Carisma 1.6 99 EXE LB |
Autor |
Wiadomość |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-05-2012, 12:39 Carisma 1.6 99 EXE LB
|
|
|
Jako moje pierwsze autko padło na Carismę, było w rodzinie od roku, więc teraz kiedy już mam prawo jazdy przypadło na mnie, dużo załatwiania z blachamy i ze wszystkim, ale dałem radę
Tak więc posiadam Carismę 1.6 z 99 w wersji EXE (z tego co wiem to bez abs'u, zgadza się?). Jedyny minus jaki na razie zauważyłem to to, że falują obroty - w czasie postoju sięgają one prawie 2000. Wydaje mi się, że to przez przepływomierz, ponieważ jeżeli go odłączę to obroty spadają natychmiastowo do 800, ale bez przepływomierza to nie bardzo jeździć, więc na razie szukam, gdzieś z moich okolic, żeby kupić i wymienić
zdjęcie jeszcze na zimówkach zrobione, ale już po świętach wymieniłem na letnie
tył
środek
letnie już założone
a tutaj zdjęcie misi z sejaczem znajomego
Pozdrawiam |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 02-05-2012, 14:50
|
|
|
Witam, bardzo fajna Cari Co do falowania obrotów temat był omawiany w dziale carismy. Winę za to może ponosić brudna przepustnica ( wiem ze to nie GDi) u mnie po czyszczeniu było lepiej co do ABSu to jak otworzysz maskę to po lewej stronie powinna być pompa ( wydaje mi się, że w tym roczniku wszystkie cari miały ABS) |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-05-2012, 16:46
|
|
|
Przepustnice już czyściłem dwa razy i nadal to samo |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-05-2012, 12:32
|
|
|
przepływomierz odpinasz i obroty są stałe bo komp nie widzi przepływu powietrza jaki jest i ustala jakąś tam stałą dawkę powietrza, więc to Ci nie do końca powie czy jest sprawny czy nie.
krokowiec też czyszczony?
pokaż komorę silnika i będzie wiadomo czy masz abs czy nie raczej być powinien.
pozdro |
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2012, 16:12
|
|
|
Saqu, http://i.imgur.com/rHTHW.jpg możesz pokazać mi gdzie jest krokowiec bo jak już mówiłem w takich głębszych sprawach jestem zielony |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-05-2012, 08:07
|
|
|
Masz ABS. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-05-2012, 14:07
|
|
|
Piwor, z ciekawości, po czym to poznać? |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-05-2012, 15:55
|
|
|
Pompa ABS znajduje się przy wlewie płynu do spryskiwaczy. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2012, 09:15
|
|
|
amp, dokładnie tak, jak napisał xluki. Nad wlewem płynu doi spryskiwaczy masz przewody hamulcowe i pompę ABS.
Swoją drogą chyba najładniejszy kolor Carismy. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2012, 00:57
|
|
|
Obroty naprawione - problem tkwił w krokowcu, trzeba było trochę go "skręcić" i teraz trzyma na ssaniu 800-900 i już nie falują obroty, ani nic
Bardzo dziękuję za pomoc Saqu i Krzyżakowi i wszystkim, którzy udzielili mi rad |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2012, 17:12
|
|
|
Trochę nie pisałem, a w ostatnim czasie trochę się pozmieniało.
Zmiany/modyfikacje:
-Dzięki xluki ustawiłem lampkę w podsufitce. Teraz zapala się przy otwieraniu drzwi.
-Musiałem też wymienić kracówkę od strony kierowcy, ponieważ nie zapalała się w/w lampka po ich otwarciu i central się zabezpieczał, pomimo otwarcia tychże drzwi
-wymieniłem klocki hamulcowe
-wymieniłem przednie sworznie prawa i lewa strona
W najbliższym czasie:
Aktualnie poszukuję kół letnich i felg, ponieważ stare były za małe przez co każda dziura odbijała się na feldze i szkoda ich. Tylko nie do końca wiem jaki rozmiar kół szukać najlepiej, więc jakby ktoś mógł to prosiłbym o radę. Chcę także wymienić dywaniki, ponieważ przednie już trochę zjechane, a z tyłu w ogóle nie było (sic!) i po każdej przewózce znajomych trzeba było odkurzać Cari Po znalezieniu odpowiednich kół i felg zamierzam pomalować zaciski i bębny na czerwono podobnie jak kolega RoBSoN_97. Zastanawiam się także nad spoilerem bądź lotką co by dodało uroku "dupie" auta, ale to muszę trochę odłożyć kasy na to, żeby byle gówna nie kupić.
No i ostatnia rzecz to wymiana kratki zderzaka na takie coś: www.allegro.pl/mitsubishi...2550138412.html żeby można było wcisnąć tam halogen, ale nie wiem jak z podłączeniem, bo chyba żadnego okablowania nie ma za moją kratką skoro była fabrycznie "zakmnięta"?
PS. Cari już przejechała ze mną ok 2500 km i wszystko w jak najlepszym stanie
Pozdrawiam |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-08-2012, 17:46
|
|
|
Ja w czerwcu zamawiałem takie dywaniki http://moto.allegro.pl/dy...2534519716.html wybrałem szare obszycie, szary materiał i zielone napisy. Jak narazie jestem zadowolony, ładnie dopasowane do auta, nie przesuwają się. Co do felg to najlepiej 15'stki lub 16'stki. W zależności od komfortu... na 16'tce będzie mniej komfortowo, ale będzie lepiej wyglądać. Wybór należy do Ciebie. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-08-2012, 19:19
|
|
|
amp, nie wiem czy kolorwe obszycie to dobry pomysł. Ewentualne zabrudzenia będą bardzo widoczne... choć przyznam, że będzie ciekawie wyglądać.
CO do opon... 15'stki --> 195/55 lub 205/50
16'stki --> 205/45 lub 215/45
najlepiej popatrzec na tej stronie... http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
|