Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Brak wolnych obrotów na zimnym silniku.
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-10-2011, 20:51   [EA2A/W 2.0] Brak wolnych obrotów na zimnym silniku.

Od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym problemem, mianowicie na zimnym silniku, auto całkowicie nie trzyma obrotów i gaśnie.
Dzieje się to w ten sposób, że auto odpala normalnie, bez problemu wyjadę z podwórka, przez jakiś czas nic się nie dzieje, a tu nagle przy dojechaniu do skrzyżowania, wolne obroty gwałtownie spadają do 0. Zazwyczaj zapalam go i jest już dobrze, choć dziś po raz drugi zgasł. Na ciepłym silniku nie ma tego problemu.
Sądziłem początkowo, że to coś z LPG, jednak na PB jest tak samo.

Czy jedynie komputer i sprawdzenie kodu błędu?? Check-Engine nie świeci się.

Przepraszam ewentualnie za powtórkę tematu. Nie mogłem znaleźć.
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 06-10-2011, 21:35   

Po pierwsze- do sprawdzenia czujnik temp silnika ten wkręcany w bloku. Po drugie czy krokowiec działa. Po trzecie czujnik przepustnicy w takiej kolejności sprawdzić. Wykręcić świece i zobaczyć czy na zimnym nie zalewa silnika, bo jeśli czujnik jest uszkodzony lub niepoprawnie działa to tak może być...
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-10-2011, 22:47   

Czujnik temp. silnika wymieniałem przy okazji problemu z szarpnięciem na niskich obrotach na zimnym silniku. Wydaję mi się, że w tej chwili problem z szarpnięciem zaniknął.

Czyli teraz muszę sprawdzić silniczek krokowy, czujnik przepustnicy. Napiszę efekty.
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 07-10-2011, 12:33   

Aha, oczywiście przy dojechaniu do skrzyżowania rapotwnie puszczasz gaz zapewne - wiec ewidentnie czujnik przepustnicy plus krokowiec.

Inną opcją może być problem ze znajdującym się w TPS'ie Idle position Switch - ustawienie manual rozdział 13A-82, tam jest śrubka regulacyjna, potrzeba szczelinomierza 0,45mm
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-10-2011, 12:52   

Wydaje mi się, że to raczej nie będzie silniczek krokowy, pamiętam kiedyś w innym aucie miałem z nim problem, to zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku były objawy i praktycznie non stop. Chyba że tutaj zachowuje się inaczej. Silniczek krokowy sprawdzać poprzez przekręcenie stacyjką (po uprzednim wymontowaniu) i sprawdzaniu czy wykonuje swój ruch??
Czujnik przepustnicy to zapewne tylko przez podmianę da radę sprawdzić ?
Tutaj dosłownie jedno skrzyżowanie, puszczenie gazu, zgaśnie odpalam i już jest ok. Puki co po prostu dłużej daje mu popalić na wolnych obrotach zanim ruszam (wtedy ładnie trzyma obroty).

Dałoby radę na diagnostyce wykryć ten błąd?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-10-2011, 13:53   

Z diagnostyką może być problem. TPSa nie przekładaj, jak już to całą przepustnicę. Na początek proponuję porządne mycie przepustnicy i krokowca. Nie pomyl krokowca z TPS. TPS jest z boku przepustnicy, a krokowiec na dole. Krokowca należy wyjąć i porządnie wymyć jego trzpień. Ja szorowałem benzyną wszystko. Potem reset za pomocą klemy, a nastepnie nauka obrotów.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-10-2011, 16:20   

Dzięki za podpowiedzi. Owczar dałbyś radę wygrzebać jakiś obraz graficzny tej przepustnicy? W tygodniu zacznę coś w robić, teraz mam zjazd w szkole.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-10-2011, 01:59   

Niestety nie mam zdjecia przepustnicy w 2.0...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-10-2011, 10:34   

Przepustnica kpl.

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-10-2011, 13:41   

arturj123, czy twój problem jest podobny do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=CzHNdNKD-NM

Mój po włączeniu na zimnym nie wskakuje na "ssanie". Obroty są niskie, po dodaniu gazu obroty falują, silnik też czasami gaśnie.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-10-2011, 18:13   

Mój problem nie ma z tym nic wspólnego :) . Bodajrze kolega polaff ma lub miał ten problem.
 
 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 10-10-2011, 19:19   

Ehhh ja od kilku dni mam podobny problem, myslalem ze to korkowiec wiec wyczyscilem go wd-40. reset klema uczenie itp.
Dzis rano nie dosc ze nie chcial zapalic, to jak juz zapalil obroty wzrosly do 1500 i spadly momentalnie do 0.
Probowalem zapalic kilka razy, troche przytrzymalem na wyzszych obrotach na poczatku jak wciskalem gaz to obroty spadaly w dol.
Jak juz sie utrzymaly na okolo 1100 przjechalem kawalek i obroty spadly do no nie wiem minimum 200 i zgasl...
Jak wracalem z pracy odpalil ladnie obroty skoczyly do 2000 za chwile spadly nizej jedynka gaz i spadl prawie do zera....

Krokowiec jest czysciutki przepustnica wyczyszczona..
Jutro jade do mechanika.. ale moze cos jeszcze moge sam sprawdzic#??
Macie fote tego czujnika przepustnicy ? Ile takie cos kosztuje? Moze warto kupic nowe?
Gdzie jest czyjnik tem silnika ? Bo jak sie prozgrzeje to spada do 750 i jest ok, ale czasami skacze do 100-1100 :(

[ Dodano: 10-10-2011, 19:29 ]
Jeszcze raz wyczyscielm przepustnice benzyna, posprawdzalem wszystkie kable, kostki itp... Reset i DZIALA ;]
Zobaczymy rano.... ale mam nadzieje ze bedzie OK ;]
Bez WAS drodzy uzyszkodnicy nic bym nie zrobil ;]
To chyba najlepsze forum w calym nacie ;]
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
Samhain 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 31
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-11-2011, 15:40   

Mr_Azathoth a co dokładnie zrobiłeś bo ja mam ten sam problem podmieniałem przepustnice, krokowy, przepływomierz powietrza, TPS, czujniki temp. wymieniłem obydwa ... i cały czas to samo jak odpalam na zimnym silniku podskoczy mi max 1400 obrotów i gleba na ziemie... :( byłem już u kilkunastu mechaników i nikt nie może sobie z tym poradzić ... latem jak latem ale jak mi teraz przyjdą mrozy -20 to co pół godziny wcześniej do auta żeby je rozgrzać ? :D najgorsze jest to że niby wszystko działa z FJ_Mikiem przeglądamy wszystkie czujniki i wszystko jak w manualu ;/ kratę dobrego piwa człowiekowi który to ogarnie :) najlepiej jak by mi ktoś podał wartości jakie ma na kablach do krokowego może za mały prąd mi śmiga przez kable tylko potrzeba do 2.0 przed liftem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.