[EA5A/W 2.5] Wentylatory chodzą po wciągnięciu kluczyka :( |
Autor |
Wiadomość |
qtem
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 15-07-2012, 18:04 [EA5A/W 2.5] Wentylatory chodzą po wciągnięciu kluczyka :(
|
|
|
Witam!
Mam problem z wentylatorami chłodnicy, a mianowicie załączają się na pierwszym biegu zaraz po wyłączeniu zapłonu-zaraz po "pstryknięciu immo". Dzieje się to nie ważne czy jest silnik zimny, czy ciepły. Po włączeniu zapłonu wentylatory gasną i włączają się przy rozgrzaniu płynu, czyli tak jak powinno byc. Termostat sprawny, przekaźnik podmieniałem i nic się nie zmieniało. Druga sprawa to pobór prądu na postoju ok 0,5A - po wyciągnięciu bezpiecznika wentylatora. Gdybym nie wyciągał tego bezpiecznika to wentylatory chodziłyby do końca akumulatora- to jest jak na razie mój jedyny sposób na tę usterkę. Może macie jakąś radę? A może polecilibyście jakiegoś fachurę w Kaliszu?? |
_________________ TomeK |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-07-2012, 18:20
|
|
|
Masz pewnie tzw. jeżyka z auta JDM
Jest zrobione tak, że po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC lub ON wnetylatory się uruchamiają. Gasną po uruchomieniu silnika i dopiero uaktywniają sie jak płyn chłodzący przekroczy określoną temperaturę.
Druga sprawa, ze zasilanie +12V na wentylatorach jest podane na stałe, a masa jest rozłączana lub podawana w celu ich uruchamiania/stopowania. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
ssemek85
Mitsumaniak

Auto: Galant [97-04] EA5A 2,5 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 90 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-07-2012, 18:51
|
|
|
a tak masz odkąd kupiłeś? czy teraz sie zrobiło.. Może czujnik temperatury jest padniety i pokazuje zły odczyt do sterowania wentylatora?? |
_________________ "Śmierć jezdzi szybko więc…… trzeba być szybszym od niej..." |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 15-07-2012, 22:07
|
|
|
sprawdź czy nie masz włączonej klimy. jak będzie włączona klima to po uruchomieniu silnika włączą się wentylatory. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-07-2012, 23:00
|
|
|
ssemek85 napisał/a: | Może czujnik temperatury jest padniety i pokazuje zły odczyt do sterowania wentylatora?? | Dokładnie, to może być dobry trop. Dodam, że chodzi o czujnik 2 pinowy zwiększajacy dawkę paliwa podczas rozruchu zimnego silnika. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-07-2012, 23:02
|
|
|
ssemek85 napisał/a: | a tak masz odkąd kupiłeś? czy teraz sie zrobiło.. Może czujnik temperatury jest padniety i pokazuje zły odczyt do sterowania wentylatora?? |
Po wyjęciu kluczyka ECU sobie śpi i nic nie czyta.
meydey000 napisał/a: | sprawdź czy nie masz włączonej klimy. jak będzie włączona klima to po uruchomieniu silnika włączą się wentylatory. |
Przecież się włączają po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka...
To co napisał Tomek to jedna opcja, a druga to zwarty przekaźnik. Po wyłączeniu zapłonu na grubym kablu nie powinno być napięcia. Jest ono podawane po przekręceniu kluczyka. W tym samym momencie jest podawane napięcie na ECU, które podaje sygnał sterujący na 3 przewód- najcieńszy. Pojawia się tam sygnał 5V- czyli wentylatory stop. Po wyłączeniu zapłonu ECU idzie spać więc znika też 5V, a na linii zasilającej zostaje 12V... 0V na linii z ECU-wentylatory start...
Zdejmij pokrywę bezpieczników pod maską i sprawdź przekaźnik od wentylatorów. Musisz go wyjąć i sprawdzić czy ma zwarcie na linii sterowanej (nie sterującej, czyli cewki). Jeśli ma zwarcie- wymiana. |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 16-07-2012, 00:24
|
|
|
aaa... no tak. może i być to czujnik temperatury w takim wypadku. w golfie 4 jak padnie czujnik jest jeszcze inny objaw ale to już nie to forum.
tak jak chłopaki kierują zacznij od czujnika. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-07-2012, 00:30
|
|
|
Panowie czy potraficie czytać po Polsku???
Po wyłączeniu zapłonu ECU jest odłączone, śpi, nie czyta z żadnego czujnika więc jakim cudem może być uszkodzony czujnik???? |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 16-07-2012, 03:15
|
|
|
mam takie pytanie bo nie dane mi było zaobserwować tego w galancie a mianowicie:
silnik nagrzewa się do maksymalnej temperatury przy których włącza się wiatrak żeby ostudzić go, po wyłączeniu zapłonu wiatrak powinien w dalszym ciągu chodzić aby uzyskać temperaturę "normatywną". skoro po wyłączeniu zapłonu, ecu odcina dopływ zasilania do poszczególnych czujników to wiatrak powinien się automatycznie wyłączyć.
czy może ecu "czeka" aż wszystko "wróci do normy"?
pytanie z ciekawości... |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-07-2012, 07:50
|
|
|
wygląda to na jakieś uszkodzenie w stacyjce |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2012, 08:04
|
|
|
Watpie Darek, jakby stacyjka byla padnieta to inne elementy elektryki by swirowaly.
Meydey, za podtrzymanie pracy wentylatorow odpowiada "jezyk" na zasadzie timera.
Jest jeszcze opcja, ze ktos wczesniej mostkowal wentylatory do aku i kulawo to wyszlo. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-07-2012, 08:45
|
|
|
meydey000 napisał/a: | po wyłączeniu zapłonu wiatrak powinien w dalszym ciągu chodzić aby uzyskać temperaturę "normatywną". | Nie powinien chodzić. Owczar napisał, ze jest 0V po wyłączeniu stacyjki, więc wszystko staje. Owczar napisał/a: | Po wyjęciu kluczyka ECU sobie śpi i nic nie czyta | Faktycznie, nie doczytałem. |
|
|
|
 |
qtem
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17-07-2012, 09:44
|
|
|
Witam,
Nie miałem możliwości wcześniej napisać… dzięki za zainteresowanie tematem…
A więc jak pisałem wentylatory chodzą bez kluczyka, niezależnie od temperatury, po przekręceniu kluczyka (kontrolki się świecą)- wówczas się wyłączają i włączają się dopiero podczas, gdy temperatura jest ok. 80 st….
Wyciągnąłem wczoraj przekaźnik i podczas ponownego wkładania go słychać.że się załącza, Podmieniałem inny i jest tak samo, pomierzyłem napięcia na stykach przekaźnika w skrzynce bezpieczników i na jednym jest 12,8V, a na drugim 5,8V, na pozostałych dwóch 0V- POMIAR NA WYŁĄCZONYM KLUCZYKU.
a może problemy robi ''jeżyk" ? Wiecie może jak go sprawdzić??
Odnośnie klimatyzacji to działa tak jak powinna, wentylatory także... |
_________________ TomeK |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-07-2012, 10:01
|
|
|
qtem, stało się to nagle czy tak było? Według mnie ktoś coś pogrzebał w instalacji i "cofa" się prąd, a konkretnie jest zwarcie między dwoma obwodami. Możliwe, że też problem tkwi w stacyjce lub w skrzynce przekaźników/bezpieczników. Po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik powinien być wyłączony.
Jedyne napięcie które jest cały czas to to stałe z aku.
Masz może webasto? |
|
|
|
 |
qtem
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17-07-2012, 10:22
|
|
|
mam Gala od prawie roku, a usterka jest od paru tygodni i nic nie było robione w instalacji. Webasto nie posiadam. |
_________________ TomeK |
|
|
|
 |
|