 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
rozruch did |
Autor |
Wiadomość |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:53 rozruch did
|
|
|
Od 2 dni mój misiek protestuje, zanim zapali trzeba zabełtać ze 3,4 obroty ciągnie jakby było minus 25, nie wiem czy zapali. Najdziwniejsze jest to, że po nocy napięcie spoczynkowe aku wynosi 13,1V, a napięcie mierzone na alternatorze 15.2V, a napięcie na aku podczas pracy silnika 14,4V. Aku Varta, kable do rozrusznika ok, więc chyba tak pada rozrusznik?
dziękuję
[ Dodano: 06-09-2011, 11:11 ]
jednak padł akumulator, mimo tego,że ma napięcie spoczynkowe 13V, to nie trzyma ładunku,próba pomiaru gęstości elektrolitu po 12 godz, ładowaniu pokazała, że nie przyjmuje ładunku i teraz zagwozdka, czy alternator podając napięcie 15V nie uszkodził aku?
[ Dodano: 06-09-2011, 19:42 ]
jednak to nie aku |
_________________
 |
|
|
|
 |
toldi
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 53 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-09-2011, 20:55
|
|
|
mam, to samo, a dokładnie dziś rano to zaobserwowałem, rano tem może około 12°C, a on strasznie męczył się przy rozruchu, potem już było oki, jeszcze dziś w nocy pójdę zobaczyć co z nim, ale jutro się okaże czy to był tylko przypadek czy nadal będzie się problem powtarzał. Mierzyłem napięcia, to mam tak samo, 13,2 V na spoczynki, 14,4V podczas pracy silnika.
[ Dodano: 07-09-2011, 20:03 ]
dziś rano bez problemu, odpalił, i przed chwilą celem sprawdzenia, też nie miał oporów, ale w ciągu dnia zdażyło mu się trochę pokrecić zanim odpalił, nie mam pojęcia o co mu chodzi |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 07-09-2011, 20:37
|
|
|
właśnie ładuje aku, jestem na etapie demontażu rozrusznika, bo zaczął głośniej pracować tak jakby pisk, a więc raczej jest suchy i trzeba przesmarować. |
_________________
 |
|
|
|
 |
toldi
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 53 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 07-09-2011, 21:23
|
|
|
jak pomoże to pochwal się to i ja do swojego zajrze |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-09-2011, 21:39
|
|
|
toldi napisał/a: | mam, to samo, a dokładnie dziś rano to zaobserwowałem, rano tem może około 12°C, a on strasznie męczył się przy rozruchu, potem już było oki, jeszcze dziś w nocy pójdę zobaczyć co z nim, ale jutro się okaże czy to był tylko przypadek czy nadal będzie się problem powtarzał. Mierzyłem napięcia, to mam tak samo, 13,2 V na spoczynki, 14,4V podczas pracy silnika.
[ Dodano: 07-09-2011, 20:03 ]
dziś rano bez problemu, odpalił, i przed chwilą celem sprawdzenia, też nie miał oporów, ale w ciągu dnia zdażyło mu się trochę pokrecić zanim odpalił, nie mam pojęcia o co mu chodzi |
Trzeba zacząć od stanu aku i rozrusznika, często dają takie objawy. Druga sprawa to filtr paliwa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 08-09-2011, 11:42
|
|
|
rozebrałem rozrusznik i okazało się, że są wypalone szczotki i komutator, z komutatorem sobie poradziłem, ale szczotki są razem z uzwojeniem stojana !!!!! rozwiązanie rodem z ZSSR Dlatego muszę kupić nowy rozrusznik, chyba że ktoś posiada nowy stojan ze szczotkami ? Jeszcze pytanie czy rozrusznik od Pajero IV będzie pasował obojętnie z manuala czy automatu, czy to jakaś różnica ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-09-2011, 17:09
|
|
|
tompol34 napisał/a: | rozebrałem rozrusznik i okazało się, że są wypalone szczotki i komutator, z komutatorem sobie poradziłem, ale szczotki są razem z uzwojeniem stojana !!!!! rozwiązanie rodem z ZSSR Dlatego muszę kupić nowy rozrusznik, chyba że ktoś posiada nowy stojan ze szczotkami ? Jeszcze pytanie czy rozrusznik od Pajero IV będzie pasował obojętnie z manuala czy automatu, czy to jakaś różnica ? |
pasuje |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 14-09-2011, 10:02
|
|
|
Po wymianie rozrusznika na nowy pali na dotyk. |
_________________
 |
|
|
|
 |
toldi
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 53 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:14
|
|
|
u mnie znowu się pogorszyło, ma problemy z odpaleniem, np. z rana muszę trochę pokręcić zanim odpali, potem dla sprawdzenia, zgasze go i ponowie staram się odpalić to już normalnie kręci, a dziś wymieniłem aku, bo poprzedni po przetestowaniu wyszło że aku nie nadaje się do użytku, wiec misiek dostła nowy, ale problem pozostał, to co teraz kolejno popstrawdzać? filtr paliwa, rozrusznik? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:28
|
|
|
toldi napisał/a: | u mnie znowu się pogorszyło, ma problemy z odpaleniem, np. z rana muszę trochę pokręcić zanim odpali, potem dla sprawdzenia, zgasze go i ponowie staram się odpalić to już normalnie kręci, a dziś wymieniłem aku, bo poprzedni po przetestowaniu wyszło że aku nie nadaje się do użytku, wiec misiek dostła nowy, ale problem pozostał, to co teraz kolejno popstrawdzać? filtr paliwa, rozrusznik? |
Rozrusznik, filtry, paliwo, Czasem elektrozawór, Ale najczęściej to wiesz co! |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
toldi
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 53 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-09-2011, 22:40
|
|
|
o najgorszym nie bede na radzie myślał, jutro sprawdze filtr paliwa
[ Dodano: 28-09-2011, 11:04 ]
a jeśli to elektrozawór, to który, jak go zlokalizować no i jak sprawdzić jego prawidłowe działanie |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 28-09-2011, 11:42
|
|
|
cześć, kolego w pompie zexel w pajero masz 3 elektrozawory:
1. Timer Piston Sensor tzw TPS - pomiar nastawy kąta wtrysku znajduje się na dole pompy taka bańka z 3 kabelkami (pomiar omomierzem pomiędzy stykami ok. 80 i 160 omów)
2. Timing Control Valve tzw TCV- zawór kontrolny kąta wtrysku "ustawia" ? znajduje się na górze pod kątem około 45 Stopni do korpusu pompy ( pomiar omomierzem do 10,6 oma)
3. Pulse Electromagnet tzw. PE- zawór odcinający paliwo znajduje się pod przewodami paliwowymi wychodzącymi z tyłu pompy.
[ Dodano: 28-09-2011, 11:44 ]
P.S. prośba do Zbyszka o uzupełnienie jakie objawy daje uszkodzenie poszczególnych zaworów, bo pomiary mogą być ok ale zawór jest padnięty? |
_________________
 |
|
|
|
 |
toldi
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 53 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-09-2011, 11:55
|
|
|
wielkie dzięki za te obszerne informacje
[ Dodano: 28-09-2011, 13:22 ]
w celu sprawdzenia to te zawory, a tego 3 widać tutaj? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 28-09-2011, 14:17
|
|
|
P.S. prośba do Zbyszka o uzupełnienie jakie objawy daje uszkodzenie poszczególnych zaworów, bo pomiary mogą być ok ale zawór jest padnięty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
toldi
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 53 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-09-2011, 13:48
|
|
|
auto naprawione, przyczyna był rozrusznik, a w nim stojan i szczotki. Koszt 250zł. W sumie to autko dostało nowy aku 440 i filt paliwa 30zl. |
|
|
|
 |
|
|