[Cari 1.8 GDI] Problemy z autem po myciu silnika u mechanika |
Autor |
Wiadomość |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12-05-2012, 09:46 [Cari 1.8 GDI] Problemy z autem po myciu silnika u mechanika
|
|
|
Witajcie.
Przedwczoraj oddałem auto do 'mycia silnika' w warsztacie. Mycie celem zdiagnoznowania wycieków (bo coś mi pod spodem kapie, być może nieszczęsna uszczelka pod głowicą).
Mycie trwało ok 3godzin w tym suszenie (nie było mnie przy tym także nie widziałem jak to 'myli'). Wróciłem po auto zapłaciłem 35zł i odjechałem 8km do domu - wszystko spoko.
Jutro wieczór robię trasę do Krakowa - i po tej trasie mam do nich przyjechać żeby zdiagnozowali skąd te wycieki. Mycie było przedwczoraj. Wczoraj chciałem wybrać się na miasto, odpalam auto hmm w środku 28stopni, a auto długo nie może temperatury złapać (zawsze czekam 2-3minuty nim odjadę, żeby się trochę nagrzał).
Jadę delikatnie na niskich obrotach bo przy dodawaniu gazu czuje jak go muli - ale tak ma zawsze jak jest zimny. Przejechałem ponad 5km, więc temperatura powinna być już idealnie na 90st i generalnie auto powinno już mieć całą swoją moc. Tak się jednak nie dzieje, tłukę siępo mieście jakieś 15minut i wyjeżdzam na drogę żeby przycisnąć trochę....Daje mu gaz a on na niego reaguje z dużym opóźnieniem, szarpie, pedał gazu drży, auto nie chodzi trochę gorzej - auto chodzi fatalnie. Czuję że ma 45KM mocy a nie 122KM....Zadzwoniłem do mechanika, umówiliśmy się na dziś na 8.00 (wlasnie wrocilem).
Zajeżdzam mówię w czym problem, szef warsztatu standard 'no wie Pan mógł Pan tak mieć wcześniej', taaa pewnie. Zapaliłem auto, posłuchali - silnik drży, chodzi nie równo. Mechanik odkręcił osłonę, wyjął 4 kopułki i przeczyścił kopułki oraz od góry świece. Zauważył ze była wilgoć (a raczej nie powinna w tych miejscach być!?) - wydmuchał sprężonym powietrzem, dostrzegł również że jedna kopułka jest lekko pęknięta, skleił ją taśmą i założył. Odpaliłem silnik po tym zabiegu, stwierdził że jest lepiej - i pojechaliśmy na przejażdkę. Przycisnął go czułem że auto chodzi lepiej, ale sam mówił że to jeszcze nie to - bo za późno reaguje na gaz, trochę drży...Zawróciliśmy zaproponowali zakup nowych świec oraz tej pękniętej kopułki...Niestety nie zdążę tego kupić - w niedzielę wieczór mam trasę do zrobienia i muszę tam jechać...Pretensje mam do tego że auto chodziło bardzo dobrze (tak jak zawsze) a jak mi umyli to dzieją się cyrki i nagle muszę wymieniać części (rozumiem że muszę je wymienić, ale nie rozumiem dlaczego akurat teraz gdy dotknęli się mycia). Generalnie nie chciałem robić awantury, na luzie aczkolwiek widzieli moją irytacje. Mniemam że auto pali więcej, chodzi gorzej ....Pięknie, k**.
W związku z tym walnę trasę - jednak nie jak zawsze 200km w 2,5h tylko 200km pewnie w 3,5h bo nie odważę się wyprzedzać gdy w początkowej fazie auto nie ciągnie, dopiero później, wyżej na obrotach...
Chce zamówić te świece i tą kopułeczkę.
Jakie świece kupić? Czy muszą to być NGK IZFR6B?
Jak fachowo nazywa się część którą nakreśliłem:
http://i.imgur.com/DqkLe.jpg
Warto kupić nową fajkę (lub cała cewkę która trochę kosztuje) czy warto na allegro poszukać używki w dobrym stanie?
Pozdrawiam i dzięki, mam nadzieję że na trasie auto nie oszaleje ://// Lipa!
[ Dodano: 12-05-2012, 16:22 ]
Panowie proszę o odpis. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12-05-2012, 19:01
|
|
|
Swiece tylko i wyłącznie NGK IZFR6B. Co do szarpania, mulenia... miałem podobną sytuację. Okazało się, że "fajka", którą zaznaczyłeś na zdjęciu była pęknieta (było przebicie). Auto było strasznie mułowate. Zakleiłem taśmą pęknięcie i chodziło już normalnie, czasami szarpał. Zakupiłem na allegro używaną fajkocewkę za całe 30zł. Jako, że cewka była sprawna to zmieniłem tylko "fajkę". Od tej pory szarpanie się nie powtórzyło.
PS. Chyba nie ma do GDI dostępnych nowych "fajek"... z tego co się orientowałem są sprzedawane w komplecie jako cewka. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 12-05-2012, 21:58
|
|
|
daj mu trochę czasu, jak wszystko wyschnie to może wróci do normy.
Nawet na zdjęciach widać, że wszystko jest mokre. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2012, 22:38
|
|
|
dużo słonca, maska do góry i niech schnie bo Ci za 35zł zrobili kupe pod maską a nie umyli... |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 13-05-2012, 12:45
|
|
|
Pozwólcie że się wtrącę. Zimny silnik jest o wiele mocniejszy niż rozgrzany, nie zależnie czy to diesel, benzyna czy wersja ze ślimakiem. Dziwią mnie Twoje odczucia, że po rozgrzaniu motoru czujesz jak auto jest mocniejsze. Co do zalania, ja bym sprawdził filtr powietrza,może tam się dostała woda, w układ dolotowy i jest za mulony. |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13-05-2012, 13:13
|
|
|
Coo ?? Zimny silnik jest mocniejszy ?? Katujesz auto na zimnym i kręcisz je do wysokich obrotów ? Powodzenia!
Znam mistrzów kierownicy co zmieniają auta co 2-3msc (auta po 4-5tysiecy) auto zostawiaja na 1ynce, odpalaja silnik z wcisnietym sprzeglem, dodaja gazu i odjezdzaja od razu...Po 2-3msc coś pokombinują, połatają i kupują 'nowe' 20kilkuletnie auto. |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 13-05-2012, 13:19
|
|
|
Nikt nie wspomniał ani słowa o katowaniu czy przeciążaniu silnika kiedy jest zimny, więc nie wiem dlaczego tak się zdenerwowałeś. Takie są prawa fizyki kolego, zimne powietrze ma większą objętość co powoduje lepszy dobór mieszanki paliwowej itp..
OT: posiadasz silnik doładowany? Żeby zabić silnik wolnossący przeciągając biegi, gdy jest zimny, trzeba by było jeździć na oleju kilkudziesięcioletnim lub z minimalnym stanem w misce olejowej. Nie użytkuję mitsubishi od dawna, ale jakąś tam wiedzę posiadam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-05-2012, 18:08
|
|
|
Zimny silnik a zimne powietrzne to chyba jest różnica
ReaperEzg napisał/a: | zimne powietrze ma większą objętość co powoduje.... | Gęstość.
ReaperEzg napisał/a: | jakąś tam wiedzę posiadam | To fakt, jakąś tam wiedzę tak.... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 13-05-2012, 18:52
|
|
|
He he, no racja, zapomniałem że temperatura powietrza zassana przez silnik w komrze spalania jest cały czas taka sama gdy silnik ma 0* i np 72* no brawo, brawo
Ok, zrozumiałem aluzję, powodzenia w usuwaniu usterki. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-05-2012, 19:45
|
|
|
ReaperEzg, nie no spoko, fizyka itp, szkoda, że nie bierzesz pod uwagę np rozszerzalności cieplnej materiału...
Jak Ci zimny silnik lepiej ciągnie to masz coś nie tak
thefirm,
Spodziewałeś się że go potraktują ultradzwiękami czy co ?... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-05-2012, 19:54
|
|
|
thefirm, jeżeli jest pęknięta fajka to na 100% auto będzie szarpało, będzie mułowate. Zacznij od usunięcia tej usterki. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 17-05-2012, 17:25
|
|
|
Ja kupiłem w lepszym stanie. Lepiej poszukać chyba innej. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 17-05-2012, 17:51
|
|
|
Odeślij do sprzedawcy zakwestionuj zgodność towaru z opisem. Nie może być tak że płacisz za towar pełnowartościowy a otrzymujesz uszkodzony. Jeśli sprzedawca się będzie wykręcał to jest opcja niezgodności towaru z umową i ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie zwrotu
Kupowałeś nówkę i masz paragon lub fakturę prawda? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 17-05-2012, 18:09
|
|
|
To jest chyba raczej używka. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
|