Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozruch did
Autor Wiadomość
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-09-2011, 18:53   rozruch did

Od 2 dni mój misiek protestuje, zanim zapali trzeba zabełtać ze 3,4 obroty ciągnie jakby było minus 25, nie wiem czy zapali. Najdziwniejsze jest to, że po nocy napięcie spoczynkowe aku wynosi 13,1V, a napięcie mierzone na alternatorze 15.2V, a napięcie na aku podczas pracy silnika 14,4V. Aku Varta, kable do rozrusznika ok, więc chyba tak pada rozrusznik?
dziękuję

[ Dodano: 06-09-2011, 11:11 ]
jednak padł akumulator, mimo tego,że ma napięcie spoczynkowe 13V, to nie trzyma ładunku,próba pomiaru gęstości elektrolitu po 12 godz, ładowaniu pokazała, że nie przyjmuje ładunku i teraz zagwozdka, czy alternator podając napięcie 15V nie uszkodził aku?

[ Dodano: 06-09-2011, 19:42 ]
jednak to nie aku :shock: :shock:
_________________

 
 
toldi 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-09-2011, 20:55   

mam, to samo, a dokładnie dziś rano to zaobserwowałem, rano tem może około 12°C, a on strasznie męczył się przy rozruchu, potem już było oki, jeszcze dziś w nocy pójdę zobaczyć co z nim, ale jutro się okaże czy to był tylko przypadek czy nadal będzie się problem powtarzał. Mierzyłem napięcia, to mam tak samo, 13,2 V na spoczynki, 14,4V podczas pracy silnika.

[ Dodano: 07-09-2011, 20:03 ]
dziś rano bez problemu, odpalił, i przed chwilą celem sprawdzenia, też nie miał oporów, ale w ciągu dnia zdażyło mu się trochę pokrecić zanim odpalił, nie mam pojęcia o co mu chodzi
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 07-09-2011, 20:37   

właśnie ładuje aku, jestem na etapie demontażu rozrusznika, bo zaczął głośniej pracować tak jakby pisk, a więc raczej jest suchy i trzeba przesmarować.
_________________

 
 
toldi 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Koszalin
Wysłany: 07-09-2011, 21:23   

jak pomoże to pochwal się to i ja do swojego zajrze
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-09-2011, 21:39   

toldi napisał/a:
mam, to samo, a dokładnie dziś rano to zaobserwowałem, rano tem może około 12°C, a on strasznie męczył się przy rozruchu, potem już było oki, jeszcze dziś w nocy pójdę zobaczyć co z nim, ale jutro się okaże czy to był tylko przypadek czy nadal będzie się problem powtarzał. Mierzyłem napięcia, to mam tak samo, 13,2 V na spoczynki, 14,4V podczas pracy silnika.

[ Dodano: 07-09-2011, 20:03 ]
dziś rano bez problemu, odpalił, i przed chwilą celem sprawdzenia, też nie miał oporów, ale w ciągu dnia zdażyło mu się trochę pokrecić zanim odpalił, nie mam pojęcia o co mu chodzi

Trzeba zacząć od stanu aku i rozrusznika, często dają takie objawy. Druga sprawa to filtr paliwa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 08-09-2011, 11:42   

rozebrałem rozrusznik i okazało się, że są wypalone szczotki i komutator, z komutatorem sobie poradziłem, ale szczotki są razem z uzwojeniem stojana !!!!! rozwiązanie rodem z ZSSR :lol: Dlatego muszę kupić nowy rozrusznik, chyba że ktoś posiada nowy stojan ze szczotkami ? Jeszcze pytanie czy rozrusznik od Pajero IV będzie pasował obojętnie z manuala czy automatu, czy to jakaś różnica ?
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-09-2011, 17:09   

tompol34 napisał/a:
rozebrałem rozrusznik i okazało się, że są wypalone szczotki i komutator, z komutatorem sobie poradziłem, ale szczotki są razem z uzwojeniem stojana !!!!! rozwiązanie rodem z ZSSR :lol: Dlatego muszę kupić nowy rozrusznik, chyba że ktoś posiada nowy stojan ze szczotkami ? Jeszcze pytanie czy rozrusznik od Pajero IV będzie pasował obojętnie z manuala czy automatu, czy to jakaś różnica ?

pasuje
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 14-09-2011, 10:02   

Po wymianie rozrusznika na nowy pali na dotyk.
_________________

 
 
toldi 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-09-2011, 21:14   

u mnie znowu się pogorszyło, ma problemy z odpaleniem, np. z rana muszę trochę pokręcić zanim odpali, potem dla sprawdzenia, zgasze go i ponowie staram się odpalić to już normalnie kręci, a dziś wymieniłem aku, bo poprzedni po przetestowaniu wyszło że aku nie nadaje się do użytku, wiec misiek dostła nowy, ale problem pozostał, to co teraz kolejno popstrawdzać? filtr paliwa, rozrusznik?
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-09-2011, 21:28   

toldi napisał/a:
u mnie znowu się pogorszyło, ma problemy z odpaleniem, np. z rana muszę trochę pokręcić zanim odpali, potem dla sprawdzenia, zgasze go i ponowie staram się odpalić to już normalnie kręci, a dziś wymieniłem aku, bo poprzedni po przetestowaniu wyszło że aku nie nadaje się do użytku, wiec misiek dostła nowy, ale problem pozostał, to co teraz kolejno popstrawdzać? filtr paliwa, rozrusznik?

Rozrusznik, filtry, paliwo, Czasem elektrozawór, Ale najczęściej to wiesz co!
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
toldi 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-09-2011, 22:40   

o najgorszym nie bede na radzie myślał, jutro sprawdze filtr paliwa

[ Dodano: 28-09-2011, 11:04 ]
a jeśli to elektrozawór, to który, jak go zlokalizować no i jak sprawdzić jego prawidłowe działanie
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 28-09-2011, 11:42   

cześć, kolego w pompie zexel w pajero masz 3 elektrozawory:
1. Timer Piston Sensor tzw TPS - pomiar nastawy kąta wtrysku znajduje się na dole pompy taka bańka z 3 kabelkami (pomiar omomierzem pomiędzy stykami ok. 80 i 160 omów)
2. Timing Control Valve tzw TCV- zawór kontrolny kąta wtrysku "ustawia" ? znajduje się na górze pod kątem około 45 Stopni do korpusu pompy ( pomiar omomierzem do 10,6 oma)
3. Pulse Electromagnet tzw. PE- zawór odcinający paliwo znajduje się pod przewodami paliwowymi wychodzącymi z tyłu pompy.

[ Dodano: 28-09-2011, 11:44 ]
P.S. prośba do Zbyszka o uzupełnienie jakie objawy daje uszkodzenie poszczególnych zaworów, bo pomiary mogą być ok ale zawór jest padnięty?
_________________

 
 
toldi 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-09-2011, 11:55   

wielkie dzięki za te obszerne informacje

[ Dodano: 28-09-2011, 13:22 ]


w celu sprawdzenia to te zawory, a tego 3 widać tutaj?
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 28-09-2011, 14:17   

P.S. prośba do Zbyszka o uzupełnienie jakie objawy daje uszkodzenie poszczególnych zaworów, bo pomiary mogą być ok ale zawór jest padnięty.
_________________

 
 
toldi 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-09-2011, 13:48   

auto naprawione, przyczyna był rozrusznik, a w nim stojan i szczotki. Koszt 250zł. W sumie to autko dostało nowy aku 440 i filt paliwa 30zl. :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.