Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wentylatory chłodnicy
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-07-2011, 18:23   [EAxx] Wentylatory chłodnicy

Mam małą zagwozdkę. :oops:

Na pewno coś się stało z wentylatorami. :(

Otóż, nie działają tak jak powinny. Po piewsze, powiny ruszać na 70% po przekręceniu kluczyka w stacyjce przed odpaleniem auta, po odpaleniu się wyłączają. No i przekręcam kluczyk... a tu cisza.
Potem powinny zastartować jak się auto zagrzeje. Hm... chłodnica parzy, a wentylatory stoją... :doubt:
Za to, działają na 100% w momencie włączenia klimy. Od razu się włączają i zwiększają bieg w miare nagrzewania się auta. :?

Co padło?
1. Czujnik temperatury?
2. Przekaźnik w puszce pod maską?
3. Moduł na chłodnicy? (ten co mam jest z 1.8GDI, ale to raczej nie ma chyba znaczenia)
Jest jakiś osobny bezpiecznik?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-07-2011, 18:28   

Zaczałbym od sprawdzenia czujnika temp., przekaźnika, potem modułu

Bezpieczniki to chyba nie, skoro działaja po właczeniu klimy, ale sprawdzić można, napewno te 30A i chyba tyle,
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-07-2011, 19:19   

Wygrzebałem schemat elektryczny. :D

Wchodzi na to, że przekaźnik tylko podaje zasilanie na wentylatory, skoro się załączały z klimą to znaczy, że sprawny.

Moduł raczej sprawdzę, co prawda reaguje na sygnał z ecu o włączeniu klimy i zmienia obroty w zależności od sygnału ecu, ale może być coś w nim padniete.

Najprędzej to będzie winny czujnik temperatury, który podaje źle do ecu, a ten nie steruje wentylatorami.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
post32 
Forumowicz


Auto: Galant SE Carbon 98r 2000 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Wroclaw/Oleśnica
Wysłany: 17-07-2011, 21:04   

A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? jak pisze kolega wyżej bo u mnie było tak że po włączeniu stacyjki była cisza dopiero jak się zagrzał to wentylatory zaczynały pracować lub jak uruchomiłem klime ale niedawno padł mi bezpiecznik i po wymianie jak przekręcam stacyjkę to się uruchamiają i po odpaleniu silnika dalej pracują chociaż silnik zimny. I teraz nie wiem czy coś jeszcze się skopało :dontknow:
_________________
post32
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-07-2011, 21:10   

post32 napisał/a:
A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? jak pisze kolega wyżej bo u mnie było tak że po włączeniu stacyjki była cisza dopiero jak się zagrzał to wentylatory zaczynały pracować lub jak uruchomiłem klime ale niedawno padł mi bezpiecznik i po wymianie jak przekręcam stacyjkę to się uruchamiają i po odpaleniu silnika dalej pracują chociaż silnik zimny. I teraz nie wiem czy coś jeszcze się skopało :dontknow:
Czy przypadkiem czujnik temperatury sprawdz wtyczke na czujniku po odłaczeniu wtyczki wentylator powinien chodzic
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-07-2011, 01:48   

post32 napisał/a:
A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić? jak pisze kolega wyżej bo u mnie było tak że po włączeniu stacyjki była cisza dopiero jak się zagrzał to wentylatory zaczynały pracować lub jak uruchomiłem klime


Dokładnie. Po włączeniu zapłonu się nie włączają. Moduł z tyrystorem jest raczej ok, bo to ECU nim steruje. Wydaje się, że może czujnik temp, dlatego ECU nie włącza po rozgrzaniu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-07-2011, 06:58   

pamiętam, że jak kiedyś wyjąłem bezpiecznik ECI-Multi to wentyle kręciły się ciągle po przekręceniu kluczyka na ON
u mnie nie startują przy włączaniu zapłonu - dopiero po nagrzaniu silnika lub przy klimie
ew. gdy kluczyk jest w pozycji "jeszcze nie ON ale już poza ACC" to też się kręcą
 
 
post32 
Forumowicz


Auto: Galant SE Carbon 98r 2000 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Wroclaw/Oleśnica
Wysłany: 18-07-2011, 23:45   

Wiec tak miałem możliwosc podmianki radiatora czy jak to sie zwie które jest przy wentylatorze a czujnika nie ruszalem w ogole i o dziwo po przekreceniu stacyjki wiatraki nie dzialaly tak jak mialem wczesniej i dopiero po nagrzaniu zaczely spokojnie sie krecic dopiero jak uruchomilem klime to byl huragan:)) wiec mi sie zdaje ze jest oka. Bo tak jak pisze swinks_UK to racze dziwne ze jak sie przekreci stacyjke na zimnym to sie kreca ale moge sie mylic.
_________________
post32
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2011, 08:42   

u mnie na zapłonie wentylatory się nie kręcą. Zdziwiłbym się jakby tak było...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-07-2011, 19:49   

post32 napisał/a:
A pytanie czy w każdym jest tak że po przekręceniu kluczyka załączają się wentylatory? i po uruchomieniu silnika przestają się kręcić?


Nie, tak jest w wersji EC5x, czyli VR4 :wink:

[ Dodano: 20-07-2011, 18:54 ]
Winowajca znaleziony:


A tak na marginesie, test czujnika temp. robi się na włączonym silniku mostkujac piny we wtyczce czujnika. Wtedy wentylatory startują. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 24-03-2014, 21:30   

witam,

Odkopuję stary temat - bo innego podobnego nie znalazłem.

Otóż, kupiłem niedawno kolejnego Galant (już 3:), ale z V6 nie miałem jeszcze do czynienia i do końca nie wiem jak prawidłowo powinno wszystko działać.

Mam pewien "problem" - mój misiek po przekręceniu kluczyka (po odpaleniu) włącza od razu wentylatory chłodnicy. Kręcą się cały czas, nawet gdy silnik jest zimny - nie chcą przestać :/. Powiedzcie mi co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-03-2014, 21:37   

Jeżyk przy wentylatorze. Sprawdź napięcie na tym najcieńszym przewodzie. Jeśli jest różne niż 0V to tyrystor-czyt jeżyk do wymiany.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2014, 21:50   

Taki sam efekt może tez powodowac padnięty czujnik temperatury dla ECU - z dwupinową wtyczką w okolicach termostatu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-03-2014, 21:51   

Ale wtedy pomiar napięcia też da odpowiedź czy układ nastawczy czy wykonawczy szwankuje :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2014, 21:53   

W sumie prościej sprawdzić napięcie niż dobierac się do czujnika temperatury
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.