Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Chceck Engine błąd P0135
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-10-2011, 12:50   [MSS 1.6] Chceck Engine błąd P0135

Witam.
Od jakiegoś czasu na 2-3 dni zapala mi się kontrolka check engine. Po X odpaleniach gaśnie, ale po kilku kolejnych odpaleniach powraca. Udało mi się odczytać błąd, a następnie go skasować. Odpaliłem auto kilka razy i póki co błąd się nie pojawił, ale mam złe przeczucie, że jednak wróci.

Wyskoczył błąd P0135 O2 Sensor Heater Circuit. Z tego co poczytałem rozchodzi się o sondę lambda. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy ten błąd na 100% wskazuje na konieczność wymiany sondy lambda? Czy może się okazać jakaś pierdoła?

2. Czy w MSS 1.6 2003/2004 jest jedna sonda czy dwie? Jeśli dwie, to na którą z nich wskazuje ten błąd?

3. Jaki symbol czy numer katalogowy ma ta sonda?

4. Gdzie w aucie szukać tej sondy?

5. Czy przeciętny człowiek jest w stanie sam wymienić sondę lambda w MSS?

6. Czym tak na prawdę grozi użytkowanie auta z niesprawną sondą lambda? (podobno ewentualne większe zużycie paliwa, ale czy coś poza tym np. jakieś efekty uboczne dla silnika)

7. Znalazłem sondy uniwersalne firm Bosch, Marelli, Vernet, czy można zamontować uniwersalną, czy musi być specjalna do Space Stara?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 25-10-2011, 15:07   

Z tłumaczenia wychodzi mi że to nie tyle sonda sama w sobie co obwód podgrzewania sondy. Wygląda że sonda jest podgrzewana. O ile dobrze pamiętam to sonda do wymiany ale pewnie są tu lepiej wiedzący.
Ponieważ nie ma w błędzie nr sondy t pewnie jest jedna. Zazwyczaj jest wkręcona w wylot spalin albo w kolektorze albo gdzieś zaraz za nim. Wymienia się prosto - rozpinasz wtyczki , odkręcasz kluczem , zakręcasz nową , podłączasz.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
stanleyr 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-10-2011, 16:13   

W 1.6 są dwie sondy. Pierwsza praktycznie na kolektorze wydechowym druga pod spodem auta chyba przed pierwszym tłumikiem. Jeżeli chodzi o tę pierszą to sam osobiście ją wymieniałem. Zamówiłęm zamiennik firmy BOSH za 250 zł bo oryginał w serwisie to wydatek ponad 1000 zł. Zamiennik nie ma wtyczki tylko kable i to o innych kolorach, ale spokojnie w instrukcji znajdziesz który kolor z którym połączyć skrętkami bo kabli nie wolno lutować. Skrętki są w zestawie. Po podłączeniu zdiołem klemę z aku żeby zresetować komputer i uruchomiłem silnik . Czek zgasł po paru sekundach i po dzień dzisiejszy jest wszystko OK. Myślę że z drugą sondą też nie było by problemu przy wymianie.
_________________
stan
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-10-2011, 16:51   

stanleyr napisał/a:
W 1.6 są dwie sondy. Pierwsza praktycznie na kolektorze wydechowym druga pod spodem auta chyba przed pierwszym tłumikiem. Jeżeli chodzi o tę pierszą to sam osobiście ją wymieniałem. Zamówiłęm zamiennik firmy BOSH za 250 zł bo oryginał w serwisie to wydatek ponad 1000 zł. Zamiennik nie ma wtyczki tylko kable i to o innych kolorach, ale spokojnie w instrukcji znajdziesz który kolor z którym połączyć skrętkami bo kabli nie wolno lutować. Skrętki są w zestawie. Po podłączeniu zdiołem klemę z aku żeby zresetować komputer i uruchomiłem silnik . Czek zgasł po paru sekundach i po dzień dzisiejszy jest wszystko OK. Myślę że z drugą sondą też nie było by problemu przy wymianie.


Na którą sondę wskazuje ten błąd? Mógłbyś zrobić fotkę z pod maski i wskazać mi sondę? :D

Dowiadywałem się o sondy i Bosch około 200zł a inne koło 120zł. Muszę tylko wiedzieć której potrzebuję.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Kamyk_TM 
Nowy Forumowicz
Kamyk

Auto: Space Star 1.6 Family
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 25-10-2011, 17:57   

Według listy błędów OBDII dla Mitsubishi, chodzi o pierwszą sondę (Sensor 1)
Jak koledzy już wcześniej pisali, pierwsza sonda lambda znajduje się na kolektorze wydechowym i jest widoczna zaraz po otwarciu maski.
http://www.fotosik.pl/pok...20ce8b2ae3.html
Ostatnio zmieniony przez Kamyk_TM 25-10-2011, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-10-2011, 18:03   

Czy jeśli w sklepie powiem, że chodzi o pierwszą sondę, to sprzedawca będzie wiedział o co kaman, czy potrzebuję podać jakiś numer katalogowy?


Czy to jest sonda lamda?

_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Kamyk_TM 
Nowy Forumowicz
Kamyk

Auto: Space Star 1.6 Family
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 25-10-2011, 18:36   

Tak, ten element pod wężem chłodnicy to sonda lambda.
Zawsze można sondę wykręcić i pokazać w sklepie :biggrin:
Generalnie na stronie http://www.japancars.ru/ znajdziesz wiele pożytecznych informacji odnośnie części do miśka.
Nie wiem tylko czy oznaczenia tam stosowane są zgodne z katalogiem części Mitsubishi, niemniej jednak na tej stronie podany jest nr MR507846
 
 
stanleyr 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-10-2011, 19:47   

W moim przypadku sondę zamówiłem w serwisie tylko tak jak pisalem wcześniej zamiennik. Przekazałem dla pani zamawiającej że chodzi mi o pierwszą sondę i to wsystko.
_________________
stan
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-10-2011, 20:50   

Jeśli sonda jest niesprawna, to czy mogę ją wykręcić i jeździć bez niej dopóki nie kupie nowej; robi to jakąś różnicę?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 25-10-2011, 21:30   

po pierwsze będziesz potrzebował "przeciętego "klucza do jej wykręcenia
a po drugie jazda bez sondy grozi rozerwaniem głowicy silnika, więc nie polecam

[ Dodano: 25-10-2011, 21:31 ]
a zapomniałem uniwersalna sonda 4 przewodowa
_________________

 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-10-2011, 21:35   

Jaki rozmiar klucza (widzę że na allegro są zazwyczaj 22)?

Który lepszy do MSSa 1.6?

ten: http://allegro.pl/klucz-d...1847102998.html

czy ten: http://allegro.pl/klucz-d...1872066572.html
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 27-10-2011, 19:44   

ja używam tego drugiego -czarnego jest ok
_________________

 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-10-2011, 21:43   

Czy sondę trzeba przykręcać kluczem dynamometrycznym, czy wystarczy trochę wyczucia w rękach jak np. przy świecach.

[ Dodano: 01-11-2011, 21:23 ]
Przy okazji uzupełniania płynu do spryskiwaczy wpadłem jeszcze na jeden pomysł - odłączyłem sondę i podłączyłem ponownie. Check przestał świecić, ale po 3 dniach powrócił :-(

[ Dodano: 03-11-2011, 17:19 ]
Dzisiaj znowu Check zniknął. Czy psiknięcie WD do wtyczki może czemuś zaszkodzić? Może tylko ta moja sonda czasem nie styka we wtyczce?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-11-2011, 15:28   

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum, Mitsu kupiłem jakieś tydzień temu. MSS 1,3 Po zakupie auta gdy wracałem do domu dałem gaz do dechy (poleciał ok 170km/h), później podczas normalnej jazdy zapaliła słynna kontrolka check engine. Po podłączeniu pod komputer mechanik stwierdził że to katalizator i jeśli sama kontrolka nie zgaśnie to wtedy trzeba będzie wymieniać. Zauważyłem też że po wyjęciu świec widoczny jest olej, byc może to może być przyczyną zapalenie kontrolki?? W zasadzie nie wiem co robić bo z tego co tu czytam to check engine to częsty problem w MSS
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-11-2011, 19:08   

Jeśli rzeczywiście kod błędu wskazywał na katalizator, to jeśli błąd po kilku/kilkunastu odpaleniach auta nie zniknie, znaczy, że coś jednak z tym jest. U mnie ewidentnie błąd dotyczy sondy lambda.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.