[Cari 1.6] Sonda lambda (jednak uboga mieszanka) |
Autor |
Wiadomość |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-12-2011, 22:33 [Cari 1.6] Sonda lambda (jednak uboga mieszanka)
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich na forum. Jako, że jestem nowym użytkownikiem Carismy jak i forum to proszę o wyrozumiałość.
Niedawno zakupiłem Carisme 97' 1,6 16v 90KM (sedan) Wszystko było ok, aż w trasie zaświeciła mi się kontrolka CE. Znalazłem opis na forum i odczytałem błąd 11 - sonda lambda. Dodatkowo na zimnym silniku nierówno chodzi i na początku jak chcę jechać to szarpie, słabo reaguje na gaz - jakby się dusiła lekko.
Mam odnośnie tego parę pytań bo w kółko przeglądam tematy o sondzie lambda i w sumie nie znalazłem odpowiedzi.
Który przewód jest sygnałowy w sondzie?
Jaka sonda NGK/NTK będzie dobra do mojego auta? Ta dedykowana-z wtyczką jest trochę droga (ok 300zł ) a uniwersalnych jest sporo typów. Linki do aukcji w innych tematach już wygasły więc ciężko coś ustalić.
Może być coś takiego?
allegro1
Allegro2
Jak nie to proszę o jakiś link do jakiejś aukcji sondy w rozsądnej cenie.
Dodam, że w sklepie wołają 170zł za uniwersalną NGK.
Załączam fajny opis do sond lambda NGK/NTK - może komuś się przyda.
Uniwersalna sonda NGK/NTK |
Ostatnio zmieniony przez bartas18b 22-01-2012, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-12-2011, 06:28
|
|
|
tutaj masz jak podłączyć ze sobą kable od nowej sondy do starej wtyczki...
czarny(zasilanie)-- niebieski
szary(masa) -- biały
biały(grzałka) -- czarny
biały(grzałka) -- czarny
weź tą pierwszą, bo w 2 nie ma nic o miśkach i nie ma nawet nr katalogowego sondy |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-12-2011, 17:28
|
|
|
Ta 2 ma oznaczenie OZA624-E4.
W innych aukcjach sond z tym oznaczeniem jest wymieniona carisma.
Tu np opis z jakiegoś sklepu OPIS
Da się do kabli dobrać bez kanału albo rozbierania plastików np w komorze silnika bo chciałem najpierw sprawdzić czy na pewno sonda padła czy może coś dalej. |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-12-2011, 19:20
|
|
|
O tym jak się dobrać do złącza było już gdzieś na forum, musisz poszukać. Kanał będzie ci potrzebny bo musisz ją odkręcić jakoś z rury wydechowej. |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-12-2011, 20:09
|
|
|
Owszem kanał się przyda przy wymianie. Ale najpierw chciałem sprawdzić czy to na pewno sonda jest walnięta a nie coś po drodze od sondy do kompa.
Opis widziałem w tym temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=...
ale widzę, że trzeba rozbierać plastiki a nie chcę niczego połamać. Ten kabel przecież gdzieś dalej idzie. Może ktoś wie gdzie można jakiś łatwiej dostępny punkt pomiaru znaleźć?
Dla jasności mierze napięcie między niebieskim a masą jakby co?
Edit:
Wyniki pomiarów:
Rezystancja(na odłączonej wtyczce):
biały-biały - 0 ohm
czarny-szary 5,6 ohm
Napięcia(między czarnym a masą ze śrubki):
na zimnym silniku 30mV
na ciepłym silniku 30~50mV - w zależności od obrotów-im większe tym większe napiecie
Wynika z tego, że sonda do wymiany. Tylko kwestia wyboru. |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 17-12-2011, 23:42
|
|
|
bartas18b napisał/a: | widzę, że trzeba rozbierać plastiki a nie chcę niczego połamać. Ten kabel przecież gdzieś dalej idzie. Może ktoś wie gdzie można jakiś łatwiej dostępny punkt pomiaru znaleźć?
|
da się ten kabel od spodu wyciągnąć, ale może niebyć zbyt wygodnie bo wydech ciepły od środka jest elegancko i o plastiki się nie bój to tylko 1 element na jakieś 5 śrub- niema zatrzasków żebyś coś połamał.
PS. tą z drugiego linka miałem, ale się spsuła po 8,5km- chyba wada fabryczna, ale gwarancja nie ważna bo nie wymieniało mi ASO tylko sam dla zasady nie kupiłem takiej samej- teraz BOSH (też uniwersalna, parę złotówek droższa) śmigam już 25kkm i jest ok |
_________________ LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000 |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-12-2011, 13:35
|
|
|
Już zamówiłem tą z 1 linka.
Co do plastików to 2 elementy do odkręcenia, 8 śrubek i wyczepić linkę od zamka maski. Miałem tylko problem z zatrzaskami tego pod kierownicą ale potem się okazało, że były metalowe i ciężko było coś połamać.
Jak wymienię to zdam relacje. Dzięki za pomoc wszystkim. |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 18-12-2011, 19:16
|
|
|
a dało się 1 plastik wystarczyło zabrać się do wszystkiego od strony pasażera |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-01-2012, 15:17
|
|
|
Faktycznie Trochę późno na takie rady ale dzięki.
Zasugerowałem się tym opisem z innego tematu a tam pisali o plastiku pod nogami kierowcy.
Na razie nie zakładałem ich jeszcze, poczekam aż sondę wymienię.
Edit:
Sonda wymieniona. Lampka CE nie zgasła, dopiero po resecie (odpięciu klem) zgasła. Wszystko niby ok ale po ok 80km znowu się zapaliła i komputer zgłasza błąd 11
Pomierzyłem napięcie i daje na zimnym ok 30mV a na ciepłym max do 150mV (przy wskazówce wpadającej już w czerwony zakres).
Czego to może być objaw? Dodam, że po wymianie szarpanie na zimnym silniku nie zniknęło. Czy kolejna sonda padła? Z wtyczki miałem już przewody czaro-czarno białe więc raczej nie był to oryginał. Zresztą były też złączki zaciskowe więc i tak była wymieniana.
Jaka jest kolejność przewodów we wtyczce od sondy kolorami bo może coś jest zamienione?
Kolejny edit:
Szarpanie nie zniknęło. Właśnie wymieniłem przewody i świece na NGK i zero różnicy. Jak robiłem test po ciemku to na starych przewodach przeskakiwała iskra na te blaszki cewki przy przegazowaniu. Same cewki raczej nie "świeciły". Czekam jeszcze na nową lambdę bo stara poszła na reklamacje. Boję się, że to przez nierówną pracę załatwiłem sondę przy okazji wtedy i teraz się to powtórzy.
Czy może szarpać przez samą lambdę?
Co jeszcze ewentualnie sprawdzić?
Następny edit:
Chodź nikt mi nie odpisał na poprzedniego...
Wymieniłem sondę na taka samą i znowu identyczny problem.
Okazało się, że powodem błędu jest zbyt uboga mieszanka. Po odpięciu przepływomierza sonda pracuje normalnie. Czy to znaczy, że winowajcą jest przepływomierz?
Po odpięciu doszły błędy i mam teraz 11, 12, 13, 25 czyli chyba przepływomierz jest sprawny?! |
|
|
|
 |
|