[E54A 2.0 V6] Temp. silnik 90C , Temp nawiewu 32C ( max ) , |
Autor |
Wiadomość |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2010, 18:51 [E54A 2.0 V6] Temp. silnik 90C , Temp nawiewu 32C ( max ) ,
|
|
|
Witam serdecznie.
Za względu na fakt iż Gal stoi od dwóch tygodni pod blokiem, dziś postanowiłem pomimo problemów ze skrzynią, pojeździć po mieście ( poczta, sklepy itd... ). Kiedy już silnik uzyskał odpowiednią temperaturę, włączyłem nawiewy i przy nastawionym na 32C wieje zimne powietrze.... dodam iż latem mogłem jeździć tylko z włączonymi nawiewami na 32C ( działały i było piekielnie gorąco ) ponieważ na wyłączonych zaczynało mi ciec z chłodnicy wody...
Jak zwykle proszę o sugestię co do powodów zaistniałego zjawiska...
Pozdrawiam i życzę miłego CIEPŁEGO wieczoru |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:38
|
|
|
Na początek,sprawdź poziom płynu w chłodnicy,i zbiorniczku wyrównawczym |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:39
|
|
|
czyli nagrzewnica cie nie trybi ..... 1. wsypałeś coś do uszczelnienia chłodnicy i zasyfiło nagrzewnicę i nie ma obiegu ciepłej wody 2. za mało wody w chłodnicy ? |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2010, 11:42
|
|
|
Hmm... wlewałem odrobinę uszczelniacza do chłodnic ( bardzo małą ilość ). Płyn w porządku.
A jakie są objawy zacinającego się termostatu? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 25-11-2010, 12:33
|
|
|
zimna chłodnica, a płyn w bloku się gotuje (czyli wskaźnik na maxa) - jeżeli się zamknął, jeżeli otworzył, to podczas jazdy nie powinien się nagrzewać silnik, na postoju owszem. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2010, 13:20
|
|
|
zimna chłodnica wskaźnik rośnie do oporu, aby po chwili opaść do 90... w tempie binarnym... ehhh. Szkoda że nie mam nikogo kto się zna... |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 25-11-2010, 16:07
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | zimna chłodnica wskaźnik rośnie do oporu, aby po chwili opaść do 90... w tempie binarnym... ehhh. Szkoda że nie mam nikogo kto się zna... |
Czyli coś niedobrego dzieje się z termostatem. Przy prawidłowo działającym wskaźnik temp. nie ma prawa iść na maxa. Prawdopodobnie zacina się i dlatego temperatura rośnie. Może być tak, że w końcu puści i dlatego wskaźnik opada. A nie grzać może przez to, że jak już się termostat otworzy to potem ma problemy z zamknięciem.
Albo też ktoś przed Tobą miał problemy z chłodnicą i nalał jakiegoś świństwa, które zasyfiło chłodnicę i nagrzewnicę. |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 25-11-2010, 21:49
|
|
|
jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... jesli sie okaze ze wciaz bedzie full t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... ja mialem identyko sytuacje w wskaznikiem ze rosl do oporu i nagle opadal do polowy u ulamku sekundy.... mi cieklo pompa wody.... sprawdz tak jak mowie.... to ze na zimnym silniku zaluzmy rano masz pelnom w chlodnicy nie znaczy ze masz w pelni szczelny uklad.... rozgrzej go do polowy wkazniku i wtedy sprawdz stan plynu..... daj znac co zaobserwowales |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 25-11-2010, 22:28
|
|
|
A jak będziesz to robić uważnie i powoli to jest szansa, że sie nie poparzysz płynem pod ciśnieniem z chłodnicy.
Nie słyszałem żeby ktoś na rozgrzanym silniku sprawdzał poziom płynu poprzez odkręcanie korka chłodnicy. To jest układ ciśnieniowy w którym ciśnienie powstaje jak silnik się rozgrzewa. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-11-2010, 22:33
|
|
|
liczner18 napisał/a: | odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach.... |
Nie sądzę,że by to był dobry pomysł W układzie chłodzenia silnika podczas pracy panuje pewne ciśnienie,i po zgaszeniu silnika pewien czas jeszcze to ciśnienie tam jest.
Odkręcenie korka chłodnicy,zaraz po zgaszeniu silnika grozi POPARZENIEM!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbychu80
Nowy Forumowicz

Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 27 Gru 2009 Posty: 30 Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
|
Wysłany: 26-11-2010, 00:04
|
|
|
liczner18 napisał/a: | jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... |
liczner18 napisał/a: | odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... |
Gratuluje, genialny sposób żeby się poparzyć. To, że z pisaniem masz problem to widać, ale i czytać nie potrafisz bo na korku i w instrukcji jest coś wyraźnie napisane na ten temat.
liczner18 napisał/a: | jesli sie okaze ze wciaz bedzie full |
Full to będzie miał ktoś na twarzy, albo na jajkach.
liczner18 napisał/a: | t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... ja mialem identyko sytuacje w wskaznikiem ze rosl do oporu i nagle opadal do polowy u ulamku sekundy.... mi cieklo pompa wody.... sprawdz tak jak mowie.... to ze na zimnym silniku zaluzmy rano masz pelnom w chlodnicy nie znaczy ze masz w pelni szczelny uklad.... rozgrzej go do polowy wkazniku i wtedy sprawdz stan plynu..... daj znac co zaobserwowales |
Co do reszty to szkoda słów.
Myślałem, że Galantami jeżdżą raczej inteligentniejsi ludzie... |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-11-2010, 10:42
|
|
|
Cytat: | Myślałem, że Galantami jeżdżą raczej inteligentniejsi ludzie... |
Wydawać by się mogło, że marka i model eksploatowanego pojazdu nie świadczą o poziomie inteligencji użytkownika.
1. Ciśnienie jest
2. Woda nie ucieka
3. Nawiew ciepły raz działa, a raz nie... tzn po sprawdzeniu jest tak że kiedy wieje zimno ( a jest temp silnik 90C ) i kręcę na 2 biegu do odcięcia, na trzecim do odcięcia... to w pewnym momencie wieje ciepło, tak jakby coś się odblokowywało.
4. Niebawem pojawi się fotorelacja z wymiany termostatu i regeneracji wysprzęglika w skrzyni.
Pozdrawiam i nie kłóćmy się, solidarność mitsumaniaków jest najważniejsza.
Dzięki za odpowiedzi.
Ps. Czy miśkiem można nazwać i mitsu i merca?
Ps2. Trzymajcie kciuki żebym nie zepsuł nic przy wymianie termostatu i wysprzęglika. |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:19
|
|
|
kolego zbychu napisalem zeby odkrecac powoli bo na korku sa takie blaszki ktore jeszcze trzymaja korek przy chlodnicy ale cisnienie juz ucieka i jak juz ucieknie wtedy go sciagac, a pozatym urzywac do tego szmaty na dloniach....nie pisalem zeby odkrecac go jak korek w niegazowanej wodzie mineralnej.... po drugie nie bluzgaj jak urzytkownikow , po trzecie skoro gabriel86, napisal ze wskaznik pokazuje mu polowe skali a chlodnica jest zimna to nie ma mowy o tym ze sie poparzysz...... chyba ze ty sie parzysz zimna woda.... ... pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbychu80
Nowy Forumowicz

Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 27 Gru 2009 Posty: 30 Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
|
Wysłany: 27-11-2010, 23:44
|
|
|
ok.... juś nie bede agrsywny w stosónku do innyh uszytkofnikuf, psiepraszam.
liczner18 napisał/a: | jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... jesli sie okaze ze wciaz bedzie full t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... |
zrup tak jak napisal... jest to 100% metoda jakom poslugójom siem mechaniki.... w celu sdiagnosowania termosztatu.... wiem bo sam fidzialem... jak mechanik tak mi szprawdzal termostat w maluhu.... |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 28-11-2010, 18:40
|
|
|
nie najelpiej jest go wyciagnac i sprawdzic w wodzie czy działa czy nie.... |
|
|
|
 |
|