Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problemy z autem po myciu silnika u mechanika
Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 12-05-2012, 09:46   [Cari 1.8 GDI] Problemy z autem po myciu silnika u mechanika

Witajcie.
Przedwczoraj oddałem auto do 'mycia silnika' w warsztacie. Mycie celem zdiagnoznowania wycieków (bo coś mi pod spodem kapie, być może nieszczęsna uszczelka pod głowicą).
Mycie trwało ok 3godzin w tym suszenie (nie było mnie przy tym także nie widziałem jak to 'myli'). Wróciłem po auto zapłaciłem 35zł i odjechałem 8km do domu - wszystko spoko.
Jutro wieczór robię trasę do Krakowa - i po tej trasie mam do nich przyjechać żeby zdiagnozowali skąd te wycieki. Mycie było przedwczoraj. Wczoraj chciałem wybrać się na miasto, odpalam auto hmm w środku 28stopni, a auto długo nie może temperatury złapać (zawsze czekam 2-3minuty nim odjadę, żeby się trochę nagrzał).
Jadę delikatnie na niskich obrotach bo przy dodawaniu gazu czuje jak go muli - ale tak ma zawsze jak jest zimny. Przejechałem ponad 5km, więc temperatura powinna być już idealnie na 90st i generalnie auto powinno już mieć całą swoją moc. Tak się jednak nie dzieje, tłukę siępo mieście jakieś 15minut i wyjeżdzam na drogę żeby przycisnąć trochę....Daje mu gaz a on na niego reaguje z dużym opóźnieniem, szarpie, pedał gazu drży, auto nie chodzi trochę gorzej - auto chodzi fatalnie. Czuję że ma 45KM mocy a nie 122KM....Zadzwoniłem do mechanika, umówiliśmy się na dziś na 8.00 (wlasnie wrocilem).
Zajeżdzam mówię w czym problem, szef warsztatu standard 'no wie Pan mógł Pan tak mieć wcześniej', taaa pewnie. Zapaliłem auto, posłuchali - silnik drży, chodzi nie równo. Mechanik odkręcił osłonę, wyjął 4 kopułki i przeczyścił kopułki oraz od góry świece. Zauważył ze była wilgoć (a raczej nie powinna w tych miejscach być!?) - wydmuchał sprężonym powietrzem, dostrzegł również że jedna kopułka jest lekko pęknięta, skleił ją taśmą i założył. Odpaliłem silnik po tym zabiegu, stwierdził że jest lepiej - i pojechaliśmy na przejażdkę. Przycisnął go czułem że auto chodzi lepiej, ale sam mówił że to jeszcze nie to - bo za późno reaguje na gaz, trochę drży...Zawróciliśmy zaproponowali zakup nowych świec oraz tej pękniętej kopułki...Niestety nie zdążę tego kupić - w niedzielę wieczór mam trasę do zrobienia i muszę tam jechać...Pretensje mam do tego że auto chodziło bardzo dobrze (tak jak zawsze) a jak mi umyli to dzieją się cyrki i nagle muszę wymieniać części (rozumiem że muszę je wymienić, ale nie rozumiem dlaczego akurat teraz gdy dotknęli się mycia). Generalnie nie chciałem robić awantury, na luzie aczkolwiek widzieli moją irytacje. Mniemam że auto pali więcej, chodzi gorzej ....Pięknie, k**.

W związku z tym walnę trasę - jednak nie jak zawsze 200km w 2,5h tylko 200km pewnie w 3,5h bo nie odważę się wyprzedzać gdy w początkowej fazie auto nie ciągnie, dopiero później, wyżej na obrotach...

Chce zamówić te świece i tą kopułeczkę.
Jakie świece kupić? Czy muszą to być NGK IZFR6B?
Jak fachowo nazywa się część którą nakreśliłem:
http://i.imgur.com/DqkLe.jpg
Warto kupić nową fajkę (lub cała cewkę która trochę kosztuje) czy warto na allegro poszukać używki w dobrym stanie?


Pozdrawiam i dzięki, mam nadzieję że na trasie auto nie oszaleje ://// Lipa!

[ Dodano: 12-05-2012, 16:22 ]
Panowie proszę o odpis.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12-05-2012, 19:01   

Swiece tylko i wyłącznie NGK IZFR6B. Co do szarpania, mulenia... miałem podobną sytuację. Okazało się, że "fajka", którą zaznaczyłeś na zdjęciu była pęknieta (było przebicie). Auto było strasznie mułowate. Zakleiłem taśmą pęknięcie i chodziło już normalnie, czasami szarpał. Zakupiłem na allegro używaną fajkocewkę za całe 30zł. Jako, że cewka była sprawna to zmieniłem tylko "fajkę". Od tej pory szarpanie się nie powtórzyło.

PS. Chyba nie ma do GDI dostępnych nowych "fajek"... z tego co się orientowałem są sprzedawane w komplecie jako cewka.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 12-05-2012, 21:58   

daj mu trochę czasu, jak wszystko wyschnie to może wróci do normy.
Nawet na zdjęciach widać, że wszystko jest mokre.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-05-2012, 22:38   

dużo słonca, maska do góry i niech schnie bo Ci za 35zł zrobili kupe pod maską a nie umyli...
 
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13-05-2012, 12:45   

Pozwólcie że się wtrącę. Zimny silnik jest o wiele mocniejszy niż rozgrzany, nie zależnie czy to diesel, benzyna czy wersja ze ślimakiem. Dziwią mnie Twoje odczucia, że po rozgrzaniu motoru czujesz jak auto jest mocniejsze. Co do zalania, ja bym sprawdził filtr powietrza,może tam się dostała woda, w układ dolotowy i jest za mulony.
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13-05-2012, 13:13   

Coo ?? Zimny silnik jest mocniejszy ?? Katujesz auto na zimnym i kręcisz je do wysokich obrotów ? Powodzenia!
Znam mistrzów kierownicy co zmieniają auta co 2-3msc (auta po 4-5tysiecy) auto zostawiaja na 1ynce, odpalaja silnik z wcisnietym sprzeglem, dodaja gazu i odjezdzaja od razu...Po 2-3msc coś pokombinują, połatają i kupują 'nowe' 20kilkuletnie auto.
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13-05-2012, 13:19   

Nikt nie wspomniał ani słowa o katowaniu czy przeciążaniu silnika kiedy jest zimny, więc nie wiem dlaczego tak się zdenerwowałeś. Takie są prawa fizyki kolego, zimne powietrze ma większą objętość co powoduje lepszy dobór mieszanki paliwowej itp..

OT: posiadasz silnik doładowany? Żeby zabić silnik wolnossący przeciągając biegi, gdy jest zimny, trzeba by było jeździć na oleju kilkudziesięcioletnim lub z minimalnym stanem w misce olejowej. Nie użytkuję mitsubishi od dawna, ale jakąś tam wiedzę posiadam
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-05-2012, 18:08   

Zimny silnik a zimne powietrzne to chyba jest różnica :!:
ReaperEzg napisał/a:
zimne powietrze ma większą objętość co powoduje....
Gęstość.
ReaperEzg napisał/a:
jakąś tam wiedzę posiadam
To fakt, jakąś tam wiedzę tak.... :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13-05-2012, 18:52   

He he, no racja, zapomniałem że temperatura powietrza zassana przez silnik w komrze spalania jest cały czas taka sama gdy silnik ma 0* i np 72* no brawo, brawo
Ok, zrozumiałem aluzję, powodzenia w usuwaniu usterki.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-05-2012, 19:45   

ReaperEzg, nie no spoko, fizyka itp, szkoda, że nie bierzesz pod uwagę np rozszerzalności cieplnej materiału...
Jak Ci zimny silnik lepiej ciągnie to masz coś nie tak :P

thefirm,
Spodziewałeś się że go potraktują ultradzwiękami czy co ?...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-05-2012, 19:54   

thefirm, jeżeli jest pęknięta fajka to na 100% auto będzie szarpało, będzie mułowate. Zacznij od usunięcia tej usterki.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 17-05-2012, 10:18   

Panowie zamówiłem na Allegro całą cewkę, od sklepu, miała być w stanie idealnym.
Czy jest?
http://i.imgur.com/6PQhg.jpg
http://i.imgur.com/BGUTb.jpg
http://i.imgur.com/i9lPw.jpg

U mnie kapturek jest walnięty trochę bardziej i 'przepuszcza'.
Napisałem maila ze zdjęciami do sprzedawcy.

Pozdrawiam
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 17-05-2012, 17:25   

Ja kupiłem w lepszym stanie. Lepiej poszukać chyba innej.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 17-05-2012, 17:51   

Odeślij do sprzedawcy zakwestionuj zgodność towaru z opisem. Nie może być tak że płacisz za towar pełnowartościowy a otrzymujesz uszkodzony. Jeśli sprzedawca się będzie wykręcał to jest opcja niezgodności towaru z umową i ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie zwrotu :P

Kupowałeś nówkę i masz paragon lub fakturę prawda?
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 17-05-2012, 18:09   

To jest chyba raczej używka.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.