 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z wolnymi obrotami po zwarciu |
Autor |
Wiadomość |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 25-11-2012, 23:32 Problem z wolnymi obrotami po zwarciu
|
|
|
Witam. Nieopatrznie doprowadziłem do chwilowego zwarcia w aucie w... oświetleniu wnętrza. Konsekwencje, jakie się pojawiły przerosły moje najśmielsze oczekiwania: pierdyknął bezpiecznik 10A w komorze silnika - jeden z tych zabezpieczonych taką żółtą kryzą. A wraz z nim część centralnego zamka, radio, zegar, alarm dźwiękowy ostrzegający o zapalonych światlach, licznik km - czyli jakieś przypadkowe odbiorniki, diabli wiedzą jak powiązane z tym bezpiecznikiem. Najgorsze jednak są problemy z wolnymi obrotami. Po wysprzęgleniu wolne obroty tak sapdają, że silnik niemal przygasa.
Po wymianie bezpiecznika odbiorniki zaczęły działać jednak wolne obroty nadal spadają do skrajnie niskich poziomów na biegu jałowym. Po przejechaniu kilku km jest jakby lepiej, ale nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć... Czy to jest kwestia tego, że po resecie komputer musi 'nauczyć' się od nowa sterować wtryskiem paliwa?
Czy to sie unormuje, czy tez czeka mnie wizyta u elektryka i poszukiwanie czegoś co się usmażyło? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2012, 07:48
|
|
|
Obywatel napisał/a: | Czy to jest kwestia tego, że po resecie komputer musi 'nauczyć' się od nowa sterować wtryskiem paliwa? | Tak, powinien się od nowa przyuczyć, reset na zimnym silniku, po czym odpalanie bez odbiorników i praca silnika do osiągnięcia optymalnej temperatury albo właczenia wentylatora chłodnicy, następnie zgaszenie silnika, ponowne odpalenie, właczenie wszelkich odbiorników (wentylator nadmuchu, podgrzewa nie szyby, światła, etc) na jakies 15min |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 26-11-2012, 09:43
|
|
|
Swiete slowa robertdg!
dokladnie tak samo walczylem z moim "Slimakiem" po wymianie tps'a i podzialalo! |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 26-11-2012, 18:27
|
|
|
Dzięki za wskazówki robertdg. Całe szczęście, że to się tak skończyło. Szczerze mówiąc miałem obawy, że będzie gorzej. |
_________________ Był Lancer 1.3 '98 CK1A |
|
|
|
 |
|
|