wyczyściłem kolektor.... |
Autor |
Wiadomość |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 19-03-2011, 19:57 wyczyściłem kolektor....
|
|
|
witam, dziś zabrałem się za wyczyszczenie kolektora, nie powiem żebym się nie narobił i nawnerwiał, a wszystko przez jedna ukryta śrubę i dzięki której straciłem z 30min. Jeżeli chodzi o syf to było tego trochę, ale płyn do mycia silników dał rade. Ogólnie zauważyłem że auto lepiej reaguje na wciśniecie pedału gazu jakoś tak płynniej jedzie. Mam jedynie pytanie odnośnie fajko cewek, jak je wykręciłem okazało się że są zalane olejem i na samym dole też było go widać czy to normalne??czas rozkładania 3,5 godz. składanie 1godz. |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-03-2011, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-03-2011, 20:08
|
|
|
marcinkn napisał/a: | Mam jedynie pytanie odnośnie fajko cewek, jak je wykręciłem okazało się że są zalane olejem i na samym dole też było go widać czy to normalne?? | Nie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 19-03-2011, 20:28
|
|
|
to o co chodzi....co sugerujesz?? |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-03-2011, 20:32
|
|
|
Świece nie mogą pływać w oleju, trzeba wymienić uszczelki i będzie po kłopocie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 19-03-2011, 20:41
|
|
|
robertdg napisał/a: | Świece nie mogą pływać w oleju, trzeba wymienić uszczelki i będzie po kłopocie |
jakie uszczelki?? to są jakieś specjalne w komplecie ze świecami czy jakieś takie które kupie tylko w ASO |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-03-2011, 20:59
|
|
|
Olej do gniazd świec może podciekać spod górnej pokrywy głowicy..
Te uszczelki pod nią. Poz 7 i 10.
Jak masz GDI rocznik 2001 i młodszy, wygląda to trochę inaczej.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez aren195612 19-03-2011, 21:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 19-03-2011, 21:10
|
|
|
mam rocznik 97' będę musiał się przyjrzeć temu, ogólnie to patrząc na pokrywę to nie widać od czoła żeby się coś lało....jednym słowem w ciul roboty znowu... |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-03-2011, 21:31
|
|
|
Podmieniłem fotkę, ta pochodzi z serwisówki do silnika. Jak widać, jest jeszcze jedna możliwość.
Poz. 10 na rysunku.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez aren195612 19-03-2011, 21:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 19-03-2011, 21:49
|
|
|
no to tak by to wyglądało, a kojarzysz na jaki klucz są świece?? wymienię oby dwie uszczelki mam na dzieje że pomoże, teraz będzie generalnie łatwiej bo już wiem jak się dostać do kolektora a potem to już z górki, jedyny problem to brak czasu.... |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-03-2011, 21:53
|
|
|
marcinkn napisał/a: | kojarzysz na jaki klucz są świece?? |
Klucz do świec: co i jak |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20-03-2011, 13:18
|
|
|
Trzeba było manuala zrobić:P
A miałeś może przed tym czyszczeniem problemy z szarpaniem przy jednostajnej jeździe?
Trudny dostęp do kolektora jest? Uszczelka nowa będzie potrzebna czy da radę starą założyć? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 20-03-2011, 15:10
|
|
|
Jeżeli chodzi o manual to osobiście skorzystałem z tego http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php jeżeli chodzi o szarpanie to można było zaobserwować taki objaw jak lekko dotykałem pedał gazu, na dzień dzisiejszy jest lepiej. Jeżeli chodzi o demontaż kolektora trzeba się trochę nagimnastykować ale wszystkie śruby są praktycznie na widoku, oprócz czterech które znajdują się za kolektorem na klucz 14 dwie sztuki i dwie na 10. Te dwie ostatnio to są do demontażu tego pojemnika plastikowego i do jednej z nich lepiej mieć kanał bo nie wiem czy dosięgniesz ręką zdjecie 26 z linka. Sam kolektor to czyściłem długim szerokim śrubokrętem ale dostęp jest ciężki. Uszczelkę założyłem starą była ok. |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
|