 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ustawienie TPS i IPS + Evoscan |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 06-08-2012, 18:40 Ustawienie TPS i IPS + Evoscan
|
|
|
Witam, Auto szarpało, było słabe. Postanowiłem ustawić przepustnicę (czysta jest). Czytałem kilka wątków ale nie do końca zrozumiałem. A więc tak, najpierw ustawiłem śrubką fixed sas przepustnicę na 1,1/4 obrotu. Za pomocą evoscana odczytałem "tps kanał drugi" 0,648 V niby ok. ALE... podobno IPS jest sprzężony z TPS, u mnie chyba nie. Kręcenie TPS'em nie zmienia ips'a który dezaktywuje się dopiero przy 0.72V. Jak dobrze rozumuję ips powinien przejść w stan "0" po muśnięciu pedału gazu, tutaj można było jeździć na "wolnych obrotach".
Więc Ustawiłem TPS na 0.7V czyli następny odczyt jest 0.72V i wtedy wyłącza wolne obroty.
Rezultat taki, że autko mniej szarpie wydaje się nieco żwawsze. Obroty stoją dęba 750.
Z tym, że rosjanie podają wartość tps na 0.648 V jako idealną. Mógłbym też ustawić pod warunkiem, że ips można zmienić. Dobrze myślę ? dobrze ustawiłem przepustnicę ? bez żadnych szczelinomierzy (0.40mm) i innych mierników.
[ Dodano: 10-08-2012, 21:00 ]
No i ustawiłem wartość tps na 0.64V według instrukcji z manuala. Z powodu nieznacznych poszarpywań silnika kilkadziesiąt km po nauce obrotów. Niestety auto nie jeździ jak trzeba, szarpie za każdą zmianą biegu, nie reaguje na obciążenie prądowe, z nienacka obroty strzelają do góry bez powodu. Także wracam do mojego poprzedniego ustawienia tpa na 0,7V. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|