Poziom płynu w pompie do wspomagania kierwonicy |
Autor |
Wiadomość |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:13 Poziom płynu w pompie do wspomagania kierwonicy
|
|
|
Witam,
nie mogłem znaleźć jednoznacznych odpowiedzi na moje następujące pytania, dlatego zakładam nowy temat.
Chciałbym sprawdzić poziom płynu w pompie wspomagania kierownicy:
1. Robić to na włączonym silniku?
2. Czy koła powinny być wtedy prosto, skręcone, czy nie ma to znaczenia?
Jeśli okaże się, że płynu jest za mało to:
3. Dolewać na włączonym silniku?
4. Dolewać na prostych kołach, czy skręconych, czy może kręcić cały czas raz w jedną raz w drugą stronę w trakcje dolewania?
5. Czy jeszcze coś szczególnego muszę robić w trakcie dolewania płynu?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:52
|
|
|
1. Postaw samochód na równym podłożu, uruchom silnik, zrób kilka obrotów kierownicą (od lewej do prawej), aby rozgrzać płyn (najlepiej to zrobic po gęstej rundce na mieście)
2. Poziom płynu sprawdzić na zapalonym i zgaszonym silniku, róznica pomiędzy poziomami nie powinna być większa niż 5mm i powinna się zawierać w przedziale MIN a MAX |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2011, 14:02
|
|
|
ok dzięki,
a jeśli się okaże, że jest go za mało? To jak wygląda proces dolewania? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-02-2011, 15:02
|
|
|
Normalnie, odkrecasz zbiorniczek i dolewasz, byleby się poziom zgadzal |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2011, 13:08
|
|
|
a ja się podepnę bo ostatnio zauważyłem pewną rzecz
po uruchomieniu samochodu ciężko mi kierownica chodzi ale to tylko tam z cały/pół obrotu potem już jest normalnie lekko. i to nie było na jakimś mrozie - kilka stopni poniżej zera.
trochę mnie to zaciekawiło bo nie miałem takich "efektów" jak było -15. tym bardziej że raz takie coś zaobserwuję a innym razem tego nie ma... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:15
|
|
|
bazkomp najpierw bym problemu szukał u Ciebie w samym pasku. Jak dawno temu wymieniałeś i z jakiej firmy? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:22
|
|
|
nie przypominam sobie żebym cokolwiek wymieniał |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:25
|
|
|
bazkomp napisał/a: | nie przypominam sobie żebym cokolwiek wymieniał | Więc wymień narazie pasek wspomagania, tylko załóż z dobrej firmy i wtedy się okażę czy to było to |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-03-2011, 20:03
|
|
|
W którym miejscu pod maską jest zbiorniczek płynu od wspomagania kierownicy? |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 13-03-2011, 20:27
|
|
|
bazkomp napisał/a: | po uruchomieniu samochodu ciężko mi kierownica chodzi |
U mnie było to samo, ale po tym jak był u mechanika (dolanie płynu i wymiana paska) problem ustał
RaVciO napisał/a: | W którym miejscu pod maską jest zbiorniczek płynu od wspomagania kierownicy? |
U mnie w 1.6 jest - stojąc przed maską - po lewej stronie, mniej więcej w połowie długości komory silnika, Obudowa ma kolor czarny, ale na nakrętce jest opis |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-03-2011, 20:43
|
|
|
Też ma 1.6. Dzięki za info. |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
|