Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik w eLżbiecie padł
Autor Wiadomość
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-04-2012, 13:14   Silnik w eLżbiecie padł

Jeszcze nie zdążyłem zbyszkowim2 podziękować za błyskawiczną pomoc przy dostawie częsci do wymiany rozrządu, a tu pojawił się kolejny problem.
Potrzebuję wymienić cały silnik. Stary 'padł'.
Już kilkukrotnie zauważyłem wzrost temperatury, więc przy wymianie rozrządu wymieniliśmy również termostat. Przez chwilę było lepiej, ale zauważyłem pękniętą uszczelkę przy korku od chłodnicy, wiec jego również wymieniłem. No i było OK. Do wczoraj.
Wracałem z wyjazdu służbowego w okolice Kołobrzegu. O 4 rano w Gliwicach na A4 (80 km od domu) najpierw wskazówka od temperatury skoczyła na czerwone, potem opadła do zera, a po chwili poszedł dym z pod maski - wywaliło olej. 4:30 laweta i do Bielska.
Mechanik wczoraj już rozebrał motor i nie mógł uwierzyć w to co zobaczył. W silniku, który ma przejechane ledwo ponad 100 tyś. km, 3 z 4 tłoków są przepalone, czwarty cały porysowany. Pierścienie zapieczone, a w chłodnicy brak płynu, mimo że w zbiorniczku jest stan.
Wstępną przyczyną wg mechanika, było błędnie dobierane i źle dawkowane paliwo przez EKU bądź fabryczny BOX RaillyArt, w który samochód był wyposażony. Co powodowało przegrzewanie silnika i wypalanie tłoków.
Generalnie nie warto nawet próbować reanimować silnika. Szkody są zbyt duże.
Przy demontażu całego silnika okaże się, co jeszcze mogło się podziać.
Dziś już wiem, że potrzebuję nowy (używany) silnik z częścią osprzętu, np turbiną, bo ta u mnie też wskazuje na przegrzanie i nieszczelność. Sprzęgło wymieniałem niespełna rok temu, więc raczej jest OK. Chłodnica koniecznie nowa, pompa wody również.
A tym czasem zostałem uziemiony na dłuuuuuuuuugi weekend...
Co będzie dalej, czas pokaże. Tymczasem uczulam Was na takie objawy. Może gdym przy pierwszym wzroście temperatury zlecił rozgrzebanie silnika, udałoby się go uratować...
Oczywiście takie prace poza ASO. Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli, polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=mx9Q4prfoJo
pzdr.

P.S. Gdyby ktoś z Was wiedział coś na temat używanego silnika w dobrym stanie i z niskim przebiegiem, będę wdzięczny za info.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-04-2012, 18:21   

Silnik mam, prawie nowy 6 tyś km. dosłownie 6 tyś.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-04-2012, 21:56   

Dzięki zbyszekm2 :D
W takim razie rezerwuj :wink:
_________________

 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 30-04-2012, 22:59   

Czyli, to te w serwisie zakładane chipy rally arta wariują i powodują przegrzewanie silnika ? U mnie wskazówka temp. od 5 lat zawsze w tym samym miejscu. Na mrozie i w upałach !! Jest jakiś test tego boxa ?
 
 
REVOLVER 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: 012
Wysłany: 01-05-2012, 20:15   

miczon współczucie kolego. Na PW poszły namiary na kolegę, który wiem, że ostatnio miał L200 na części bo sam od niego brałem taki drobiazg. Silnik juz wiem, że poszedł do klienta ale może ma resztę potrzebnych Ci części...
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-05-2012, 12:05   

Dzięki serdeczne za namiary REVOLVER . Jednak już zamówiłem silnik u zbyszkam2.
Dołączam fotki tłoków. Zwróćcie uwagę, jaka jest różnica między pierwszym, a czwartym tłokiem. Ten drugi wygląda jak nowy, a pierwszy (podobnie jak dwa kolejne) jest wypalony i przepalony na wylot. Ciekawe...
_________________

 
 
REVOLVER 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: 012
Wysłany: 04-05-2012, 12:17   

miczon napisał/a:
Zwróćcie uwagę, jaka jest różnica między pierwszym, a czwartym tłokiem. Ten drugi wygląda jak nowy, a pierwszy (podobnie jak dwa kolejne) jest wypalony i przepalony na wylot. Ciekawe...

Mnie w tym aucie nic nie zdziwi, sam we wtorek będe miał montowaną 3 z kolei kolumnę kierowniczą...
 
 
Blome 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa,Skierniewice
Wysłany: 06-05-2012, 00:51   

nie jestem mechanikiem ale nie wiem czy to wina power boxa powiem ze mi to bardziej wyglada na lejace wtryski ale jak juz powiedzialem nie jestem mechanikiem

tzn bo wszyscy co maja power boxy to pewnie juz by sie zaczeli rozgladac za silnikami a jak narazie to u ciebie tylko padl silnik bynajmniej nie czytalem zeby padl komus

ja bym przemyslal wsadzenie motorka 3,2l :) bys przetarl szlak hihihih
 
 
sq2lkz 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 -2007
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: hereford
Wysłany: 06-05-2012, 01:23   

dla mnie to też wygląda na lejący wtrysk,bo jedna strona jest ok a druga wygląda całkiem wypalona
8) trzeba coś opracować -jak to przetestować w warunkach domowych
bo w moich okolicach dobrego mechanika od diesla to trzeba by było importować z innego kraju :mrgreen:

może jakieś pomysły :?:
 
 
Blome 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa,Skierniewice
Wysłany: 06-05-2012, 10:05   

hehehe przetestowac w warunkach domowych niestety sie nie da no chyba ze ktos ma patent na sprawdzenie wtryskow bez skomplikowanych maszyn

NPw reno dodam ze mowa o ciagniku siodlowym w serwisie podlaczaja taki zwykly przewodzik do powrotu i w ciagu 1minuty powinno przelac sie 235ml jak wiecej to juz wiadomo ze leja lub podlaczaja kompa i wtedy wszystko wiadomo ale to reno a nie Elaaaaaa wiec jesli ktos ma patent to niech sie podzieli :)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-05-2012, 21:21   

miczon napisał/a:
Zwróćcie uwagę, jaka jest różnica między pierwszym, a czwartym tłokiem. Ten drugi wygląda jak nowy, a pierwszy (podobnie jak dwa kolejne) jest wypalony i przepalony na wylot. Ciekawe...
W dieslach Subaru podobno też zdarzają się przepalenia tłoków. Wg informacji z jednego ASO przyczyną jest/może być zabrudzenie wtrysków, wskutek czego wtrysk się nie domyka, leje więcej paliwa, co z kolei powoduje wyższą temperaturę i ...... dziura w tłoku :shock:
Widać to podobno przy diagnostyce komputerem, że zwiększa się parametr "korekta wtrysku". Zalecają co jakiś czas kontrolę tego parametru i ewentualnie czyszczenie dodatkiem chemicznym do paliwa.
Nie wiem czy wszystko zrozumiałem tak jak mówił serwis no ale tak jakoś to się dzieje.

Co ciekawe jak sprawdzali u mnie to w zasadzie parametry dla 1, 2, 3 cylindra były minimalne czyli OK a dla 4 cylindra parametr ten był w połowie dopuszczalnej wartości.
Dyskusja mechaników:
"Ty, Stefan.... ciekawe, że zawsze na 4-tym cylindrze ten parametr jest podwyższony" :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 30-05-2012, 23:59   

ejjj a mi to wcale nie wygląda na lejący wtrysk... tylko na stopniowe (sączenie) się płynu chłodzącego do cylindrów przez nieszczelną uszczelkę głowicy i wżery w bloku oraz następnie olbrzymie przegrzanie w zapowietrzonej części płaszcza wodnego....

a co do rzeczoznawców w tym filmie.... tragedia...dno... kompromitacja.... :roll:
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-06-2012, 17:29   

jaceksu79, masz rację. Coś było na rzeczy z uszczelką. Samochód czasami się grzał, a ja próbowałem eliminować inne ewentualne usterki, przed wymianą uszczelki pod głowicą (termostat i kurek od chłodnicy). Tamte próby dawały tylko chwilową poprawę, a zanim zdążyłem zdjąć głowicę, było już po silniku... :evil: Nie mniej jednak wypalone dziury w tłokach (w 3 z 4) poddają w wątpliwość poprawne działanie wtryskiwaczy. Cóż, nie będę płakał nad rozlanym mlekiem. Popełniłem kilka błędów + zaufałem bezgranicznie w niezawodność silnika z tak niskim przebiegiem i teraz mam za swoje.

Ale to już przeszłość. Dzięki pomocy zbyszkam2, cieszę się już jazdą z prawie nowym silnikiem i to w wersji HP :mrgreen: Jeszcze kilka kosmetycznych poprawek i zdam Wam relację, jak autko się spisuje z tym motorem i nowymi wtryskiwaczami.
Pzdr.
_________________

 
 
Laboral 
Nowy Forumowicz

Auto: l 200 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-06-2012, 17:06   

Czołem, identyczna historia jak u kolegi miczon.Na własną prośbe upiekłem moją ele na płatnej w kierunku na Toruń.Identyczne objawy jak i skutki.
W serwisie stwierdzili że wtryski lały.ekspertyza potwierdziła.
W związku z tym poszukuję nowego (UŻYWANEGO).silnika oraz mechanika z okolic 3miasta.
Pozdrawiam
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2012, 20:36   

Laboral napisał/a:
mechanika z okolic 3miasta.
www.e-pajero.pl
I nie znajdziesz lepszego.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.