Miś myszkuje na wybojach :/ |
Autor |
Wiadomość |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 14-12-2010, 19:11 Miś myszkuje na wybojach :/
|
|
|
Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem Galanta 2,5V6 sedan 98r i mam mały problem którego nie potrafię zdiagnozować. Otóż przejeżdżając po nierównościach (prędkość 40-50km/h wzwyż (koleiny, poprzeczne wyboje, dziury, zamarznięty śnieg na drodze) lekko zarzuca tyłem (myszkuje) - lub przodem a tył za nim leci sam już nie wiem. Tak samo się dzieje jak jadę po czarnym asfalcie i wjeżdżam na sypki nawiany śnieg. Jest to troszkę niebezpieczne bo nie wiem jak się auto zachowa. Byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie i wszystko jest ok - lekki luz na łącznikach stabilizatorów ale to podobno nie ma wpływu. Nie pomyślałem (nie znam się) żeby sprawdzić jeszcze geometrię a niestety panowie w stacjach diagnostycznych w mojej okolicy są mało pomocni :/. Nie mam pojęcia co to może być pozostaje jeszcze tylko sprawdzić geometrię. Macie jakieś pomysły bo nie chcę codziennie jeździć po stacjach i wydawać niepotrzebnie kasy ? Może to być geometria czy na coś jeszcze zwrócić uwagę ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:16
|
|
|
- wybite amory
- zła zbieżność tyłu
- zła zbieżność tyłu względem przodu - to minimalne różnice, ale też mające znaczenie - jak przód jest w górze tolerancji, to i tył powinien być w górze |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-12-2010, 08:55
|
|
|
Najpierw zbieżnośc potem reszta.
Koszt ok. 200zł. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:15
|
|
|
Mam to samo. Prawdopodobna przyczyna-luzy na tulejach wahaczy tylnych mimośrodowych. Nic Ci nie stuka z tyłu? Nawet cicho? |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:31
|
|
|
No właśnie że sprawdzałem zawieszenie przód i tył i z tego co mówił i pokazywał diagnosta to można by tylko wymienić końcówki stabilizatora bo mają lekki luz oraz z przodu lekki luz pojawił się na tulejach wahaczy jednak jak stwierdził są na tyle małe że to nie jest przyczyną takiego zachowania auta. Jutro wybieram się na sprawdzenie zbieżności bo tylko jeszcze geometria pozostała do sprawdzenia. Już sam nie wiem co o tym myśleć |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-12-2010, 22:48
|
|
|
adt81 napisał/a: | Jutro wybieram się na sprawdzenie zbieżności | Życzę powodzenia z ustawieniem zbieżności tyłu |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 15-12-2010, 22:59
|
|
|
A czy ja napisałem, że będę ustawiał zbieżność tyłu ? - napisałem, że jadę sprawdzić zbieżność żeby mieć pewność że jest ok. Z drugiej strony przeglądając instrukcje dostępne na forum to w belce jest jakaś śruba służąca właśnie do regulacji ?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-12-2010, 18:24
|
|
|
adt81 napisał/a: | w belce jest jakaś śruba służąca właśnie do regulacji ?? | I nie idzie jej ruszyć w 99% przypadków. |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 16-12-2010, 18:38
|
|
|
Byłem, sprawdziłem i pan mechanik ustawił zbieżność z przodu bo była rozjechana. Sprawdzę jak się sprawuje na koleinach jutro rano w drodze do pracy bo pech chciał, że od diagnosty wracałem dobrą drogą . |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-12-2010, 08:13
|
|
|
Byłeś i zrobiłeś połowę tego co miałeś zrobić .
Zbieżność to nie wszystko.
Aby było dobrze trzeba zrobić geometrię i zbieżność.
Wtedy wiesz sporo o swoim aucie.
Czas ustawienia przez gości którzy wiedżą co robią to ok. 1.5godz.
Z tyłu sę dwie śróby do ustawiania kątów pochylenia i skrętu, jedna w belce głownej,
druga w wachaczu małym. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
Ostatnio zmieniony przez Student 17-12-2010, 08:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 17-12-2010, 08:37
|
|
|
Ale się uczepiłeś tego tyłu - rozjechany był przód, ustawił i jest ok po problemie . Dzisiaj w drodze do pracy nic niepokojącego się nie działo. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-12-2010, 08:43
|
|
|
Tak sobie tłumacz.
Jak rozjechany jest przód to auto nie myszkuje tyłem.
Ale twój cyrk twoje małpy.
Ocztywiście życzę zadowolenia z użytkowania.
PS. Jak by ktoś z waszych znajomych sprzedawał Toyotę Avensis wer. Prestige 2.0 D lub 2.2D (150KM) rok ok. 2007 dajcie znać . |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-12-2010, 09:28
|
|
|
Student napisał/a: | Zbieżność to nie wszystko.
Aby było dobrze trzeba zrobić geometrię i zbieżność.
Wtedy wiesz sporo o swoim aucie. |
Pomiędzy Geometrią i zbieznością istnieje pewna zaleznośc. Geometria to parametr, w którym ustawia się różnorakie wartości odchylenia, w tym zbieżność.
Student napisał/a: | Czas ustawienia przez gości którzy wiedżą co robią to ok. 1.5godz. | Chyba z dwiema przerwami na kawe, miałem przy swoim aucie ustawianą geometrię, na spokojnie ustawienie obu osi w czasie łacznym z przygotowaniem stanowiska, montażem i demnontażem sprzetu, końcowym wydrukiem, zajeło 50 min.
Student napisał/a: | Z tyłu sę dwie śróby do ustawiania kątów pochylenia i skrętu, jedna w belce głownej,
druga w wachaczu małym. | Pewnyś Jeżeli tak - zademonstruj, pokaz jakiś schemat. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:05
|
|
|
W jakim wahaczu małym? |
|
|
|
 |
|