Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wyczyściłem kolektor....
Autor Wiadomość
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 19-03-2011, 19:57   wyczyściłem kolektor....

witam, dziś zabrałem się za wyczyszczenie kolektora, nie powiem żebym się nie narobił i nawnerwiał, a wszystko przez jedna ukryta śrubę i dzięki której straciłem z 30min. Jeżeli chodzi o syf to było tego trochę, ale płyn do mycia silników dał rade. Ogólnie zauważyłem że auto lepiej reaguje na wciśniecie pedału gazu jakoś tak płynniej jedzie. Mam jedynie pytanie odnośnie fajko cewek, jak je wykręciłem okazało się że są zalane olejem i na samym dole też było go widać czy to normalne??czas rozkładania 3,5 godz. składanie 1godz.
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-03-2011, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-03-2011, 20:08   

marcinkn napisał/a:
Mam jedynie pytanie odnośnie fajko cewek, jak je wykręciłem okazało się że są zalane olejem i na samym dole też było go widać czy to normalne??
Nie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 19-03-2011, 20:28   

to o co chodzi....co sugerujesz??
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-03-2011, 20:32   

Świece nie mogą pływać w oleju, trzeba wymienić uszczelki i będzie po kłopocie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 19-03-2011, 20:41   

robertdg napisał/a:
Świece nie mogą pływać w oleju, trzeba wymienić uszczelki i będzie po kłopocie


jakie uszczelki?? to są jakieś specjalne w komplecie ze świecami czy jakieś takie które kupie tylko w ASO
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 19-03-2011, 20:59   

Olej do gniazd świec może podciekać spod górnej pokrywy głowicy..



Te uszczelki pod nią. Poz 7 i 10.
Jak masz GDI rocznik 2001 i młodszy, wygląda to trochę inaczej.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez aren195612 19-03-2011, 21:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 19-03-2011, 21:10   

mam rocznik 97' będę musiał się przyjrzeć temu, ogólnie to patrząc na pokrywę to nie widać od czoła żeby się coś lało....jednym słowem w ciul roboty znowu...
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 19-03-2011, 21:31   

Podmieniłem fotkę, ta pochodzi z serwisówki do silnika. Jak widać, jest jeszcze jedna możliwość.
Poz. 10 na rysunku.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez aren195612 19-03-2011, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 19-03-2011, 21:49   

no to tak by to wyglądało, a kojarzysz na jaki klucz są świece?? wymienię oby dwie uszczelki mam na dzieje że pomoże, teraz będzie generalnie łatwiej bo już wiem jak się dostać do kolektora a potem to już z górki, jedyny problem to brak czasu....
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 19-03-2011, 21:53   

marcinkn napisał/a:
kojarzysz na jaki klucz są świece??


Klucz do świec: co i jak
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 20-03-2011, 13:18   

Trzeba było manuala zrobić:P
A miałeś może przed tym czyszczeniem problemy z szarpaniem przy jednostajnej jeździe?
Trudny dostęp do kolektora jest? Uszczelka nowa będzie potrzebna czy da radę starą założyć?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 20-03-2011, 15:10   

Jeżeli chodzi o manual to osobiście skorzystałem z tego http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php jeżeli chodzi o szarpanie to można było zaobserwować taki objaw jak lekko dotykałem pedał gazu, na dzień dzisiejszy jest lepiej. Jeżeli chodzi o demontaż kolektora trzeba się trochę nagimnastykować ale wszystkie śruby są praktycznie na widoku, oprócz czterech które znajdują się za kolektorem na klucz 14 dwie sztuki i dwie na 10. Te dwie ostatnio to są do demontażu tego pojemnika plastikowego i do jednej z nich lepiej mieć kanał bo nie wiem czy dosięgniesz ręką zdjecie 26 z linka. Sam kolektor to czyściłem długim szerokim śrubokrętem ale dostęp jest ciężki. Uszczelkę założyłem starą była ok.
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.