Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu w sprzęgle
Autor Wiadomość
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 07-11-2011, 08:44   Wymiana płynu w sprzęgle

Mechanior Kowal wymieniał mi płyn hamulcowy
Z nadgorliwości wymienił również płyn w sprzęgle
Efekt :
Sprzęgło pojawia się i znika a dokładniej czasami nie daje się rozłaczyć
Pedał sprzęgła pozostaje bez zmian ...ani nie twardnieje ani nie mieknie
Łapie na prawidłowej wysokości lecz czasem poprostu nie wysprzęgla
Pierwsze co przyszło mi do głowy to odpowietrzenie
I tu moje pytanie
Czy robi się to dokładnie tak jak z hamulcami ?
Czy jest tylko jeden odpowietrzacz na siłowniku ramienia sprzęgla ?
Dzięki i Pozdrowionka
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-11-2011, 08:59   

OLV napisał/a:
Czy robi się to dokładnie tak jak z hamulcami ?
Czy jest tylko jeden odpowietrzacz na siłowniku ramienia sprzęgla ?
Dokładnie tak, uzupełniasz płyn, odpowietrzasz, jak nbie ma poprawy to możesz spróbiować odpowietrzania grawitacyjnego (pozwolić się swobodnie przelać płynowi) ewentualnie zacząć myśleć o nowych elementach sterowania sprzęgła.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 07-11-2011, 10:08   

No to mnie pocieszyłeś
Wiem ze płynu w sprzegle raczej sie nie wymienia a jak juz to raz na całe zycie auta
Czy nowy płyn mógł uszkodzić np. gumki siłowników ?
Wykluczam uszkodzenie samego sprzęgła Ciągnie bez problemów Nie buczy
Wykluczam nieszczelność Płynu nie ubywa
Ciągle nie mogę znależc odpowiedzi czy jest jeszcze jakis odpowietrzacz w układzie hydraulicznym sprzęgła oprócz tego na siłowniku ramienia przy skrzyni biegów
Tradycyjne odpowietrzenie nie pomogło Sprzęgło nadal pojawia się i znika
Spróbuję metody grawitacyjnej - ciekawa nazwa
Dzieki Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-11-2011, 10:32   

OLV napisał/a:
Wiem ze płynu w sprzegle raczej sie nie wymienia a jak juz to raz na całe zycie auta

nieprawda - zmienia się jak hamulcowy - to ten sam płyn i tak samo się zużywa
OLV napisał/a:
czy jest jeszcze jakis odpowietrzacz w układzie hydraulicznym sprzęgła oprócz tego na siłowniku

nie ma
OLV napisał/a:
Spróbuję metody grawitacyjnej - ciekawa nazwa
nie zapomnij o szmacie, bo się trochę może wylać
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-11-2011, 13:54   

OLV, najlepiej założyć wężyk na odpowietrznik, nie zapaćkasz sobie w komorze. Wężyk do słoika, odpowietrznik otwarty i lejesz płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Możesz sobie pomóc pedałem sprzęgła czasami.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 07-11-2011, 14:17   

OLV napisał/a:
Czy nowy płyn mógł uszkodzić np. gumki siłowników ?

Tak, u mnie tak było.
Kup taki zestaw:
D1690
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2011, 14:52   

m6riano napisał/a:
OLV napisał/a:
Czy nowy płyn mógł uszkodzić np. gumki siłowników ?
D1690

Czy do 6A13 jest taki sam zestaw czy inny?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-11-2011, 15:10   

komarsnk, wszystko w tym temacie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23801
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 07-11-2011, 15:40   

Nie wiem czy bardziej koFam to auto za jego niezawodność i rekinowaty ryjek
czy za to forum i Krzyżaka..he he he
A dla potomnych
Zestaw naprawczy zimeringi gumki siłownika - 19,- złoty
Siłownik ( wysprzęglik) sprzęgła - 90,- złoty
Pompa sprzęgła - 290,-złoty
Wszystko od ręki w Japparts w/g modelu lub numeru Vin
Narazie zaczynam od płukania systemu hydraulicznego
Litr płynu słoik węzyk i niech se leci
Dzięki wszystkim Pozdrawiam
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-11-2011, 16:05   

OLV napisał/a:
Siłownik ( wysprzęglik) sprzęgła - 90,- złoty

Dużo :shock: - dałem 50 parę złoty wiosną jakoś.

OLV napisał/a:
Pompa sprzęgła - 290,-złoty

Jak wymienisz gumki w swojej, nie musisz kupować pompki sprzęgła.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
ssemek85 
Mitsumaniak


Auto: Galant [97-04] EA5A 2,5 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-11-2011, 21:50   

z naszymi galami to różnie bywa.. grawitacyjne nie koniecznie pomoże.. co do płukania.. szkoda litry płynu w zasadzie nie ma co sie tam zapchać.... sam płyn nie czyści jak przelatuje. trzeba użyc coś do rozpuszczenia i sprężonego powietrza.... wtedy czyści na lusterko :D ..

[ Dodano: 07-11-2011, 21:54 ]
co do pompki ja zapłaciłem 202 zł dokładnie. za oryginał NABCO Japan :mrgreen: i odpowietrzanie zwykłe ani grawitacyjne sie nie sprawdziło... mam na to inny sposób :mrgreen: 100% pewny juz w tej chwili..

[ Dodano: 07-11-2011, 21:59 ]
co do wymiany gumek nie zawsze to wychodzi.. moja stara poszła do kalibracji i okazało sie ze gumki były jeszcze ok.. ale poprostu już sie pod tarła i miała jajo w środku. da sie to przerobic i założyc wtedy ciut wieksze gumki tzn sami juz to dopasowują wychodzi wtedy ok 150 zł ale chłopaki powiedzieli mi ze to róznie później bywa i czasem krótko wytrzymuje. wiec kupiłem nową i jestem zadowolony :wink: no tylko troche kosztuje
_________________
"Śmierć jezdzi szybko więc…… trzeba być szybszym od niej..."
 
 
Luke1983 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsibishi Galant '99 EA2A 4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Radom
Wysłany: 07-03-2012, 08:42   

Historia ta dowodzi tego, że nie wszystkie rzeczy trzeba zmieniać okresowo, jak mówią instrukcje, bo czasami doprowadza to do uszkodzenia starych elementów o obniżonej wytrzymałości na nowe często reaktywne płyny. Osady ze starych płynów, w kilkunastoletnim aucie często są naturalnymi uszczelkami tu i ówdzie. To tak jak z płukaniem układu chłodniczego specjalnymi środkami przy wymianie płynu - jeśli nie musisz - to nie robisz.

Oczywiście nie neguję faktu konieczności wymiany płynu hamulcowego. Ale okresowość to kryterium dla osób mających z autem mało do czynienia. Jak ktoś potrafi stwierdzić, czuje pod nogą (lub na przeglądzie wyjdzie), że hamulce są słabe, to trzeba coś w tym temacie działać. A jeśli nic złego się nie dzieje i nie widać różnicy - to po co przepłacać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.