Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Silnik krokowy po czyszczeniu
Autor Wiadomość
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
  Wysłany: 03-07-2011, 01:21   [EA5A/W 2.5] Silnik krokowy po czyszczeniu

Drodzy Koledzy, ostatnio podczas zmiany świec i uszczelek pod pokrywami zaworów wymyśliłem sobie, że przy okazji wyczyszczę przepustnicę i przy okazji silniczek krokowy. Odkręciłem go ale z powodu nadchodzącej nocy zleciłem czyszczenie koledze, który mi pomagał: "masz tu poczyść a ja za ten czas targam kolektor w górę". Tak się poskładało, że w sumie robiłem to pierwszy raz, kolega tym bardziej. OK, poczyszczone ładnie ale jako, że już było ciemnawo to założyłem silniczek do przepustnicy zadowolony poskręcałem i gitara. Po odpaleniu obroty zamiast wjechać wysoko ponad normę (jak to powinno chyba być po czyszczeniu) to silnik zgasł... drugi raz odpalam - to samo... Odpaliłem z gazem, chwilę go potrzymałem i jakoś tam chodził na wolnych... OK. pomyślałem, że w takim razie pokręcę śrubką składu mieszanki (tą od góry przepustnicy) bo i tak wcześniej było już kręcone. Po nagrzaniu się obroty nie schodzą poniżej 1 tys... no to go skręciłem. Tego wieczora nie uczyłem go obrotów wg instrukcji na forum bo nie było czasu - pomyślałem, że dlatego tak świruje. Skręciłem go znowu. Rano odpalił ale na zimno trzymał ok. 500 obr./min. Przeprowadziłem procedurę uczenia, bez klimy "jakoś jest" ale obroty nie reagują w ogóle na włączenie klimy (powinny się nieco zwiększać zawsze (?) ). Dopiero po południu poczytałem, że krokowca trzeba włożyć w tej samej pozycji jak się go wyjęło... Problem w tym, że nie wiem w jakiej był pozycji (i tak bym nie zwracał na to uwagi) bo to kolega na to patrzył. Nawet nie wiem czy to tam wszystko jest poskładane jak należy - chyba tak. Niestety po przekręceniu kluczyka na zapłon nie słuchać krótkiego brzęczenia jak to było wcześniej :x po odpięciu kostki nie ma żadnej reakcji silnika! Powinien chyba gasnąć co nie? (tak nawiasem to nie mam pojęcia jak on chodzi na tych wolnych skoro krokowiec jest padnięty) wykręciłem krokowca, i z tego co tam widzę to jest ośka z jakimś ustrojstwem i taki kapturek brązowy, który wchodzi do otworka w korpusie przepustnicy (jak się już wkręci krokowca na miejsce). Czy jak coś źle zostało wcześniej poskładane to silniczek mógł się spalić? Jak sprawdzić jego działanie czy jest sprawny? I tak w ogóle to jaka jest zasada jego działania? Wg mnie to ta ośka się kręci a nei przesuwa "przód-tył" żeby zaślepiać lub otwierać bypass powietrza :doubt: nie rozumiem tego - może jakbym to czaił to łatwiej byłoby mi dojść co i jak...
Dodam tylko, że przepustnicę mam ustawioną wg manuala na 100% poprawnie, a TPS na 90% (ponieważ ustawiałem sam i ciężko mi było trzymać miernik i jednocześnie dokręcać ;p ) tak więc jedyną zmienną teraz jest śrubka do regulacji składu mieszanki (z tym też na czuja działam przy nauce wolnych obrotów).
Koledzy poradźcie coś bo nie wiem jak mam zbadać tego krokowca :/ jak kupię dobrą używkę to jak go wsadzić/ustawić żeby było OK?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-07-2011, 05:20   

w krokowcu masz uzwojenia

1 2 3
4 5 6

między 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno być ok. 35 omów - jak jest, to nie jest spalony
a czy odłączyłeś klemę minus by zrobić reset?

zasada działania jest prosta - przesuwając kapturkiem na końcu, zmienia ilość powietrza, które dociera do silnika poza przepustnicą
a skład mieszanki dobiera komputer
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-07-2011, 08:48   

Krzyżak dzieki za odpowiedź i ze Ci sie chcialo czytac :)Klema oczywiscie zdjeta podczas calej operacji. pozniej robilem jeszcze ze dwa resety bo mi cos nie gralo :/
Uzwojenia sprawdze i dam znac co i jak Dzieki!
A co do zasady dzialania: czyli mowisz' ze jednak kapturek ma sie przesuwac przod-tyl? Dla mnie to bylo logiczne, ze tak ma byc ale jak to mialem w rekach to widzialem co innego: on sie obracal na osi a nie przesuwal prostopadle do niej ;) ale widocznie jest inaczej. Powiedz mi jeszcze tylko prosze czy ten kapturek ma buc na stale przymocowany do silniczka czy ma sobie byc luzem? Bo u mnie byl osobno' wcisniety w dziure przepustnicy... Jak dla mnie to jak oska cie cofa a kapturek zostaje w dziurce to cos jest nie tak i to nie bedzie chcialo dzialac ;/ mam racje?

[ Dodano: 03-07-2011, 11:38 ]
Dobra... Tyle krzyku o nic praktycznie... po prostu silnik krokowy był źle złożony :axe: ten kapturek na końcu krokówki był założony na silniczek ale nie przekręcony więc spadał z niego i zostawał w dziurce... :rolleyes:
Tak na marginesie: oporności pomiędzy obwodami podanymi przez Krzyżaka wynosiły ok. 31 omów (na wszystkich) więc nie wiem czy tak ma być czy krokówka się kończy powoli :) w każdym razie działa.
Dzięki!
 
 
Samhain 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-07-2011, 14:51   

A ja mam pytanie a co zrobić jeżeli u mnie krokówka cały czas zostaje w przepustnicy tzn blokuje się tam ?? ciężko ją wyciągnąć jej nie powinno coś w elektromagnesie blokować ?? nie wiem po co jest ten mały metalowy oring na końcu u mnie on lata nigdzie nie jest przymocowany mam te same problemy co kolega i nie wiem już co mam robić ...
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-07-2011, 15:03   

Samhain napisał/a:
A ja mam pytanie a co zrobić jeżeli u mnie krokówka cały czas zostaje w przepustnicy tzn blokuje się tam ?? ciężko ją wyciągnąć jej nie powinno coś w elektromagnesie blokować ?? nie wiem po co jest ten mały metalowy oring na końcu u mnie on lata nigdzie nie jest przymocowany mam te same problemy co kolega i nie wiem już co mam robić ...


rozwiązanie problemu masz w moim poprzednim poście zaraz pod informacją DODANO... ;)
poza tym radzę też deikatnie oszzyścić ten kapturek z nagaru - możliwe że trzeba będzie skrobać nożykiem ale ro to naprawdę delikatnie.
Potem nałóż kapturek :mrgreen: , przekręć żeby zblokować i ma śmigać ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-07-2011, 22:07   

komarsnk napisał/a:
ok. 31 omów
spoko - zależy od temperatury
między 25 a 40 jest OK
 
 
Samhain 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-07-2011, 17:52   

ale jego blokuje się dupką czy główką :P tzn czy blokuje się go w przepustnicy czy powinien się zablokować w elektromagnesie gdzieś ??
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-07-2011, 18:45   

Samhain napisał/a:
ale jego blokuje się dupką czy główką :P tzn czy blokuje się go w przepustnicy czy powinien się zablokować w elektromagnesie gdzieś ??

noo w elektromagnesie :roll:
do "dziurki" wchodzi "główka" :biggrin:
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 17-08-2011, 23:33   

Mam pytanie co do czyszczenie filtra, czy osoba która nie zna się dobrze na mechanice da radę to zrobić?? Pod nim są jakieś uszczelki żeby odrazu wymienić??
_________________

 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2011, 23:44   

Kojec napisał/a:
Mam pytanie co do czyszczenie filtra, czy osoba która nie zna się dobrze na mechanice da radę to zrobić?? Pod nim są jakieś uszczelki żeby odrazu wymienić??

Kolego ale o jaki filtr się rozchodzi bo nie bardzo wiadomo o co chodzi...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2011, 06:23   

komarsnk napisał/a:
Kolego ale o jaki filtr się rozchodzi bo nie bardzo wiadomo o co chodzi...

spoko - spójrz na temat :) - pewnie chodzi o filtr silniczka krokowego :lol:
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2011, 06:55   

Krzyzak napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Kolego ale o jaki filtr się rozchodzi bo nie bardzo wiadomo o co chodzi...

spoko - spójrz na temat :) - pewnie chodzi o filtr silniczka krokowego :lol:


Najmocniej przepraszam...
Po prostu nie wiedziałem, że tam jest jakiś filtr :oops:
Napiszcie więcej dokształcę się :P
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 18-08-2011, 10:02   

tak, sorry nie określiłem się dokładnie,
wiec ten silniczek krokowy to ciężka sprawa, czy bez problemu go wymienię?? I czy kryją się pod nim jakieś uszczelki?
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-10-2013, 09:08   

Chyba dopadło mnie to samo co autora tematu....:) Dziś po pracy sprawdze co i jak

[ Dodano: 03-10-2013, 20:50 ]
Ogarnąłem temat, testy jutro..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.