Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wentylatory chodzą po wciągnięciu kluczyka :(
Autor Wiadomość
qtem 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 15-07-2012, 18:04   [EA5A/W 2.5] Wentylatory chodzą po wciągnięciu kluczyka :(

Witam!
Mam problem z wentylatorami chłodnicy, a mianowicie załączają się na pierwszym biegu zaraz po wyłączeniu zapłonu-zaraz po "pstryknięciu immo". Dzieje się to nie ważne czy jest silnik zimny, czy ciepły. Po włączeniu zapłonu wentylatory gasną i włączają się przy rozgrzaniu płynu, czyli tak jak powinno byc. Termostat sprawny, przekaźnik podmieniałem i nic się nie zmieniało. Druga sprawa to pobór prądu na postoju ok 0,5A - po wyciągnięciu bezpiecznika wentylatora. Gdybym nie wyciągał tego bezpiecznika to wentylatory chodziłyby do końca akumulatora- to jest jak na razie mój jedyny sposób na tę usterkę. Może macie jakąś radę? A może polecilibyście jakiegoś fachurę w Kaliszu??
_________________
TomeK
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-07-2012, 18:20   

Masz pewnie tzw. jeżyka z auta JDM :mrgreen:
Jest zrobione tak, że po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC lub ON wnetylatory się uruchamiają. Gasną po uruchomieniu silnika i dopiero uaktywniają sie jak płyn chłodzący przekroczy określoną temperaturę.

Druga sprawa, ze zasilanie +12V na wentylatorach jest podane na stałe, a masa jest rozłączana lub podawana w celu ich uruchamiania/stopowania.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
ssemek85 
Mitsumaniak


Auto: Galant [97-04] EA5A 2,5 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-07-2012, 18:51   

a tak masz odkąd kupiłeś? czy teraz sie zrobiło.. Może czujnik temperatury jest padniety i pokazuje zły odczyt do sterowania wentylatora??
_________________
"Śmierć jezdzi szybko więc…… trzeba być szybszym od niej..."
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 15-07-2012, 22:07   

sprawdź czy nie masz włączonej klimy. jak będzie włączona klima to po uruchomieniu silnika włączą się wentylatory.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-07-2012, 23:00   

ssemek85 napisał/a:
Może czujnik temperatury jest padniety i pokazuje zły odczyt do sterowania wentylatora??
Dokładnie, to może być dobry trop. Dodam, że chodzi o czujnik 2 pinowy zwiększajacy dawkę paliwa podczas rozruchu zimnego silnika.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-07-2012, 23:02   

ssemek85 napisał/a:
a tak masz odkąd kupiłeś? czy teraz sie zrobiło.. Może czujnik temperatury jest padniety i pokazuje zły odczyt do sterowania wentylatora??


Po wyjęciu kluczyka ECU sobie śpi i nic nie czyta.

meydey000 napisał/a:
sprawdź czy nie masz włączonej klimy. jak będzie włączona klima to po uruchomieniu silnika włączą się wentylatory.


Przecież się włączają po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka...

To co napisał Tomek to jedna opcja, a druga to zwarty przekaźnik. Po wyłączeniu zapłonu na grubym kablu nie powinno być napięcia. Jest ono podawane po przekręceniu kluczyka. W tym samym momencie jest podawane napięcie na ECU, które podaje sygnał sterujący na 3 przewód- najcieńszy. Pojawia się tam sygnał 5V- czyli wentylatory stop. Po wyłączeniu zapłonu ECU idzie spać więc znika też 5V, a na linii zasilającej zostaje 12V... 0V na linii z ECU-wentylatory start...

Zdejmij pokrywę bezpieczników pod maską i sprawdź przekaźnik od wentylatorów. Musisz go wyjąć i sprawdzić czy ma zwarcie na linii sterowanej (nie sterującej, czyli cewki). Jeśli ma zwarcie- wymiana.
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 16-07-2012, 00:24   

aaa... no tak. może i być to czujnik temperatury w takim wypadku. w golfie 4 jak padnie czujnik jest jeszcze inny objaw ale to już nie to forum.
tak jak chłopaki kierują zacznij od czujnika.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-07-2012, 00:30   

Panowie czy potraficie czytać po Polsku???

Po wyłączeniu zapłonu ECU jest odłączone, śpi, nie czyta z żadnego czujnika więc jakim cudem może być uszkodzony czujnik????
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 16-07-2012, 03:15   

mam takie pytanie bo nie dane mi było zaobserwować tego w galancie a mianowicie:
silnik nagrzewa się do maksymalnej temperatury przy których włącza się wiatrak żeby ostudzić go, po wyłączeniu zapłonu wiatrak powinien w dalszym ciągu chodzić aby uzyskać temperaturę "normatywną". skoro po wyłączeniu zapłonu, ecu odcina dopływ zasilania do poszczególnych czujników to wiatrak powinien się automatycznie wyłączyć.
czy może ecu "czeka" aż wszystko "wróci do normy"?
pytanie z ciekawości...
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 07:50   

wygląda to na jakieś uszkodzenie w stacyjce
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-07-2012, 08:04   

Watpie Darek, jakby stacyjka byla padnieta to inne elementy elektryki by swirowaly.
Meydey, za podtrzymanie pracy wentylatorow odpowiada "jezyk" na zasadzie timera.

Jest jeszcze opcja, ze ktos wczesniej mostkowal wentylatory do aku i kulawo to wyszlo.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-07-2012, 08:45   

meydey000 napisał/a:
po wyłączeniu zapłonu wiatrak powinien w dalszym ciągu chodzić aby uzyskać temperaturę "normatywną".
Nie powinien chodzić. Owczar napisał, ze jest 0V po wyłączeniu stacyjki, więc wszystko staje.
Owczar napisał/a:
Po wyjęciu kluczyka ECU sobie śpi i nic nie czyta
Faktycznie, nie doczytałem.
 
 
qtem 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 17-07-2012, 09:44   

Witam,
Nie miałem możliwości wcześniej napisać… dzięki za zainteresowanie tematem…
A więc jak pisałem wentylatory chodzą bez kluczyka, niezależnie od temperatury, po przekręceniu kluczyka (kontrolki się świecą)- wówczas się wyłączają i włączają się dopiero podczas, gdy temperatura jest ok. 80 st….
Wyciągnąłem wczoraj przekaźnik i podczas ponownego wkładania go słychać.że się załącza, Podmieniałem inny i jest tak samo, pomierzyłem napięcia na stykach przekaźnika w skrzynce bezpieczników i na jednym jest 12,8V, a na drugim 5,8V, na pozostałych dwóch 0V- POMIAR NA WYŁĄCZONYM KLUCZYKU.
a może problemy robi ''jeżyk" ? Wiecie może jak go sprawdzić??
Odnośnie klimatyzacji to działa tak jak powinna, wentylatory także...
_________________
TomeK
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-07-2012, 10:01   

qtem, stało się to nagle czy tak było? Według mnie ktoś coś pogrzebał w instalacji i "cofa" się prąd, a konkretnie jest zwarcie między dwoma obwodami. Możliwe, że też problem tkwi w stacyjce lub w skrzynce przekaźników/bezpieczników. Po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik powinien być wyłączony.
Jedyne napięcie które jest cały czas to to stałe z aku.

Masz może webasto?
 
 
qtem 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17-07-2012, 10:22   

mam Gala od prawie roku, a usterka jest od paru tygodni i nic nie było robione w instalacji. Webasto nie posiadam.
_________________
TomeK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.