Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju
Autor Wiadomość
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 06-02-2011, 22:35   Wymiana oleju

Witam,
nadszedł w końcu czas by na wymianę oleju i filtrów w moim Miśku. Duuuużo się naczytałem odnośnie robienia płukanki przed wymianą oleju w silniku - obie teorie (ZA i PRZECIW) mają swoich zwolenników i przeciwników). W końcu podjąłem decyzję, by nie robić żadnej "płukanki". Zastanawiam się tylko czy warto po spuszczeniu starego oleju odkręcić spód miski olejowej i wyczyścić ją "od środka". Gdzieś na mądrym forum wyczytałem, że właśnie tam gromadzi się największy syf z całego układu smarowania, którego nie da się usunąć inaczej niż przez odkręcenie miski..
Czy waszym zdaniem jest to "gra warta świeczki"? Warto odkręcać miskę, by ją oczyścić? Czy jak się zdemontuje miskę to konieczna jest wymiana uszczelki czy można zastosować specjalny silikon (taki jak pod głowicę)? Jakie jest Wasze zdanie drodzy forumowicze?
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2011, 22:44   

Roboty z demontażem miski jest troche, wręcz sporo, wystarczy ja osadzic na plynnej uszczelce, wiadomo, że przy odkreconej misce można dokladniej spuscic olej z środka ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 08-02-2011, 08:35   

Osobiście jeśli nie ma konieczności ściągania miski olejowej to bym jej nie ściągał bo wiele "syfu" to tam nie będzie. Ale jeśli np. miska przepuszcza gdzieś, poci się to przy okazji można to zrobić. Silikon, tzw. płynna uszczelka jak najbardziej się sprawdza. Nie można jej jedynie stosować do części które mają kontakt z ropą, benzyną itd.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 22:08   Re: Wymiana oleju

zaskar napisał/a:
Witam,
nadszedł w końcu czas by na wymianę oleju i filtrów w moim Miśku. Duuuużo się naczytałem odnośnie robienia płukanki przed wymianą oleju w silniku - obie teorie (ZA i PRZECIW) mają swoich zwolenników i przeciwników). W końcu podjąłem decyzję, by nie robić żadnej "płukanki". Zastanawiam się tylko czy warto po spuszczeniu starego oleju odkręcić spód miski olejowej i wyczyścić ją "od środka". Gdzieś na mądrym forum wyczytałem, że właśnie tam gromadzi się największy syf z całego układu smarowania, którego nie da się usunąć inaczej niż przez odkręcenie miski..
Czy waszym zdaniem jest to "gra warta świeczki"? Warto odkręcać miskę, by ją oczyścić? Czy jak się zdemontuje miskę to konieczna jest wymiana uszczelki czy można zastosować specjalny silikon (taki jak pod głowicę)? Jakie jest Wasze zdanie drodzy forumowicze?


Z tym syfem w misce olejowej to obstawiam że nie ma go tam ani grama.
Dlaczego? Załóżmy że silnik kręci się z prędkością 3000obr/min. Daje to 50 obr/sekundę. A przy 6000obr/nin mamy 100obr/sekundę. Z taką prędkoscią kręci się niezwykle "rogaty" wał silnika. Łatwo sobie wyobrazić jaki sajgon wówczas tam panuje. Sądzę, że myjka wysokociśnieniowa to przy tym to dziecięca sikawka.
Jeśli więc są tam jakiekolwiek zanieczyszczenia to w ciągu sekund zostaną wydrapane i trafią do filtra. Obstawiam że więcej syfu wprowadzisz do silnika odkręcając tę miskę.

Plus pamiętaj że dziś olej ma środki myjące i żrące osady. Tzn taki do fiatów 125p nie miał i wtedy takie osady były istotne - do dziś pozostały po nich legendy.

W okolicach lat 80 te stare oleje powodowały tzw "czarną śmierć" coraz nowszych i bardziej wysilonych silników. Zrozumiano co jest nie tak i teraz nikt takich olejów nie produkuje bo obecne silniki by na nich natychmiast padły. Nawet komunistyczne oleje "Superol" już posiadały stosowne chemikalia. Polecam obejrzeć na youtube stary PRLowski program 'Sonda' o olejach silnikowych http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
Stary ale bardzo dobrze tłumaczy co się zmieniło i jak taki olej działa. Klasa przekazu o niebo lepsza jak Discovery które upraszcza lub nawet wprost pokazuje banialuki.

Przykład "czarnej śmierci" silnika:

Ku przestrodze - długotrwałem nie wymienianie oleju może spowodować że utraci on te cenne własności i wówczas "czarna śmierć" może nastąpić nawet z współczesnym olejem.

W poprzednim 'bolidzie' którego przebieg był grubo ponad 200tys km zdjąłem miskę celem inspekcji pompy oleju i osadu nie było żadnego.
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 08-02-2011, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2011, 22:40   Re: Wymiana oleju

cefaloid napisał/a:

Dlaczego? Załóżmy że silnik kręci się z prędkością 3000obr/min. Daje to 50 obr/sekundę. A przy 6000obr/nin mamy 100obr/sekundę. Z taką prędkoscią kręci się niezwykle "rogaty" wał silnika. Łatwo sobie wyobrazić jaki sajgon wówczas tam panuje. Sądzę, że myjka wysokociśnieniowa to przy tym to dziecięca sikawka.


Żeś pojechał.... Tyle że my nie mamy suchej miski olejowej jak np. w Porsche... Więc w misce olej sobie spokojnie leży i czeka jak go zassa do pompy (smok to się nazywa?). A jak by wał sobie tak walił w powierzchnię oleju w misce to w dłużej (jeśli nie od razu) perspektywie źle by to się dla niego skończyło. Kup płukankę jak by co to tyle, a jak trochę tam syfu będzie to zalej dobry olej i to wymyje.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 23:19   Re: Wymiana oleju

krzychu napisał/a:
cefaloid napisał/a:

Dlaczego? Załóżmy że silnik kręci się z prędkością 3000obr/min. Daje to 50 obr/sekundę. A przy 6000obr/nin mamy 100obr/sekundę. Z taką prędkoscią kręci się niezwykle "rogaty" wał silnika. Łatwo sobie wyobrazić jaki sajgon wówczas tam panuje. Sądzę, że myjka wysokociśnieniowa to przy tym to dziecięca sikawka.


Żeś pojechał.... Tyle że my nie mamy suchej miski olejowej jak np. w Porsche... Więc w misce olej sobie spokojnie leży i czeka jak go zassa do pompy (smok to się nazywa?). A jak by wał sobie tak walił w powierzchnię oleju w misce to w dłużej (jeśli nie od razu) perspektywie źle by to się dla niego skończyło. Kup płukankę jak by co to tyle, a jak trochę tam syfu będzie to zalej dobry olej i to wymyje.


Spokojne leży i czeka to chyba na wyłączonym silniku. Odkręć filtr i odpal silnik to zobaczysz to spokojne leżenie i czekanie oleju :) Ciśnienie tego 'leżenia' to więcej niż w oponie na której stoi auto. Poza tym ja nigdzie nie napisałem że olej wali o powierzchnię oleju. Napisałem tylko że to so się tam dzieje mało ma wspólnego z leżeniem i czekaniem.

Gdyby olej leżał to po co dodawaliby środków antyspieniających?
Po co byłby stosowany szeroki smok, dostosowany do zbierania ganiającego jak pies za kotem oleju? Przecież gdyby leżał wystarczyła by tam zwykła rurka?

Co do nagarów i syfu w misce to polecam Sonda - olej cz. 3 i hasło 'dyspergator'. Tylko obejrzyj do końca. Jeśli PRLowski olej mineralny sobie z nagarem radził i uniemożliwiał jego powstawanie, to co powiesz o współczesnym oleju syntetycznym?
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 08-02-2011, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-02-2011, 23:26   

cefaloid, Dobrze zaczynasz, ale wszystko jezeli chodzi o podstawy mieści się także w rzeczach o których myśla nawet w sporcie, po to miska ma grodź zatrzymującą olej i szeroki smok na spodzie miski, aby uniknąc uciekania oleju z miski, podciaż przeciążeń, jakżesz to popularne zjawisko oddziałowujące na układy znajdujące się w ruchu ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 23:42   

robertdg napisał/a:
cefaloid, Dobrze zaczynasz, ale wszystko jezeli chodzi o podstawy mieści się także w rzeczach o których myśla nawet w sporcie, po to miska ma grodź zatrzymującą olej i szeroki smok na spodzie miski, aby uniknąc uciekania oleju z miski, podciaż przeciążeń, jakżesz to popularne zjawisko oddziałowujące na układy znajdujące się w ruchu ;-)


No OK, ale szlam w misce to i tak dla mnie jakaś abstrakcja z minionej epoki.
Ba, nawet więcej. Program Sonda pokazuje, że nawet w minionej epoce szlam w misce był problemem z minionej epoki :finga:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2011, 23:43   Re: Wymiana oleju

cefaloid napisał/a:
Odkręć filtr i odpal silnik to zobaczysz to spokojne leżenie i czekanie oleju


W filtrze czy pompie to co innego i dlatego pewnie są dodatki żeby się nie spieniało. Do tego niektóre silnik mają natrysk oleju...

cefaloid napisał/a:
Co do nagarów i syfu w misce to polecam Sonda - olej cz. 3 i hasło 'dyspergator'. Tylko obejrzyj do końca. Jeśli PRLowski olej mineralny sobie z nagarem radził i uniemożliwiał jego powstawanie, to co powiesz o współczesnym oleju syntetycznym?


Ja nie powiedziałem że jest tam nie wiadomo co bo jak jest dobry olej i wymieniany w miarę często to ich tam nie powinno być szklamu czy nagaru. Ale żeby w misce olejowej naszego misia się działa takie rzeczy jak opisałeś to no nie bardzo...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-02-2011, 00:05   

cefaloid napisał/a:
Ba, nawet więcej. Program Sonda pokazuje, że nawet w minionej epoce szlam w misce był problemem z minionej epoki :finga:
Ba pokazało nawet, że te całe specyfiki typu ceramizery i modyfikatory plus to wciskanie ciemnoty nieświadomym ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 09-02-2011, 11:44   

Zawsze można zakupić coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ze...1435341518.html

Pytanie tylko czy jest sens i na ile to się sprawdza.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 17:08   

Robiąc w zeszłym roku przegląd w AutoTW na pytanie czy używają płukanek przy wymianie oleju, dostałem odpowiedź że to zbędne wydawanie pieniędzy - lepiej zalać dobry olej i pilnować terminu wymiany.
 
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 14-02-2011, 10:58   

A ja spytam inaczej.... gdybym sam wymieniał olej... gdzie go moge oddać ? (do rzeki nie wyleje przecież). jest jakiś patent na to ??
Denerwuje mnie robota tego w serwisach, zwykle robią 'na czas' nie spuszczą całego oleju bo nie mają czasu, wkręcą filtr, zaleją i wynocha.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-02-2011, 11:20   

sterydzik napisał/a:
gdybym sam wymieniał olej... gdzie go moge oddać ?
popytaj w zakładch motoryzacyjnych, niektóre sa ogrzewane piecami na zużyty olej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adam76 
Nowy Forumowicz

Auto: 2004 lancer 2.0 sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 17
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 08-07-2014, 11:32   

trochę w temacie,
przymierzam sie do wymiany, zajrzałem od góry i nie widzę filtra,

gdzie go szukać;?
korek znajdę bez problemu od spodu?

coś dodatkowo wyczyścić przy zmianie?
jaki numer uszczelki pod korek?


a Olej - ja leje castrol edge 0w40 - wymiany co 10-15 tys, dotychczas bez problemów i bez zużycia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.