Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie układu wtryskowego..
Autor Wiadomość
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 23-12-2012, 10:53   Czyszczenie układu wtryskowego..

Witam Kolegów.Czy miał może ktoś z Was doczynienia z takim zabiegiem w Miśku?
http://www.liqui-moly.pl/jct
Jest umnie w mieście promocja do końca roku 100zł 30 minutowe czyszczenie,ale nie mam pojęcia czy warto i czy to jest bezpieczne?
Pozdrawiam :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20989
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-12-2012, 11:27   

Pokazywali coś takiego na Discovery w Fani 4 kółek chyba przy odnawianiu Jaga :D .
Niestety co do skuteczności to nie stosowałem :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 23-12-2012, 11:34   

no właśnie też ten odcinek oglądałem :P czytam na necie ale różnie mówia..że nic nie daje poza lżejszym portfelem :P inni ,że auto ciszej pracuje znika nie równa praca silnika na biegu jałowym,auto jest zrywniejsze..ale najlepiej jak by wypowiedziała się zaufana osoba z forum:P
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-12-2012, 12:35   

Kiedyś to sie nazywało carbon clean a zasada była oparta na podaniu mieszanki paliwowej z toluenem, acetonem, metanolem, czy się sprawdza, to po takim czyszczeniu trzebaby kamera inspekcyjną zajrzeć do dolotu i komór spalania, nawet jeżeli się sprawdza tu usuwa lekkie osady, nie może usuwać większych osadów gdyż grozi to nawet uszkodzeniam sillnika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 23-12-2012, 13:37   

to czyszczenie sprawdza się w dizlach, ja czyściłem w swoim masterze 2.5dci układ paliwowy, rzeczywiście słychać że silnik pracuje jak by lżej,ciszej i odpala łatwiej i co najważniejsze pali o jakieś 1,5litra ropy mniej szczególnie to widać jak się jeździ z pełnym ładunkiem, tylko trzeba pamiętać aby przed czyszczeniem założyć nowy filtr paliwa
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 25-12-2012, 11:02   

aha czyli daruje sobie to :P doczytałem się w necie ,że ten sam efekt jest po zastosowaniu dodatków wlewanych do paliwa do czyszczenia wtrysków..znacznie tańszych :)
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 25-12-2012, 13:25   

wlej do zbiornika litra spirytu i będziesz miał taki sam efekt..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-12-2012, 14:01   

Nie miałem czasu by pisać wcześniej, to moze teraz...

Moje zdanie - gorąco nie polecam. No chyba, że ktoś ma za ciężki portfel i ogromną chęć dowartościowania siebie.

Jak powinno wyglądać czyszczenie wtryskiwaczy? Na podstawie moich doświadczeń z zespołem serwisowym teamu Time Attack, czyli chłopaków z Eurospec:
1. Przyjmuje się, ze wtryskiwacze tracą swa sprawność w tempie ok. 1% rocznie w zależności od eksploatacji samochodu i jakości lanego paliwa.
2. W przypadku auta 10-letniego i starszego taka sprawność może być nawet o 10% mniejsza.
3. Producenci samochodów stosuja zawsze jakiś zapas przy doborze wielkości wtryskiwaczy by mógł on kompensować ich późniejsze zużycie.
4. Jeśli sprawność jest mniejsza niż 90% wtryskiwacze mogą niewydolić, często braki są kompensowane przez zwięszkone duty cycle wtryskiwacza, czasy otwarcia, itd. Inaczej mówiac, wtryskiwacz wciąż dostarcza tyle paliwa ile trzeba, ale zużywa się jeszcze szybciej (elektronika wtryskiwacza dostaje po tyłku). Często w autach 15-letnich takie wtryskiwacze wymagają gruntownej renowacji.
Tyle wprowadzenia po łebkach i skrótowo.

Z powodów opisanych wyżej, zalecane jest poddanie takich wtryskiwaczy gruntownej kuracji odświeżającej. Nie wiem jak to wygląda w PL, ale należy znaleść taki warsztat który wykonuje następujace usługi w ramach serwisu:
- sporządzenie pełnego "flow chart" przed czyszczeniem
- taki flow chart powinien posiadać: charakterystykę wtryskiwaczy w pracy "na zimno" i "po rozgrzaniu", m.in: czasy otwarcia, duty cycle, spray pattern.
- na podstawie takiego flow chartu serwis wyłapie potencjalnie niesprawne wtryskiwacze, które mogą wymagać więcej pracy niż tylko czyszczenie.
Następnie czyszczenie:
- wymiana micro-filterków
- czyszczenie ultradźwiękowe
- serwisowanie elektroniki (jeśli mozliwe)
- nowe o-ringi
Na koniec końcowy flow chart, już po czyszczeniu i ewentualnej regeneracji. Zazwyczaj robi się jeszce kilka testów przy różnych ciśnieniach na listwie aby wyłapac potencjalne niedoskonałości oraz określić optymalne ciśnienie.

Takie kompleksowe usługi najlepiej powierzyć firmom które obok czyszczenia wtryskiwaczy zajmują się tuningiem silników, one przynajmniej podejdą na serio do zadania. Owszem wyjdzie drogo, ale wciąż taniej niz zestaw nowych.
Na pewno odradzam serwisy które na codzień hurtowo robią diesle.

Na koniec mój przykład.
W 2010 roku Ben z Eurospecu doradził mi bym obok różnych zmian w samochodzie przeczyścił wtryskiwacze, tak na zasadzie "masz juz stare auto, warto to zrobić". Wtryskiwacze były czyszczone przez jego serwisantów. Koszt 25 GBP za sztukę. Dzięki temu wyszło, ze jeden wtryskiwacz nadaje się do wyrzucenia (po rozgrzaniu się zacinał), choć nigdy nie dawał znać o sobie.
Oto jak powinna wyglądac karta czyszczenia:

_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 25-12-2012, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-12-2012, 14:15   

swinks_UK, Jeszcze jak byś napisał, czy były jakieś różnice w pracy silnika przed i po czyszczeniu tych wtryskiwaczy to już w ogóle było by świetnie ;]
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-12-2012, 14:31   

Różnice, które można wychwycić gołym okiem, na ucho itd. - ŻADNYCH

Róznice mierzalne na hamowni:
- przed czyszczeniem: 192 HP ATW
- po czyszczeniu: 207 HP ATW
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-12-2012, 14:39   

No i o to chodziło ;)

Jak myślisz w 10 latku warto takie czyszczenie zrobić ? W wersji 2,5 161km ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 25-12-2012, 15:14   

swinks_UK napisał/a:
207 HP ATW

co to znaczy te ATW?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 25-12-2012, 15:24   

m6riano napisał/a:
wlej do zbiornika litra spirytu i będziesz miał taki sam efekt..;-)
wole chyba do gardła :twisted:

swinks_UK, dzięki wielkie za jasno i konkretnie wyjaśnienie tego tematu :) pytań już niemam i 100zł w kieszeni hehe dzięki pozdrawiam..
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
maliq85 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W 2.0 16V 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Żnin/Rogowo
Wysłany: 25-12-2012, 17:33   

Ja raz na jakiś wlewam do baku środek do czyszczenia STP nie jak jest napisane na 50litrów paliwa tylko na ok 20 i efekt też jest in+ a o wiele taniej wychodzi ;) a takie czyszczenia gruntowne wtrysków to najbardziej w dieslach dają pożądany efekt
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 25-12-2012, 18:59   

Czyściłem liqui moly diesel spulung http://www.liqui-moly.pl/...&category_id=17
Silnik chodził tylko na tej mieszance około 20 minut -oddzielne zasilanie na różnych prędkościach obrotowych ,można też wlać do baku w odpowiednich proporcjach ,efekt pozytywny :D i najlepiej zaślepić egr -sadza
http://www.liqui-moly.pl/jct.html
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.