 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxW] TUTORIAL - Demontaż tylnej klapy - Zardzewiała klamka |
Autor |
Wiadomość |
paul_pivo
Mitsumaniak 02830/KMM

Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2012, 16:23 [EAxW] TUTORIAL - Demontaż tylnej klapy - Zardzewiała klamka
|
|
|
Czego dotyczy niniejszy TUTORIAL?
Ogólne informacje nt. rozbiórki tylnej klapy w Galantach 97-04 Kombi [EAxW]
Jakie problemy rozwiązuje?
- Klamka w klapie ciężko chodzi, nie chce wracać, skorodowana.
- Wymiana żarówek podświetlających tablicę rejestracyjną w przypadku, kiedy mocowanie żarówek jest tak przerdzewiałe, że nie da się ich wymienić.
DZIAŁAMY:
1) Otwieramy klapę, ściągamy od wewnątrz plastikową osłonę. Mocowana jest na 13 zatrzaskach, widocznych na zdjęciu na żółto. Zaczynamy od krańców klapy i po kolei lecimy do środka. Tak z lewej i prawej strony.
2) Odklejamy folię okrywającą wnętrzności, robimy to na dwa sposoby:
- albo całość
- albo w miejscach, gdzie będziemy musieli się dostać do mocowania blendy (okolice świateł i jedno miejsce na środku)
3) Odkręcamy mocowanie blendy. Jest zamocowana na 3 śrubkach i 4 zatrzaskach. Odkręcamy każdą z 3 śrubek:
Pierwsza śrubka:
Druga śrubka po drugiej stronie klapy:
Trzecia śrubka na środku klapy:
I pogląd na wszystkie śrubki na raz:
4) Wyjmujemy blendę z zatrzasków. Zaczynamy jak zwykle od skrajnych z lewej i prawej strony klapy, kończymy na dwóch środkowych. Trzeba troszkę mocniej szarpnąć. Bez obaw, jak tylko odkręciliśmy śrubki, nic złego nie powinno się stać:
5) Demontujemy blendę. NALEŻY UWAŻAĆ NA ZBYT MOCNE SZARPNIĘCIA PRZY WYJMOWANIU OSTATNIEGO ZATRZASKU - DO BLENDY PODŁĄCZONE SĄ ŻARÓWKI OD TABLICY REJESTRACYJNEJ. W tej fazie blendę możemy odciągnąć od klapy na max 15cm.
6) Odkręcamy żarówki od tablicy rejestracyjnej (obrót o 45 stopni) i blenda jest już całkowicie uwolniona od klapy. W przypadku wymiany żarówek używamy standardowych W5W po 50gr sztuka.
A tak wygląda mocowanie blendy od wewnątrz:
Uzyskaliśmy dostęp do klamki klapy tylnej.
7) Czyścimy zawias i sprężynę klamki. Szczota druciana jest za duża, więc używamy czegoś mniejszego. Ja używałem żyletki z rękojeścią. Możemy również wykręcić cały zawias, w tym celu musimy odczepić od wewnętrznej strony klapy wajchę idącą od klamki do zamka.
8) Nanosimy odrdzewiacz w spray'u na cały metalowy element i ruszamy klamką góra dół, ok 50 razy:) Pozostawiamy na chwilkę, pryskamy ponownie odrdzewiaczem i ponownie ruszamy klameczką. Operację powtarzamy wedle uznania, w zależności od stopnia skorodowania elementu. Ja takich cykli wykonałem ok. 10, część wieczorem, noc na przegryzienie i kolejna część rano. Efekt powinien być taki, że jak psykniemy odrdzewiacz na zawias z jednej strony plastiku, z drugiej powinien się wysączyć. Świadczy to o przelocie płynu między zawiasem, a plastikiem w którym się znajduje - a przecież o to nam chodzi.
9) Po operacji odrdzewiania, smarujemy zawias klamki. Ja do tego celu użyłem białego smaru w spray'u. I znów. Smarujemy, ruszamy klameczką góra - dół. I tak kilka razy.
10) Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności, z drobną uwagą. Blenda ciężko wchodzi pod uszczelkę podszybia, więc możemy wykręcić lampy. Mocowane są na czterech śrubach z każdej strony:
11) Wkładamy blendę pod uszczelkę, przykręcamy lampy, przykręcamy blendę, mocujemy uprzednio zerwaną folię, zatrzaskujemy plastikową osłonę wewnętrzną klapy i możemy cieszyć się luźno chodzącą klamką.
TUTORIAL przygotowany przez:
- paul_pivo
- szerszen6 |
_________________ 02830/KMM
OBEJRZYJ MOJEGO GALA:) |
|
|
|
 |
|
|