Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 06-12-2012, 14:00   ABS

Witam,
Problem wygląda następująco.
Przestał mi działać układ. Po uruchomieniu auta kontrolka normalnie gaśnie ale po ruszeniu (przy ok.10kmh) zapala się. Podejrzenie pada oczywiście na czujnik. Wyczytałem, że można podpiąć pod jeden czujnik dwa wyjścia. Zrobiłem tak i zrobieniu tak z przodem nie było żadnej reakcji. Po zrobieniu tak na tyle kontrolka zapalała sie dopiero po przejechaniu ok. 100m.
W jaki sposób sprawdzić czujnik?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-12-2012, 14:05   

Podnosisz koło do góry , wypinasz kostkę , we wsówki kabla czujnika wtykasz omomierz , kręcisz kołem jeśli wskazania się zmieniają znaczy ,że działa.
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 06-12-2012, 22:50   

Ale to, że koledze kontrolka zapala się po przejechaniu paru metrów może oznaczać także, że liczba obrotów kołem którą liczy czujnik z jednej i z drugiej strony się nie zgadza..
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 07-12-2012, 08:40   

Dzisiaj spróbuję tak zrobić. Jeżeli wyjdzie, że na jednym bedzie jakiś sygnał a na drugim nie to sprawa wydaje sie prosta. Jaka powinna być oporność na nieruchomym kole i czy do zmierzenia tego wystarczy w miarę zwykły miernik??
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-12-2012, 21:37   

Zwykły miernik i mierzysz na kostkach od strony czujników: przednie około 1000ohm, tylne około 1500ohm.
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 08-12-2012, 13:59   

Rezystancje zmierzone. Przód 940 i 950 tył 1580. Zdejmowaliśmy klemy-nic nie pomogło. Postawiliśmy "parnik" na klockach i na samym tyle kontrolka zapala się dopiero po dłuuugiej chwili. Dodam ,że gdy układ działał normalnie to jednak po buksowaniu w błocie lub śniegu kontrolka zapalała się. Wystarczyło wtedy wyłączyć auto i było ok.
Gdzieś wyczytałem że czujnik powinien wytwarzać minimalne napięcie ok.70mv.
Ja na żadnym czujniku nie mogłem tego zmierzyć. Chciałbym też sprawdzić połączenie od czujników do sterownika. Czy ktoś byłby tak miły i podał mi które piny przy sterowniku są od czujników. Dodam, że przy sterowniku ma 3 kostki.
Co dalej Panowie???
Pozdrawiam
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-12-2012, 20:07   

oporność mierzy się w różnych położeniach kabla włącznie z lekkim poszarpywaniem
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-12-2012, 20:19   

jak kontrolkę zapala od razu po aktywacji układu to znaczy że coś usiadlo na amen i jest do wychwycenia - nie trzeba ruszać przewodami
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 08-12-2012, 20:25   

kontrolka zapala sie po osiągnięciu ok. 10kmh. Po uruchomieniu normalnie gaśnie. Jak wcześniej napisałem gdy samochod był na klockach to na samym tyle zapaliła sie dopiero po ładnej chwili. A jak dołaczam przód to zaraz po ruszeniu kół.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-12-2012, 20:28   

czyli
rico.1 napisał/a:
kontrolkę zapala od razu po aktywacji układu
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 08-12-2012, 20:32   

Jezeli to jest aktywacja to ok. Wg. mnie aktywacja zaczyna sie w chwili przekręcenia stacyjki...no ale moze sie myle
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-12-2012, 20:58   

ABS może sprawdzić układ dopiero podczas ruchu, bo jak sprawdzi czujniki kół i G- force gdy auto jeszcze stoi? :p
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 08-12-2012, 21:50   

czyli jeżeli sprawdza dopiero podczas ruchu to może być walnięte połączenie czujnika ze sterownikiem?! Ponawiam prośbę o podanie które kabelki przy sterowniku sa od czujników...
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 08-12-2012, 22:00   

Jak auto stoi to po włączeniu stacyjki wychwyci ew. rozwarcie na obwodzie któregoś z czujników. To, że po przekroczeniu 10 km/h jest aktywacja i wywala pomarańczową kontrolkę może oznaczac:
- że czujnik źle liczy obroty koła
- że g-sensor źle funkcjonuje
- że pompa abs nie działa poprawnie
- że komputer abs
- .. I wiele innych rzeczy których nie pamietam :)
Dlatego warto spróbować odczytać kod błędu abs i sprawdzić co mówi na tę okoliczność service manual.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 08-12-2012, 22:09   

Komputer ABS mam drugi - zmieniałem i nic. czujnik g-force też gdzieś mam jutro spróbuje zmienić. Nie wiem jak sprawdzić czy pompa działa poprawnie....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.