[EAxx] Wentylatory chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2011, 18:23 [EAxx] Wentylatory chłodnicy
|
|
|
Mam małą zagwozdkę.
Na pewno coś się stało z wentylatorami.
Otóż, nie działają tak jak powinny. Po piewsze, powiny ruszać na 70% po przekręceniu kluczyka w stacyjce przed odpaleniem auta, po odpaleniu się wyłączają. No i przekręcam kluczyk... a tu cisza.
Potem powinny zastartować jak się auto zagrzeje. Hm... chłodnica parzy, a wentylatory stoją...
Za to, działają na 100% w momencie włączenia klimy. Od razu się włączają i zwiększają bieg w miare nagrzewania się auta.
Co padło?
1. Czujnik temperatury?
2. Przekaźnik w puszce pod maską?
3. Moduł na chłodnicy? (ten co mam jest z 1.8GDI, ale to raczej nie ma chyba znaczenia)
Jest jakiś osobny bezpiecznik? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-07-2011, 18:28
|
|
|
Zaczałbym od sprawdzenia czujnika temp., przekaźnika, potem modułu
Bezpieczniki to chyba nie, skoro działaja po właczeniu klimy, ale sprawdzić można, napewno te 30A i chyba tyle, |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2011, 19:19
|
|
|
Wygrzebałem schemat elektryczny.
Wchodzi na to, że przekaźnik tylko podaje zasilanie na wentylatory, skoro się załączały z klimą to znaczy, że sprawny.
Moduł raczej sprawdzę, co prawda reaguje na sygnał z ecu o włączeniu klimy i zmienia obroty w zależności od sygnału ecu, ale może być coś w nim padniete.
Najprędzej to będzie winny czujnik temperatury, który podaje źle do ecu, a ten nie steruje wentylatorami. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
post32
Forumowicz

Auto: Galant SE Carbon 98r 2000 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Wroclaw/Oleśnica
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:04
|
|
|
A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? jak pisze kolega wyżej bo u mnie było tak że po włączeniu stacyjki była cisza dopiero jak się zagrzał to wentylatory zaczynały pracować lub jak uruchomiłem klime ale niedawno padł mi bezpiecznik i po wymianie jak przekręcam stacyjkę to się uruchamiają i po odpaleniu silnika dalej pracują chociaż silnik zimny. I teraz nie wiem czy coś jeszcze się skopało |
_________________ post32 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:10
|
|
|
post32 napisał/a: | A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? jak pisze kolega wyżej bo u mnie było tak że po włączeniu stacyjki była cisza dopiero jak się zagrzał to wentylatory zaczynały pracować lub jak uruchomiłem klime ale niedawno padł mi bezpiecznik i po wymianie jak przekręcam stacyjkę to się uruchamiają i po odpaleniu silnika dalej pracują chociaż silnik zimny. I teraz nie wiem czy coś jeszcze się skopało | Czy przypadkiem czujnik temperatury sprawdz wtyczke na czujniku po odłaczeniu wtyczki wentylator powinien chodzic |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-07-2011, 01:48
|
|
|
post32 napisał/a: | A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? jak pisze kolega wyżej bo u mnie było tak że po włączeniu stacyjki była cisza dopiero jak się zagrzał to wentylatory zaczynały pracować lub jak uruchomiłem klime |
Dokładnie. Po włączeniu zapłonu się nie włączają. Moduł z tyrystorem jest raczej ok, bo to ECU nim steruje. Wydaje się, że może czujnik temp, dlatego ECU nie włącza po rozgrzaniu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2011, 06:58
|
|
|
pamiętam, że jak kiedyś wyjąłem bezpiecznik ECI-Multi to wentyle kręciły się ciągle po przekręceniu kluczyka na ON
u mnie nie startują przy włączaniu zapłonu - dopiero po nagrzaniu silnika lub przy klimie
ew. gdy kluczyk jest w pozycji "jeszcze nie ON ale już poza ACC" to też się kręcą |
|
|
|
 |
post32
Forumowicz

Auto: Galant SE Carbon 98r 2000 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Wroclaw/Oleśnica
|
Wysłany: 18-07-2011, 23:45
|
|
|
Wiec tak miałem możliwosc podmianki radiatora czy jak to sie zwie które jest przy wentylatorze a czujnika nie ruszalem w ogole i o dziwo po przekreceniu stacyjki wiatraki nie dzialaly tak jak mialem wczesniej i dopiero po nagrzaniu zaczely spokojnie sie krecic dopiero jak uruchomilem klime to byl huragan:)) wiec mi sie zdaje ze jest oka. Bo tak jak pisze swinks_UK to racze dziwne ze jak sie przekreci stacyjke na zimnym to sie kreca ale moge sie mylic. |
_________________ post32 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2011, 08:42
|
|
|
u mnie na zapłonie wentylatory się nie kręcą. Zdziwiłbym się jakby tak było... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-07-2011, 19:49
|
|
|
post32 napisał/a: | A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? |
Nie, tak jest w wersji EC5x, czyli VR4
[ Dodano: 20-07-2011, 18:54 ]
Winowajca znaleziony:
A tak na marginesie, test czujnika temp. robi się na włączonym silniku mostkujac piny we wtyczce czujnika. Wtedy wentylatory startują. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2014, 21:30
|
|
|
witam,
Odkopuję stary temat - bo innego podobnego nie znalazłem.
Otóż, kupiłem niedawno kolejnego Galant (już 3:), ale z V6 nie miałem jeszcze do czynienia i do końca nie wiem jak prawidłowo powinno wszystko działać.
Mam pewien "problem" - mój misiek po przekręceniu kluczyka (po odpaleniu) włącza od razu wentylatory chłodnicy. Kręcą się cały czas, nawet gdy silnik jest zimny - nie chcą przestać :/. Powiedzcie mi co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-03-2014, 21:37
|
|
|
Jeżyk przy wentylatorze. Sprawdź napięcie na tym najcieńszym przewodzie. Jeśli jest różne niż 0V to tyrystor-czyt jeżyk do wymiany. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-03-2014, 21:50
|
|
|
Taki sam efekt może tez powodowac padnięty czujnik temperatury dla ECU - z dwupinową wtyczką w okolicach termostatu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-03-2014, 21:51
|
|
|
Ale wtedy pomiar napięcia też da odpowiedź czy układ nastawczy czy wykonawczy szwankuje |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-03-2014, 21:53
|
|
|
W sumie prościej sprawdzić napięcie niż dobierac się do czujnika temperatury |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|