu napisalem zeby odkrecac powoli bo na korku sa takie blaszki ktore jeszcze trzymaja korek przy chlodnicy ale cisnienie juz ucieka i jak juz ucieknie wtedy go sciagac, a pozatym urzywac do tego szmaty na dloniach....nie pisalem zeby odkrecac go jak korek w niegazowanej wodzie mineralnej.... po drugie nie bluzgaj jak urzytkownikow , po trzecie skoro gabriel86, napisal ze wskaznik pokazuje mu polowe skali a chlodnica jest zimna to nie ma mowy o tym ze sie poparzysz...... chyba ze ty sie parzysz zimna woda.... :roll: ... pozdrawiam
 
 
zbychu80 
Nowy Forumowicz


Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
Wysłany: 27-11-2010, 23:44   

ok.... juś nie bede agrsywny w stosónku do innyh uszytkofnikuf, psiepraszam.

liczner18 napisał/a:
jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... jesli sie okaze ze wciaz bedzie full t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda...


zrup tak jak napisal... jest to 100% metoda jakom poslugójom siem mechaniki.... w celu sdiagnosowania termosztatu.... wiem bo sam fidzialem... jak mechanik tak mi szprawdzal termostat w maluhu....
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 28-11-2010, 18:40   

nie najelpiej jest go wyciagnac i sprawdzic w wodzie czy działa czy nie....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.