[EA2A/W 2.0] Brak wolnych obrotów na zimnym silniku. |
Autor |
Wiadomość |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-10-2011, 20:51 [EA2A/W 2.0] Brak wolnych obrotów na zimnym silniku.
|
|
|
Od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym problemem, mianowicie na zimnym silniku, auto całkowicie nie trzyma obrotów i gaśnie.
Dzieje się to w ten sposób, że auto odpala normalnie, bez problemu wyjadę z podwórka, przez jakiś czas nic się nie dzieje, a tu nagle przy dojechaniu do skrzyżowania, wolne obroty gwałtownie spadają do 0. Zazwyczaj zapalam go i jest już dobrze, choć dziś po raz drugi zgasł. Na ciepłym silniku nie ma tego problemu.
Sądziłem początkowo, że to coś z LPG, jednak na PB jest tak samo.
Czy jedynie komputer i sprawdzenie kodu błędu?? Check-Engine nie świeci się.
Przepraszam ewentualnie za powtórkę tematu. Nie mogłem znaleźć. |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 06-10-2011, 21:35
|
|
|
Po pierwsze- do sprawdzenia czujnik temp silnika ten wkręcany w bloku. Po drugie czy krokowiec działa. Po trzecie czujnik przepustnicy w takiej kolejności sprawdzić. Wykręcić świece i zobaczyć czy na zimnym nie zalewa silnika, bo jeśli czujnik jest uszkodzony lub niepoprawnie działa to tak może być... |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-10-2011, 22:47
|
|
|
Czujnik temp. silnika wymieniałem przy okazji problemu z szarpnięciem na niskich obrotach na zimnym silniku. Wydaję mi się, że w tej chwili problem z szarpnięciem zaniknął.
Czyli teraz muszę sprawdzić silniczek krokowy, czujnik przepustnicy. Napiszę efekty. |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 07-10-2011, 12:33
|
|
|
Aha, oczywiście przy dojechaniu do skrzyżowania rapotwnie puszczasz gaz zapewne - wiec ewidentnie czujnik przepustnicy plus krokowiec.
Inną opcją może być problem ze znajdującym się w TPS'ie Idle position Switch - ustawienie manual rozdział 13A-82, tam jest śrubka regulacyjna, potrzeba szczelinomierza 0,45mm |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-10-2011, 12:52
|
|
|
Wydaje mi się, że to raczej nie będzie silniczek krokowy, pamiętam kiedyś w innym aucie miałem z nim problem, to zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku były objawy i praktycznie non stop. Chyba że tutaj zachowuje się inaczej. Silniczek krokowy sprawdzać poprzez przekręcenie stacyjką (po uprzednim wymontowaniu) i sprawdzaniu czy wykonuje swój ruch??
Czujnik przepustnicy to zapewne tylko przez podmianę da radę sprawdzić ?
Tutaj dosłownie jedno skrzyżowanie, puszczenie gazu, zgaśnie odpalam i już jest ok. Puki co po prostu dłużej daje mu popalić na wolnych obrotach zanim ruszam (wtedy ładnie trzyma obroty).
Dałoby radę na diagnostyce wykryć ten błąd? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-10-2011, 13:53
|
|
|
Z diagnostyką może być problem. TPSa nie przekładaj, jak już to całą przepustnicę. Na początek proponuję porządne mycie przepustnicy i krokowca. Nie pomyl krokowca z TPS. TPS jest z boku przepustnicy, a krokowiec na dole. Krokowca należy wyjąć i porządnie wymyć jego trzpień. Ja szorowałem benzyną wszystko. Potem reset za pomocą klemy, a nastepnie nauka obrotów. |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-10-2011, 16:20
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Owczar dałbyś radę wygrzebać jakiś obraz graficzny tej przepustnicy? W tygodniu zacznę coś w robić, teraz mam zjazd w szkole. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-10-2011, 01:59
|
|
|
Niestety nie mam zdjecia przepustnicy w 2.0... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-10-2011, 10:34
|
|
|
Przepustnica kpl.
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-10-2011, 13:41
|
|
|
arturj123, czy twój problem jest podobny do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=CzHNdNKD-NM
Mój po włączeniu na zimnym nie wskakuje na "ssanie". Obroty są niskie, po dodaniu gazu obroty falują, silnik też czasami gaśnie. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-10-2011, 18:13
|
|
|
Mój problem nie ma z tym nic wspólnego . Bodajrze kolega polaff ma lub miał ten problem. |
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 10-10-2011, 19:19
|
|
|
Ehhh ja od kilku dni mam podobny problem, myslalem ze to korkowiec wiec wyczyscilem go wd-40. reset klema uczenie itp.
Dzis rano nie dosc ze nie chcial zapalic, to jak juz zapalil obroty wzrosly do 1500 i spadly momentalnie do 0.
Probowalem zapalic kilka razy, troche przytrzymalem na wyzszych obrotach na poczatku jak wciskalem gaz to obroty spadaly w dol.
Jak juz sie utrzymaly na okolo 1100 przjechalem kawalek i obroty spadly do no nie wiem minimum 200 i zgasl...
Jak wracalem z pracy odpalil ladnie obroty skoczyly do 2000 za chwile spadly nizej jedynka gaz i spadl prawie do zera....
Krokowiec jest czysciutki przepustnica wyczyszczona..
Jutro jade do mechanika.. ale moze cos jeszcze moge sam sprawdzic#??
Macie fote tego czujnika przepustnicy ? Ile takie cos kosztuje? Moze warto kupic nowe?
Gdzie jest czyjnik tem silnika ? Bo jak sie prozgrzeje to spada do 750 i jest ok, ale czasami skacze do 100-1100
[ Dodano: 10-10-2011, 19:29 ]
Jeszcze raz wyczyscielm przepustnice benzyna, posprawdzalem wszystkie kable, kostki itp... Reset i DZIALA ;]
Zobaczymy rano.... ale mam nadzieje ze bedzie OK ;]
Bez WAS drodzy uzyszkodnicy nic bym nie zrobil ;]
To chyba najlepsze forum w calym nacie ;] |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
Samhain
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 31 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-11-2011, 15:40
|
|
|
Mr_Azathoth a co dokładnie zrobiłeś bo ja mam ten sam problem podmieniałem przepustnice, krokowy, przepływomierz powietrza, TPS, czujniki temp. wymieniłem obydwa ... i cały czas to samo jak odpalam na zimnym silniku podskoczy mi max 1400 obrotów i gleba na ziemie... byłem już u kilkunastu mechaników i nikt nie może sobie z tym poradzić ... latem jak latem ale jak mi teraz przyjdą mrozy -20 to co pół godziny wcześniej do auta żeby je rozgrzać ? najgorsze jest to że niby wszystko działa z FJ_Mikiem przeglądamy wszystkie czujniki i wszystko jak w manualu ;/ kratę dobrego piwa człowiekowi który to ogarnie najlepiej jak by mi ktoś podał wartości jakie ma na kablach do krokowego może za mały prąd mi śmiga przez kable tylko potrzeba do 2.0 przed liftem |
|
|
|
 |
|