 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Turbina |
Autor |
Wiadomość |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 15-12-2010, 01:30 [2.8 TD] Turbina
|
|
|
Witam szanowne grono. Wlasnie scholowalo mnie do domu AA. Wyjasniam co sie podzialo.
Od jakiegos miesiaca auto zaczelo mi brac olej ( jakis litr nas 1500km). Nie zauwazylem zadnych wyciekow, silink jest po wymianie glowicy wiec myslalem ze to objaw docierania. No ale ostatnio zauwazylem ze czasami pojawial sie z tylu bialy dymek. Poszperalem troche na forum oraz na necie i wywnioskowalem ze koncza sie uszczelniacze na turbinie. Planowalem dzis po powrocie do domu zamowic nowe na e-bayu. Ale w drodze powrotnej pojawil sie problem. Autko jechalo sobie spokojnie, staralem sie nie przekraczac 2700rpm. W pewnym momencie poczulem spadek mocy, nastepnie odezwalo sie takie metaliczne cykanie i zaczely rosnac gwaltownie obroty. Szybka reakcja, wrzucilem luz obroty poszly do 4000, ostre hamowanie, zjazd do pobocza, jedynka, hamulec, wylaczenie zaplonu, silnik zgasl. Z pod maski kleby dymu, tak jakby cos sie palilo. No to gasnica w reke, maska do gory, ale na szczescie okazalo sie ze ognia nie bylo tylko dym.
Co stwierdzilem na miejscu. Sciagnalem przewody turbo - intercooler, olej w wezach, czyli poszedl olej na cylindry, nastapil samozaplon oleju silnikowego. Wniosek, turbina umarla. Zauwazylem rowniez olej na rozruszniku. Pytanie z kad sie tam wzial.
Od rana zabieram sie za demontaz turbiny. Niepokoi mnie tylko ten metaliczny dzwiek, ktory sie nagle pojawil.
Mam pytanie. Czy sprobowac odpalic auto rano i zobaczyc co sie dzieje pod maska, czy poprostu zabrac sie za rozbiorke turbiny?
Z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestie.
[ Dodano: 15-12-2010, 11:57 ]
Ok, probowalem odpalic miska ale bateria okazala sie za slaba ( za dlugo stal na awaryjnych i innych wlaczonych gadgetach). Wymontowalem turbine, nie ma luzow natomiast wszedzie pelno oleju, zamowilem uszczelniacze, teraz tylko musze rozebrc cardridge, wyczyscic caly dolotowy uklad, poskladac wszystko do kupy i oby to bylo tylko to. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2010, 19:25
|
|
|
Oby to tylko turbina...
Rozbujanie silnika może też być wywołane przedmuchami oleju na tłokach, wymieniałeś głowicę więc z pewnością na tej poprzedniej silnik był nie raz przegrzany, czyli mogą być zapieczone pierścienie na tłokach (szczególnie olejowe), a może nawet popękały...? ale to taki mój czarny scenariusz...
hajmanek napisał/a: | takie metaliczne cykanie |
to dżwięk spalania stukowego (w tym wypadku oleju)
hajmanek napisał/a: | olej na rozruszniku |
bierz pod uwagę, że przy rozbujaniu silnika powstaje duże ciśnienie w komorze bloku, więc puściło jakies uszczelnienie np. miski olejowej, simmering, albo po prostu puścił intercooler
Po uszczelnieniu turbo zwróć szczególnie uwagę na ubytek oleju, a przy okazji warto sprawdzić jeszcze odmę (może zatkana). |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 15-12-2010, 20:26
|
|
|
Zdecydowanie jest to olej z turbiny, bo jest on na calej dlugosci pomiedzy turbo a kolektorem dolotowym. Co do odmy to pozadnie ja wyczyscilem gdy montowalem nowa glowice, tak wiec to odpada. Jutro powinny przyjsc uszczelniacze. Zastanawiam sie czy przy okazji nie polecialy rowniez swiece, bo auto nie chcialo kompletnie zaskoczyc dzisiaj rano, moze to wina aku bo bylo troche wyladowane a taki silnik jak wiadomo potrzebuje konkretnego strzala do odpalenia. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2010, 20:46
|
|
|
świece i tak warto wykręcić, chociażby z powodu ewentualnego oleju na tłokach - to też może być przyczyną powolnego kręcenia rozrusznika |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 16-12-2010, 19:01
|
|
|
Wymienilem uszczelniacze na turbinie i rurbina jest ok.
Swiece byly do wymiany, dlatego nie odpalal. Mialem komplet zapasowych to zalozylem.
Auto odpalilo od strzala.
Olejem zyga nadal i to przez odpowietrzenie na pokrywie zaworow. Nie podlaczalem intercoolera chcac zobaczyc czy turbina nie wywala oleju, no i jest ok, tylko dalej jest to glosne cykanie, tak jakby nie trzymal wydech, no i ten olej z odpowietrzenia.
Uklad wydechowy jest caly, sprawdzilem.
Pytanie co to moze byc. Podejrzewam:
1. Nie trzyma jeden z zaworow w glowicy, bo poszedl uszczelniacz i z tad ten halas i przedmuch
2. Pekniety tlok
3. Popekane pierscienie
albo
4. Wszystko naraz
Czyli wielka K...
Ma ktos moze inny pomysl, nie chce mi sie znowu zwalac glowicy, tym bardziej ze za tydzien swieta |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 19:22
|
|
|
... a jednak....
sprawdź najpierw kompresję na cylindrach i klawiaturę (luz zaworowy), ale obawiam się że i tak po tym głowicę trzeba zwalać
i jeszcze dodam
5. zbite korbowody (krótsze) |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 17-12-2010, 15:33 [2.8 D] Turbina i cos jeszcze
|
|
|
Znalazlem tymczasowe rozwiazanie. Kupilem male clio a misiu go garazu i niech czeka nowego roku, wtedy sie za niego zabiore o:)
[ Dodano: 20-12-2010, 14:36 ]
Ok. troche sie dzis pogoda poprawila i moglem sie blizej przyjzec. Pozakladalem wszystkie przewody. Odpalilem auto i dymi mi z tylu silnika na wysokosci kolektora wydechowego, ale nie moge dokladnie bez lusterka obczaic. Wywala rowniez tylem olej, mysle ze w tym samym miejscu, bo jest od niego tam czarno i cale jego masy splywaja na dol po skrzyni, chyba ze odma jest zapchana, bo przez gorny wylot odpowietrzania dymi jak diabli i wywala gdzies na jakims uszczelnieniu. Ma ktos jakiegos pomysla? Jutro chyba nagram filmik i wstawie na youtube'a, moze to komus cos podpowie.
[ Dodano: 14-01-2011, 18:22 ]
Zdjalem dzisiaj glowice i okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica. Rozwarswila sie na trzecim cylindrze a na czwartym wydmuchalo ja az na zewnatrz silnika. Przedmuch byl przez kanal olejowy, z tad spaliny pod pokrywa zaworow. Zastanawiam sie tylko czy nie dac jeszcze glowicy do sprawdzenia, ale wydaje sie byc ok. Zrobilem na niej tylko raptem okolo 5tys km
[ Dodano: 15-01-2011, 13:27 ]
Tak wyglada uszczelka, na 3 i 4 cylindrze ja poprostu wywalilo
http://www.fotosik.pl/pok...3ea9846404.html |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 22-06-2014, 13:57
|
|
|
Witam dołączam się do tematu, a mianowicie ostatnio zauważyłem że powyżej 2000 obr zaczęła gwizdać turbina odgłos jak w traktorze rolniczym .nigdy wcześniej tego nie słyszałem myślę że turbo do regeneracji macie jakieś porady. |
|
|
|
 |
|
|