Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
[I 2.0] Po zakupie outlandera kilka spraw i pytań |
Autor |
Wiadomość |
albercik83
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 16-04-2013, 20:57 [I 2.0] Po zakupie outlandera kilka spraw i pytań
|
|
|
Witam
Zakupiłem outlandera jakeś 2 tyg temu i wyszło parę spraw, a że się nie znam na tego typu autach to mam kilka pytań:
1. z jakiego auta rodziny mitsubishi elementy wnętrza będą pasować do outlandera. Chodzi mi konkretnie o zapinki pasów te które wychodzą z tylnej kanapy, zaślepki/plastiki które są na pasach nad tylną kanapą takie jak na foto
, zagłówek środkowy.
2. Czy brak działania regulacji reflektorów może być przyczyną że bezpiecznik spalony czy coś innego np. spalone silniczki?
3. Jak przerobić włączenie świateł spod stacyjki tylko pod włącznik. Mam zamiar założyć dzienne led i taka przeróbka będzie wymagana.
3. Moje auto jest wyposażone w spryski lamp ale 1 ze spryskiwaczy nie ma zaślepki i jest zaklejony taśmą. Czy można dopasować zaślepkę od jakiegoś innego miśka?
4. Co to za urządzenie poniżej wajchy od kierunkowskazów? Z moich domysłów wychodzi na to że to tempomat.
5. Czy wymiana sworznia na wahaczu przednim wiąże się z wymianą całego wahacza czy istnieje możliwość wymiany samego sworznia
Dzięki z góry za pomoc i porady
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 17-04-2013, 13:14
|
|
|
Ad 1, najlepiej zrób fotki o jakie elementy chodzi
Ad 2, a silniczki masz zamontowane? Możesz mieć reflektory od modelu bez regulacji
Ad 3, istnieje coś takiego jak tryb skandynawski ale on dotyczy zwykłych żarówek, a światła dzienne to będą działać jak Ci tam elektryk podłączy bo samochód nie ma standardowo takiej możliwości
Ad 3*, zaślepki do znany problem, szukaj na forum było parę razy, chyba tylko od oulandera pasują, ja nie mam spryskiwaczy to nie szukałem
Ad 4, wygląda na jakiś nieoryginalny element, zrób jakieś fotki symboli z bliska. Tradycyjnie mitsubishi montowało dźwignię tempomatu razem z kołem kierownicy po prawej stronie.
Ad 5, w przednim wahaczu wszystkie tuleje są wymienne, na rynku są dostępne zamienniki, ale ja bym polecał wymieniać na oryginały. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-04-2013, 15:47
|
|
|
albercik83 napisał/a: | Jak przerobić włączenie świateł spod stacyjki tylko pod włącznik. Mam zamiar założyć dzienne led i taka przeróbka będzie wymagana. | Lepiej kupić LED'y z automatem. Ładowanie akumulatora włącza LED'y, (napięcie pow. 12,5-13V), włączenie świateł mijania wyłącza je. Zgodne z przepisami i praktycznie żadnej ingerencji we włączniki. Tylko podpinasz pod istniejącą instalację wystarczy wpisać np. na Allegro LED dzienne automat i pokazuje się ich mnóstwo w cenach dobrych żarówek. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
albercik83
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 17-04-2013, 20:52
|
|
|
ad.1 wrzucam fotki gratów
zapinki pasów
zaślepki pasów nad tylną kanapą
zdjęcia zagłówka środkowego nie zrobię bo go nie mam
ad.2 silniczki w lampach są. jutro będę miał czas to zerknę z miernikiem może a jak nie to podjadę do kumpla elektryka
ad.4 dokładniejsze zdjęcia tego niby tempomatu. pod maską jest takie jakby serwo przy prawej lampie i od tego idzie linka do linki od przepustnicy

ad.5 pytałem się konkretnie o sworznie bo jeśli chodzi o ttuleje wahacza to weim że są dostępne na rynku. ale to już nieważne bo byłem dziś na diagnostyce i się okazało że mam wybite gumy stabilizatora a nie sworznie wahacza
pozdro |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 18-04-2013, 08:45
|
|
|
Mi brakowało uchwytów dla pasażerów w podsufitce. Pasowały idealnie od Carismy, więc może elementy, których ty potrzebujesz też będą dobre.
Przy okazji pytanie do Elektryka, odnośnie trybu skandynawskiego, o którym wspomianiłeś. Ja mam u siebie coś takiego. Jest jakiś prosty sposób, żeby wyłączyć automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu zapłonu? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 18-04-2013, 09:07
|
|
|
albercik83 napisał/a: | ad.4 dokładniejsze zdjęcia tego niby tempomatu. pod maską jest takie jakby serwo przy prawej lampie i od tego idzie linka do linki od przepustnicy |
Wersja inwalidzka ??? Okrojona ?? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-04-2013, 10:20
|
|
|
mitch2000 napisał/a: | Jest jakiś prosty sposób, żeby wyłączyć automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu zapłonu? | wyjazd do ASO - niestety |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2013, 17:26
|
|
|
rezon napisał/a: | mitch2000 napisał/a: | Jest jakiś prosty sposób, żeby wyłączyć automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu zapłonu? | wyjazd do ASO - niestety |
A OI w ogóle ma takie coś w swoim ECU czy może to jakiś dołożony moduł? A może masz po porostu przekręcone światła w pozycji włączone (wtedy uruchamiają się z kluczykiem, a gaszą po otwarciu drzwi)...
A tempomat był też w Lancerze (ostatnio właśnie widziałem foty) ale tylko na niektórych rynkach montowany... Więc pewnie w OI jest podobnie na któryś tam rynek był tempomat. |
|
|
|
 |
markos007
Forumowicz Think. Feel. Drive
Auto: Lanos
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 56 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 02-05-2013, 12:55
|
|
|
rezon napisał/a: | Jest jakiś prosty sposób, żeby wyłączyć automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu zapłonu?
wyjazd do ASO - niestety |
ile taka usługa może kosztować? niby to nic bo i tak na światłach cały czas trzeba jeździć ale żarówki jednak się przepalają z tego powodu częściej niż powinny |
|
|
|
 |
albercik83
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 25-05-2013, 12:35
|
|
|
witam. odnośnie tego trybu skandynawskiego to w skrzynce bezpieczników pod maską jest taki dość spory moduł świateł koloru czerwonego lub podobnego. po wypięciu tego cudeńka światła gasną całkowicie. ciekawe czy to nie jest element który właśnie steruje tym trybem skandynawskim. ciekaw też jestem czy jakby podmienić ten właśnie element z wersji auta bez tego trybu to czy by to coś zmieniło? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-05-2013, 00:30
|
|
|
albercik83 napisał/a: | witam. odnośnie tego trybu skandynawskiego to w skrzynce bezpieczników pod maską jest taki dość spory moduł świateł koloru czerwonego lub podobnego. po wypięciu tego cudeńka światła gasną całkowicie. ciekawe czy to nie jest element który właśnie steruje tym trybem skandynawskim. ciekaw też jestem czy jakby podmienić ten właśnie element z wersji auta bez tego trybu to czy by to coś zmieniło? | Z tego co czytałem za "customizację" outlandera odpowiada ETACS takie niebieskie pudełko za skrzynką bezpieczników w kabinie nad lewą nogą kierowcy. Oba moduły są połączone magistralą cyfrową. Być może część konfiguracji jest zapisana także w module pod maską, ale bardziej bym zakładał że ten pod maską to wyłącznie moduł wykonawczy z przekaźnikami. |
|
|
|
 |
|