Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GALANT EA5A 97r.
Autor Wiadomość
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
  Wysłany: 13-03-2011, 00:41   GALANT EA5A 97r.

Witam wszystkich odwiedzających :!:
Może i późno,ale pora przedstawić moje woźidło
jak to mówią,lepiej późno niż wcale :mrgreen: :)

na początku krótka historia mojej przygody z motoryzacją,
która zaczeła sie w 1996 roku od kupna Opla Manty z silnikiem 2.0 CIH rocznik 82.
po krótkim okresie użytkowania opelka trafiłem na kolejna Mante z silnkiem 2.4 z 83r.w bardzo okazyjnej cenie :D :)
wiec krotko mówiac stałem sie posiadaczem 2 Opelków
Po 2 letniej przygodzie z Mantą postanowiłem,że zabiorę sie na doprowadzenie Manty 2.4 do stanu świetności z przed lat..
i tak została rozebrana na drobne częscia,by ją od podstaw odbudować,
a że potrzebne mi było jakies wozidło,to pojechałem na giełde i tam w oko wpadł mi Ford Granada 2.3v6...
no i oczywiscie stała sie moim nowym nabytkiem...
podczas prac nad Mantą trafił się pewien chętny pan z grubym portfelem,
więc odsprzedalem mu wszystko co udało się mi zgromadzic do Opelka...to był koniec mojej zabawy z Mantą
Fordem natomiast woźiłem sie prawie 5 lat,między czasie była jeszcze jedna Granada,ale tylko jako dawca silnika 2.8
Po pewnym zdarzeniu drogowym,moja miłośc z Granadą została przerwana :(
tak w nawiasie(nadal kusi mnie Taunus brata ,którego widzę codziennie na podwórku )
a że na gwałt potrzebowałem samochodu kupiłem w ciemno na aukcji Nissana Coupe B12 z silnikiem 1.6 12v
ale jak się okazało był to trafny zakup (pod względem technicznym)
bo jako tako to było moje najmniejsze autko z najmniejszym silniczkiem :cry: :( ...ale jakoś dawał radę.
Gdy tak jeździłem sobie Nissanem w moje ręce wpadł Chevrolet Camaro Iroc-Z z silnikiem 5.7 TPI z 87r..
ale nie nacieszyłem się nim zbyt długo,ciągłe problemy skłoniły mnie do sprzedaży:(
gdy nadszedł czas na Nissana,kupiłem Opla Calibre 2.0 92r..
Calibrą woziłem się jakiś rok i rozpoczołem poszukiwania kolejnego autka z V8 pod maską,
przeglądajac aukcje w USA trafiłem na Galanta w wersji usdm i w ten oto sposób zainteresowałem sie tym "rekinkiem":)
Poczytałem co nieco o nim i rozpoczołem poszukiwania w PL i De(koniec roku 2009)
w ten sposób trafiłem do pewnego handlarza w Lubaniu (znany zapewne na forum MM)
i tam trafilem na takie czerwone cudo
po ogledzinach i krótkim kursie po okolicy stałem sie jego posiadaczem:)
krótko mówiac stełem sie wlascicielem Galanta 97r z silnikiem 2.5v6 w manualu,z przebiegiem licznikowym 197kkm(może nie V8 ale jestem zadowolony)
Po 2 dniach od zakupu,wizyta u znajomego,zamowienie odpowiednich częsci
na wszystkie częsci oczywiście zdecydowałem się po lekturze forum MM (tytaj ukłon do wszytskich mitsumaniaków)
tzn:wymiana rozrządu
- pasek rozrządu firmy SUN
- napinacz paska MITSUBISHI
- rolki firmy KOYO
- pompa wody GMB
przy okazji wymiana gumowych osłon przegubów,bo gumy sparciałe już były
oczywiście wymiana olejów i płynów,tu postawiłem głównie na Valvoline
zawitały też nowe świeczki,tu postawiłem na Denso Iridium Tough VK22

Po miesiącu użytkowania zawitała w misku instalacja gazowa sekwencyjna
przy przebiegu 210kkm wylał jeden z amorków i tu zapadła decyzja na wymiane całego kompletu przód i tył
amorki zawitały KYB EXCEL-G
przy 220kkm przyszło na wymiane łożyska koła-prawy przód,tu zawiatała firma Koyo

do dnia dzisiejszego nie nastąpiły jakieś większe zmiany,jedynie zmiana podświetlenia całej deski na czerowno
ale mam nadzieje,że niedługo sie to zmieni
planowany jest zakup jakiś alusków,
reperaturka tylniego lewego błotnika,ruda już robi swoje
zakup i montaż komputerka pokładowego by Nestor i jeszcze kilka zmian
w dniu dzisiejszym autko ma przebieg licznikowy 245kkm
po niżej kilka fotek,może kiepskiej jakości,kolor wyszedl jakoś dziwnie :cry: ,ale jak będą lepsze to dodam napewno
tak wozidełko prezentuje się teraz






a tutaj kilka fotek z wnetrza



na dziś to tyle....
CDN..... :!: :!: :!:
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
Ostatnio zmieniony przez nerus 31-08-2011, 22:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-03-2011, 10:28   

ładny rekin, tylko czerwony lakier mitsu strasznie płowieje i trzeba dbać żeby ciągle wyglądał. co do Granady to mieliśmy taką 2,5D z 83r przez 19lat, złote auto, bezawaryjności mógłby niejeden producent pozazdrościć. w cz-wie dalej jest spora grupa granadziarzy więc zamiast taunusa możesz się zająć jakąś grandzią :)
_________________
CA0
Galant II
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-03-2011, 10:43   

Cytat:
ładny rekin

dzięki :)
Jogurt napisał/a:
czerwony lakier mitsu strasznie płowieje

zauważyłem to :cry: :( no,ale może kiedyś pokuszę się o nowy lakierek,czas pokaże
Jogurt napisał/a:
zamiast taunusa możesz się zająć jakąś grandzią

taunus wieksza pokusa :mrgreen: ,bo drugi zapasowy w częściach jest,tylko jeśli bym się zopiekował taunusem to większy silnik pod maską by zawitał :D
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-03-2011, 10:55   

nerus3 napisał/a:
jeśli bym się zopiekował taunusem to większy silnik pod maską by zawitał
kumpel miał takiego z 2,8 V6 z grandzi i jeździło to całkiem
_________________
CA0
Galant II
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-03-2011, 11:06   

nerus3, skąd wziąłeś "drewniane" radio? ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 13-03-2011, 11:51   

Ładny galant z odpowiednim silnikiem. Miałem kiedyś takiego taunusa ale 2-drzwiowego.
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-03-2011, 12:42   

stary alfer napisał/a:
nerus3, skąd wziąłeś "drewniane" radio? ;)

radyjko już było jak kupiłem miśka
Jogurt napisał/a:
nerus3 napisał/a:
jeśli bym się zopiekował taunusem to większy silnik pod maską by zawitał
kumpel miał takiego z 2,8 V6 z grandzi i jeździło to całkiem
_________________

myślałem o czyms wiekszym :D :D
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
emilio_09 
Mitsumaniak


Auto: Mirage
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 150
Skąd: Suwałki/Warszawa
Wysłany: 13-03-2011, 20:47   

Piękna jest ta czerwień :mrgreen:
_________________
Mój Mitsubishi Mirage 1988
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-03-2011, 21:32   

emilio_09 napisał/a:
Piękna jest ta czerwień :mrgreen:

dzięki :p
a tu galuś widziany z trochę innej perspektywy :lol:

_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-03-2011, 11:28   

nerus3, gratuluję Gala. Rzadko spotykany kolor Galanta.
Co do instalacji lpg. To reduktor KME silver :?: Jak sie spisuje u Ciebie :?:
Nie przełącza Ci pozno na lpg ew. nie masz problemów z zapowietrzaniem układu chłodzenia :?: Chodzi mi tutaj o wysokie położenie reduktora.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-03-2011, 16:04   

KaWu napisał/a:
Co do instalacji lpg. To reduktor KME silver :?: Jak sie spisuje u Ciebie :?:
Nie przełącza Ci pozno na lpg ew. nie masz problemów z zapowietrzaniem układu chłodzenia :?: Chodzi mi tutaj o wysokie położenie reduktora.

tak dokładnie to KME :)
zrobiłem już na tej instalacji ponad 40kkm i powiem ,ze wszystko sprawuje się wysmieniie,
nic sie nie zapowietrza,przełącza się też ok :) dla niektórych może zbyt długo jedzie na paliwie,ale sam mu podniosłem temperaturkę przełączenia :D
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-03-2011, 21:17   

nerus3 napisał/a:

Jogurt napisał/a:
nerus3 napisał/a:
jeśli bym się zopiekował taunusem to większy silnik pod maską by zawitał
kumpel miał takiego z 2,8 V6 z grandzi i jeździło to całkiem
_________________

myślałem o czyms wiekszym :D :D

wkładają chłopaki 4.0 EFI z explorera ale buda nie wytrzymuje.
_________________
CA0
Galant II
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-03-2011, 21:51   

Jogurt napisał/a:
wkładają chłopaki 4.0 EFI z explorera ale buda nie wytrzymuje.

słyszałem już coś o tym,że sie rozchodziła buda
ale widziałem już patent w niemcowni z silnikiem 3.0 V8 z BMW oczywiście wraz ze skrzynką...
w tamtej budzie było zrobione cos w stylu dodatkowych podłóżnic,miedzy mocowaniem silnika a mostem(tak jakby buda była na ramie)

no ale to odległe plany....ale buda z Taunusa ma coś w sobie :D i myśli się o tym
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-05-2011, 21:39   

postanowiłem juz jakis czas temu,że zamontuje komputerek pokladowy od Nestora..
ale jako że szkoda mi bylo wyrzucać zegarek skusilem sie na upchanie zegarka i komputerka w razem:)
oczywiscie aby to upchac w miejscu ori zegarka musialem wybebeszyc go z plastików,
a ori zegarek rozlutować i połączyć na nowo...

szybke ori też zastąpiłem inną przyciemnioną wyciętą ze starego radia :)



przyciski sterujace zegarkiem wylądowały na górze obudowy zegarka..

a przyciski od komputerka postanowłem dac jak najblizej ręki,
dlatego skusiłem się na umieszczenie ich w panelu sterowania szyb :)



jeszcze jakos muszę sie pobawic z jakąś ciemną folią,zeby zgrac idealnie kolor swiecenia zegarka z komputerkiem,
lub dodatkowo podświetlić białą diodą wyswietlacz zegarka,aby miał taką samą białą poświatę jak wyświetlacz z kompa :P

ewentualnie spróbuje z innym wyswietlaczem,ale na dzien dzisiejszy muszę sie zadowolić takim efektem :P
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-05-2011, 11:33   

Jak dla mnie bomba! Chociaż pomysł umieszczenia wyświetlacza w miejscu zegarka jest już znany :)
Ja to zawsze mam problem gdzie podłączyć kabelki żeby komputer dobrze pokazywał a sam bym chętnie zrobił tak u siebie... :doubt:
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.