Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Uruchomienie tylnego mostu z blokadą.
Autor Wiadomość
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 10-11-2011, 01:13   [2.8 TD] Uruchomienie tylnego mostu z blokadą.

Witam ponownie :)

Ideą jest wbudowanie mostu z blokadą tak aby działał jak fabrycznie zainstalowany. :idea:
Wywaliłem z Pajero most bez blokady i włożyłem używany most z blokadą.
Wpiąłem wtyczkę z mostu do instalacji elektrycznej.
Zainstalowałem oryginalną pompkę w schowku z prawej strony pod tylnym fotelem i podłączyłem tak jak ma być podciśnienie z mostem oraz wetknąłem w odpowiednie gniazdo elektrycznej instalacji.
Podłączyłem włącznik blokady tam gdzie trzeba i wiem że brakuje mi czegoś co nazywa się według schematu: jednostką sterującą blokadą dyferencjału. :oops:
O ile dobrze się wczytałem moduł ten znajduje się ponad nadkolem tylnego lewego koła wraz z jednostką sterującą zawieszeniem.
Czy ktokolwiek z Was się orientuje jakie ma oznaczenie ten moduł do sterowania tylną blokadą?
Czy będzie to działało po podłączeniu modułu jak należy wraz z sygnalizacją (jest wolne miejsce na żarówkę w konsoli) i czy trzeba będzie jeszcze będzie coś podłączyć?

Pozdrawiam!
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2011, 20:24   

Temat interesuje mnie także, miałem wersję z blokadą i faktycznie było tam coś takiego, jednak nie wiem jak działało. W obecnym miśku nie mam blokady ale nie ukrywam że za nią tęsknię. Rozważałem wymianę tylnego mostu.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-11-2011, 21:43   

Mirek1275 napisał/a:
Czy ktokolwiek z Was się orientuje jakie ma oznaczenie ten moduł do sterowania tylną blokadą?
Czy będzie to działało po podłączeniu modułu jak należy wraz z sygnalizacją (jest wolne miejsce na żarówkę w konsoli) i czy trzeba będzie jeszcze będzie coś podłączyć?
Faktycznie, bez sterownika to nie ruszy, jego nr MB 886 521, taki z wtykiem na 10 pin.
Jeśli wtyczki włącznika i pompki już były w instalacji to ta do sterownika też powinna siedzieć nad lewym tylnym nadkolem.
Sprawdź jeszcze czy masz bezpiecznik 18 (15A), jest potrzebny do zabezpieczenia pompki.
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 12-11-2011, 02:13   

Dzięki za trop.
Wpadłem na http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ i wychodzi mi że symbol modułu sterującego tylnym dyferencjałem zmieniał się w czasie.

okres produkcji / symbol modułu

1990.10.1 - 1991.02.3 / MB664191
1991.03.1 - 1993.06.3 / MB886521
1993.07.1 - 1995.07.2 / MB886520 a jego zamiennik to
1996.03.1 - 1997.03.3 / MR276183.

Według tego katalogu gdyby był fabrycznie zamontowany u mnie most z blokadą to wraz z modułem MB886520.
Już w ciemno jakiś moduł znad lewego nadkola do mnie jedzie, więc już niedługo dam znać o postępach.
Bezpieczniki nr. 18 i 11 już u mnie były.
_________________
Jest dobrze :)
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 16-11-2011, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-11-2011, 22:35   

W sumie każdy z nich powinien pasować, bo na wyjściach się niczym nie różnią,
ale pewnie im nowszy tym bardziej poprawiony o niedoskonałości starszych :biggrin:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 16-11-2011, 23:38   

Również podejrzewam że można stosować zamiennie moduły sterujące tylnym dyferencjałem. :idea:
Przyjechał do mnie moduł MB 886 520 więc nie jestem w stanie tego przetestować.
Po wpięciu modułu do instalacji wszystko zadziałało tak jak w oryginale wraz z sygnalizacją zapinania mostu. :biggrin:
Była nawet zainstalowana przez fabrykę odpowiednia żarówka.
Operacja zakończyła się pełnym sukcesem i nie jest skomplikowana :mrgreen: ani bardzo kosztowna.
Gdybym zamontował jeszcze oryginalne elementy mocujące i łączące przewód podciśnienia, to nikt by nawet nie podejrzewał, że nie było kiedyś w moim Pajero tylnej blokady. :D
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.