 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ustawienie zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
michal_g84
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 76 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:45 Ustawienie zapłonu
|
|
|
Mam pytanie czy w Lancerze z silnikiem 4G13 z gaźnikiem reguluje się co jakiś czas zapłon?
Tzn czy trzeba i jeżeli tak to jak często, czy każdy to może zrobić, zeby cos bardziej nie zepsuć |
_________________ Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-11-2006, 23:11
|
|
|
Nie trzeba, ale warto co jakiś czas sprawdzić.
Każdy to może zrobić. Zwykła lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu. Podłączasz ją pod świecę pierwszego cylindra od rozrządu, odpalasz silnik i sprawdzasz kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinien wynosić 5 st. |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 10:09
|
|
|
czy moze ktos opisac ustawienie zapłonu krok po kroku tak jak krzyzak opisuje na swojej stronie regulacje obrotów
musze to zrobic a chciałbym wiedziec ze robie to dobrze
pozdrawiam dzieki
[ Dodano: 26-11-2006, 10:10 ]
chodzi o lancera 1.6 16v 95r na wtrysku |
|
|
|
 |
bonio [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 21:11
|
|
|
Witaj.
Własnie wczoraj przerabiałem ustawienie zapłonu po wymianie aparatu zapłonowego w moim Lancerku 1,6 16V z 1997 roku.
Po przeczytaniu forum dowiedziałem się,że trzeba jeszcze odłaczyć komputer ECU, żeby nie przeszkadzał.
Ja zrobiłem to tak.
Nagrzałem silnik, wyłaczyłem zapłon, połaczyłem wtyk gniazda ECU / jest takie brązowe na przegrodzie czołowej/ z minusem akumulatora i odpaliłem motorek.
W tym czasie świeci się cały czas CE.
Podłaczyłem lampę stroboskopową i ustawiłem zapłon na 5 stopni.
Następnie po zgaszeniu silnika odłaczyłem kabelek z gniazda ECU i po sprawie.
Robota szybka i prosta, tylko nie wiedziałem wcześniej o tym złączu.
Tu na fotce jest zdjęcie złacza, u mnie w Lancerze jest podpięte taśmą do wiązki na środku ścianki grodziowej :
http://www.mitsubishi-gra...?t=3583&start=0 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 22:25
|
|
|
A jak niemasz ecu to go nie odlanczaszujesz , podpinasz lampe tak jak pisze Bonio, luzujesz srubke przy aparacie sprawdzasz na kole pasowym przy oswietleniu stroboskopowym kat jezeli jest rozjechany delikatnie korygujesz obracajac aparatem blokujesz aparat srubka i jeszcze raz kontrola. Robi sie to zadko ale warto jak pisze Hugo |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 01:40
|
|
|
jeszcze jedno pytanie jak zlokalizowac to ECU gdzie jest dodam ze mam kierownice po prawej stronie bo autkiem poruszam sie po irlandi
[ Dodano: 05-12-2006, 22:37 ]
Bonio mam jedno pytanie mogłbys mi wyjasnic na które oznaczenia trzeba patrzec tzn. przy ustawianiu zapłonu na kadłubie silnika sa 4 kreski patrzac od lewej strony (przynajmniej ja mam) pierwsza jest pusta przy drugiej mam napisane 10(chyba stopni) trzecia pusta i przy czwartej jest T wiec która musi sie pokrywac z ta na kole pasowym zeby było 5(+-2) stopni , i jeszcze jedno pytanie wiem ze moze głupie ale chce wiedziec ze wszystko robie ok pierwszy cylinder to jest ten blizej aparatu? Prosze o pomoc bo mam z tym problem a moze ktos ma jakies fotki jak wszystko połaczyc i na co patrzec |
|
|
|
 |
|
|