[2.8 TD] Uruchomienie tylnego mostu z blokadą. |
Autor |
Wiadomość |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 10-11-2011, 01:13 [2.8 TD] Uruchomienie tylnego mostu z blokadą.
|
|
|
Witam ponownie
Ideą jest wbudowanie mostu z blokadą tak aby działał jak fabrycznie zainstalowany.
Wywaliłem z Pajero most bez blokady i włożyłem używany most z blokadą.
Wpiąłem wtyczkę z mostu do instalacji elektrycznej.
Zainstalowałem oryginalną pompkę w schowku z prawej strony pod tylnym fotelem i podłączyłem tak jak ma być podciśnienie z mostem oraz wetknąłem w odpowiednie gniazdo elektrycznej instalacji.
Podłączyłem włącznik blokady tam gdzie trzeba i wiem że brakuje mi czegoś co nazywa się według schematu: jednostką sterującą blokadą dyferencjału.
O ile dobrze się wczytałem moduł ten znajduje się ponad nadkolem tylnego lewego koła wraz z jednostką sterującą zawieszeniem.
Czy ktokolwiek z Was się orientuje jakie ma oznaczenie ten moduł do sterowania tylną blokadą?
Czy będzie to działało po podłączeniu modułu jak należy wraz z sygnalizacją (jest wolne miejsce na żarówkę w konsoli) i czy trzeba będzie jeszcze będzie coś podłączyć?
Pozdrawiam! |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-11-2011, 20:24
|
|
|
Temat interesuje mnie także, miałem wersję z blokadą i faktycznie było tam coś takiego, jednak nie wiem jak działało. W obecnym miśku nie mam blokady ale nie ukrywam że za nią tęsknię. Rozważałem wymianę tylnego mostu. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 21:43
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Czy ktokolwiek z Was się orientuje jakie ma oznaczenie ten moduł do sterowania tylną blokadą?
Czy będzie to działało po podłączeniu modułu jak należy wraz z sygnalizacją (jest wolne miejsce na żarówkę w konsoli) i czy trzeba będzie jeszcze będzie coś podłączyć? | Faktycznie, bez sterownika to nie ruszy, jego nr MB 886 521, taki z wtykiem na 10 pin.
Jeśli wtyczki włącznika i pompki już były w instalacji to ta do sterownika też powinna siedzieć nad lewym tylnym nadkolem.
Sprawdź jeszcze czy masz bezpiecznik 18 (15A), jest potrzebny do zabezpieczenia pompki. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 12-11-2011, 02:13
|
|
|
Dzięki za trop.
Wpadłem na http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ i wychodzi mi że symbol modułu sterującego tylnym dyferencjałem zmieniał się w czasie.
okres produkcji / symbol modułu
1990.10.1 - 1991.02.3 / MB664191
1991.03.1 - 1993.06.3 / MB886521
1993.07.1 - 1995.07.2 / MB886520 a jego zamiennik to
1996.03.1 - 1997.03.3 / MR276183.
Według tego katalogu gdyby był fabrycznie zamontowany u mnie most z blokadą to wraz z modułem MB886520.
Już w ciemno jakiś moduł znad lewego nadkola do mnie jedzie, więc już niedługo dam znać o postępach.
Bezpieczniki nr. 18 i 11 już u mnie były. |
_________________ Jest dobrze |
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 16-11-2011, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2011, 22:35
|
|
|
W sumie każdy z nich powinien pasować, bo na wyjściach się niczym nie różnią,
ale pewnie im nowszy tym bardziej poprawiony o niedoskonałości starszych |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 16-11-2011, 23:38
|
|
|
Również podejrzewam że można stosować zamiennie moduły sterujące tylnym dyferencjałem.
Przyjechał do mnie moduł MB 886 520 więc nie jestem w stanie tego przetestować.
Po wpięciu modułu do instalacji wszystko zadziałało tak jak w oryginale wraz z sygnalizacją zapinania mostu.
Była nawet zainstalowana przez fabrykę odpowiednia żarówka.
Operacja zakończyła się pełnym sukcesem i nie jest skomplikowana ani bardzo kosztowna.
Gdybym zamontował jeszcze oryginalne elementy mocujące i łączące przewód podciśnienia, to nikt by nawet nie podejrzewał, że nie było kiedyś w moim Pajero tylnej blokady. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
|