Czyszczenie układu wtryskowego.. |
Autor |
Wiadomość |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 23-12-2012, 10:53 Czyszczenie układu wtryskowego..
|
|
|
Witam Kolegów.Czy miał może ktoś z Was doczynienia z takim zabiegiem w Miśku?
http://www.liqui-moly.pl/jct
Jest umnie w mieście promocja do końca roku 100zł 30 minutowe czyszczenie,ale nie mam pojęcia czy warto i czy to jest bezpieczne?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20989 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-12-2012, 11:27
|
|
|
Pokazywali coś takiego na Discovery w Fani 4 kółek chyba przy odnawianiu Jaga .
Niestety co do skuteczności to nie stosowałem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 23-12-2012, 11:34
|
|
|
no właśnie też ten odcinek oglądałem czytam na necie ale różnie mówia..że nic nie daje poza lżejszym portfelem inni ,że auto ciszej pracuje znika nie równa praca silnika na biegu jałowym,auto jest zrywniejsze..ale najlepiej jak by wypowiedziała się zaufana osoba z forum:P |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-12-2012, 12:35
|
|
|
Kiedyś to sie nazywało carbon clean a zasada była oparta na podaniu mieszanki paliwowej z toluenem, acetonem, metanolem, czy się sprawdza, to po takim czyszczeniu trzebaby kamera inspekcyjną zajrzeć do dolotu i komór spalania, nawet jeżeli się sprawdza tu usuwa lekkie osady, nie może usuwać większych osadów gdyż grozi to nawet uszkodzeniam sillnika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 23-12-2012, 13:37
|
|
|
to czyszczenie sprawdza się w dizlach, ja czyściłem w swoim masterze 2.5dci układ paliwowy, rzeczywiście słychać że silnik pracuje jak by lżej,ciszej i odpala łatwiej i co najważniejsze pali o jakieś 1,5litra ropy mniej szczególnie to widać jak się jeździ z pełnym ładunkiem, tylko trzeba pamiętać aby przed czyszczeniem założyć nowy filtr paliwa |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-12-2012, 11:02
|
|
|
aha czyli daruje sobie to doczytałem się w necie ,że ten sam efekt jest po zastosowaniu dodatków wlewanych do paliwa do czyszczenia wtrysków..znacznie tańszych |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 25-12-2012, 13:25
|
|
|
wlej do zbiornika litra spirytu i będziesz miał taki sam efekt..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-12-2012, 14:01
|
|
|
Nie miałem czasu by pisać wcześniej, to moze teraz...
Moje zdanie - gorąco nie polecam. No chyba, że ktoś ma za ciężki portfel i ogromną chęć dowartościowania siebie.
Jak powinno wyglądać czyszczenie wtryskiwaczy? Na podstawie moich doświadczeń z zespołem serwisowym teamu Time Attack, czyli chłopaków z Eurospec:
1. Przyjmuje się, ze wtryskiwacze tracą swa sprawność w tempie ok. 1% rocznie w zależności od eksploatacji samochodu i jakości lanego paliwa.
2. W przypadku auta 10-letniego i starszego taka sprawność może być nawet o 10% mniejsza.
3. Producenci samochodów stosuja zawsze jakiś zapas przy doborze wielkości wtryskiwaczy by mógł on kompensować ich późniejsze zużycie.
4. Jeśli sprawność jest mniejsza niż 90% wtryskiwacze mogą niewydolić, często braki są kompensowane przez zwięszkone duty cycle wtryskiwacza, czasy otwarcia, itd. Inaczej mówiac, wtryskiwacz wciąż dostarcza tyle paliwa ile trzeba, ale zużywa się jeszcze szybciej (elektronika wtryskiwacza dostaje po tyłku). Często w autach 15-letnich takie wtryskiwacze wymagają gruntownej renowacji.
Tyle wprowadzenia po łebkach i skrótowo.
Z powodów opisanych wyżej, zalecane jest poddanie takich wtryskiwaczy gruntownej kuracji odświeżającej. Nie wiem jak to wygląda w PL, ale należy znaleść taki warsztat który wykonuje następujace usługi w ramach serwisu:
- sporządzenie pełnego "flow chart" przed czyszczeniem
- taki flow chart powinien posiadać: charakterystykę wtryskiwaczy w pracy "na zimno" i "po rozgrzaniu", m.in: czasy otwarcia, duty cycle, spray pattern.
- na podstawie takiego flow chartu serwis wyłapie potencjalnie niesprawne wtryskiwacze, które mogą wymagać więcej pracy niż tylko czyszczenie.
Następnie czyszczenie:
- wymiana micro-filterków
- czyszczenie ultradźwiękowe
- serwisowanie elektroniki (jeśli mozliwe)
- nowe o-ringi
Na koniec końcowy flow chart, już po czyszczeniu i ewentualnej regeneracji. Zazwyczaj robi się jeszce kilka testów przy różnych ciśnieniach na listwie aby wyłapac potencjalne niedoskonałości oraz określić optymalne ciśnienie.
Takie kompleksowe usługi najlepiej powierzyć firmom które obok czyszczenia wtryskiwaczy zajmują się tuningiem silników, one przynajmniej podejdą na serio do zadania. Owszem wyjdzie drogo, ale wciąż taniej niz zestaw nowych.
Na pewno odradzam serwisy które na codzień hurtowo robią diesle.
Na koniec mój przykład.
W 2010 roku Ben z Eurospecu doradził mi bym obok różnych zmian w samochodzie przeczyścił wtryskiwacze, tak na zasadzie "masz juz stare auto, warto to zrobić". Wtryskiwacze były czyszczone przez jego serwisantów. Koszt 25 GBP za sztukę. Dzięki temu wyszło, ze jeden wtryskiwacz nadaje się do wyrzucenia (po rozgrzaniu się zacinał), choć nigdy nie dawał znać o sobie.
Oto jak powinna wyglądac karta czyszczenia:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 25-12-2012, 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 25-12-2012, 14:15
|
|
|
swinks_UK, Jeszcze jak byś napisał, czy były jakieś różnice w pracy silnika przed i po czyszczeniu tych wtryskiwaczy to już w ogóle było by świetnie ;] |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-12-2012, 14:31
|
|
|
Różnice, które można wychwycić gołym okiem, na ucho itd. - ŻADNYCH
Róznice mierzalne na hamowni:
- przed czyszczeniem: 192 HP ATW
- po czyszczeniu: 207 HP ATW |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 25-12-2012, 14:39
|
|
|
No i o to chodziło
Jak myślisz w 10 latku warto takie czyszczenie zrobić ? W wersji 2,5 161km ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 25-12-2012, 15:14
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | 207 HP ATW |
co to znaczy te ATW? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-12-2012, 15:24
|
|
|
m6riano napisał/a: | wlej do zbiornika litra spirytu i będziesz miał taki sam efekt..;-) | wole chyba do gardła
swinks_UK, dzięki wielkie za jasno i konkretnie wyjaśnienie tego tematu pytań już niemam i 100zł w kieszeni hehe dzięki pozdrawiam.. |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
maliq85
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 16V 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: Żnin/Rogowo
|
Wysłany: 25-12-2012, 17:33
|
|
|
Ja raz na jakiś wlewam do baku środek do czyszczenia STP nie jak jest napisane na 50litrów paliwa tylko na ok 20 i efekt też jest in+ a o wiele taniej wychodzi a takie czyszczenia gruntowne wtrysków to najbardziej w dieslach dają pożądany efekt |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 25-12-2012, 18:59
|
|
|
Czyściłem liqui moly diesel spulung http://www.liqui-moly.pl/...&category_id=17
Silnik chodził tylko na tej mieszance około 20 minut -oddzielne zasilanie na różnych prędkościach obrotowych ,można też wlać do baku w odpowiednich proporcjach ,efekt pozytywny i najlepiej zaślepić egr -sadza
http://www.liqui-moly.pl/jct.html |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|