Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blad sondy za katalizatorem p0420 - check engine na stale
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 14-12-2011, 12:09   Blad sondy za katalizatorem p0420 - check engine na stale

Check engine pali sie na stałe
Moj znajomy gazownik po podpieciu wykryl błąd p0420 low efficiency catalyst
pytanie czy wywalenie kata ktory sie skonczyl sprawi ze i blad zniknie ? niesadze bo nierozwiaze to bledu sondy lambda

pytanie jest jak oszukac sonde lambda ? czy ktos z was juz to cwiczyl ?
narazie sklaniam sie do wkrecenia tulejki pod ta sonde ale moze sa lepsze sposoby
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-12-2011, 15:57   

puntspusy napisał/a:
pytanie jest jak oszukac sonde lambda ? czy ktos z was juz to cwiczyl ?

Tak, zastosować emulator...

a najtaniej wstawić katalizator uniwersalny

puntspusy napisał/a:
sklaniam sie do wkrecenia tulejki pod ta sonde


co za pomysłowość :mrgreen: :roll:
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 17-12-2011, 15:22   

ktos sie orientuje jaki gwint ma sonda zza katalizatora w 2,o CSO ?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-12-2011, 15:25   

Witam
A czy ten błąd pojawia się tylko na lpg czy na benzynie też?
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 18-12-2011, 19:49   

hm dobre pytanie, bardzo malo jezdze na benzynie ale przydaloby sie zrobic probe, czytalem ze jesli dzieje sie to na lpg to raczej padniety kat a jesli na benzynie i gazie to sonda ale niemam pewnosci
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-12-2011, 21:24   

Jak się to dzieje na lpg to może być źle wyregulowana instalacja.... Test katalizatora jest przeprowadzany podczas dłuższej szybszej jazdy >80km/h...
 
 
pawel_lancerCS0 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer CSO 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Mazowsze, Bydgoszcz
Wysłany: 06-01-2012, 14:01   Też mi się pali ta lampka

Też mi się pali ta lampka , podejrzewam że z tego samego powodu : katalizator ... Przebieg 140k. Zapaliła się rok temu, auto chodzi super, przyzwyczaiłem się :) Nawet w nocy jej nie widzę (tak mam ustawiony fotel). Jak komuś przeszkadza można ją sreberkiem od gumy do żucia zneutralizować, na klej roślinny - zmywa się potem. Na lampkę od oleju też działa :) ale nie polecam. Jak w aucie coś się psuje to słychać albo auto staje. Ta lampka najbardziej służy serwisowi, zraz kilka tysięcy zł się robi ... mniej w kieszeni. Logika nakazuje katalizator uniwersalny wstawić. W końcu chodzi o to co wylatuje z silnika. "Czujecie" o co chodzi jak jedziemy za starym oplem albo vw , ten duszący smrodek ... Strzelam, ale z 60% aut w Polsce nie ma sprawnego katalizatora :)
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 06-01-2012, 14:23   

wstawienie tulejki niestety nie przynioslo oczekiwanego efektu ale opoznilo zapalenie sie CE,
pierwszy raz kontrolka zapalila sie po 200km, po kolejnym resecie po 400km, przejechalem nastepne 350km ze swiecacym CE, gaz sie skonczyl i pojezdzilem chwile na benzynie (jakies 10km) i CE zagaslo potem po jakis 100 km CE zapalila sie ponownie,
roznica wyglada tak, ze wczesniej jak jezdzilem na benzynie to kontrolka nigdy nie gasla, takze cos po montazu tulejki sie zmienilo ale napewno nie rozwiazuje to sprawy w 100%
mysle sobie ze moze za krotka tulejke zrobilem i jakby sonde bardziej odsunac to moze by pomoglo hm ciekawe ze w innych autach to dziala na 100% wlasnie przy dwoch sondach i skonczonym kacie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-01-2012, 09:30   

Jedz do jakiegoś machera od gazu i na 90% będzie miał jakieś emulatory do sondy. Przecież ona odczytuje dany opór i już. Do tego drugi obwód grzewczy w który ma być wsadzony opornika o jakiejś tam oporności i powinno hulać...
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 08-01-2012, 21:44   

krzychu napisał/a:
Jedz do jakiegoś machera od gazu i na 90% będzie miał jakieś emulatory do sondy. Przecież ona odczytuje dany opór i już. Do tego drugi obwód grzewczy w który ma być wsadzony opornika o jakiejś tam oporności i powinno hulać...
Błąd P0420 to jest błąd nie wynikający z braku sondy lambda ale wyliczany na podstawie stosunku sygnału między pierwszą sondą (przed katalizatorem) a drugą sondą (za katalizatorem) w pewnych warunkach pracy silnika. Idea jest taka że skoro katalizator do dopalenia szkodliwych substancji wykorzystuje tlen, to skoro jest sprawny to tlenu za katalizatorem powinno być odpowiednio mniej niż przed.
Rezystorem można wyłączyć kody typu "uszkodzenie grzałki" a dobrym emulatorem kody typu "sygnał z sondy lambda jest zbyt płaski".
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-01-2012, 09:42   

A no ok, ale wtedy taki emulator powinno się podłączyć pod pierwszą i powinien skorygować odpowiednio opór i na złączu drugiej sondy :mrgreen: Nie ma takich?
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-01-2012, 17:10   

nawet emulator nie jest potrzebny tylko 4 oporniki :)
http://lpg-forum.pl/caris...ora-t17266.html
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-01-2012, 17:20   

Morfi napisał/a:
nawet emulator nie jest potrzebny tylko 4 oporniki :)
http://lpg-forum.pl/caris...ora-t17266.html


To chyba nie o to chodzi...

A przypomniało mi się, jak kiedyś miałem podłączony MUT (czy jak to się zwie) to tam było podane napięcie na 1 i 2 sondzie lambda. Pierwsza miała wahania, a druga miała stabilny odczyt. Serwisant stwierdził, że oznacza to idealną pracę katalizatora... Więc chyba jednak opornik wystarczy (a w sumie 2 bo drugi do obwodu grzewczego)? Tylko nie wiem jak jest na wyższych obrotach i obciążeniu czy też tak samo się zachowywały.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-03-2012, 01:07   

Wymieniłem u siebie sondę na oryginał mitsu dedykowany do swojego O1. Oczywiście wymagało to kilku godzin roboty, bo stara sonda była zapieczona. Zrobiłem samochodem 1kkm i nie było problemu, ale dzisiaj znowu się kontrolka zapaliła i temat powrócił.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 25-03-2012, 10:27   

A na jaką sondę dokładnie wymieniłeś? Możesz podać dokładny model?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.